Home » Archief » De kogels komen meestal van rechts


[22.12.2011]

De kogels komen meestal van rechts

Peter Breedveld

Eerder deze week is een 17-jarige jongen uit Goirle gearresteerd wegens een aantal niet mis te verstane doodsbedreigingen aan het adres van moslims. De jongen uitte daarnaast zijn bewondering voor Hitler en Wilders en in zijn huis zijn bovendien vuurwapens gevonden. Hij had dus in elk geval de middelen om de door hem aangekondigde aanslagen ook werkelijk uit te voeren.

Op GeenStijl over deze zwaarbewapende, agressieve, Wilders-en-Hitler-bewonderende moslimhater uiteraard geen woord. Ook in de reguliere media wordt de zaak afgedaan met een Hart-van-Nederland-achtige berichtgeving op de regiopagina’s. Vorige week had de redactie van GeenStijl ook nul aandacht voor de Italiaanse racist die in Florence twee Senegalezen doodschoot (en er drie verwondde) en des te meer voor de man, Nordine Amrani, die op dezelfde dag in Luik een bloedbad aanrichtte.

Toegegeven, de GS-redacteuren legden daarbij een voor hen uitzonderlijke zelfbeheersing aan de dag en verwezen niet één keer naar de Marokkaanse achtergrond van Amrani, maar in het licht van de disproportionele aandacht, die het weblog besteedt aan elke Noord-Afrikaan die door het rode licht fietst, is het toch verdacht, dat er wel aandacht is voor Luik – allochtone dader, (voornamelijk) blanke slachtoffers – en niet voor Florence – autochtone dader, zwarte slachtoffers.

Ook voor de zogenaamde Döner-moorden in Duitsland, zo genoemd omdat het om een serie moorden op veelal Turkse ondernemers gaat, heeft GeenStijl maar weinig aandacht, in elk geval bij lange na niet zoveel als voor de schreeuwpiassen van Sharia4Belgium, die nog niets anders gedaan hebben dan bijeenkomsten verstoren. Landelijke consternatie over de Duitse moorden blijft sowieso uit, terwijl het toch om een serie van negen moorden door neonazi’s gaat die praktisch onder de neus van de politie is gepleegd.

Waarom is er geen maatschappelijke verontwaardiging als er allochtonen worden afgeslacht door racisten? Is een moord niet zo schokkend als het slachtoffer een donkere huidskleur heeft? Of durft niemand vanwege de PVV-terreur, naar aanleiding van de massamoord op tachtig socialistenkinderen door Wildersbewonderaar Anders Breivik, nog te wijzen op het feit dat de kogels de laatste tijd wel erg vaak van rechts komen?

De laatste gewelddaad, die door islamitische extremisten is gepleegd in het Westen, is alweer van zes jaar geleden. Toch wordt de opiniepagina van de Volkskrant nog steeds dag-in, dag-uit gevuld met tirades tegen moslims, uiteenzettingen over de gematigde islam, die niet bestaat, Marokkanen die niet deugen, enzovoort. Maar waag het niet iets over de racistische moordenaars en hun affiniteit met Wilders te zeggen, dan word je met de dood bedreigd en hangt ontslag boven je hoofd.

Toch valt het niet te ontkennen: de laatste tijd zijn de massamoordenaars meestal van rechts-racistische signatuur en de slachtoffers dikwijls moslims. Debatten daarover kun je blijven frustreren, critici kun je blijven intimideren, feiten kun je blijven verzwijgen, toch denk ik dat je de boel niet zo heel lang meer voor de gek kunt houden. Het besef zal toch een keer gaan doordringen: het meeste gevaar hebben wij te duchten van rechtse racisten, niet van fanatieke moslims.

Overigens vindt Peter Breedveld dat mensen, die andersdenkenden intimideren en bedreigen, geen democratieprijs horen te krijgen en dat de KLM een louche organisatie van bedriegers en leugenaars is.

Peter Breedveld, 22.12.2011 @ 23:49

[Home]
 

119 Reacties

op 23 12 2011 at 00:12 schreef Frank:

De knul uit Goirle zit terecht vast. Dat kun je van een hoop andere criminelen niet zeggen.

op 23 12 2011 at 01:26 schreef Nifilheim:

De dönor moorden zijn dan ook al lang geleden om nog relevant te zijn voor een weblog die een paar dingen per dag er uit pikt.

Met het intro suggesteer je bijna een complot van de rechtse media, omdat er weinig aandacht voor was. Of de kogel vaker van links of rechts komt weet ik niet, misschien een idee om eens te tellen? Ik zou graag mee doen, ben ook benieuwd naar de uitkomst.

Ook gestoorde anti-fa leden komen niet bij ieder bericht op geenstijl of de mainstream media terecht. De maatschappelijke verontwaardiging is ook terug te vinden op geenstijl, de verwerping van racisme ook.

De vergelijking tussen PVV-tereur (pvv-tereur?) en Anders Breivik vind ik ook een vreemde. Dat je hem Wildersfan noem, suggestief maar dat klopt.

Ik vind het erg jammer dat dit een soort anti-rechtsblog is, terwijl ik eerder nuance hoopte te vinden. De vraag die je stelt is een interresante, maar de botte kortzichtigheid en complotgehalte vind ik jammer.

op 23 12 2011 at 06:35 schreef MNb:

Ik ben blij dat de politie van Goirle zo alert is. Ik hoop dat dat zo blijft.

op 23 12 2011 at 10:36 schreef Thomas E:

“het meeste gevaar hebben wij te duchten van rechtse racisten, niet van fanatieke moslims”

De crux zit in jouw woordje ‘wij’, Peter. De gemiddelde autochtoon die dit leest zal het woordje opvatten als ‘wij blanke Nederlanders’ en het dus niet met je stelling eens zijn. Want rechtse racisten richten zich niet tegen de autochtone bevolking.
Neemt niet weg dat je betoog over biased media-aandacht klopt.

op 23 12 2011 at 10:48 schreef babs:

Nu kan ik net zo min voor anderen denken als jij, Thomas, maar het lijkt me moeilijk de wij anders uit te leggen dan: ons allemaal. Moslims en atheïsten, negers en indianen, mannem, vrouwen en kinderen.

op 23 12 2011 at 10:52 schreef msikma:

Antisemitisme en Islamofobie zijn allebei sterk omhoog gegaan in recente jaren. Als we eerlijk de feiten onder ogen zien is het zogenaamd tolerante Europa tegenwoordig een stuk racistischer dan Amerika.

Zelf vind ik de de demonstratie tegen de “Ground Zero Mosque” in New York een goed voorbeeld. Men kon geen parlementariër vinden die tijdens de demonstratie wilde spreken; daar moesten ze Geert Wilders voor uitnodigen. Mensen als Wilders bestaan wel in Amerika, maar alleen hier kunnen ze deel uit van een federale coalitie. En er zijn tal van voorbeelden, waarvan Breivik een van de meest treffende is. Maar kijk ook naar Denemarken en Frankrijk, en dan vooral naar hoe men in Parijs over immigranten in de suburbs denkt.

Amerikaans en Europees racisme zijn anders van nature. In Europa neemt het vooral de vorm aan van anti-immigrantie extremisme, en de opkomst van Wilders is een goed voorbeeld van hoe “mainstream” deze denkwijzen zijn.

op 23 12 2011 at 11:02 schreef Mart:

@msikma:

Men kon geen mainstream politici vinden om te spreken tijdens die demonstratie, omdat het een demonstratie van aantoonbaar loony rechtsextremisten was.

Denk eens wat dat zegt dat ze Wilders wel zo gek konden krijgen…

op 23 12 2011 at 11:12 schreef Thomas E:

@Babs

Ik ging even uit van de NL media, waar witte autochtonen vaak nog aan de touwtjes trekken. Die herkennen zich niet in een colorful ‘wij’.

op 23 12 2011 at 11:13 schreef msikma:

@Mart: my point exactly. Hier zijn dat zeer populaire politici; daar niet. Hoewel de situatie in Amerika natuurlijk ook walgelijk is.

op 23 12 2011 at 11:13 schreef J.J. van der Gulik:

De media hadden bij Amrani uitgebreide aandacht behoren te hebben voor zijn Marokkaanse achtergrond. Het gaat hier waarschijnlijk om een heel relevant gegeven en media dienen nieuws te brengen of ze dat nou leuk vinden of niet. Vele journalisten zijn links en hebben zo moeite met behoorlijke berichtgeving als het gaat om multicultiaangelegenheden. Dan geldt zeg maar Eigen Nieuws Eerst.

Links en rechts ontlopen elkaar in beginsel niet veel als het gaat om potentieel geweld. En het is ook niet altijd duidelijk bij welk kamp geweld valt onder te brengen.

Links provoceert en tart de samenleving wel al heel lang en was daarbij in Nederland ook decennia lang vrij gewelddadig. Tot nu toe is links er zo nog genadig vanaf gekomen.

Er is een reele mogelijkheid dat het geweld op een bepaald moment zal escaleren en dan zal vooral links toch echt voor de oorzaken primair naar zichzelf moeten kijken, omdat het dan doorgaans direct of indirect om multiculti gerelateerd geweld zal gaan. Ook delen van rechts, die de multiculti hebben bevorderd zullen zich dan in mea culpa termen dienen te uiten.

op 23 12 2011 at 11:26 schreef Thomas E:

@msikma

Wat een een nonsens, ook bij de Republikeinen in Amerika barst het van de racistische politici met grote aanhang.

@Van Gulikte

Je doet net alsof een multiculurele samenleving gedoemd is om in geweld ten onder te gaan. Man, er zijn tig voorbeelden van maatschappijen waar heel divers pluimage redelijk tot goed samenleeft.

op 23 12 2011 at 11:31 schreef Derek:

Ben geen fan van GeenStijl, maar ‘nul aandacht’ voor de moorden in Florence klopt niet (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/bloedbad_in_luik_door_granaten.html). Check your facts.
@JJ van der Gulik: wat een tendentieus verhaal, vol onbewezen veronderstellingen. Rechtse borreltafelpraat.

op 23 12 2011 at 11:33 schreef Peter:

Dat GS veel aandacht voor Luik had, heb ik al geconstateerd, Derek. Luik is geen Florence, wist je dat? Check your Bosatlas!

op 23 12 2011 at 11:53 schreef msikma:

@Thomas E:

Ik beweer niet dat er geen racistische politici zijn in Amerika—integendeel. Er zijn echter belangrijke, wezenlijke verschillen die we niet moeten negeren wanneer we hierover praten. Daarnaast is er wel degelijk een grote discrepantie in wat acceptabele retoriek is.

@Derek:

Goh, één regeltje!

op 23 12 2011 at 11:59 schreef Sandro:

Ik heb in in ieder geval in “de Pers”, “NRC” en bij de NOS gelezen over Florence.
Ik vond het wel opvallend dat de Belgische overheid binnen een paar uurtjes stellig kon beweren dat de aanslag in Luik geen terrorisme zou zijn. Duidelijk een actie om iedereen rustig te houden denk ik. Een moslim die een aanslag op de grootste kerstmarkt van Belgie pleegt…….
De laaste gewelddaad gepleegd door Islamitische extremisten is 6 jaar geleden? Tsja, het is maar wat je wil zien en meetellen. 1 januari 2010 een mislukte aanslag op de Deense cartoonist door een Islamitsche Somalier die gewapend met bijl en mes
het huis van Westergaard binnendrong en dood werd geschoten door de beveiliging.
Deze aanslag is op het laatste moment mislukt dus die tel je, gemakshalve, dan maar niet mee?

op 23 12 2011 at 12:01 schreef Derek:

Peter, dombo.

Het artikel over Luik:

UPDATE: Het is zo’n dag. In Florence schiet een extreemrechtse Italiaan, genaamd Gianluca Casseri, op Senegalezen. Getuigen spreken van een executie.

Lezen!

op 23 12 2011 at 12:02 schreef Peter:

O, verdomd, nu zie ik het! Ergens tussen de miljardmiljoen updates over de moordpartij in Luik wordt ook nog even gezegd dat er in Florence twee mensen zijn doodgeschoten.

Nee, Derek, helemaal gelijk. Ik zal de tekst meteen aanpassen en zeggen dat GS 000,01 aandacht had voor Florence. Goed weggestopt tussen al het geweld over Luik, zodat alleen kniesoren die elke update van GS nauwlettend lezen, er iets van konden meepikken.

op 23 12 2011 at 12:03 schreef Peter:

Maar je was dus geen fan van GeenStijl, hè Derek?

op 23 12 2011 at 12:19 schreef Flies4No1:

“links provoceert en tart de samenleving al heel lang”

Aha, JJ van der Gulik gaat dat kwartje van Kok nog betaald zetten, zie ik.

op 23 12 2011 at 12:19 schreef Peter:

Ik vond het wel opvallend dat de Belgische overheid binnen een paar uurtjes stellig kon beweren dat de aanslag in Luik geen terrorisme zou zijn.

Dat is de zoveelste keer dat ik dat ‘argument’ uit de PVV-hoek lees. Sandro bewijst ermee dat-ie de ideale PVV’er is: papegaait alle PVV-riedeltjes braaf mee.

Iemand die dood en verderf zaait, een Marokkaan ook nog, het eerste waar Sandro en alle andere rechtsracistische domoren aan denken is ’terrorisme’! Maar het is de burgemeester van Luik, die blijkbaar heel goed weet wat er speelt in de westerse onderbuik, die ook wel weet dat de Marokkaanse gemeenschap in zijn stad vóór in de vuurlinie staat, die gekapitteld moet worden omdat hij stelt dat het géén terroristische daad was.

Het komt door racisten als jij, Sandro, dat zo’n burgemeester gedwongen is zijn prioriteiten op die manier te stellen.

Kun je wel weer gaan zitten wauwelen over een doorgedraaide Somaliër, het zijn de rechtsracisten die een terroristische inhaalslag aan het maken zijn.

Dat is dus JOUW kamp, Sandro. JOUW smerige partij.

op 23 12 2011 at 12:31 schreef Derek:

@Peter

Ik ben geen fan van GeenStijl nee, maar lees het wel. En artikelen op FN zijn meestal wel goed onderbouwd, met of zonder rectificaties. Vind ik overtuigender dan een pathetisch getoonzet verhaal deels gebaseerd op onvoldoende gecontroleerde feiten. Dat kinderachtige sarcasme ga ik niet verder op in if you don’t mind.

op 23 12 2011 at 12:34 schreef yurp:

De slachtoffers van Gianluca Casseri hadden de pech dat ze op dezelfde dag werden geexecuteerd als dat de spectaculairdere (granaten! explosies! paniek!) moordpartij in Luik plaatsvond. Net zoals dat Vaclav Havel de pech had om ongeveer tegelijkertijd met Kim Jong Il te sterven waardoor er voor zijn dood ook slechts voetnoten over waren.

op 23 12 2011 at 12:36 schreef Peter:

Nee, ga er maar wel op in, Derek. Jij meent dus serieus dat er op GeenStijl aandacht was voor de moorden in Florence, en neemt het mij kwalijk dat ik niet gezien heb dat er, weggestopt tussen een boel updates die allemaal over Luik gingen en die ik inderdaad niet allemaal heb gelezen, een regeltje aan Florence is gewijd.

Jij ben geen GS-fan, maar jij hebt wel die update gezien. Kan alleen maar zijn omdat je constant GS zit te F5en. Klinkt mij in de oren als een fan.

Een fan en een apologeet. Want het blijft gewoon staan als een huis dat op GS nagenoeg géén aandacht is voor racistische terroristen die zwarte slachtoffers maken, en des te meer voor elke zwarte die een blanke stuurs hebben aangekeken.

op 23 12 2011 at 12:47 schreef Peter:

Nee Yurp, Havel had de pech niet de spil te zijn in de gigantische Amerikaanse propagandamachine, en sowieso allang vergeten te zijn door de GeenStijl-generatie. En op dezelfde dag als Luik was er op GS wel aandacht voor een mannenbeha van de Hema, en voor Buma Stemra, die geloof ik wil verhinderen dat er nog langer proletarisch wordt gewinkeld in de muziekwereld.

Een stukje over Florence had er ook best bij gekund.

op 23 12 2011 at 13:11 schreef yurp:

GeenStijl moet je ook niet als nieuwsmedium zien, dat zijn ze niet. SpitsNieuws, de gerelateerde ‘nieuwssite’ bracht het verhaal van Florence wel. En hoe je het ook wendt of keert, Kim Jong Il was natuurlijk vele malen controversieler, kleurrijker en tot de verbeelding sprekend dan de zachte, rustige, bedachtzame Havel. Die de afgelopen jaren ook nog eens amper in het nieuws was. Helaas worden zelfs legendarische mensen als Havel snel oud nieuws. Ik vroeg er afgelopen week naar bij een 21-jarige maar Havel was hem onbekend en ook wie Lech Walesa was hem een mysterie. Treurig dat ons onderwijssysteem onze jeugd niets leert over deze belangrijke gebeurtenissen.

op 23 12 2011 at 13:33 schreef Peter:

Yurp, wil je nou echt zeggen dat er in de media, ook de domrechtse media, evenveel aandacht was voor Florence als voor Luik?

Kim Jong Il was in het westen het archetype van de evil dictator, dát was de reden waarom er voor hem veel, en voor Havel weinig aandacht was. Het Westen koestert zijn racistische fobieën.

op 23 12 2011 at 13:39 schreef Rene K:

Peter, wil je nu echt zeggen dat men een dictator als Kim Jong Il haatte uit rascistische motieven?

op 23 12 2011 at 13:57 schreef yurp:

Nee, dat wil ik niet zeggen Peter. Luik had dan ook veel meer nieuwswaarde, er was lang veel onzekerheid over wat er precies gebeurd was, het aantal daders, het motief etc. In Florence was meteen duidelijk wat er gebeurt was, door wie en met welk motief. Daar kun je niet veel meer van bakken dan wat het is. Aan opinionerende media zoals deze site om er verder duiding aan te geven. En Kim, tsja, je moet toegeven dat het een dictator met nieuwswaarde was. Niet vanuit racisme maar omdat hij vrijwel nog de enige ouderwets flamboyante dictator was die de wereld had.

op 23 12 2011 at 14:01 schreef Peter:

Rene, ik geloof zeker dat racisme een belangrijke factor is. Ik begin daar er steeds meer van overtuigd te raken dat racisme één van de belangrijkste en meest gekoesterde drijfveren van de Nederlandse cultuur is, gezien de recente Zwarte Piet- en Niggabitch-discussies. Ik ga er binnenkort een stukje aan wijden dat het schuim weer op de lippen van menige Hollandsche (kast)chauvinist zal doen staan.

op 23 12 2011 at 14:02 schreef p.wielaard:

Als eerder gemeld, ben ik dus wel een fan van GS. Ben het overigens eens met je stuk. Alleen vind ik het helemaal niet erg dat er verschillende media zijn, met verschillende overtuigingen, die verschillende acceten leggen. Juist die pluriformiteit in een vrije samenleving (en dat zijn we !) maakt dat je nieuws van alle kanten belicht kunt vinden. Bij de site “the religion of peace” waar ze alle Islamitisch geralateerd geweld bijhouden, zullen ze het niet met je eens zijn Peter. En dat is nou het mooie. Hoe meer informatie (zelfs van debielen en gehersenspoelde mafkezen) hoe beter je zaken kunt duiden en je eigen standpunt kunt bepalen. Zelf die eenzijdig gehandicapte Sasha roept wel eens iets zinnigs.

op 23 12 2011 at 14:20 schreef marco:

De stelling van Nifilheim dat de dönermoorden te lang geleden plaatsvonden om nog nieuwswaarde te hebben is onjuist.
Het gaat er bij deze moorden namelijk niet alleen om de gepleegde feiten. De zaak kwam een maand of 2 geleden aan het rollen. Na een ontploffing van een huis in Zwickau vond de politie allerhande nazi-propaganda, wapens en dodenlijsten.
Het het bleek dat er een plan was om 88 moorden te plegen. De achtste letter van het alphabet is immers de H, en 88 betekent in het nazimilieu -naar het schijnt- Heil Hitler.
Verder onderzoek (zie o.m. http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,798035,00.html ) suggereert dat er verbeteringskansen zijn geindentificeerd bij de opsproringsdiensten.

op 23 12 2011 at 14:22 schreef Thomas E:

Nee,ik geloof niet dat Kim Yong Il nu vanuit racistische motieven gehaat werd (hoewel velen hem vast wel als krankzinnige spleetoog weggezet zullen hebben). Immers, mensen als Salazar, Ceausescu en Hoxha (van Albanië) werden net zo hard veroordeeld; puur vanuit hun enge ideeën en praktijken.

op 23 12 2011 at 14:27 schreef Peter:

Dat een blanke niet gehaat wordt vanuit racistische motieven, kan toch nooit het bewijs zijn dat zulks bij een Aziaat ook niet het geval is?

op 23 12 2011 at 14:29 schreef Bookie:

@Peter
Niet alleen de Nederlandse cultuur. Jeroen Mirck had waarschijnlijk geen klappen gehad met een Noord-Afrikaans uiterlijk.

op 23 12 2011 at 14:31 schreef Peter:

Ga die maar eens fijn onderbouwen, Bookie.

op 23 12 2011 at 14:49 schreef Bookie:

@ Thomas E
De Noord-Koreaanse geslotenheid is mede gebaseerd op raszuivere motieven oftewel racistisme.

@Peter
Jij komt met de racistische stelling dat racisme één van de belangrijkste en meest gekoesterde drijfveren van de Nederlandse cultuur is.
Je hoeft bijvoorbeeld alleen maar naar de Marokkaanse jongeren en actualiteiten sectie van marokko.nl te kijken om te zien dat blanke racisten en Marokkaanse racisten elkaar niet veel ontlopen.

op 23 12 2011 at 14:52 schreef Peter:

Jij komt met de racistische stelling dat racisme één van de belangrijkste en meest gekoesterde drijfveren van de Nederlandse cultuur is.

Misschien wel de domste domrechtse jij-bak die ik tot nog toe ben tegengekomen. Zou me niet verbazen als dit nog heel groot gaat worden in PVV-kringen: het is racistisch om racisme aan te kaarten.

Die onderbouwing gaat er niet komen hè, Book?

op 23 12 2011 at 14:55 schreef Rene K:

Ja eerlijk gezegd werd Kim ook wel vaak neergezet als een stereotype aziaat die de letter l niet kon uitspreken, klein van stuk was en met overdreven spleetogen. Was geloof ik in de film Team America ofzo. Op zich wel grappig als hij dat liedje ‘Ronery’ zingt.

Maar is het op die manier, op grond van stereotype, belachelijk maken van een dictator wel nodig, ipv gewoon zijn walgelijke daden te duiden.

op 23 12 2011 at 15:04 schreef Thomas E:

@ Peter
Logisch gezien klopt het wat je zegt, maar zou een man als Obama dan ook niet veel meer gehaat worden in NL, als racisme hier de drijfveer is? Ik krijg juist de indruk dat NL wegloopt met de man.

@Bookie
Wat is racistisme?

op 23 12 2011 at 15:08 schreef Peter:

Grappig dat je dat zegt, Thomas, want ik heb eerder de indruk dat Obama hier wordt gehaat, als een soort ultiem voorbeeld van wat positieve discriminatie allemaal vermag. Ik zeg er meteen bij dat ik ongezond veel domrechtse blogs lees (vakliteratuur, nietwaar? Een extreemlinkse blogger moet bijblijven).

op 23 12 2011 at 15:13 schreef Henk van Lubeck:

Vraagje aan Peter Breedveld: je stelt dat de laatste gewelddaad, in het westen door een islamitische extremist gepleegd, dateert van zes jaar geleden.
Op 5 november 2009 schoot de Amerikaanse legerpsychiater Nidal Malik Hasan 13 personen dood en verwondde er 29. Volgens mijn informatie valt Hasan zeker onder de categorie ‘islamitische extremist’.
Reken je deze ‘Ford Hood shootings’ niet onder de vermelde categorie gewelddaden of heb je die slachtpartij simpelweg over het hoofd gezien?

op 23 12 2011 at 15:16 schreef Peter:

Ik was ‘m alweer vergeten, Henk. Wat natuurlijk gek is, want er was ruim aandacht voor die zaak in jouw lijfmedia. Aanzienlijk meer dan voor de Döner-moorden en de racistische moorden in Florence, in elk geval.

Aanzienlijk meer ook dan voor soortgelijke incidenten in de VS, waarin veelal blanke mannen in het rond beginnen te schieten en bloedbaden veroorzaken. Eigenlijk is Nidal Malik Hasan een zoveelste aanwijzing dat er alleen consternatie ontstaat als een moslim westerse slachtoffers maakt, en zelden als een blanke slachtoffers maakt. Anders Breivik was zo groot dat je daar niet omheen kon. Tachtig slachtoffers is teveel om weg te stoppen in een berichtje op pagina 7, of een update van een bericht op GeenStijl.

Iemand nog iets over de strekking van mijn stuk?

op 23 12 2011 at 15:40 schreef babs:

Obama is bij sommigen populair, omdat het een neger is en anderen wantrouwen hem omdat het een neger is.

Nederland was lang geforceerd niet-racistisch en dat is nu aan het omslaan naar schaamteloos racistisch.

Nu denk ik dat de meeste aardbewoners schaamteloos racistisch zijn, maar Nederlanders zullen er meer problemen mee krijgen, omdat ze meer internationaal en intercultureel opereren en omdat hun openlijke racisme meer zal opvallen, omdat Nederlanders bekend stonden als open, tolerant en niet-racistisch. Dan krijg je issues als de niggabitch of (niet een Nederlander, maar wel een goed voorbeeld) de schorsing van voetballer Suarez.

Ik word door iedereen in Spanje die wel eens een krant leest aangesproken over Wilders. De meesten verwachten van mij een verhaal dat het allemaal wel mee valt. Het is voor hen echt shockerend dat een dergelijke extremist zich in Nederland in het centrum van de macht bevindt.

op 23 12 2011 at 15:45 schreef Bookie:

@Thomas
Foute correctie. Had eerst racistisch staan en wilde dat corrigeren tot racisme :)

@Peter
Mij lijkt het vrij stug dat ik groot ga worden in PVV-kringen. Ik heb daar niet zoveel mee.
Er is niets mis mee om racisme aan te kaarten alleen vind je dat zo’n beetje binnen alle culturen.
Jou stelling omtrent de Nederlandse cultuur is net zo onzinnig als een willekeurige PVV stelling omtrent de islamitische cultuur.

Ik schreef waarschijnlijk, oftewel ik ben niet zeker inzake het Mirck incident. Helaas heeft Jeroen niet toegelicht wat er geschreeuwd werd, maar als ervaringsdeskundige bewoner van Amsterdam-West heb ik zo mijn vermoedens dat een blanke gelaatskleur woedeverhogend is.

op 23 12 2011 at 15:55 schreef Peter:

Mij lijkt het vrij stug dat ik groot ga worden in PVV-kringen.

Leer. Lezen.

als ervaringsdeskundige bewoner van Amsterdam-West heb ik zo mijn vermoedens dat een blanke gelaatskleur woedeverhogend is.

Terwijl een Mocro door een Hollander echt nooit aan zijn Marokkaansheid wordt herinnerd. Oneerlijke wereld is het toch.

op 23 12 2011 at 15:56 schreef Bas Paternotte:

Ik zou wel een factcheck willen zien, Breedveld. Wellicht kunnen we een stel studenten onderzoek laten doen naar de berichtgeving over al deze zaken. Misschien helpt het ook om niet alleen de Telegraaf te lezen.

Dat de kogels van rechts komen qua Dönermoorden, Florence en de gestoorde Noor lijkt mij overigens evident. Volgens mij bestrijdt ook niemand dat.

Verder zie ik het onderscheid niet zo tussen de fanatieke moslims en de neo-fascisten. Het blijft tuig.

op 23 12 2011 at 16:06 schreef Peter:

Volgens mij bestrijdt ook niemand dat.

Nee, we hebben het er gewoon niet over. Wie dat aan z’n laars lapt, bijvoorbeeld Tofik Dibi, wordt keihard teruggefloten.

Het verschil tussen moslimterroristen en racistische terroristen is niet zo moeilijk. Jij hebt minder te vrezen van de tweede groep dan van de eerste.

op 23 12 2011 at 16:34 schreef MNb:

“Net zoals dat Vaclav Havel de pech had om ongeveer tegelijkertijd met Kim Jong Il te sterven waardoor er voor zijn dood ook slechts voetnoten over waren.”
Eehh? Ga eens naar Trouw en zoek op Havel, Yurp. Oogjes een beetje dicht gehad de laatste dagen?
Aan Florence heeft Trouw ook een paar artikelen gewijd overigens.

“Ik ga er binnenkort een stukje aan wijden”
Daar verheug ik me op. Al moet ik zeggen dat de kaaskopstudenten die Moengo bezoeken – verbazingwekkend veel, gezien de ligging aan de rand van het oerwoud – zich beslist niet racistisch opstellen. Als die een beetje representatief zijn (jaja, selection bias) is er nog hoop.

“Jij hebt minder te vrezen van de tweede groep dan van de eerste.”
Gezien mijn seksuele voorkeur voor caramelkleurige moslima’s van Oost-Aziatische oorsprong heb ik persoonlijk daar de nodige twijfels over. Jij ook, zo te lezen.
Terug naar het onderwerp. Eenzijdige verslaggeving van Telegraaf en co is al tientallen jaren oud. Man bijt hond betekent daar altijd kaaskop bijt hond. Anders is het Arubaan/Molukker/Turk/Marokkaan bijt hond. Van GS hoeven we niets anders te verwachten. Nu vindt Nl dat normaal, vroeger niet.

op 23 12 2011 at 16:43 schreef Beukman:

babs: Obama is bij sommigen populair, omdat het een neger is en anderen wantrouwen hem omdat het een neger is.

Het feit dat men Obama een zwarte noemt is op zich al een vorm van racisme. Het zit er zo diep in geramd dat je het geen Americaan aan zijn verstand kan brengen.
Obama had een zwarte vader en een witte moeder. Je kan hem dus met het zelfde recht een blanke noemen.

Een man met een zwarte vader en een witte moeder een zwarte noemen is feitelijk een uitvloeisel van de intens racistische one drop-rule, waarbij men zich als analogie voor “ras”-vermenging een druppel zwarte inkt voorstelt die in een glas water wordt gedaan.

Helaas voor de extreem-extreemrechtsen die deze theorie nog aanhangen – ja, ze bestaan nog: als je een zwarte opensnijdt komt er dezelfde kleur bloed uit als wanneer je een blanke prakt.

op 23 12 2011 at 16:52 schreef msikma:

@Thomas E:

“Logisch gezien klopt het wat je zegt, maar zou een man als Obama dan ook niet veel meer gehaat worden in NL, als racisme hier de drijfveer is? Ik krijg juist de indruk dat NL wegloopt met de man.”

Je hebt een verkeerd beeld van hoe racisme hier in Europa in elkaar steekt. Het is anders dan in de VS. Hier neemt het vooral de vorm van extreme anti-immigratie aan.

op 23 12 2011 at 16:55 schreef Thomas E:

“voorkeur voor caramelkleurige moslima’s”

Dus jij betrekt het geloof ook in je seksuele voorkeur, MNb. Spannend!

op 23 12 2011 at 17:00 schreef De kogels komen meestal van rechts | Sargasso:

[…] De kogels komen meestal van rechts 0 if (typeof(et_ord)=='undefined') et_ord=Math.floor(Math.random()*10000000000000000); if (typeof(et_tile)=='undefined') et_tile=1; document.write(''); […]

op 23 12 2011 at 17:06 schreef Thomas E:

@msikma

Dus als Obama zich in Europa zou willen vestigen, zouden we hem opeens niet meer moeten?
Sorry, ik snap waarschijnlijk je punt niet.

op 23 12 2011 at 17:40 schreef Pyt van der Galiën:

Raar genoeg is er in Nederland voor zover mij bekend amper onderzoek gedaan naar ‘gekleurde’ berichtgeving in de media. De ECRI was in 2008 niet bepaald gelukkig met de wijze waarop de Nederlandse media moslims afschilderen.

In de VS is naar bevooroordeelde berichtgeving in de media wel het nodige onderzoek gedaan. Zie o.a. hier en hier. Verplichte lectuur voor degenen die denken dat in de VS-media een verstikkende pc-cultuur heerst. Niet dus.

op 23 12 2011 at 17:43 schreef msikma:

@Thomas E:

Laat dat waarschijnlijk maar weg.

op 23 12 2011 at 18:03 schreef Henk van Lubeck:

@Peter, 15.16h
Vreemde reactie van je: ik vraag je of je ‘Ford Hood’ geen islamitische gewelddaad vindt OF dat je deze gebeurtenis over het hoofd hebt gezien. Niets meer, niets minder. Je antwoordt dat dat laatste het geval is: so far, so good. Meteen daarna blijk jij over occulte gaven te beschikken: uit deze correspondentie weet je namelijk precies mijn ‘lijfmedia’ te destilleren. Chapeau!

op 23 12 2011 at 18:06 schreef Bookie:

@Peter 15.55
Voor jou komt racisme alleen binnen de Nederlandse cultuur voor. Ik zie dat wat breder. Ik ga niet ontkennen dat er blanke Nederlandse racisten bestaan alleen zal dat percentueel niet veel afwijken van andere bevolkingsgroepen binnen onze samenleving.

op 23 12 2011 at 18:22 schreef yurp:

@Beukman

Ik vind dat ook altijd zo vreemd dat Obama wordt omarmt en verafschuwt als eerste zwarte president. Terwijl hij de eerste niet volledig blanke president is. Want hij is net zozeer blank als zwart inderdaad.

op 23 12 2011 at 18:36 schreef Peter:

Voor jou komt racisme alleen binnen de Nederlandse cultuur voor.

Leer. Lezen.

Meteen daarna blijk jij over occulte gaven te beschikken: uit deze correspondentie weet je namelijk precies mijn ‘lijfmedia’ te destilleren.

Ik ken mijn pappenheimers inmiddels wel, Van Lubeck.

op 23 12 2011 at 18:45 schreef Sasha Berkman:

Schoferen en liegen en polariseren is ook terrorisme. Zie bv deze reactie op het elsevier-haatblog:

“Beter is het om in elke grondwet op te nemen dat het mohammedanisme niet in welke samenleving dan ook thuishoort.”

Deze vorm van terrorisme is denk ik nergens zo groot als hier in dit land.

op 23 12 2011 at 19:07 schreef Pyt van der Galiën:

@yurp

Voor de VS wás het ook een doorbraak dat een niet-blanke tot president werd gekozen. Vijftig jaar geleden werden mensen als Obama nog uit restaurants gegooid wanneer ze op de verkeerde kruk gingen zitten. Zelfs een zwarte radicaal als Chuck D. die Obama inhoudelijk verder maar niks vond, schoot vol toen Obama gekozen werd. Ik kan me dat gezien de geschiedenis van de VS heel goed voorstellen.

Racistische aanvallen op Obama vanuit Republikeinse hoek – met name vanuit de Tea Party – zijn in de VS schering en inslag. Rechts Amerika kijkt met afgrijzen naar het schouwspel van een (half)zwarte president.

op 23 12 2011 at 19:09 schreef Thomas E:

Wat doe jij op zo’n rechts blog, Sasha? Ben je als extreem linksman een beetje masochistisch of zo ;)

op 23 12 2011 at 19:52 schreef p.wielaard:

Ik heb het liefst losgeslagen grefotrutjes. Maar dit terzijde. Extremisme komt van links en rechts.
De statistieken zullen me worst zijn. Allebei is even verwerpelijk. Dat de ene kogel meer aandacht krijgt dan de andere is evident. Geef Sasha macht en binnen de kortste tijd zitten we met animals die more equal zijn.

op 23 12 2011 at 20:06 schreef jetze:

Kudt, heb vorige week 10 euro overgemaakt.

Daar heb ik nu behoorlijk spijt van.

op 23 12 2011 at 20:36 schreef Sasha Berkman:

Wielaard: ik wil helemaal geen macht. Je geeft slechts inzage in je eigen zieke breintje.

op 23 12 2011 at 21:14 schreef Lode:

Het gaat al lang niet meer over links of rechts. Het gaat over krankzinnige ideeën. En die zijn helaas aanwezig.

Ik heb de laatste jaren nogal wat van ideeën met Moslims gewisseld op OntdekIslam.nl. Ik was altijd respectvol en vriendelijk. Maar omdat ik een nogal liefdevolle interpretatie van de Koran gaf, werd ik er al gouw van beschuldigd een “Christen” en/of “Kaffir” te zijn.

De laatste draad die ik er begon was een poll over vóór of tégen het stenigen van overspelige vrouwen en het handen afhakken van fietsendieven. Ik wilde aantonen dat de reli-sharia-fanatici slechts een kleine minderheid vormen.
Helaas, tot m’n ontsteltenis stemde 80% vóór, 20% tégen. De Moslima eigenaresse en moderator poste dat dit een gemeen trucje van me was om Moslims in een kwaad daglicht te stellen voor de kaffirs, verwijderde veel van mijn posts, sloot de draad, verwijderde de uitslag, en verbande mij voorgoed, mijn IP blokkerend.

Google maar: “Ben je voor of tegen het stenigen en afsnijden van handen?”

Gematigde Moslims? Ja, in het zicht van de “kaffirs.” Onderling wil 80% de meedogenloze sharia invoeren.

Daar krijg je tegenreacties op -PVV- helaas niet zo mystiek als de mijne…

op 23 12 2011 at 21:45 schreef Sasha Berkman:

http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/39088/vuurwapens_gevonden_bij_aanhouding_rechtsextremisten < kan iemand mij uitleggen waarom deze terroristen na 3 dagen weer zijn vrijgelaten en waarom deze arrestaties nooit gebeurd lijken te zijn volgens de nederlandse media?

op 23 12 2011 at 21:48 schreef p.wielaard:

Lode, Als je op een bekerings site dit soort vragen stelt, krijg je ook de antwoorden die horen bij religekken. 80 % klinkt heel eng. Maar dat is wel 80 % van de bezoekende religekken. Ik wed dat 80 % van alle moslims in Nederland helemaal die achterlijke ideeen niet heeft.

op 23 12 2011 at 22:37 schreef Lode:

@op 23 12 2011 at 21:48 schreef p.wielaard:

“Lode, Als je op een bekerings site dit soort vragen stelt, krijg je ook de antwoorden die horen bij religekken. 80 % klinkt heel eng. Maar dat is wel 80 % van de bezoekende religekken. Ik wed dat 80 % van alle moslims in Nederland helemaal die achterlijke ideeen niet heeft.”

Het is zeer te hopen dat u zo’n weddenschap zou winnen! Maar hoe komen we daar achter? Enkel een door een Moslim of Moslima gehouden anonieme enquête onder geloofsgenoten zou dat duidelijk kunnen maken.
Er heerst volgens Irshad Manji heel veel angst onder haar Moslim broeders en zusters voor elkaar. Het is de duistere kant van de Islam.

Die duistere kant bestaat uiteraard ook onder Christenen, zij het weer in sommige andere vormen. Evenals onder atheïsten.

Het wordt tijd dat de mensheid verlicht wordt…

op 23 12 2011 at 22:46 schreef Sasha Berkman:

Lode: iemand die dat soort vragen stelt is al knettergek!

op 23 12 2011 at 22:49 schreef Frank:

En terecht, Pyt. Enig idee wat de impact is van Black Run America op wat tot voor kort een gezonde samenleving was? Ook hier in Nederland zinkt het geweld van “rechts” (meestal gaat het om hele of halve socialisten) in niet vergeleken bij de nietsonziende gewelddadige criminaliteit die lichtgetint en zwart Nederland de samenleving aandoet. Toegegeven, gelovige moslims kennen het onderscheid tussen goed en kwaad. De meeste andere Afrikanen en hun nazaten – Surinamers, Antillianen – niet.

op 23 12 2011 at 22:55 schreef Thomas E:

@Lode

Discussies met fundamentalisten heeft geen enkele zin. Het is als de dove die tegen de blinde praat. Je kunt zaken als steniging wel ter dicussie stellen, maar je krijgt toch als antwoord dat het voorschriften van Allah zijn – zwart op wit – en dat daar niet aan te tornen valt (behalve in bepaalde gevallen als iemand echt berouw toont). Maar ook los van fundamentalisme: voor Arabieren is het moslim-zijn hun identiteit, zoals ook voor Joden hun religie hun identiteit is. Beter is respectvol naast elkaar te leven. Voor de meeste moslims zijn christenen géén kafirs, omdat ook zij in 1 god met een heilig boek geloven. Dus coëxistentie moet prima mogelijk zijn.

op 23 12 2011 at 23:10 schreef Lode:

Beste Sasha, de Moslims concentreren zich in hun kritiek ook bijna alleen op Niet-moslims. Zelfkritiek is onder hen hoofdzakelijk gericht op het het al dan niet handelen volgens het boek. Net zoals veel onder Christenen gebeurt. En dan zijn er die haatvolle gedachten over “de anderen”, zelfs binnen ieders religie.

Diep in ons hart wil iedereen wel het beste volgens wat hij of zij gelooft dat het beste is, en keurt ieders geweten zelfzuchtigheid, oneerlijkheid, en domheid af. Van anderen, maar we doen dat ook van onszelf. In wezen waardeert en heeft iedereen in die zin enkel onzelfzuchtigheid, eerlijkheid, en wijsheid lief als het morele Ideaal, en haat iedereen zichzelf wanneer we niet aan dat morele ideaal voldoen.

Dat komt omdat we allen in wezen dat morele Ideaal zijn. En niet deze door ons vaak moreel afgekeurde mens-dieren.

Maar dat is een ander verhaal… waarover mensen die fysiek dood waren, een kijkje achter dit toneel namen, en hier weer terugkwamen u meer kunnen vertellen.

op 23 12 2011 at 23:43 schreef jetze:

“De kogels komen meestal van rechts”.

Het zal wel, Peter.

Ik verzoek jou vriendelijk doch dringend mijn donatie van zegge en schrijve 10, tien euro asap terug te storten op mijn rekening.

Jouw geraaskal maakt op mij geen indruk meer.

Het was leuk, zolang het duurde.

op 23 12 2011 at 23:49 schreef MNb:

“Je kan hem dus met het zelfde recht een blanke noemen.”
In Suriname wordt Obama dan ook dogla genoemd.

Thomas E: het is eerder zo dat vrijwel alle caramelkleurige dames in Moengo en omgeving moslima zijn.

“De meeste andere Afrikanen en hun nazaten – Surinamers, Antillianen – niet.”
Altijd fijn om mijn vooroordelen over Nederlands racisme bevestigd te zien. Misschien kan Lode proberen om Frank te verlichten?

“Dus coëxistentie moet prima mogelijk zijn.”
In Suriname is dat prima mogelijk. Voor iemand naar de rotzooi in Albina twee jaar geleden verwijst: daar had godsdienst niets mee te maken.

op 23 12 2011 at 23:56 schreef Peter:

Ik verzoek jou vriendelijk doch dringend mijn donatie van zegge en schrijve 10, tien euro asap terug te storten op mijn rekening.

Dat geld heb ik allang opgezopen, Jetze. En je bent me nog heel wat schuldig, aangezien ik jouw geraaskal nu al een hele poos op mijn mooie site duld.

op 24 12 2011 at 00:02 schreef jetze:

Lekker belangrijk, MNb.

Geschikte mensen zijn geschikt. Punt.

op 24 12 2011 at 00:04 schreef Pyt van der Galiën:

Inderdaad Frank. Man, dat zo’n neger zomaar president van Amerika durft te worden! En dat terwijl het vroeger zo’n gezonde samenleving was met die rassensegregatie toen iedereen nog zijn plaats kende en zo’n zwarte gewoon opstond en de pet afdeed wanneer een blanke de bus binnenstapte.

op 24 12 2011 at 00:08 schreef Sasha Berkman:

“Ik verzoek jou vriendelijk doch dringend mijn donatie van zegge en schrijve 10, tien euro asap terug te storten op mijn rekening.”

pffffff

op 24 12 2011 at 00:12 schreef jetze:

De neuk met jouw “mooie site”, arrogant stuk stront.

Nogmaals, graag mijn tien euro terug, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

op 24 12 2011 at 00:34 schreef Peter:

Goed, Jetze, onder welke naam had je gestort?

op 24 12 2011 at 01:28 schreef Bertje:

@ lode

Ik was heel lang dood en toen werd ik geboren straks ga ik weer dood maar dan voorgoed.
(vrij naar Middas Dekker)

op 24 12 2011 at 06:44 schreef leo schmit:

Je gaat hier alles vinden. Rechts bestaat niet dus anti-rechts kan Peter’s blog niet zijn. Aan nuance is geen gebrek. Zelfs ik wordt hier af en toe toegelaten.

Terwijl ik nog wel een duitse familienaam heb, dus per definitie verdacht ben.

op 24 12 2011 at 06:52 schreef Kiko do Brasil:

Moslimaanslagen krijgen meer aandacht dan rechts terrorisme. Dat zou wellicht waar kunnen zijn. De meest voor de hand liggende reden geeft Peter zelf in zijn commentaar:
Het verschil tussen moslimterroristen en racistische terroristen is niet zo moeilijk. Jij hebt minder te vrezen van de tweede groep dan van de eerste.

Dit verschil in aandacht heeft dus niets met racisme te maken maar veel meer met de angst voor het eigen hachje.

op 24 12 2011 at 08:36 schreef Onzinnig Links:

Onzin. De kogels zijn altijd van Links gekomen. Links heeft 30 jaar gefaald en weerhoudt andere partijen ervan schoon schip te maken. Geen wonder dat er dan uiteindelijk vanuit diepgaande frustratie een keer kogels van rechts gaan komen.

op 24 12 2011 at 09:43 schreef Smeets:

Jetze is zo,n type die, nadat hij gedumpt is door zijn lief, de ooit gegeven ring terug wil. Pfff 10 euro terug vragen. Dan heb je toch echt geen zelfrespekt.

op 24 12 2011 at 10:13 schreef Peter:

Als Jetze zijn tientje terug wil omdat mijn mening hem niet bevalt, zal hij toch eerst zijn naam moeten geven. Anders denk ik zomaar dat Jetze helemaal nooit wat heeft gedoneerd.

op 24 12 2011 at 10:40 schreef Fridjof:

PB: “Iemand nog iets over de strekking van mijn stuk?”

Jazeker. De titel. Die is tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend…

Voor mijn opleiding heb ik ooit een vergelijking moeten maken tussen verslaggeving van gebeurtenissen in de verschillende media. Sommige media verkondigen een ‘rechtse’ mening en sommige een ‘linkse’. En wat dan weer links of rechts is is ook weer arbitrair en wordt altijd bepaald door de context.

op 24 12 2011 at 10:48 schreef Peter:

En een ‘rechtse’ mening betekent dat je lekker geen aandacht besteedt aan moordpartijen door rechtse fascisten, omdat dat je vrienden zijn en je zo niet kunt volhouden dat we worden bedreigd door de moslims?

Wat voor opleiding is dat precies?

op 24 12 2011 at 10:54 schreef Fridjof:

PB: “het meeste gevaar hebben wij te duchten van rechtse racisten, niet van fanatieke moslims”.

Ik begrijp wat je bedoelt en daar ben ik het wel mee eens . Alleen de toevoeging ‘rechtse’ vertroebelt weer het begrip. Een racist discrimineert op basis van ras, niet op geloof. Ook die nuance is belangrijk.

Feitelijk gaat het om xenofoben die vanuit angst discrimineren i.p.v. iedereen dezelfde rechten te gunnen en dezelfde plichten te eisen.
Ook de zgn. ‘links-liberale’ xenofoben maken zich schuldig aan discriminatie. Meer rechten voor autochtonen en minder plichten. Dat noemen we dan ‘positieve’ discriminatie.

Door deze per definitie foute benadering van (niet-westerse) immigranten neemt de polarisatie alleen maar toe, terwijl nuance de enige juiste weg is.

De SP werd in de jaren 70 uitgelachen toen verplichte (gelijke plichten!)taalcursussen voor Turken wilden invoeren. Het voorstel is er nooit gekomen “omdat gastarbeiders toch terug zouden gaan naar hun eigen land”. Toen werden al een fundamentele fout gemaakt die een bom legde onder de ‘multiculturele samenleving’.

op 24 12 2011 at 10:57 schreef p.wielaard:

Extremisten moorden. Media doen verslag van die moorden. Het zou een zeer uitgebreid onderzoek vereisen om te bepalen of kogels meer van rechts dan van links komen. (nog afgezien welke definitie van links of rechts je hanteert). Daarnaast geldt voor de verslaggeving over die kogels hetzelfde. De wens is dikwijls de vader van de gedachte.

op 24 12 2011 at 11:53 schreef J. Vermeer:

@Gulik, je bedoelt eigenlijk te schrijven: “Ik hoop dat het geweld op een bepaald moment zal escaleren en dan zal er voor links toch een ‘eindoplossing’ moeten worden gevonden, omdat het dan doorgaans direct of indirect om multiculti gerelateerd geweld zal gaan.”

Wishful thinking!

op 24 12 2011 at 12:10 schreef Anoniem:

Er wordt gedacht dat iemands geloof diens identiteit is. Maar dat is een vergissing. Als ik geloof dat ik een koe ben, ben ik dan werkelijk een koe? Uiteraard niet. In de kern blijf ik ook wie ik ben wanneer ik mijzelf in de spiegel zie als kind en later als volwassene. Alleen de vorm en de mentale inhoud verandert, de waarnemer daarvan niet.
We kunnen dingen wel voor waar aannemen, en dan worden ze voor ons waar als subjectieve ervaring, maar die dingen worden daarmee nog niet noodzakelijk echt waar.

Dit is een droom. ‘S morgens als we onze ogen open doen zijn we ontwaakt -waken we niet meer- en daarna ontbijten we -bijten we niet meer, halen we onze tanden van elkaar om er voedsel tussen te stoppen- en wanneer we genoeg geleden hebben gaan we over ons lijden en zijn we overleden -het is allemaal verleden, af ge leden- en ontslapen we -slapen we niet meer- en worden we weer wakker -waken we weer, weer belevend Wie we Godzijdank echt zijn.

Bewust Zijn van Wie we echt zijn kan ook al tijdens ons verblijf in deze droom geboren worden. Dan doe je je geestelijke ogen open na de nachtmerrie geleden te hebben, en de werkelijkheid weer kennend, geniet je heerlijk -de Heer gelijk.

op 24 12 2011 at 14:31 schreef 'Pyt van der Galiën:

Ik vind het altijd een beetje vreemd wanneer blanke mannen hun beklag doen over ‘positieve discriminatie’. Dat is toch: “bij gebleken gelijke geschiktheid wordt de voorkeur gegeven aan een vrouw/etnische minderheid x”?

Volgens mij moeten wij kleurloze mannen een beetje bescheiden zijn wanneer we daar over klagen. Tenslotte hebben WIJ eeuwenlang alle baantjes en machtsposities voor ons zelf gereserveerd. Nu maken vrouwen en ‘minderheden’ een bescheiden inhaalslagje en dan is de wereld plotseling te klein.

op 24 12 2011 at 16:20 schreef Fridjof:

@PB

Klopt, je hebt zojuist volgens mij de inhoud van het clubblaadje van Stormfront omschreven. En Stormfront voldoet aan het algemene beeld van wat ‘ultrarechts’ wordt genoemd.

Maar die ‘links-rechts’-terminologie is nogal rekbaar en vertroebelt menig discussie. ‘Rechtse fascist/racist ‘ zegt me net zo veel/zo weinig als ‘linkse fascist/racist’.

Mijn voor- en achternaam heb je vast nog wel ergens, want die heb ik je ooit gestuurd. Met een beetje profielanalyse kan je die wel ergens vinden. Hier, en plein public, ben ik zo veel mogelijk anoniem en heeft niemand daar iets mee te maken.

Verder wens ik jou en Hassnae hele gelukkige feestdagen!

op 24 12 2011 at 17:20 schreef Fridjof:

Dat ik blank ben is een aanname, Pyt.
Van positieve discriminatie is nog nooit iemand beter geworden.

Positieve discriminatie zorgt ervoor dat de negatief gediscrimineerden de positief gediscrimineerden gaan discrimineren. Maak het nou niet moeilijker dan nodig is.
Als je iemand als gelijke ziet, moet je hem/haar als gelijke benaderen en behandelen.

Een keuze zal uiteindelijk altijd gebaseerd zijn op kwaliteiten/toegevoegde waarde.
En het kan inderdaad zo zijn dat je een voorkeur hebt voor de (persoonlijkheids)kwaliteiten van een vrouw, of een Marokkaan, of een blinde… Zo handelt een verstandige ondernemer en ik ben er van overtuigd dat het gros verstandig is.

op 24 12 2011 at 19:42 schreef dewanand:

Namaste FNers,

Ik moet toegeven dat ik Frontaal Naakt duizendmaal beter en gezonder vind voor Nederland dan Geenstijl. Echte bevrijding en verlossing beginnen bij blote vagina’s en dit is het grote geheim om oorlogen uit te bannen.

L. Ron Hubbard schreef nog in een van zijn boeken dat alle ratio verdwijnt als men begint te communiceren met stenen en kogels. EN hij heeft gelijk, zo gaat het al duizenden jaren lang met mannen onderling. Opmerkelijk is vooral dat al die vechtende mannen van links, rechts en islamitisch of Hindoeistisch altijd maar om een ding vechten: voor de vagina van hun wijfjes. Dit is iets wat onderbewust werkt en heel diep zit. Het mannelijk denken en zijn seksuele driften zijn 1,5 miljoen jaar erin gebrand door evolutie en dat kan niet in honderd jaar moderniteit veranderd worden. Ok feit is volgens mij dat slechts 3 procent van de mannelijke populatie echt primitief en gewelddadig is dus wij zijn wel aardig vooruitgegaan en geevolueerd. Wij mannen in de Westerse wereld kunnen netjes vergaderen in een zaal met halfblote meiden, en dat is een mega stap in de evolutie naar het minder apen niveau.

tot next posting, max woorden zijn op.
dewanand

op 24 12 2011 at 21:30 schreef p.wielaard:

Jesus fucking christ ! Het begint hier nu echt een open inrichting te worden ! Waar blijft Huftopia ?

op 24 12 2011 at 21:31 schreef Peter:

Op Kerstavond, Wielaard! Where’s your manners.

op 24 12 2011 at 22:47 schreef MNb:

Wielaard, ik dacht dat jij gevoel voor humor zo belangrijk vond? Wel, in humor voorziet Dewanand met truckladingen.

op 25 12 2011 at 10:27 schreef Henk:

Moslimextremisten zijn trouwens ook ‘extreem rechts’

op 25 12 2011 at 13:19 schreef p.wielaard:

MNb, Ja Hans Teeuwen heeft er een concurrent bij !
Vanmorgen kwam ik trouwens al zappend langs de gebruikelijke relimafkezen op tv. Varierend van die pedante ouwe gek van The hour of power tot de katholieke tenenkrommende rituelen met oude vieze nepsintereklazen en toekomstige pedo’s. Dat is pas humor !

op 25 12 2011 at 14:29 schreef Rene K:

De paus maakt zich druk om de commercie en uiterlijkheden rond kerst, geen woord over de misbruikte kinderen.

op 25 12 2011 at 14:59 schreef Sasha Berkman:

P.Wielaard, gelukkig spoor jij wel helemaal.

op 25 12 2011 at 16:44 schreef p.wielaard:

You bet !

op 26 12 2011 at 06:09 schreef Sandro:

“Iemand die dood en verderf zaait, een Marokkaan ook nog, het eerste waar Sandro en alle andere rechtsracistische domoren aan denken is ‘terrorisme’”.

In combinatie met de locatie (grootste kerstmarkt van België) heeft dat idee in 2de instantie bij mij doen opkomen ja – en dat vind jij dus gek?
Verder tier je maar lekker een eind weg tegen me, en probeer maar je stelling dat er de laatste 6 jaar geen Islamitisch extremistisch geweld meer is geweest inde westerse wereld te verdedigen, wat blijkens 2 voorbeelden al niet correct is. Maar zo ken ik je PB, de voorbeelden worden aangehaald en dan doe je gewoon alsof deze niet relevant zijn, problem solved!

op 27 12 2011 at 11:22 schreef Sasha Berkman:

Ik wqil nog wel even opmerken dat die de slachtoffers van die aanslag in de USA alleen militairen betrof. Ik vind dat je dan niet kunt spreken van terrorisme in tegenstelling tot de aanval met drones op kinderen.

op 28 12 2011 at 06:07 schreef Johan:

God wat lees ik een boosheid hier. Zo contraproductief, en het versluiert de inhoud.

Ja, misdaden begaan door “de anderen” worden altijd veel breder uitgemeten dan misdaden begaan door de “eigen kring”. Dat is menselijk, en al duizenden jaren de norm.

Het zij zo; dit soort gedrag (ingegeven door o.a. groepsdruk) verander je niet, en zeker niet door boos te worden.

op 28 12 2011 at 15:07 schreef Sasha Berkman:

Wapens bij extreemrechts – Stoer doen of schieten?

http://kafka.antenna.nl/?p=3595

op 28 12 2011 at 20:46 schreef Sandro:

Wapens bij moslim-extremisten – stoer doen of schieten?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3073063/2011/12/12/Kalasjnikov-gevonden-bij-lid-Sharia4Belgium.dhtml

op 29 12 2011 at 17:57 schreef Sasha Berkman:

Wat ben je ook een zieke inhoudsloze papagaai Sandro. Je bent met voorsprong de domste sukkel die ik ooit op het internet heb meegemaakt.

op 30 12 2011 at 09:59 schreef Fridjof:

Sasha, hebben ze je wel eens geleerd dat je niet HOEFT te reageren? Niemand heeft behoefte aan jouw frustraties. Inhoudelijk voegt dit niets toe.

op 02 01 2012 at 12:22 schreef Sandro:

ach …..29-12-2011 17:57
Grootste compliment die een extreemlinkse hork 1e klas mij kan maken, ga toch lekker demonstreren tegen de boze wereld. Of heb je geen tijd omdat je, je uitkering nog moet ophalen?

op 02 01 2012 at 17:02 schreef Sasha Berkman:

Uitkering? je bent echt een lopend clichee, domme, kwaadaardige PVV’er!

op 02 01 2012 at 20:00 schreef p.wielaard:

Nou nou je bent goed de lul Sandro. Sasha mag je niet. Wat een ellende ! G! en Sasha heb ik (in tegenstelling tot veel anderen) nog nooit op een zinnig argument kunnen betrappen behalve het herhalen van hun mantra’s: de facsiten zijn aan de macht en die moeten met alles worden bestreden. Voorlopig beperken ze zich tot schelden en beledigen. Benieuwd wanneer de Volkert in hen wakker wordt.

op 02 01 2012 at 22:11 schreef Sasha Berkman:

P. Wielaard: ik geloof niet in moorden als oplossing voor wat dan ook.

op 03 01 2012 at 10:03 schreef p.wielaard:

Dat is een hele geruststelling. Je lijkt me oprecht bezorgd. Ik zelf geloof niet dat de soep zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend. Mijn bezwaar tegen de “oprechten”als jij is dat iedereen met ook maar een beetje afwijkende mening direct een schoft, facsist, Wildersfan, racist, Mengele, Hitler etc is. De wereld is niet zwart/wit. Dat kunnen we hier van elkaar leren. De meesten hied zijn niet (echt) dom en verkondigen hun vaak (diepe) overtuigingen en meningen. Het is goed om ook eens volledig haakse meningen te horen/lezen zonder direct die schrijfsels weg te wuiven als raar, stompzinnig en misdadig. Peace ! (ja ook een fan van Pat Condell)

op 06 01 2012 at 21:25 schreef jetze:

Geachte heer Breedveld,

Dat ik mijn tientje terug vraag lijkt me niet zo moeilijk, tenzij.

op 10 01 2012 at 22:11 schreef Sasha Berkman:

hey jetze! Je bent een schande voor Fryslan.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS