Home » Archief » Cultuurverraders


[30.12.2012]

Cultuurverraders

Peter Breedveld


Illustratie: Gil Elvgren

Ik sta op een dodenlijst. Dat wist ik allang en ik sta op tal van dodenlijsten wegens mijn islamkruiperij en cultuurverraad en weet ik het allemaal, en ik maak me er geen enkele illusie over dat ik tot de eerste golf slachtoffers zal behoren, mocht het onverhoopt komen tot een Domrechtse bijltjesdag. Ik word ook regelmatig bedreigd door anonieme types die mijn adres verspreiden. Ik doe nooit aangifte, die moeite nam ik in het begin wel eens, maar toen werd ik nog net niet uitgelachen door de politie.

Ik moest ook een keer een soort van opstel schrijven van de politie, met alle details van de bedreigingen en de omstandigheden waaronder die werden gedaan, en dat was niet goed, toen moest het nog een keer en nog een keer en toen heb ik het opgegeven en kreeg ik een mail van de politie dat ze niks konden doen als ik zelf die bedreiging niet serieus nam of iets dergelijks.

Collaborateurs in de Tweede Wereldoorlog

Maar goed, er staat iemand anders op diezelfde dodenlijst waar ik net naar verwees en die heeft het wel volgehouden, die heeft zijn aanklacht zelfs onder de aandacht van de rechter weten te brengen, lees ik bij Jeroen Mirck. Die persoon heeft zijn aanklacht toegespitst op twee punten, namelijk de bedreiging die er van zo’n lijst van ‘potentiële landverraders’ uitgaat en het lasterlijke karakter van een vergelijking met collaborateurs in de Tweede Wereldoorlog.

Nou, dat heeft de rechter fijntjes van tafel geveegd. Dat verbaast me niks, maar de motivatie van de rechter vind ik interessant. Die spreekt de samensteller van de dodenlijst vrij omdat hij, in de woorden van Mirck, ‘zijn vingers niet wil branden aan de enorme berg aan multi-interpretabele jurisprudentie’. Bovendien telt mee dat de Grote Denker achter de dodenlijst anoniem is:

‘Het hof heeft hierbij mede in aanmerking genomen dat de identiteit van beklaagden niet bekend is geworden, waardoor nog de nodige opsporingscapaciteit zou moeten worden ingezet terwijl de uitkomst van een strafrechtelijke procedure onzeker is.’

Ga maar lekker je gang, zegt de rechter

Al die moeite om een griezel voor de rechter te krijgen die daarna toch wordt vrijgesproken, why bother. Ga maar lekker je gang met lijstjes van landverraders opstellen, domrechtse islamofoben, zegt de rechter. Anders Breivik, dat was in Noorwegen. Nederland is geen Noorwegen.

En hoppa, meteen komt de hoofdredacteur van GeenStijl, Marck Burema alias Pritt Stift, met een lijst van ‘dhimmies’, ‘cultuurverraders en erfgoedverkwanselaars‘, van ‘hetzelfde type dat in mei 1940 “Do ist der Afsluitdijk” tegen de oprukkende Duitscher riep.’

Multiculti Nederland

Waarna een wild spervuur volgt van seksistische en racistische ad hominems tegen een lijst van Nederlanders, Petra Stienen bovenaan, en tegen bedrijven en organisaties die ‘desnoods hun lieve moedertjes erbij lappen om een paar extra coins voor de policor flipperkast Multiculti Nederland’ (wat een stilist).

Google het woord ‘cultuurverraders‘ eens om te zien in welke beerput Burema hier zwemt. Een citaat: ‘multiculturalisten zijn echte cultuurverraders – ze willen de islam invoeren in de Nederlandse cultuur. (…) En gaan ze door met hun massale verraad, komen er ernstigere repercussies.’

Anderhalf jaar na de massamoord door Anders Breivik, die het heeft gemunt op ‘cultuurverraders’ die ‘Europa willen uitleveren aan de islam’ zet Burema de Nederlandse cultuurverraders even op een rijtje. Gewoon omdat het kan! De rechter vindt het immers oké! Leve de vrijheid van meningsuiting en all that.

Haatzaaier van 2012

Je doet er helemaal niks aan. GeenStijl op haar verantwoordelijkheden wijzen? Ze lachen je straal uit.

Wel kunnen we zelf ook een verkiezing organiseren. Motiveer hieronder in de reactieruimte welke Nederlandse haatzaaier er volgens u in aanmerking moet komen als Haatzaaier van 2012. Daar gaan wij dan in 2013 gezellig even met een camera langs.

Steun Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland! Doneer via Paypal of met een storting op rekeningnummer 39 34 44 961 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk) o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.




Peter Breedveld, Roze Khmer, 30.12.2012 @ 14:14

[Home]
 

148 Reacties

op 30 12 2012 at 14:47 schreef Bastiaan:

Voor mij blijft dat Wilders. Als politicus heeft hij de meeste invloed, hij is bovendien eloquent genoeg om zijn gif geloofwaardig te verspreiden. GeenStijl is daarij vergeleken een incestueus cluppie eigenparochiepredikers.

op 30 12 2012 at 14:52 schreef Jon:

Ik snap niet waarom Burema zelf nog niet aangepakt is met zijn eigen middelen. Op zich ben ik daar tegen (hoe moeilijk ook) maar vind het opvallend dat gewoon niemand hem aandoet wat ie anderen flikt.

op 30 12 2012 at 14:54 schreef Tayfun Balçik:

Geert Wilders, die mij en alle andere allochtonen met een islamitische achtergrond tot een bacil, schimmel of virus reduceert.

op 30 12 2012 at 15:10 schreef Rob:

Ik nomineer Pritt Stift voor zijn bewonderenswaardige volharding in het eenzijdig belichten van het etnische element in alle problemen waar Noord-Afrikanen bij betrokken zijn.

op 30 12 2012 at 15:10 schreef laarmans:

De koploper op mijn moordlijst is de starwriter van E.J. Brons haatblog, Martien Pennings.Zijn haat tegen alles wat met islam en moslims heeft te maken spat elke dag weer van mijn beeldscherm.
Het liefst stelt hij vandaag nog Neurenberg 2.0 in om land-en cultuurverrajers en vooral Israel critici, door hem steevast antisemieten genoemd, aan de galg te zien.

Antisemieten zijn volgens Pennings Dries van Agt,Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg. Maar sinds kort ook de NOS verslaggevers Sacha de Boer en Rik van Westelaken.

De bovengenoemde dames en heren bevinden zich in goed gezelschasp, want Pennings noemde Hare Majesteit en Gerdi Verbeet terroristenhoeren, een van de vele scheldtermen van deze halve zool.

op 30 12 2012 at 16:46 schreef kinge:

Illustration by example: je link naar Mirck klopt niet.

http://www.jeroenmirck.nl/2012/12/rechter-steunt-dodenlijst-landverraders/#more-9949 bedoel je denk ik.

op 30 12 2012 at 16:50 schreef babs:

Burema. Ga gerust vijf keer langs. Net zo lang tot je genoeg hebt om er iets moois van te knippen en plakken.

op 30 12 2012 at 16:59 schreef Edo:

Schindler was trouwens ook een hele goede landverrader! Is dit van Burema? Ik weet niet of je ’t een dodenlijst kan noemen, maargoed ik ga hier niet kissebissen over woorden.
Prachtige reactie trouwens van Ewout Klei.
Ik hou normaal gesproken niet van geengageerd cabaret, maar tegenwoordig is ’t allemaal zo flagrant kut dat ik de nieuwe Theo Maassen prachtig vind. Ook omdat hij bewust laat zien dat doorgeschoten moralisme weer fascisme wordt. ’t enige wat ik een beetje vervelend vind is z’n ietwat nietszeggende tirades over de vrije markt.
Toch wil ik hier even de gelegenheid aangrijpen om dit programma te promoten:

http://www.nederland1.nl/gemist/48324

op 30 12 2012 at 17:00 schreef Flip van Dyke:

De Nederlandse Pers

Omdat zij de grootste haatzaaiers ruim podium geeft, geen onderzoek doet (bijvoorbeeld naar de’massa-immigratie’), maar wel aan iedere scheet van Wilders cs ruim aandacht geeft.

op 30 12 2012 at 17:01 schreef Edo:

Ohja ik nomineer Bert Brussen en Yoeri Albrecht. Mijn redenen hiervoor zijn de trouwe lezers van mijn comments bekend.

op 30 12 2012 at 17:04 schreef Ben Kramer:

Ach, Ik sta ook op een dodenlijst, namelijk die van de moslims. Ik loop daar alleen niet mee te koketteren. Ik ben reeds talloze malen bedreigd door moslims, met name laagvoorhoofdige marokkaantjes.

Ik vind namelijk dat de profeet mohammed een pedofiele massamoordenaar was, en dat klopt ook , dat is historisch bewezen. Ik ben er daarom een voorstander van de profeet mohammed op te knopen aan de hoogste boom, helaas zijn we te laat want hij is op zijn paardje naar allah gereden.

op 30 12 2012 at 17:06 schreef MNb:

Ik ben jaloers en beledigd dat ik niet op die lijst sta. Vanavond zal ik een emailtje sturen; omdat dergelijk tuig absoluut niet te vertrouwen is moet ik daar eerst een nieuw emailadres voor eenmalig gebruik voor aanmaken.

“Het is een mooie droom dat alles op termijn vanzelf goed komt als je maar tolerant bent.”
Eens. Die klojo Generaal G Pardon verdient mijn tolerantie niet. Zijn vrijheid is mijn vrijheid niet.

“welke Nederlandse haatzaaier”
Dat is moeilijk. Marck Burema lijkt me het grootste bereik te hebben en daarom als eerste in aanmerking te komen. Wilders is op zijn retour en figuren als Pennings staan toch net iets lager op de ladder der pikkippen. Maar het liefst zou ik ze allemáál aangepakt zien.

op 30 12 2012 at 17:22 schreef Edo:

Hey ‘Ben Kramer’ stuur eens een linkje naar die dodenlijst?
En ben je hier zelf niet nu mee te koop aan het lopen?

op 30 12 2012 at 17:35 schreef Pyt van der Galiën:

Kijk zo’n domrechtse blaatkont als Ben Kramer eens koketteren met het feit dat hij op een dodenlijst staat. Nou ja, feit…Ben staat natuurlijk helemaal niet op een dodenlijst. Waarom zouden jihadisten de moeite nemen een domrechtse nitwit als Ben op een dodenlijst te plaatsen? Ga even ergens anders zitten zwetsen over je imaginaire verzetsdaden, Ben.

Ik ondersteun hierbij Flip’s nominatie van de Nederlandse Pers. Iedereen die het racistische geraaskal van Joost Niemöller en Bert Brussen een podium geeft, is óf zelf een racist óf een gewetenloze opportunist. In het geval van het Nederlandse journaille waarschijnlijk beiden.

op 30 12 2012 at 17:42 schreef leo schmit:

Begin maar vast met Burema. Waarom heb je hierboven zelf al gemotiveerd. Zet om dezelfde reden Pennings er maar vast bij, verder Mollema van AP, Wilders, Bosma, Groenendijk, Niemoeller, Brussen, de anonieme G. Pardon en de anonieme persoon achter Artikel 7. Een aanvullende reden mag zijn dat ze onleesbare stukken schrijven, waarbij zij zich verliezen in eindeloze herhaling van hun tirades zonder deze met feiten en cijfers te onderbouwen. Dan hebben we nog Ellian en de Winter vanwege de associatie tussen het ‘islamgevaar’ in Europa en de verheerlijking van Israel als frontstaat in de strijd ertegen. Verder Rutte voor het ’teruggeven’ van Nederland, Geertz voor zijn deportatiebeleid en beiden voor het tegemoetkomen aan haatzaaiers in de nationale politiek. Verdonk en Bolkestein mogen ook op de lijst voor het scheppen van het haatzaai-klimaat, waar deze lijsten uit voorkomen. Bij Fortuin kun je niet meer langs, maar van mij mag hij om dezelfde reden posthuum alsnog op de lijst. Doe Van Gogh dan ook maar.

op 30 12 2012 at 17:47 schreef jos:

Er is niks, maar dan ook niks, overgebleven uit de tijd van Mohammed wat over zijn leven gaat, alleen maar eeuwen later opgestelde berichten over hem. En toch is het volgens Ben Kramer “historisch bewezen” dat Mohammed zus en zo was. Knap.

En Ben Kramer weet ook dat “de” moslims, alle miljoen in Nederland (of misschien wel alle anderhalf miljard wereldwijd) een dodenlijst hanteren met zijn naam erop.

Soms denk ik: was internet maar nooit uitgevonden. Dan lagen zulke zwakzinnigen te stinken in hun riool in plaats van dat ze hun spuitpoep wereldkundig maken.

op 30 12 2012 at 18:26 schreef Tayfun Balçik:

@ Jos, dank! Nu ben je waarschijnlijk ook een ‘dhimmi’.

@ Ben Kramer, ‘de’ moslim bestaat niet.

op 30 12 2012 at 18:32 schreef Sofia van der Linde:

Ik moet veel meer mijn best doen. Ik sta nog altijd niet op die lijsten.

op 30 12 2012 at 18:37 schreef dewanand:

namaste Peter Breedveld,

Ik wil je toch verzoeken om een verslag te maken van alle haatmail en dreigbriefjes die je ontvangt, en hoe je opstel bij de politie eruit zag. Aub alles geanoniseerd op FN posten komende maand.

Vertel ook eens pro en anti wat je bent, want dit is iets wat Wieroe nog niet goed begrijpt. Ben je nou pro koeliekatten of juist anti? Wat voor beesten haat je nou eigenlijk en welke zou je willen zoenen en pijpen zonder condoom? Lucht je hart Peter, open het voor Wieroe,de zuivere Hindoe kat uit delft kennisstad, die onvoorwaardelijk liefde geeft aan alle arme, lage kaste, eenzame, zielige stervelingen.

Jij bent zelf je grootste vijand en je eigen vriend, want de wereld begint bij jezelf, in je hart, je hoofd, je broek en je bloed. De macro kosmos is in jezelf geprojecteerd en een reflectie ervan in je eigen micro kosmos, en dit is de alleroudste wijsheid uit de Veda’s van oude rishi’s ruim 5000 jaar geleden, dus niets nieuws op deze planeet.

Maar wat wil je? Wil je vrienden, vijanden, bilmaatjes of besneden minnaars? Wieroe kent wel een tel nr waar je dit kan bestellen, dus vertel het en je hart zal gevuld worden of een ander gaatje van je.

dewanand

op 30 12 2012 at 18:43 schreef Leppa:

Der Pritt is een begenadigd schrijver, de beste van heel Amsterdam Noord. Zijn stijlloze stijl hakt er inderdaad in als het kromzwaard van een jochie van dertien die een volwassen vent onthoofd.
Intellectueel Nederland zal er toch niet echt van wakker liggen, mag ik hopen.

op 30 12 2012 at 18:46 schreef kinge:

Burema, hands down.

op 30 12 2012 at 20:02 schreef Mario:

Waarom ook niet met een camera bij dat domrechts schorem langs? Maak er een leuke (mid)dag van, en na afloop ergens heerlijk tafelen en verder lachen.

Verder wat Dewanand hierboven vroeg: Een ‘leuke compilatie’ van alle bagger wat jullie, Peter en Hassnae, aan bedreigingen ontvangen. Die je laatst boven aan je site had staan, van ene “Stijn”, maar dan uitgebreider en zeker niet geanonimiseerd, als het op dat tuig aankomt.

op 30 12 2012 at 20:09 schreef Ralph van der Geest:

Joost Niemoller, Youri Albrecht, Maxime Verhagen (‘buitenlanders stinken…’), Martien Pennings, Theodor Holman, Jeroen Pauw en Paul Witterman (over een podium bieden aan fascisten gesproken…), Malik Azmani, Fred Teeven, Bert Brussen, Philippe-huilie-huilie-Remarque en zijn bruine volkse waarnemer ‘de Volkskrant’, Burema en zijn haatsite GeenStijl, Rutger Castrcium, Dominique Weesie ….
De lijst is treurig en welhaast eindeloos.
Een fascist, zo u wilt haatzaaier, van het jaar…
Ik zou het niet weten, het is allemaal even verachtelijk en weerzinwekkend schorem waarvoor wat mij betreft in dit land geen plaats is.
Weg ermee.

op 30 12 2012 at 20:45 schreef Rene Koeman:

Goed stuk Peter,

lijkt een beetje op mijn eerdere insteek: http://renekoeman.blogspot.nl/2012/12/dodenlijsten.html

op 30 12 2012 at 21:12 schreef hallo:

De domeinnaam infohit.nl staat geregistreerd op naam van W.C. de Geus, Wold 1201, 8225CB LELYSTAD, tel. 0320290909.
De naam W.C. de Geus is duidelijk een valse naam.
Adres en telefoonnummer zijn van Laarhof Woonzorgcentrum.
In woonzorgcentrum Laarhof in Lelystad wonen 124 cliënten. Er zijn twaalf woongroepen met ieder ongeveer tien clienten, waarvan 10 woongroepen voor dementerende ouderen.

Het is in Nederland verboden om een .nl-domeinnaam
te laten registreren met valse gegevens.

De directie van het Woonzorgcentrum zal niet blij zijn, wanneer zij te horen krijgen dat hun gegevens worden misbruikt door politiek extremisten.

De domeinnaam is vastgelegd bij het bedrijf WebReus B.V, Stratumsedijk 23H 5611NA EINDHOVEN.

Iedereen die op de lijst/website genoemd wordt kan een civiele procedure starten tegen de directie van het Woonzorgcentrum.
Het Woonzorgcentrum weet natuurlijk van niets, en kan met die klachten stappen naar Webreus en naar SIDN.
SIDN de officiële instantie die .nl-domeinen uitgeeft, en het niet accepteert dat .nl-domeinnamen in omloop zijn die met valse gegevens zijn vastgelegd.

De Algemene Voorwaarden voor het vastleggen van een .nl-domein: https://www.sidn.nl/f

op 30 12 2012 at 21:22 schreef ed:

Is vrijheid, waar wij hier zo trots op zijn, in de islam een positieve waarde? Vrijheid is alleen maar vrijheid om je tegen Allah en zijn leer te beslissen. Daarom is de liberale ordening, die deze vrijheid garandeert, vanaf islamitisch standpunt helemaal niet iets nastrevenswaardigs, iets wat in stand gehouden zou moeten worden.
De islam is wel universalistisch in die zin, dat hij geldigheid voor alle mensen claimt, maar niet in die zin, dat alle mensen, en wel onafhankelijk van hun religieuze toebehoren, dezelfde politieke en civiele rechten zouden toekomen. Vanaf islamitisch standpunt is het onzinnig, tussen leden van de eigen groep en die van de andere wederkerigheid van rechten en plichten te postuleren.
Veelmeer berust de hele maatschappijopvatting van de islam op de splitsing van de mensheid in twee scherp van elkaar onderscheiden groepen en laat er geen twijfel over bestaan, dat de groep van de ‘ongelovigen’ op kortere of langere termijn moet verdwijnen.

facit

-de particulariteit van het sociale normenstelsel
-de herinvoering van het mensenoffer
-het beroep op de als vanzelfsprekend aanwezige groepssolidariteit (het groepsnarcistische complex)

op 30 12 2012 at 21:32 schreef hallo:

Ik vind het overigens tekenend voor deze politiek extremisten, dat zij hun activiteiten ondernemen over de hoofden van verplegers van dementerende bejaarden.

op 30 12 2012 at 21:47 schreef ed:

Ik vraag me wel eens af, waar Breedveld zijn fattoe met de islam opgedaan heeft, dus wanneer je Hassnaetje even weglaat. De autoritaire maatschappijopvatting. De autoritaire opvoeding. De onaantastbare despotie van de islamitische familievader. De opdeling van de mensheid in twee elkaar uitsluitende mensengroepen. Het volkomen ontbreken van zelfironie en zelfkritiek in de islamitische cultuur. De vanzelfsprekendheid van geweld als oplossing, het persoonlijk prestige niet tenslotte, dat geweldgebruik in de islam oplevert.

De islam is op een paar eenvoudige regels gebaseerd, waarvan de navolging het beste functioneert, voorzover de handelende personen daarin niet bereid of in staat zijn, de zin of geldigheid van die regels te onderzoeken. Daarom is de islam helemaal niet aangewezen op geestelijke vorming, die brengt zijn functioneren veelmeer in gevaar.

op 30 12 2012 at 22:37 schreef Michaël Hovius:

De haatzaaier van 2012 is, net als alle andere jaren, de “gezellig langskomende camera” …
Maar misschien is het interessanter om een prijs uit te reiken aan de groep die het minst gevoelig is voor al die haatzaai-publiciteit ..

op 30 12 2012 at 22:43 schreef Sasha Berkman:

“wanneer je Hassnaetje even weglaat”

Dit vind jij normaal?

op 30 12 2012 at 22:55 schreef Edo:

Jaja Ed, jij doet niet aan generaliseren he?
Ik vind religie trouwens helemaal niet leuk, over het algemeen.
@RalphvanderGeest,
ik vind Phillipe een niet al te snuggere vogel volgens mij, maar om ze in dit rijtje te noemen gaat me wat te ver.
Bovendien Pauw en Witteman hebben het goed recht om idioten uit te nodigen wat mij betreft (hoewel ze zo’n Joost niet moeten presenteren als objectieve analyticus).
Yoeri Albrecht daarentegen maakt het een stuk bonter, die nodigt een heel groepje malloten (behalve Engelen en Dautzenberg) uit alsof het ontzettende goede polemici zijn.
Die haalt het in z’n hoofd om te doen alsof Job Cohen achter de schermpjes een moord regisseert.
Die haalt het in z’n hoofd om Bert Brussen als een pareltje voor onze journalistiek te promoten.
Das andere koek, das hele andere koek.

op 30 12 2012 at 23:05 schreef dewanand:

namaste Ed,
Jouw betoog mbt islam getuigt van kennis van zaken en is van grote waarde voor FN.

Ik moet denken aan het boek ‘Het grote geheim’ van de nederlandse professor Ph. J. Zwaluw uit 1992 waarin hij het heeft over de gelukkigheidsfilosofie mbt al die menselijke stammen em collectieven.

Mijn vraag aan jou Ed:
Wil je analyseren of de islam een perfecte gelukkigheidsfilosofie is, waarom wel en waarom niet? Kijk naar de praktijk, hoeveel procent van de moslimachtige mensen zijn echt volmaakt gelukkig? Het geluk is de rijpe vrucht hierbij en die kan je dus gewoon zien in de dadelbomen van islam.

je mag je betoog kosteloos op mijn site publiceren dus maak maar kontakt via email http://www.dewanand.com, zie contact menu.

Mijn analyses zijn theoretisch en abstract, zie mijn boek koran forbid or rewrite in engels.

met zegen van Altecrea, Allah, Jehovah, Jezus, Krishna, enz en ook Wieroe de hindoe kat uit delft kennisstad voor 2013. Eet een dadel op 1 januari zoals mohammed altijd deed. Anders eet je wat verse warme kattebrokjes zoals Wieroe zal doen op die dag.

dewanand

op 30 12 2012 at 23:07 schreef ed:

Sasha: dat moet je in een context zien. In de islam behoort een vrouw niet zichzelf toe, maar is eigendom van de man. Vrouwen zijn zowiezo eigendom van de gemeenschap van hun toebehoren. Christenvrouwen zijn eigendom van de christenen, Joodsen van de Joden enz., en dit wil zeggen: van hun mannen. Dit impliceert drie dingen:
Niet-moslimvrouwen, die noch bij hun familie noch bij een man horen, zijn net als moslima’s bij vergelijkbaar gedrag zoiets als vooralsnog eigendomsloos goed, om wier rechten het ongeveer zo staat als met die van loslopende zwerfkatten, ten tweede, dat men de vreemde groep kan bestrijden, door hun vrouwen voor zich op te eisen, ten derde, dat de geviseerde groep vanaf een zeker punt tot een soort zelfislamisering gedwongen kan worden, doordat ze dan weliswaar nog niet de islam zelf, maar wel de daarbij behorende gedragsregels overneemt. Een soort archaïsche vorm van ethnische oorlogvoering.

op 31 12 2012 at 01:31 schreef Tayfun Bal�§ik:

@ ed, ‘de’ islam bestaat niet. Zulke essentialiseringen zijn totaal niet representatief voor een grote groep diverse moslims. Het zegt niks over de talloze heterodoxe stromingen binnen ‘de’ islam, laat staan over de miljoenen mensen die geen letter uit de Koran hebben gelezen of geen enkel benul hebben van de gereïficeerde verdeling van de wereld in een dar-al-Islam en dar-al-Harb. Met andere woorden, je kraamt oriëntalistische onzin uit, puur bedoeld als negatieve tegenhanger van een verondersteld liberaal-rationeel ‘westers’ zelfbeeld.

op 31 12 2012 at 04:36 schreef hallo:

Zou Ed ook deel uitmaken van die woongroep voor dementerende ouderen?

op 31 12 2012 at 05:10 schreef You On A Gin:

Dit kan echt niet. Walgelijk. Ik ga hier e.e.a. over navragen bij mensen die meer verstand hebben van rechten dan ik. Er moet hier een zaak inzitten. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar voor zover ik er wat vanaf weet houdt die zo’n beetje op bij laster, smaad en bedreiging.

op 31 12 2012 at 08:29 schreef Ralph van der Geest:

@ Edo, dank voor je opmerking.
Ik heb Jeroen Pauw en Paul Witteman (maar had ook de redactie uiteraard kunnen zijn van dat programma P&W) bewust genoemd alsook Philippe-huilie-huilie-Remarque die in samenwerking met haatsite ‘De Telegraaf’ JOOP.nl wilde laten verbieden, juist omdat ze een podium bieden
aan allerlei fascistisch geteisem.
En dat zonder zelf ook maar één keer klip en klaar gewag te maken van afschuw en weerzin jegens de types die ze een platform bieden en de ideeën die ze verkondigen.
Vandaar.
Nu we toch bezig zijn: Sjuul Paradijs en zijn haatkrant ‘De Telegraaf’ (door Peter terecht hier ooit een keer de grootste bedreiging genoemd voor de democratie samen met GeenStijl, Leon de Winter met zijn genocidegrapjes inzake het leed in de Gaza-strook, de gereformeerde griezel van de SGP in de Tweede Kamer (steeds meer overigens een vergaarbak van fascistoide en ander moreel gedegeneerd spul in plaats van een normaal en volwaardig parlement) Kees van der Staaij die de ‘humor’van de Winter blijkbaar erg grappig vindt….
Voor al dat soort valse types is in Nederland geen plaats.
Valse honden, zo hoorde ik eergisteren op tv terecht zeggen, geef je een….

op 31 12 2012 at 08:59 schreef Bastiaan:

Goed voornemen voor 2013:

Niets meer doen in naam van iemand die we zelf verzonnen cq mythisch gemaakt hebben. Alle heilige sprookjesboeken afschaffen. Leren leven met het besef dat het onze hersentjes niet gegeven is om de essentie van het zijn te doorgronden. Pas dan kunnen we morgen met recht zeggen: Gelukkig Nieuwjaar!

op 31 12 2012 at 09:00 schreef Ralph van der Geest:

@Edo, overigens, als je al onderscheid kunt maken tussen erg en minder erg (je bent een fascist of je bent het niet, maar niet een beetje) ben ik het wel met je eens dat Youri Albrecht echt vreselijk is.
Hij was het die Thilo Sarrazin uitnodigde die in Amstrerdam – nota bene de stad van de Februari-Staking! – kon komen pleiten voor het officieel invoeren van eerste en tweederangs burgers. Met andere woorden: Herrenvolk en Untermenschen…
Nu we toch bezig zijn: op het lijstje dienen ook zeker niet onvermeld te blijven Leon Sinke en Gerard van Hulzen.
Wie zijn Leon Sinke en Gerard van Hulzen ook alweer?
Leon Sinke en Gerard van Hulzen zijn ambtenaren op het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
En Leon Sinke en Gerard van Hulzen hebben zich erin tweets op lopen verheugen dat VVD-proleet van Aartsen (burgemester van Den Haag) wanhopige asielzoekers van het Maliveld af liet knuppelen.
Ook PvdA burgemeester van Amsterdam Eberhard van der Laan is erg ijverig gebleken in het uitvoeren van de fascistische ideeën van Sinke en van Hulzen.
Hoe deze PvdA man over mensen denkt blijkt wel uit het feit dat hij de slogan ‘geen mens is illegaal’ populistisch vindt….

op 31 12 2012 at 10:30 schreef Joachim:

Ik zou graag de linkse wereldverbeteraars willen nomineren die weer eens lekker langs de kant staan te schreeuwen als uitgeprocedeerde asielzoekers worden uitgezet.

Ik bedoel, wie van deze linkse schreeuwers haalt het in zijn hersentjes om bijv. zelf eens een uitgeprocedeerde asielzoeker in zijn huis op te vangen in intieme privesfeer?? Zoveel hoeft dat niet te kosten met gratis voer van de voedselbank en wat IKEA meubeltjes.

Maar nee, het blijft bij het bekende verontwaardigde linksextreme geschreeuw, en daarna weer fluks naar de coffeeshop om daar de euri’s van de sociale dienst uit te geven, bah !!

op 31 12 2012 at 10:37 schreef Ben Kramer:

Zo moeilijk is het niet om op de dodenlijst van onze moslmbroeders te komen.

Binnenkort komt Charlie Hebdo weer met een leuke uitgave over de proleet Mahomed. Dat worden weer zware tijden voor Peter, Hassnae en de mosselmannetjes.

op 31 12 2012 at 10:40 schreef Peter:

Och, binnenkort een Wilderscartoon op Joop.nl. Krijgt Ben Kramer weer een rolberoerte.

op 31 12 2012 at 10:43 schreef Pyt van der Galiën:

@Ben

Maar waar is die dodenlijst nou waar jij op staat? Peter kan verwijzen naar een echt bestaande dodenlijst, dat kun jij neem ik aan ook? We hoeven toch niet te denken dat jij een goedkope zwetser bent?

op 31 12 2012 at 12:51 schreef Tayfun Balçik:

@ Ben Kramer, haat is als een ongewassen kont: het stinkt.

op 31 12 2012 at 13:14 schreef Frank:

Ach –

die lui (de lijstjesmakers) zijn zielig, vervuld van haat en pathos.

Quantité negligable, in termen van intelligentie gesproken.

op 31 12 2012 at 13:40 schreef MNb:

Allemaal goed en wel, Ed, maar wat heeft dat allemaal met islamofobe dodenlijsten te maken? Of moest je gewoon je ei weer eens kwijt, maakt niet uit waar?

op 31 12 2012 at 14:34 schreef Rudolf Paul:

“Anderhalf jaar na de massamoord door Anders Breivik…”, schrijf je. Nou nou nou, die massamoord heeft nooit plaatsgevonden, hoor! En Breivik is een fictieve figuur.
Alles was hoax, media verneukerij, gigantisch bedrog… trap er niet in!

Heb je dit wel eens bekeken?
http://www.cluesforum.info/viewtopic.php?f=24&t=1022

op 31 12 2012 at 15:03 schreef Sasha Berkman:

Ed: Jij bent degene die zich hierdenigrerend en verontmenselijkend uitlaat. Het is jouw soort dat dit land sociaal naar de filistijnen aan het helpen is. Jij bent degene die hier oorlogstaal uitslaat. Gevalletje Balk/naald/oog. Ziek figuur.

op 31 12 2012 at 16:51 schreef Edo:

@Joachim
je hoeft toch geen vluchteling in je eigen huis op te vangen, als je wil dat vluchtelingen in dit land worden opgevangen? Dat lijken me toch 2 verschillende dingen.
(Mijn oom heeft trouwens een vluchteling opgevangen, goed he?)
Trouwens, die mensen die de sociale dienst gebruiken om aan de coffeeshop uitgeven, dat lijken me de mensen die vaak in multiculturele wijken wonen. Zij die daarvan niet op de PVV stemmen, ze bestaan echt, wens ik een gelukkig nieuwjaar en een lekkere joint toe.
Ik ben overigens van mening dat veel Henk en Ingrid’s van het zelfde hout zijn gesneden als de Nederlandse Marokkanen die buurten teisteren. Het moet verschrikkelijk zijn om te zien dat je core business overgenomen wordt.

op 31 12 2012 at 17:10 schreef Joachim:

@edo

Je weet natuurlijk dondersgoed dat als de Nederlandse overheid niks doet, je zelf verantwoordelijkheid kunt nemen.

WO 2 en de joden, weet je nog wel. Helaas doen de meeste linksmensen niet veel anders dan wat schreeuwen dat iedereen fascist en racist is ( Sasha Berkman, die 25 euri heeft betaald en dus iedereen voor racist en fascist mag uitmaken van PB).

op 31 12 2012 at 18:44 schreef Edo:

Oh dus jij roept hierbij op dat iedereen vluchtelingen in zijn eigen huis moet nemen, inclusief jijzelf dus.
Prachtig voornemen,
(leuk hoe WO2 hier uit de lucht komt vallen trouwens),
xxx Edo

op 31 12 2012 at 18:49 schreef Ralph van der Geest:

Vandaag kwam ik dit tegen: http://13-september.nl/opruiing-oftewel-de-subversieve-kern-van-het-vrije-woord/
Dit naar aanleiding van een zekere Joke Kaviaar die recent door de staat met veel machgtsvertoon en intimidatie werd opgehaald en vastgehouden naar aanleiding van een serie artikelen welke ze had geschreven over het structurele geweld van de Nederlandse staat tegen immigranten.
(www.jokekaviaar.nl)
Deze mevrouw moet zich 8 januari a.s. te Haarlem verantwoorden wegens wat heet ‘opruiing’.
Dáár is kennelijk wel mankracht, middelen en tijd voor.
Dit in tegenstelling tot het beschermen van mensen tegen fascisten en hun toorn.
Is de Nederlandse staat nu, zo vraag ik mij af, een bondgenoot van datzelfde opkomende fascisme?
Moet ik die conclusie trekken?
In ieder geval heeft de Nederlandse staat wat mij betreft geen enkele morele autoriteit.
https://www.indymedia.nl/node/11921

op 31 12 2012 at 19:03 schreef Edo:

Loor ‏@LoorSchrijft
Maassen zei dat hij antisemitisch zou zijn geworden v Bram M als antisemitisme nog niet had bestaan. Afkeer en afkomst ineens geen probleem?
Openen Beantwoorden Retweeten Toevoegen aan favorieten
30 december Eddy Terstall ‏@eddy_terstall
@LoorSchrijft Nee. Want na deze “grap” hoeft hij niet over zijn schouder te kijken… Zo werkt het…
Gesprek verbergen Beantwoorden Retweeten Toevoegen aan favorieten
6
RETWEETS
1
FAVORIET

Maassen heeft over IEDERE bevolkingsgroep gezegd dat ze WEG moesten, dat was NIET serieus.
Maassen heeft wellicht het meest controversiële cabaretprogramma uit onze geschiedenis gemaakt.
En dan zou hij laf moeten zijn.
DOMHEID IS EEN ZIEKTE.

op 31 12 2012 at 20:14 schreef Olav:

Ben Kramer:

Binnenkort komt Charlie Hebdo weer met een leuke uitgave over de proleet Mahomed. Dat worden weer zware tijden voor Peter, Hassnae en de mosselmannetjes.

Wat anderen daarvan vinden moeten ze zelf maar duidelijk maken, maar ik verheug me op die uitgave. Ik moet nog wel uitzoeken waar ik in mijn achterlijk gebleven woonplaats een Charlie kan scoren, dat zou wel eens kunnen tegenvallen.

Volgens de aankondiging zou de strip juist op geen enkele manier haat of negativiteit over Mohammed bevatten. Gewoon het traditionele verhaal zoals dat bekend is binnen de islam, maar dan in stripvorm. Prima, daar kan geen redelijk mens op tegen zijn.

Een mooie TV-serie over hetzelfde onderwerp zou wat mij betreft ook zeer welkom zijn.

op 31 12 2012 at 20:21 schreef Sasha Berkman:

Ik ga die show eens ff lekker kijken.

op 31 12 2012 at 21:49 schreef Sasha Berkman:

” ( Sasha Berkman, die 25 euri heeft betaald en dus iedereen voor racist en fascist mag uitmaken van PB).”

Zou je wat concrete voorbeelden kunnen overleggen?

op 01 01 2013 at 09:53 schreef Bigpete:

Gewoon het traditionele verhaal zoals dat bekend is binnen de islam, maar dan in stripvorm. Prima, daar kan geen redelijk mens op tegen zijn.

Een redelijk mens niet nee. Maar honderden miljoenen moslims (en nee Mnb, niet alle dus geen generalisatie…)die krijgen meteen het schuim op de mond, al hebben ze die strip nooit gezien. Profeet afbeelden iesj verboden, iets waarvan ze vinden dat iedereen zich aan moet houden…
Komt weer een hoop gezeik over, let op mijn woorden. ik vind trouwens wel dat die strip gewoon gepubliceerd moet worden. Niet buigen voor jankbaarden.

op 01 01 2013 at 14:45 schreef MNb:

Even opgezocht: 2,2 miljard moslims in de wereld, oftewel 22 maal honderd miljoen moslims oftewel honderden miljoenen moslims oftewel alle moslims in de wereld en dus wel degelijk een generalisatie, Grote Piet. Dat handjevol moslims waarvan zelfs jij kunt zien dat ze geen schuim op de mond krijgen heten dan excuusmoslim – om jou een smoesje te geven. Welnu, dat smoesje is bijzonder doorzichtig.
Andere benadering: kom eens met cijfers uit wetenschappelijk onderzoek dat inderdaad honderden – laten we zeggen minimaal een half miljard – moslims inderdaad het schuim op de mond krijgt? Lukt je niet? Ergo generalisatie.
Dank voor je snelle bevestiging. Niet zo slim om te volharden in je domheid als je zelf van die domheid bewust bent, Grote Piet.

op 01 01 2013 at 21:14 schreef Bigpete:

Lul maar raak mr betweter. We spreken elkaar wel als er weer ambassades in de hens gaan en westerlingen vermoord worden om de niet bestaande eer van de nepprofeet te redden.
Honderden miljoenen van 2,2 miljard is nog steeds een kleine minderheid. Bovendien is het een stijlfiguur, je moet niet altijd alles zo letterlijk nemen. Jij bent toch wiskundeleraar???????????Ik heb medelijden met jouw leerlingen.

op 01 01 2013 at 22:03 schreef Tayfun Balcik:

Is het leven van een westerling meer waard dan die van een oosterling?

op 01 01 2013 at 22:04 schreef Sasha Berkman:

Ach Big Pete, wat is precies de waarde van zo’n strip voor jouw?
Jou hoeven ze toch niets meer te vertellen? Voor jou en je white power vrienden is deze film alleen interessant omdat hij moslims provoceert.

op 01 01 2013 at 22:12 schreef Sasha Berkman:

Pardon film moet strip zijn in mijn laatste bijdrage. Ik wacht trouwens met smart op een goeie strip over Wilders en zijn fascistische achterban.

op 02 01 2013 at 07:34 schreef Bigpete:

Verklaar je nader meneer de windhoos.

op 02 01 2013 at 09:07 schreef Tayfun Balçik:

Waarom spreek je elkaar weer als er westerlingen zijn vermoord, meneer Grootpiet? Is de dood van een oosterling niet reden genoeg om elkaar weer te spreken? Btw, bij die ambassade-aanval zijn ook oosterlingen vermoord.

op 02 01 2013 at 10:26 schreef Sasha berkman:

Tayfun Balçik: BigPete heeft ooit samen met whitepower figuren lopen demonstreren. Hij praat over moslims op dezelfde manier waarop Hitler over Joden sprak. Ga er maar vanuit dat hij moslims untermenchen vind en dus inderdaad van minder waarde als het leven van een ambasadeur van de oorlogsmisdadige amerikaanse imperialisten en babykillers-staat.

op 02 01 2013 at 10:58 schreef Bigpete:

Wat is een oosterling voor jou? en Noord Afrikaan? Iemand uit Bangladesh? Ik kan daar niks mee.

Elke moord op een onschuldig mens is erg, laat dat duidelijk zijn. Waar het mij om gaat is dat hersenloze massa’s schuimbekkende moslims al dan niet opgestookt door locale machthebbers met dubbele agenda’s “wraak” nemen op een toevallig voorhanden westers persoon omdat er in een westers land een cartoon wordt gepubliceerd die ze niet bevalt. Dat 99,9% die cartoon nooit heeft gezien is voor hen niet relevant, de nepprofeet wordt beledigd, of de islam (kan helemaal niet, maar ja)en dus moeten er doden vallen.
Mnb vindt dat ik overdrijf, dat klopt ik overdrijf bewust om zaken duidelijk te maken. Ik heb de honderden miljoenen schuimbekkende jankbaarden niet geteld. Het is niet relevant. Het gaat om grote groepen, niet om enkele individuen. Alleen iemand zonder argumenten zoals Mnb gaat daarover zeiken.
We spreken elkaar weer betekend dat het kennelijk eerst zover moet komen. Het is een uitdrukking, meer niet.

op 02 01 2013 at 12:39 schreef Edo:

Bigpete, 100en miljoenen is gewoon een nogal grote overdrijving. Bovendien vind iedereen hier volgens mij iedereen die mensen vermoorden omwille van een cartoon kut. Dat er om andere redenen in het Midden-Oosten ook, en veel vaker gemoord wordt blijft onverlet. Het blijft ook onverlet, dat het Westen nog het Oosten daarin schone handen hebben. Het Westen is alleen erg goed in het zorgen voor hun eigen bevolking. Neemt niet weg dat de gemiddelde moslim een stuk meer te vrezen heeft van het Westen dan andersom. Het mag dan allemaal reuze politiek correct klinken, het is gewoon niet anders:
http://lawrenceofcyberia.blogs.com/photos/cartoons/clash_of_civilizations_bilgin.html

op 02 01 2013 at 13:09 schreef jos:

Als het lot had gewild dat Bigpete in Karachi of Caïro was geboren dan was hij nu ook een “haatbaard”. Hij heeft veel meer met ze gemeen dan hij beseft.

op 02 01 2013 at 13:12 schreef Bigpete:

Kijk daar gaat onze aartsleugenaar en waarheidsverdraaier sasha weer. Ik heb niet samen met white power figuren gedemonstreerd, ze stonden op hetzelfde plein. Jij zal vast weleens ergens geweest zijn waar PVV ers waren, of fascisten of groen links stemmers, of macrobioten. Wil nog niet zeggen dat jij er ook een bent. Capice?

Het vermoorden van een Amerikaanse ambassadeur is inderdaad belangrijker dan het vermoorden van een willekeurige achmed of mohammed. Niet omdat die minderwaardig zouden zijn, maar omdat de moord op een ambassadeur een veel grotere impact heeft en zorgt voor media aandacht. En dat weten de moordenaars ook…

op 02 01 2013 at 13:19 schreef Tayfun Balçik:

Dank voor de achtergrondinformatie Sasha. White-Power mensen zijn erg interessant, omdat er een zekere minderwaardigheidscomplex speelt die tot frustratie-agressie kan leiden (verbaal of non-verbaal).

@ Big Pete, dat jij niks met de term oosterling kan doen is precies het punt dat ik heb willen maken: je kijkt naar de wereld vanuit een westerse bril. Dat die Amerikaanse ambassadeur is vermoord is natuurlijk verschrikkelijk. Maar in de berichtgeving hierover heeft niemand de waarom-vraag gesteld. Waarom was het uitgerekend een Amerikaanse ambassadeur die werd aangevallen?

Nou, de Amerikanen hebben behoorlijk wat op hun kerfstok hangen (oorlog in Irak I en II, onvoorwaardelijke steun aan Israël, bezetting van Afghanistan) en daar betalen ze via zulke terroristische acties een prijs voor.

De spotprenten over Mohammed zijn in deze gebeurtenissen slechts een aanleiding. In het zelfvernietigende Westerse beleid liggen de diepere oorzaken van het anti-westerse geweld.

op 02 01 2013 at 13:23 schreef Edo:

@Bigpete Holy freaking fuck, Bigpete holy freaking fuck

op 02 01 2013 at 13:35 schreef Edo:

Hoeveel willekeurige Achmedjes en Mohammedjes moeten er sterven voordat het even belangrijk is als een ambassadeur?

op 02 01 2013 at 13:36 schreef Bigpete:

@edo
Geen idee wat je bedoelt, ik ben 51…

@Tayfun
Ik mag dan door een westerse bril kijken, jij kijkt door een ondoorzichtige.
Oorlog in Irak I = eerste golfoorlog, de bevrijding van Koeweit dat door een agressieve dictator onder de voet was gelopen…

Irak II: de aanleiding mag niet kosher geweest zijn, uiteindelijk zijn de Iraki’s wel verlost van Saddam. Geen slechte zaak lijkt me.

Bezetting van Afghanistan: welke bezetting? Je bedoelt de verdrijving (niet helemaal gelukt…) van de Taliban en het vestigen van een democratisch bewind (waar ook het nodige op valt aan te merken, begrijp me niet verkeerd).

Jij vindt het kennelijk normaal of ten minste begrijpelijk dat terroristen uit landen die er niets mee te maken hebben aanslagen plegen op Amerikanen of andere westerling als “straf”. Terwijl ze zelf helemaal geen partij zijn. Ik vind dat dus absurd, jij niet. Dan weten we ook weer waar jij staat.

PS ik was en ben tegen de acties in Afghanistan omdat het vechten tegen de bierkaai is. Je kunt niet winnen, tenzij je bereid (en in staat) bent om hele rigoureuze maatregelen te nemen.

op 02 01 2013 at 13:46 schreef Edo:

@Bigpete, goede comeback man! ik ga niet meer met je debatteren. Ok heb het lang geprobeerd maar als je denkbeelden ethisch gewoon zover verschillen van de mijne dan kan ik wel met feiten gaan strooien, dit heeft gewoon geen nut.

op 02 01 2013 at 13:53 schreef Edo:

http://lawrenceofcyberia.blogs.com/photos/cartoons/mr_fish_savior_tshirt.html

op 02 01 2013 at 14:01 schreef Edo:

Ohja Bigpete, mocht je toch nog willen indoctrineren, of extreemlinkse haatdragende propaganda willen bekijken, dan raad ik je de oscarwinnaar ‘No end in Sight’ aan. De film heeft niet de infantiele knip en plak techniek van Michael Moore maar toont gewoon wat feitjes als kritiek op de Irak-Oorlog.
Het is wel propaganda, dus pas op.

op 02 01 2013 at 14:05 schreef jos:

Die Bigpete. Hij vindt Irak nu beter dan onder Saddam. Omdat Bigpete geen ruk geeft om de miljoenen moslims die gedood of weggevlucht zijn dan maar het volgende: er zijn praktisch geen christenen meer over in Irak terwijl ze niets te vrezen hadden onder Saddam’s dictatuur. Trek daar je conclusies uit.

En Afghanistan is niet “bezet”. Nee, er zijn daar nu alleen maar buitenlandse militairen tegen de wil van de meerderheid van de bevolking in.

Geweldig hoe Bigpete zich hier zo voor lul zet. Nul kennis maar wel een grote bek en z’n mening klaar.

op 02 01 2013 at 14:21 schreef Bigpete:

Zijn we het toch nog ergens over eens Edo. Ik ga jou niet overtuigen en jij mij niet. Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen hier door anderen overtuigd worden. Heel weinig denk ik.

En ik heb nog steeds geen idee wat je bedoelt met Bigpete holy freaking fuck

op 02 01 2013 at 14:44 schreef Tayfun Balçik:

Hebben we het over dezelfde Saddam die in de oorlog tegen Iran (1980-88) als ‘sterke man’ gesteund werd door het westen? Dus toen hij nog onze grote vriend was tegen de ‘verderfelijke’ Iraniërs, waarbij ongeveer een miljoen slachtoffers zijn gevallen (Saddam heeft toen tegen de Koerden en Iraniërs chemische raketten afgevuurd). Dat mocht toen allemaal wel van het westen.

Hebben we het over hetzelfde Westen die de Koerden eerst aanspoorde om in opstand te komen tegen Saddam, maar toen de oliebelangen in Koeweit waren beveiligd dezelfde Koerden als een baksteen liet vallen?

Het westen die daarna tot de tweede Irakoorlog de moordende sancties tegen Irak in stand hield, waarbij ongeveer een half miljoen Irakese kinderen zijn omgekomen aan de gevolgen van kanker omdat ze geen medicijnen konden importeren. Kanker veroorzaakt door het gebruik van munitie die met uranium is verrijkt (door het Amerikaanse leger).

Wat betreft westerse slachtoffers, waar lees jij dat ik zoiets normaal vind? Ik probeer het geweld te verklaren en te begrijpen, niet om het te rechtvaardigen.

op 02 01 2013 at 14:56 schreef Sasha berkman:

“ze stonden op hetzelfde plein.” Te demonstreren voor hetzelfde doel als jij. Je liep niet weg, je sprak ze niet aan, je had er geen enkel probleem mee dat die fascisten op jouw demonstratie rondliepen. dat zegt gewoon denkende mensen genoeg bigpete.

op 02 01 2013 at 15:02 schreef Edo:

@Bigpete het was om mijn verbazing over je bericht uit te drukken.

op 02 01 2013 at 15:20 schreef MNb:

Zoals Sasha het nooit heeft over Al Qaeda terroristen die in Pakistan kleine meisjes in het hoofd schieten en in Noord-Mali een Vierde Rijk proberen te stichten wil Grote Piet het alleen maar dáár over hebben en nooit over kinderen die door Amerikaanse drones worden vermoord. Bovendien wil Grote Piet het verschil niet erkennen tussen honderden miljoenen – 25% of meer – en max. enkele duizenden – veel minder dan 1%. Er zijn namelijk anderen, die itt Grote Piet wél hebben zitten tellen. Oh ja, die Amerikaanse ambassadeur in Libië – slachtoffer van een doelgerichte actie, niet van schuimbekkende demonstranten. Grote Piet overdrijft om lekker te kunnen generaliseren. Het klopt dat ik geen argumenten heb – ik heb feiten. Zoals Edo constateert, Grote Piet negeert die liever.

@Tayfun: nou en of is de vraag gesteld waarom.
dailymail.co.uk/news/article-2215431/Death-U-S-ambassador-Chris-Stevens-revealed-AK-47s-grenade-attacks-smoke-filled-safe-room.html
guardian.co.uk/commentisfree/2012/sep/13/chris-stevens-libya-brutal-death

Schuimbekkende demonstranten – ja Grote Piet, ik wéét dat ze er zijn, vooral ook onder moslims – lopen niet met dergelijk wapentuig rond, maar met stenen.

op 02 01 2013 at 15:21 schreef babs:

Was dat niet een spreuk van de politie: ‘Je was erbij dus je bent erbij‘?

op 02 01 2013 at 15:39 schreef Sasha berkman:

babs: wat zou jij doen als je op een demonstratie liep waar white power figuren rondlopen?
1, je spreekt ze aan of 2, je gaat weg. Grote Piet deed geen van tweeen. Het gedachtengoed dat GrotePiet hier ten toon stelt komt haarfijn overeen met dat van white power fascisten. Het dragen van white power symbolen is trouwens verboden en hij als agent had dus nog veel meer kunnen doen.

op 02 01 2013 at 16:18 schreef Tayfun Balçik:

@ MNb,

Tijdens 9/11 is er ook geen diepgaande zelfreflectie geweest. Terwijl er veel – weliswaar botte – geluiden van ‘wat je zaait, zul je oogsten’ waren. Maar hier zit wel een kern van waarheid in.

op 02 01 2013 at 16:41 schreef babs:

Sasha,
Je vraagt de verkeerde. Ik blijf staan kijken. Zeker 5 minuten. Pas als er binnen die 5 minuten helemaal niks gebeurt loop ik door. Als dat op iets zou wijzen, dan ben ik:
-Voetbalhooligan
-Voor volledige vrijheid van alle drugs
-Pro raszuiver-groot-Israel
-Anarcho-Syndicalist (SAT http://www.sindicatoandaluz.org/ )
-Voor meer geld en rechten voor ambtenaren

Ik ben er inmiddels zeer bedraven in politiecharges te ontwijken. I learned the hard way

op 02 01 2013 at 16:56 schreef Sasha berkman:

Al Qaida heeft heel vaak als zetbaas voor de USA gewerkt. Oorspronkelijk in Afghanistan later in Kosovo tot Libie en nu Syrie.
Dat ik al qaida niet noem in een artikel over Venezuela en me beperkte tot de dodelijke praktijken van de CIA in die regio, daarvoor bied ik MnB mijn excuses aan.
Ik heb uberhaupt geen zin om me uit te laten over wat voor moslimgroepering dan ook. ten eerste is het nieuws hierover zwaar gekleurd met een enorm propaganda gehalte en is het niet mijn achtertuin of is het zo dat mijn land hun aktief helpt zoals ze dat wel doen met Israel en de USA. Maak eerst je eigen huis op orde voordat je over de rotzooi van een ander begint is een principe wat ik in deze hanteer.

op 02 01 2013 at 17:02 schreef Bigpete:

Het is 2 januari, de tijd van beleefdheden is weer voorbij…

Ik begrijp dat er Irakezen en Afghanen zijn die zich met geweld verzetten tegen westerse troepen. Daar kan ik nog inkomen. Wat ik niet begrijp is dat Saudische rijkeluiszoontjes (Bin Laden, Atta, Mihdhar, al Hazni etc)denken iets goeds te doen voor arme moslims door 3000 onschuldige Amerikanen te doden. Dan heb je geen gaatje in je hoofd maar ontbreekt het hoofd als geheel.

Mnb wil beweren dat Amerikaanse drones worden gebruikt met het VOOROPGEZETTE DOEL om zoveel mogelijk kinderen te vermoorden. Hij is in de war met terroristen, die willen zoveel mogelijk burgerslachtoffers, leeftijd onbelangrijk.
Er komen kinderen om, dat is vreselijk maar onbedoeld. Als je dat niet ziet heb ik medelijden met je.

op 02 01 2013 at 17:12 schreef Tayfun Balçik:

@ Bigpete, ‘Now they suffer too’ was het antwoord van een Pakistaanse extremist toen de journalist Robert Fisk vroeg om een verklaring (The Great War for Civilization, The Conquest of the Middle-East, zeer de moeite waard om de moslimhaat jegens het westen te begrijpen).

op 02 01 2013 at 18:25 schreef Sasha Berkman:

Big Pete:

“176 Pakistaanse kinderen gedood door Amerikaanse drones

Volgens het Onderzoeksbureau voor Journalistiek werden van juni 2004 tot eind oktober 2012, tussen 2.595 en 3.378 mensen gedood bij Amerikaanse drone-aanvallen in Pakistan, vooral in de regio Noord-Waziristan. 474 tot 885 van de doden waren burgers, onder wie 176 kinderen. Tot 1.400 personen raakten bij de aanvallen gewond. De Verenigde Naties willen nu een bijzonder onderzoeksteam oprichten om deze burgerdoden door Amerikaanse drones te onderzoeken.

70 burgers gedood bij reddingswerken en begrafenissen

Het Onderzoeksbureau voor Journalistiek maakte bekend dat sinds president Obama aantrad ten minste 50 burgers werden gedood in bijkomende aanvallen toen ze op weg waren om de slachtoffers te helpen en meer dan 20 burgers werden ook bestookt bij opzettelijke aanvallen op begrafenissen en rouwenden.”

Zo jammer dat je niet wilt zien dat dit oorlogsmisdadig is en uiteindelijk alleen maar contra-productief kan werken. Dat dit de haat tegen het westen alleen maar kan voeden lijkt me evident.

http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2012/10/30/vn-willen-burgerdoden-door-amerikaanse-drone-aanvallen-onderzoeken/

op 02 01 2013 at 19:01 schreef Bastiaan:

“om de moslimhaat jegens het westen te begrijpen”

@Tayfun
Je geeft dus toe dat die er is. Is dit volgens jou een (nogal) collectieve haat, of slechts van bepaalde radicale groeperingen? Ik word er moedeloos van. Steeds méér ben ik geneigd te geloven in de woorden van Kipling: East is East and West is West, and never the twain shall meet.

op 02 01 2013 at 23:59 schreef Tayfun Balcik:

Sowieso, het is een sentiment die wijdverbreid is in de islamitische wereld (en zeker niet alleen in de islamitische wereld). Het westen heeft immers bijna de hele wereld gekoloniseerd. Pak een kaart van het Midden-Oosten of Noord-Afrika erbij dan begrijp je beter wat ik bedoel. Die belachelijke grenzen zijn gewoon met een liniaal getrokken.

Zonder deze fundamenteel onrechtvaardige omstandigheden zou er geen terrorisme zijn. Daarnaast is er ook zoiets als staatsterreur, overheden beschikken over de meest geavanceerde militaire apparatuur om de bevolking te terroriseren (Israel tegen de Palestijnen, Turkije tegen de Koerden en de NAVO in Afghanistan).

Truismes zoals ‘East is East and West is West’ zijn ontworpen om al het geweld te legitimeren. Waarom die onderscheid? Oosterlingen zouden alleen maar de taal van het geweld begrijpen is de achterliggende gedachte, hetgeen bullshit is. Het is natuurlijk makkelijker om massaal geweld uit te oefenen op ‘barbaren’ of ‘monsters’. En nadat je ze vermoord hebt, kan je op ze pissen. Zie link:

http://www.armytimes.com/news/2012/01/marine-allegedly-urinates-on-corpse-in-video-011112/

op 03 01 2013 at 09:10 schreef Bastiaan:

hmmmm ik geloof dat Kipling gewoon bedoelde te zeggen, dat de wereld opgedeeld is in culturen die nooit wezenlijk iets van elkaar zullen snappen.

Maar afgezien daarvan: Niet alleen het westen, maar ook Turkije heeft de halve wereld gekolonialiseerd. Evenals Mongolië lang geleden. Kolonisatie is het begin van collectieve haat, die altijd weer gevoed wordt door dat ‘legitieme’ dat godsdienst heet. De heilige haat. Bahh!

op 03 01 2013 at 09:28 schreef Sasha Berkman:

bastiaan, je begrijpt de clue niet. Religie is in feite net zo belangrijk als de kleur van iemands ogen als het gaat om verzet tegen onderdrukking.

op 03 01 2013 at 12:20 schreef Bastiaan:

@Sasha
Dus compleet onbetekenend, is dat wat je bedoelt??
Wás het maar zo, dan hadden we al die ellende niet.

op 03 01 2013 at 12:33 schreef Tayfun Balçik:

Culturele verschillen zullen altijd blijven bestaan, maar het idee dat ze elkaar nooit zullen snappen is een vrij bedroevende gedachte waar ik het totaal niet mee eens ben. Ik geloof juist in een kenbare wereld, mits je de moeite doet om te lezen, luisteren en binnen de fatsoensnormen te blijven (de laatste is absoluut niet noodzakelijk, maar het maakt dingen wel makkelijker). De overleden Palestijns-Amerikaanse intellectueel Edward Saïd is voor mij sinds ik in aanraking ben gekomen met zijn werk (o.a. Orientalism en Culture and Imperialism een inspiratiebron geweest). In cultuur en imperialisme citeert hij de Afrikaanse dichter Aime Cesaire:

but the work of man is only just beginning
and it remains to man to conquer all the violence entrenched in the recesses of his passion
And no race possesses the monopoly of beauty,
Of intelligence, of force and there
Is a place for all at the rendez-vous of victory.

op 03 01 2013 at 13:11 schreef Bastiaan:

Mooi!

op 03 01 2013 at 13:22 schreef Sasha berkman:

Beste Bastian, dat het westen steeds de nadruk op de religie legt van het verzet in afghanistan, Irak, van de palestijnen etc wil alleen maar zeggen dat ze religie gebruiken om begrijpelijk verzet te stigmatiseren en te framen. Nogmaals ze hebben ook allemaal bruine ogen… In feite is het een eenvoudige situatie van een bezetter en mensen die daar tegen in opstand komen.

op 03 01 2013 at 13:28 schreef Bigpete:

Tayfun vergeet voor het gemak inderdaad de Turkse(Ottomaanse) expansiedrift tot de poorten van Wenen, en vergeet de Arabische niet, die hebben ooit ook een groot deel van het midden oosten en noord Afrika, tot Spanje toe…
Turkije houdt tot op de dag van vandaag een deel van Griekenland bezet en noemt dat Europees Turkije. En vergeet de alleen door Ankara erkende vazalstaat Noord Cyprus niet…

In tegenstelling tot Tayfun met zijn selectieve verontwaardiging veroordeel ik expansiedrift uit het verleden niet. Elk land dat de kans krijgt heeft ooit getracht andere gebieden te veroveren. Het zit in ons wezen en dat ontkennen is onzinnig. Zelfs dieren proberen een zo groot mogelijk territorium te verkrijgen. En wat zijn wij meer dan naakte apen? We zouden alleen zo verstandig moeten zijn het niet te doen.

op 03 01 2013 at 14:17 schreef Tayfun Balçik:

Dat ben ik niet vergeten hoor Bigpete, ik heb daar een hele studie aan gewijd wat me in ‘de’ Turkse gemeenschap o.a. tot verwensingen als ‘vatan haini’ (landverrader) heeft opgeleverd. Zie mijn ‘zelfkritische’ stuk in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3316170/2012/09/14/Turkse-jongeren-worden-verkeerd-voorgelicht-over-Koerdische-kwestie.dhtml

op 03 01 2013 at 14:47 schreef Bigpete:

Best een interessant stuk, hoewel er weinig in staat wat ik niet wist. Toch noem je op deze site alleen westers kolonialisme terwijl jij als historicus donders goed weet dat vrijwel elk land wel heeft geprobeerd andere landen te veroveren en bezet te houden, tot op vandaag.

Vraag op de man af, wat vindt jij van de Turkse bezetting van “Europees Turkije” en Noord Cyprus?

op 03 01 2013 at 15:18 schreef Sasha berkman:

Big Pete, omdat Turkije ooit expansief was is het bv. te verantwoorden dat de USA bijna 200 kinderen afknalt dmv drones en zijn alle gevoelens van woede daarover in de arabische en turkse wereld hypocriet?
het westen veroorzaakt de anti-westerse sentimenten door hun oorlogsmisdadige handelingen en haar steun voor de pariastaat israel.

op 03 01 2013 at 15:21 schreef Bastiaan:

Beste Sasha, afgezien van de 2 wereldoorlogen legitmeert bijna IEDERE agressor zijn daden met religie. Dat geldt echt niet alleen voor westerse agressoren.

op 03 01 2013 at 15:26 schreef Tayfun Balcik:

Ja, de mens is in mijn optiek overal even verdorven/beschaafd. Maar als ik jouw reacties lees dan is het alsof sommige mensen meer verdorven zijn(‘de’ moslims), dat kan een gevolg zijn van een misplaatst superioriteitsbesef.

Wat bedoel je met ‘Europees Turkije’? De bezetting van Noord-Cyprus heeft veel leed veroorzaakt en er dient een politieke oplossing te komen. Dit gezegd hebbende, waren het de Griek-Cyprioten die in 2004 tegen de vereniging (het Annan-plan) van het eiland hebben gestemd.

op 03 01 2013 at 16:14 schreef Sasha berkman:

je maakt me in de war bastiaan. Het westen ligitimmerd zijn agressie in het Midden Oosten niet met religie (hoewel Bush sprak over een kruisvaart). Dat de mensen in het midden oosten zich verzetten tegen de misdadige praktijken van de amerikaanse imperialisme, dat feit, heeft niets met het conflict te maken en wordt alleen maar in het westen gehanteerd om het verzet te stigmatiseren. MaW, het westen speelt de religiekaart, zij het heel sneaky. Het feit dat mensen zich verzetten tegen plunderende moordenaars heeft niets met hun religie te maken.

op 03 01 2013 at 16:44 schreef Bastiaan:

Nee Sasha (zucht), op dat punt heb je gelijk. Ik bedoelde echter dat in niet-westerse landen exact dezelfde geloofsintolerantie voorkomt – zonder inmenging van blanken. Denk aan Soedan, Nigeria, Sri Lanka, India en Pakistan (onderling).

op 03 01 2013 at 16:53 schreef Sasha berkman:

Ahh, geloofsintelorrantie is een kenmerk van religies :). Wij zijn het eens.

op 03 01 2013 at 18:23 schreef Bigpete:

Beste Tayfun,
Nogal logisch dat de Grieks-Cyprioten tegen het Annan plan waren. De Grieks cyprioten moesten in dat plan zelf betalen voor alles wat de Turken geroofd hadden, de Turken mogen gewoon blijven zitten waar ze zitten en op een langdurige aanwezigheid van Turkse militairen zitten ze ook niet te wachten. Slecht plan van een slappe diplomaat.

Europees Turkije spreekt voor zich lijkt me. Jij zult de geschiedenis van Turkije beter kennen dan ik…

op 03 01 2013 at 19:19 schreef Tayfun Balcik:

Nee, ze wisten toch al dat de EU – met of zonder politieke oplossing van het conflict – Cyprus zou toelaten. Dat waren immers tijden toen de Grieken nog werden vertrouwd in Europa. Nu na zoveel jaar duidelijk is geworden dat ze de boel hebben belazerd, zitten ze nog steeds in de EU. Hierdoor lijkt het verwijt aan Turkse kant dat de EU een ‘christelijk clubje’ is aannemelijker te worden.

Dat Griekenland nog in de EU zit heeft m.i. alles te maken met FRONTEX, de Europese grensbewaking. Er is sinds vorig jaar een nieuwe hek op de Grieks-Turkse grens (btw, begint vanaf hier ‘Europees Turkije’, verklaar je nader). De aanwezigheid van dit hek leidt tot de dood van zoveel vluchtelingen uit Afrika en het Midden-Oosten. Daarom was ik ook zo verbaasd over het feit dat Barosso, Schulz en van Rompuy de nobelprijs van de vrede hebben opgehaald. Met zo’n beleid zouden ze eigenlijk de leider van de (neo-nazistische) Gouden Dageraad moeten sturen om die prijs op te halen.

op 03 01 2013 at 20:41 schreef Sasha Berkman:

@tayfun: Dat Frontex is een van de meest griezelige organisaties die er bestaat. Licenced to kill, geen enkele verantwoording af leggen aan wie dan ook. Geheim budget zelfs volgens mij.

off topic:
Ik las trouwens een interessante column over de tentakels van de “Deep State” in de Turkse media.

http://www.todayszaman.com/columnist-302802-demirel-psychological-warfare-and-media.html

op 03 01 2013 at 21:22 schreef Tayfun Balcik:

Prachtige artikel Sasha. Er zijn sterke aanwijzingen waaruit blijkt dat de kemalisten in 2007 een coup hebben beraamd om de gematigd islamitische regerende AKP van premier Erdogan om ver te werpen. Dat is toen niet gelukt, mede omdat Erdogan heel slim vervroegde verkiezingen aankondigde.

Ja, ik vind het misselijkmakend allemaal. Zie link:

http://programma.vpro.nl/inturkije/afleveringen/langs-de-grenzen-van-turkije/poort-naar-europa.html

op 03 01 2013 at 21:56 schreef khalid:

Het shockerende is niet het verwachtte dodenlijst van “culturele landverraders” opgesteld door de racistische scribenten van Geenstijl, maar dat de rechterlijke macht het aanklacht mijns inziens erg lichtzinnig van de tafel veegt.

op 03 01 2013 at 22:26 schreef Bigpete:

De Ottomanen hebben ooit grote delen van de Balkan bezet en hebben aan de poorten van Wenen gestaan. Ze zijn daar verdreven maar ze hadden ze (mijn mening, doe er mee wat je wilt) helemaal terug over de Bosporus moeten jagen. Dan had er geen Europees deel van Turkije bestaan en ook niet de eeuwige discussie of Turkije als Europees land kan worden beschouwd.

Ik ben overigens van mening dat Turkije nooit lid mag worden van de EU.

op 04 01 2013 at 00:30 schreef Tayfun Balçik:

Je zegt nu, al dan niet bewust, dat het best een goed idee was om al die moslims over de kling te jagen. Met andere woorden, ‘opgeruimd staat netjes’.

En dan verwonderd doen over al die boze moslims?

Ik denk dat Turkije de redding van de EU kan zijn.

op 04 01 2013 at 08:06 schreef Bigpete:

Ik zie hier toch weer de Turkse nationalist…
Jij legt mij woorden in de mond, je zou een broer van sasha kunnen zijn. Turken hebben op de Balkan niks te zoeken en als de bezette volken terugvechten dan noem jij dat “moslims over de kling jagen”. Fijne historicus ben jij…

Als je consistent door redeneerd was de bevrijding van Europa van de nazi bezetting niets minder dan “nazi’s over de kling jagen”. Bizarre redenering.

op 04 01 2013 at 10:25 schreef Bastiaan:

@Tayfun

Als ik me met jullie draadje mag bemoeien: nee, dat ‘over de kling jagen’ lees ik er niet uit. Ik lees eruit dat het een goed idee was geweest om de expansiedriftige Turken (dus niet benoemen als moslims) terug ‘hun hok in te jagen’. Dus terug naar klein-azië. En daar lijkt me niks mis mee. We waren toch ook blij toen we in WO2 de Duitsers weer binnen hun eigen grenzen kregen?

op 04 01 2013 at 11:31 schreef Bigpete:

Goh Bastiaan, twee zielen, één gedachte.

op 04 01 2013 at 11:52 schreef Tayfun Balçik:

Dat zeiden de Serviërs ook in Bosnië, dus, dat ze bezig waren om de laatste overgebleven ‘Turken’ uit de Balkan te schoppen. Een genocidale gedachtegang, dunkt mij. En die moslim/nazi gelijkstelling is typisch te noemen.

@ Bastiaan, je leest het er niet uit, omdat je de geschiedenis niet kent. Het Osmaanse rijk was een islamitische rijk, bestaande uit verschillende religieuze gemeenschappen. Nationalisme, een product uit het westen, was een zeer explosieve gedachtegang in een multi-etnisch en multiculturele agglomeratie zoals het Osmaanse rijk. Het was wel een hiërarchische orde, met moslims aan de top. De christenen, gesteund door het westen, vochten tegen deze ongelijkheid. Maar nationalisten onder hun hadden grotere ambities, het vestigen van een Groot-Servisch rijk of de Megale Idea, ‘het grote idee’ van Griekse nationalisten. In deze visies waren geen plek voor moslims of ‘boeren-Turken’ zoals bijna iedere moslim op de Balkan op denigrerende werd genoemd. In de eerste en tweede Balkanoorlog (1912-1913) heeft dan ook een grote etnische zuivering plaatsgevonden in Bulgarije en Griekenland. Zo waren er een miljoen ‘muhacirs’ (moslims op de vlucht) in Istanbul in 1913, terwijl de bevolking van Istanbul toen 1 miljoen was. Veel historici zeggen dan ook dat ‘1915’ (de Armeense genocide) niet te begrijpen is zonder ‘1913’. Het waren vooral deze moslims die vanwege hun moslimzijn waren verjaagd door nationalistische christenen die misplaatst hun woede hebben gekoeld op onschuldige Armeniërs tijdens de ‘derde Balkanoorlog’, oftewel de Eerste Wereldoorlog.

op 04 01 2013 at 12:05 schreef Bastiaan:

Dank voor je historische uiteenzetting, ik geloof je onmiddellijk. Maar het ging me om de reactie van Bigpete, waarin ik niet meteen haat tegen moslims bespeurde. Zijn argumenten waarom Turkije nooit lid van de EU mag worden, ken ik overigens niet.

op 04 01 2013 at 12:13 schreef Bigpete:

Voor een “historicus” ben je aardig aan het googelen met feiten.
Moslim/nazi gelijkstelling? Noch ik noch Bastiaan hebben het over moslims, dat doe jij. Ik heb het over agressieve Turken die andere landen bezetten, net als de nazi’s. Jij komt met genocide op Bosnische moslims. Appels en bananen…

op 04 01 2013 at 13:12 schreef Tayfun Balcik:

Racistische haat tegen Turken of moslims (in de context van de Balkan waren deze twee synoniemen van elkaar) zit diep en gaat ver terug in de geschiedenis. Wat Bigpete allemaal zegt ken ik allang, omdat het ingebakken zit in de mainstream westerse cultuur. Het wordt gedreven door negatieve energie, waar zoals ik al zei een misplaatst superioriteitsgevoel achter zit. Het is de taak van de historicus om dit allemaal bloot te leggen. Daar zitten – voor Bigpete – onwelgevallige feiten tussen. Maar wil je tot vrede komen met de moslims – ook de moslims om je heen – dan dien je afstand te doen van deze racistische kijk op het verleden.

op 04 01 2013 at 13:17 schreef Bigpete:

Waarom ik vind dat Turkije nooit lid kan worden van de EU is simpel Bastiaan. Het is de EUROPESE Unie. Turkije is geen Europees maar een Aziatisch land dat nog steeds een stukje Europa bezet houdt. Het wordt tijd dat ze dat eens teruggeven. Dat is het geografische argument. Verder past een land met een islamitische cultuur en geschiedenis niet bij Europa. Verder past het land economisch niet bij veel Europese landen, als je kijkt naar het BNP dat nauwelijks hoger is dan dat van Nederland, maar Turkije heeft wel 5 x zoveel inwoners…
Overigens was ik ook tegen toetreding van bv Roemenië, Bulgarije en Hongarije. En in een eerder stadium van Griekenland.
Mijn EU zou er heel anders uit zien, een verbond van min of meer vergelijkbare landen met vrij verkeer van goederen, diensten en personen. En daarmee uit. Geen megalomane superstaat die bepaalt wat de samenstelling van ons gehakt moet zijn…

op 04 01 2013 at 13:31 schreef Bastiaan:

“waar zoals ik al zei een misplaatst superioriteitsgevoel achter zit. Het is de taak van de historicus om dit allemaal bloot te leggen”

Nee Tayfun, het is zijn taak om de WAARHEID – voor zover mogelijk – bloot te leggen. En dan moet je – al ben je Turk – ook oog hebben voor de in naam van de Profeet begane agressiedaden in het Ottomaanse tijdperk.

op 04 01 2013 at 13:45 schreef Bastiaan:

Geografisch snap ik, Bigpete, maar de rest is nogal arbitrair.

op 04 01 2013 at 14:17 schreef Tayfun Balcik:

Een consequentie van de ‘redenering’ dat Turkije niet past bij de EU omdat het een islamitische land is, is dat de moslims in Nederland Duitsland of Frankrijk, nooit volwaardige Nederlandse burgers, Duitsers of Fransen kunnen worden. Zoals ik al zei: racisme.

op 04 01 2013 at 14:25 schreef Sasha berkman:

“Turkije is geen Europees maar een Aziatisch land dat nog steeds een stukje Europa bezet houdt.”

de USA is origineel van de indianen, BigPete kan alleen maar met dubbele maten meten.

op 04 01 2013 at 14:33 schreef Bigpete:

Sinds wanneer zijn moslims een ras Tayfun? Dat Turkije een islamitische cultuur en traditie heeft is een feit. Niks meer of minder. Jij haalt er dingen bij die ik niet gezegd heb. Nare gewoonte, moet je eens mee ophouden.
Waarom zou Turkije volgens jou de redding van de EU zijn?

op 04 01 2013 at 14:38 schreef Peter:

Komt BigPete weer met zijn uitgekauwde ‘islam is geen ras’.

Er is nou al zo vaak aangetoond dat die weerzin tegen moslims samenvalt met een weerzin tegen Turken en Arabieren, dat we niet meer geen discuzeuren dat islamofobie geen racisme is.

Chinees is ook geen ras, neger ook niet. Toch is een weerzin tegen Chinezen of tegen zwarten racisme.

op 04 01 2013 at 14:53 schreef Bigpete:

Je hebt nog nooit iets aangetoond, jouw aantonen bestaat meestal uit linken naar je eigen eerdere artikelen…

Hoe zit het dan met christelijke Turken Tayfun en PB? Worden die wel gepruimd, of ook niet maar dan niet omdat ze moslim zijn?

Ik heb een hekel aan de islam, maar ook aan het jodendom, het christendom en het hindoeïsme. Aan elke ideologie die uitgaat van niet bestaande entiteiten en gelovigen die in meer of mindere mate hun leven richten naar deze onzin.
Ben ik een racist als ik een hekel heb aan een roomblanke SGP er? Jullie hekel aan religie=racisme is gewoon niet houdbaar.

op 04 01 2013 at 14:55 schreef Peter:

Je hebt het nooit over SGP’ers, BigPete, nooit over christenen, nooit over joden. Alleen maar over moslims en ‘allahtonen’. Is die voorkeur racistisch? Hell yeah!

op 04 01 2013 at 15:00 schreef Bigpete:

Onzin, ik zeg heel vaak dat ik alle religies onzinnig vind en me niet kan voorstellen dat een weldenkend mens kan geloven in die sprookjes. Maar daar lees je overheen omdat je gepreoccupeerd bent met racisme.
Geloof wat je wilt, mijn mening zal echt niet veranderen. Maar denk even na over het volgende. Ik heb een grote hekel aan blanken die zich bekeren tot de islam, ook racistisch zeker?

op 04 01 2013 at 15:03 schreef Tayfun Balcik:

Sinds wanneer waren de joden een ras Bigpete? Maar de nazi’s hebben hun toch allemaal weggevoerd.

Ik ontken ook niet dat Turkije een islamitische cultuur en traditie kent, ik probeer alleen je afwijzing van Turkije ‘omdat het islamitisch is’ te vertalen naar Nederland, waardoor je misschien wel snapt waarom dat xenofoob en racistisch is. In Nederland heb je moslims. Je kan hoog springen, laag springen, dat maak je niet meer ongedaan (ervan uitgaande dat er geen massaal geweld gebruikt zal worden). Als je zegt ‘zij passen niet bij ons, omdat ze islamitisch zijn’, dan kunnen deze moslims nooit Nederlander, Duitser of Fransman worden. Dat is racistisch.

De nu al overleden linkse president Bulent Ecevit zei in 1999 (toen in Helsinki de kandidaat-status bij de EU werd toegekend): ‘Europa kan niet zonder Turkije en Turkije kan niet zonder Europa’. 13 jaar later wordt de EU geteisterd door een langdurige economische crisis, terwijl Turkije booming is. Hij lijkt toch zijn gelijk te krijgen. Europa moet niet alleen openstaan voor Turkije, maar ook voor de rest van de wereld. Maar wat gebeurt er nu? Er worden hekken geplaatst. Dit is de reden waarom er terrorisme is in de wereld.

op 04 01 2013 at 15:07 schreef Peter:

Ik heb een grote hekel aan blanken die zich bekeren tot de islam, ook racistisch zeker?

Dat hoef ik toch niet uit te leggen, BigPete? Je hebt een hekel aan blanken die zich tot de islam bekeren. Waarom? Wat heeft hun huidskleur ermee te maken?

Weet ik wel natuurlijk: voor jou is de islam iets voor inferieure mensen met een donkere huidskleur. Iemand met een blanke huid die zich daartoe verlaagt, dat moet natuurlijk pijn doen.

Blanken die zich bekeren tot de leer van Jezus, word je daar ook zo boos om?

op 04 01 2013 at 15:19 schreef Bigpete:

Je hebt echt op alles een antwoord hè. Jammer alleen dat het niet klopt. Ik heb inderdaad een hekel aan gelovigen in het algemeen en aan fanatieke in het bijzonder. Let wel, ik ben katholiek opgevoed en heb alle waanzin van dichtbij meegemaakt. Het is (mede) daarom dat ik niet kan begrijpen dat iemand die de islam of een ander geloof niet van huis uit heeft meegekregen zich met zijn of haar volle(??) verstand bekeert tot dat geloof. Van mensen die door hun ouders geïndoctrineerd een bepaald geloof aanhangen kan ik het nog enigszins begrijpen, ze weten niet beter. Of ze blijven maar meedoen om niet uit de toon te vallen of om de lieve vrede te bewaren. Dat laatste komt volgens mij bij moslims best vaak voor. En nee ik heb daar geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik heb dat wel ooit aan Hassnea gevraagd, omdat ik me werkelijk niet kan voorstellen dat een intelligent mens (ja dat is een compliment) echt met volle overtuiging in die absurde sprookjes kan geloven. Maar nooit antwoord op gehad.

op 04 01 2013 at 15:30 schreef Peter:

Je hebt echt op alles een antwoord hè.

Moet ik me verontschuldigen?

Ik begrijp je weerzin tegen religie wel, al vind ik dat een 51-jarige best een wat minder eendimensionale kijk en wat meer empathie mag hebben. Zoals jij over religie praat, zo praatte ik er ook over toen ik 14 was en net het christelijke geloof van me had afgeschud.

Nu begrijp ik dat religie veel mensen troost en rust brengt. Niks mis mee.

Maar waar het me hier om gaat, is dat jij het specifiek hebt over een ‘blanke’ die zich tot de islam bekeert.

Ik denk niet dat je Adolf Hitler bent, hoort. Ik zei al dat de meeste racisten meer op Archie Bunker lijken, zij het dat de meesten een tikje minder charmant zijn.

Maar racistisch is het, om de islam zo nadrukkelijk met huidskleur te verbinden.

op 04 01 2013 at 15:47 schreef Bigpete:

Zucht. Ik verbind de islam niet met kleur, dat doe jij. Jij beweert dat ik islamieten niet moet omdat ze bruin zijn. Als ik dan vervolgens zeg dat ik ook blanke islamieten niet moet vraag jij waarom ik het over blanken heb. Zo lust ik er nog wel een.

op 04 01 2013 at 15:50 schreef Bigpete:

@Tayfun
Misschien zou het eens helpen wanneer al die Turken en Marokkanen (dat zijn althans de grootste groep moslims in west Europa)niet alleen beter integreerden maar ook assimileerden. Zolang grote groepen (niet allemaal) zich erg richten op de eigen groep, de eigen religie, de eigen cultuur en het land van herkomst. Niet gelijk in de kramp schieten wanneer iemand kritiek heeft op Turkije of Marokko etc. etc.
Ik ben zelf volgens CBS normen allochtoon. Mijn overgrootvader was een Noor. De familie van oma aan vaders kant komt uit Duitsland, maar er zit ook Waals en wellicht zelfs Joods bloed in. De familie van mijn moeder komt de afgelopen 400 jaar wel uit Nederland, maar zij is geboren in Nederlands Indië waar mijn grootvader bij de politie zat. Als al die landen dezelfde rigide regels hadden gehanteerd als Turkije en Marokko dan had ik nu 3 of 4 nationaliteiten gehad… Onzin natuurlijk, ik ben een Nederlander, zo voel ik me en zo gedraag ik me. Dat verwacht ik van Turken en Marokkanen ook, maar dat moeten ze dan wel zelf willen.
De nazi’s bepaalden wie Joods was op basis van etniciteit, niet op geloof. Doen de joden trouwens zelf ook.

op 04 01 2013 at 15:54 schreef Sasha berkman:

Wat BigPete echt gek zou maken is een whitepower aanhanger die moslim wordt :)

op 04 01 2013 at 16:06 schreef Bigpete:

Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat ik niks met White Power types heb. Je wordt vervelend.

Ik meet helemaal niet met twee maten, we zijn het eens dat de Indianen een groot onrecht is aangedaan. Ze waren niet sterk genoeg en vooral te verdeeld om echt terug te vechten. Maar ze hadden daar wel het volste recht toe, net als de mensen op de Balkan het volste recht hadden om de Turken eruit te sodemieteren.

op 04 01 2013 at 16:07 schreef Peter:

Ja BigPete, ik begon over huidskleur, omdat ik je sinds het bestaan van deze website al diverse malen heb betrapt op het door elkaar halen van de begrippen ‘moslims’, ‘allochtonen’ (door jou een tijdlang steevast ‘allahtonen’ genoemd, Arabieren en Turken.

Wat jij daarna antwoordt, is niet dat je óók een hekel hebt aan blanke moslims, nee, je zegt dat je ene hekel hebt aan blanken, die zich tot de islam bekeren.

Vind ik veelzeggend. Blanken, in jouw visie, bekeren zich tot de islam. Arabieren en Turken zijn het.

op 04 01 2013 at 16:39 schreef Tayfun Balçik:

Big Pete, je hebt met zo’n bekrompen visie alle contact met de multiculturele werkelijkheid in Nederland verloren. Het wordt tijd dat je je begint aan te passen, anders blijf je maar een gefrustreerde oude witte man die zich niet meer kan vinden in ‘het straatbeeld’. Ik ben ook een Nederlander en bepaal zelf wel of ik moet integreren, assimileren of segregeren. Het feit dat we deze discussie in het Nederlands voeren is al een teken van integratie overigens.

op 04 01 2013 at 17:00 schreef Bigpete:

Mijn visie? Hoeveel autochtone Nederlanders zijn bij de geboorte moslim? En hoeveel Turken en Marokkanen? Zelfs volgens onze vriend Tayfun zijn die begrippen inwisselbaar. Waarom leg je op alle slakken zout en zoek je overal iets achter? Heb je last van paranoia? Laten we erover ophouden want dit leidt tot niets.
Prettig weekend.

op 04 01 2013 at 17:41 schreef Peter:

Waarom leg je op alle slakken zout en zoek je overal iets achter?

Dat is mijn aard. Mensen doen niks zonder bedoeling.

Prettig weekend.

Dank je. Van ’t zelfde!

op 04 01 2013 at 18:16 schreef Tayfun Balçik:

Is goed. Biertje? :)

Fijn weekend allemaal.

op 04 01 2013 at 21:11 schreef Sasha Berkman:

“Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat ik niks met White Power types heb. Je wordt vervelend.”

Je loopt samen met hen te demonstreren en noemt hen “normaal denkenden” dat dan weer wel. Je hebt dus “niets” met ze, maar je hebt ook niets tegen ze. Je praat over Moslims zoals de nazies over Joden spraken. Je bent keihard racistisch maar ontkent dat gewoon. Huigelen is ook een vak.

op 05 01 2013 at 10:01 schreef Bigpete:

Zucht. Niks samen protesteren. Hoe vaak moet ik dat nu nog uitleggen? Die demo was door een vriend van mij georganiseerd en we hadden het midden op de Dam best naar ons zin. Ik heb die white power types niet eens gezien, pas later op foto’s. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen???
Het werd pas grimmig toen de AFA fascisten verschenen. Toen weggaan was voor mij geen optie, ik buig niet voor kraakterroristen.
Slik die drol nu eens door.

op 07 01 2013 at 16:12 schreef Sasha berkman:

Nee hoor, Big Pete, jij geeft hier aan meer moeite te hebben met anti-fascisten dan met White Power figuren. dat maakt jouw….

op 07 01 2013 at 21:58 schreef Erik Tjallinks:

Haatzaaier 2012: Bashar Hafiz al-Assad

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS