Home » Archief » Muntjesgooiers


[18.03.2016]

Muntjesgooiers

Peter Breedveld

cr8
Illustratie: Bill Poon

Toen ik gisteren een stukje in NRC zat te lezen waarin Christiaan Weijts treiterig drie keer het woord ‘negerin’ achter elkaar gebruikte, en toen ik daarna NRC-chef Hans Nijenhuis zijn volgers op Twitter zag uitnodigen daar ‘ziedend’ om te worden, bedacht ik me dat die NRC-redacteuren, dat zijn eigenlijk gewoon ordinaire muntjesgooiers. Alleen zijn ze een stuk verwaander dan de Nederlandse voetbalsupporters die het wereldnieuws haalden toen ze in Madrid een groep Romavrouwen vernederden door ze kunstjes te laten doen voor muntjes, en zelfs geld voor hun ogen te verbranden.

En zie, NRC blijkt meer empathie op te kunnen brengen voor de voetbalsupporters dan voor de Roma. Het incident is ‘uitvergroot’, voetbalfans zijn in een ‘kwaad daglicht’ gesteld. En wat gebeurde er nou helemaal? De vrouwen speelden het spelletje zelf mee! Iedereen heeft een hekel aan ze. Een Spanjaard schold ze zelfs uit voor ‘parasiet’.

Vieze buitenlanders

Muntjes gooien naar die vieze buitenlanders, dat mag NRC zelf ook graag doen. ‘Eindelijk gehoorzamen vluchtelingen de EU en willen ze zich laten hervestigen’, schreef ze gisteren over het verbijsterende gehannes met vluchtelingen door de EU.

Eindelijk gehoorzamen die opdringerige bruintjes hun witte meester. Ik zei er wat van op Twitter en toen veranderde NRC dat in ‘Migranten willen zich nu wèl laten hervestigen‘. ‘Vluchtelingen’ werden ‘migranten’. De berichtgeving moet hoe dan ook worden gemanipuleerd. Van vervelende vluchtelingen die hebben te doen wat hun witte meester zegt naar migranten die hun vreedzame bestaan in het idyllische maar verarmde Syrië achterlaten om zich op onze vleespotten te kunnen storten.

Aanslagen in Nederland

Bij de NOS zijn de vluchtelingen terroristen, die je, met een bloedrode zonsondergang op de achtergrond, ziet aanmeren op onze kusten terwijl een voice-over verklaart: “Of het nou met het vliegtuig is of met bootjes, ze kómen naar Europa.” Aanleiding is een rapport van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, waarin onder meer staat: ‘Er zijn nu geen concrete aanwijzingen dat er aanslagen in of tegen Nederland worden voorbereid.’ NOS maakt daarvan: ‘De kans op een aanslag blijft reëel, vanwege onze open grenzen’.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid schrijft: ‘Nog nooit werden er in één jaar zoveel jihadistisch-terroristische aanslagen in westerse landen gepleegd als in 2015’. NOS maakt daarvan: “Niet eerder zijn er zoveel aanslagen op Westerse bodem gepleegd als in het laatste jaar.” Gelukkig hebben we Natasha Gerson nog, die dit op Facebook corrigeert: ‘In 1986, nog altijd het ongeëvenaarde terrorisme topjaar, waren er in Europa alleen al 77 aanslagen, met bijna drie keer zoveel dodelijke slachtoffers. In dat jaar waren er aanslagen van, houdt u zich vast: GIA, FA, IRA, INLA, ETA, PLO, Abu Nidal brigade, Aktion Direkte, CCC (bleek later Gladio)RAF, RB en onze eigen Rara (geen slachtoffers) En de moord op Olaf Palme. De omliggende jaren waren nauwelijks minder.’

Bedreigingen en geweld

In het rapport staat trouwens óók: Zorgelijk is de toename van het aantal bedreigingen, intimiderende acties en geweldsincidenten, dat plaatsvindt rond de intense maatschappelijke discussie over asielzoekers, migranten en islam in Nederland. Dergelijke geweldsincidenten en bedreigingen vergroten gevoelens van onveiligheid onder verschillende bevolkingsgroepen en kunnen daarnaast het democratisch proces op lokaal niveau ondermijnen.’

De NOS: “…”.

Wij-zij denken

Waar zou dat nou door komen, hè, die haat tegen vluchtelingen, waardoor bezorgde burgers aan het bombarderen en doodsbedreigen slaan? Toch niet doordat ze door het NOS-journaal de stuipen op het lijf worden gejaagd? Overigens is het niet allemaal negatief hoor, volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. “‘Wij-zij denken’ zorgt voor een groepsgevoel dat positieve effecten kan hebben voor de samenleving”, schrijft-ie.

Alstublieft! Dan mag u nu het Horst Wessellied aanheffen.

(Met dank aan Bas Thijs.)

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 18.03.2016 @ 08:58

[Home]
 

53 Reacties

op 18 03 2016 at 09:42 schreef yurp:

Dank je wel Peter voor weer een artikel dat me aan het nadenken zet over een column die ik eerst best goed vond..

op 18 03 2016 at 10:11 schreef Gaz Typari:

Ik denk dat het stiekem verklede Feyenoord supporters waren met die muntjes. Dat moet haast wel. Het zijn altijd die vervloekte Feyenoord supporters. Ze verzieken het voetbal! Doorgesnoven hersenlozen! Feyenoord 10.000 boete en vijf wedstrijden zonder publiek!!

op 18 03 2016 at 11:46 schreef Egbert:

Het gelinkte rapport van NCTV gelezen. De dreiging vanuit links- en rechtsxtremisme wordt behoorlijk asymmetrisch beschreven. Ze schrijven nog wel: Om hun zorgen [dwz van beide extremen] kracht bij te zetten … hernieuwde gewelddadige confrontaties tussen beide kampen. (Maar toch: als je de tegenprotesten ook “zorgen” noemt, kun je beter bij een medium als NRC of NOS gaan werken).

Maa dan dit over rechtsextreme anti-AZC protesten: De intensivering van aantal en aard van incidenten rond moskeeën, AZC’s, inspraakavonden en dergelijke is zorgelijk, ook omdat het lokale democratisch proces onder druk wordt gezet door intimidatie en bedreigingen. Daarnaast kunnen deze gebeurtenissen voor anderen de drempel om ook [!] geweld te gaan gebruiken verlagen.

Dus het #wildersverzet wordt verkleind tot ‘intimidatie en bedreigingen’. Niks over geweld of het verhinderen van bijeenkomsten. (Dan verschrijven ze zich: “anderen die ook geweld gaan gebruiken”).

Over AFA zijn ze korter: Hun acties kunnen met geweld gepaard gaan.

op 18 03 2016 at 13:53 schreef domoor:

maar die “voetbalsupporters” waren door Marokkanen gepest.

u kunt toch wel begrip opbrengen voor de trauma die wij Marokkanen deze arme verwarde bezorgde burgers van een tolerant volkje als de Nederlanders hebben toegebracht.

NRC weg ermee NRC weg ermee.. een Rotterdamse krant die zich in Amsterdam is gaan vestigen.. dat is op z’n minst stadsverraad.

nou deze arme jongens hebben een schouderklopje nodig i.p.v. 2 jaar cel in een Spaanse gevangenis. Peter heb begrip

op 18 03 2016 at 15:06 schreef Thomas E:

We zullen ermee moeten leren leven dat elke randdebiel nu ‘nieuws’ kan maken. En met één druk op een toets kan verspreiden onder honderdduizenden angsthazen, complotdenkers, sensatiebelusten, racisten, relschoppers en naïevelingen. Waar is de tijd gebleven van die Japanner die 30 jaar na het einde van WO2 uit de bosjes kwam gekropen om te vragen of de oorlog al afgelopen was.

op 18 03 2016 at 16:20 schreef Sasha Berkman:

Riepen ze ook iets als “Daar moet een piemel in!”?

op 18 03 2016 at 17:37 schreef domoor:

beste Thomas E,

waarom alles reduceren tot individuele misdragingen en niet erkennen dat een dit een tendens is.

wat het extra pijnlijk maakt is dat weer Roma onmenselijkt worden.
waarom neemt u geen afstand…

als u geen afstand neemt van dit racisme dan bent u ook een racist…

neem afstand van dit fascistoïde gedrag..neem afstand van de fundamentalistische rassenleer..

neem afstand… waar wacht je op..neem afstand

op 18 03 2016 at 18:23 schreef Wilma Mulder:

https://www.360verhalen.nl/wp-content/uploads/2016/03/360-Stories-caf%C3%A9-17-maart-2016.jpg

In het lieflijke Arnhem gaan we gewoon lekker praten en eten met vluchtelingen. En dan blijken het hele gewone mensen te zijn!

https://www.360verhalen.nl/360-stories-cafe-ontmoeting-met-syrische-nieuwkomelingen/

op 19 03 2016 at 01:05 schreef Egbert:

Is leugdomoor nog niet geblokt dan?

op 19 03 2016 at 01:59 schreef Murat:

Egbert,

Wat is er mis met domoor?
Ik vind zijn bijdragen meestal erg sterk.

op 19 03 2016 at 07:40 schreef Thomas E:

@Murat

Ja, maar nu niet. Hij doet nu z’n naam zelfs eer aan.

op 19 03 2016 at 10:14 schreef domoor:

murat,

in dit geval doet hij de zeer kwalijke gebeurtenissen af als individuele gedragingen van zich van geen kwaad bewuste jongelui. Dit kan je niet reduceren tot incidenten van een paar aandachtstrekkers. er is een klimaat geschapen waarin dit mogelijk is gemaakt. vooral omdat het Roma/Sinti betreft. jullie zijn op de hoogte van hun lot in WW2. in het recente verleden kwam je dit nooit tegen en zou er met afkeer een weerzin schande over worden gesproken.

ik geef alleen aan dat je dit niet af kunt doen als kwajongensstreken. bagatelliseer je dit soort racisme dan heb je een plaat voor je kop.

en waarom zou ik nou weer op block moeten. ik heb mezelf toch niet schuldig gemaakt aan onoorbare uitspraken.

en wat is er mis met DE ONOVERWINNELIJKE MOOR. afgekort domoor.

op 19 03 2016 at 10:38 schreef Egbert:

Murat, zie hier @ 20:07. domoor is niet zuiver op de graat.

op 19 03 2016 at 11:27 schreef Murat:

Egbert ik Ken jou al een hele tijd en weet dat jij een integere kerel bent.

Domoor ken ik sinds kort en ik heb het idee dat je zijn bijdrage (in tegenstelling tot DEWANAND) wel als sarcasme zou kunnen bestempelen. Ik geloof echt dat hij Marokkaans is en ons een goeie spiegel voorhoudt.

op 19 03 2016 at 12:02 schreef Thomas E:

Domoor, ik reageerde slechts op de tekst onder het kopje ‘Dreigingen en geweld’. Wat betreft de muntjesgooiers-vergelijking ben ik het helemaal eens met het stuk van Peter. En als je mijn post goed had gelezen, had je eruit kunnen destilleren dat stemmingmakers tegenwoordig wel heel makkelijk een enorme voedingsbodem vinden. Is dat niet min of meer hetzelfde als jij bedoelt?

op 19 03 2016 at 12:42 schreef Murat:

@Egbert,

Ik herinner mij hier echter zo’n Berberse racist die hier altijd allemaal Arabierenhaat zat tentoon te spreiden.
God, wat was die gast zijn naam alweer?
Ik hoop dat dat domoor niet is onder een andere nick, want dan heb ik mij baarlijk vergist.

op 19 03 2016 at 12:51 schreef domoor:

beste Thomas E,

ik dacht dat ik uit jouw stukje een soort van stemmingmakerij kon destilleren en de misdaden in Madrid afdeed als een roep om aandacht.

ik zal het wel verkeerd begrepen hebben. sorry voor het misverstand.

egbert ik ben graatloos…

wat doet het ertoe wat mijn afkomst is.. maar genoeg over mij… ON-TOPIC.
luisteren jullie weleens radio 1 op vrijdagavond van de EO.
daar krijgen demagogen pas een podium. domrechts komt daar flink aan hun trekken. factfree moslimbashing die z’n weerga niet kent. ik zou eens even uitzending gemist doen

op 19 03 2016 at 14:22 schreef dewanand:

Peter schrijft:

‘Vieze buitenlanders’

‘Muntjes gooien naar die vieze buitenlanders, dat mag NRC zelf ook graag doen.’

‘Eindelijk gehoorzamen die opdringerige bruintjes hun witte meester.’

———-

Miaauw, eigenlijk is het volgens filosoof Alain Finkelkraut heel normaal dat men leden van elke andere stam als de (zwarte) beesten en niet mensen beschouwd. Het gedrag van mensapen is erg voorspelbaar en de onderliggende motieven zijn overal hetzelfde.

De huidige periode zonder oorlogen in Europa begon in 1945 en nu is het dus al ruim 71 jaar zonder oorlogen in dit blanke continent en het is erg uniek. Langste vredesperiode is dit uit de Europese geschiedenis dus de vuisten en ballen jeuken nu om een nieuwe oorlog te starten.

Oorlog is vanuit biologisch oogpunt gezien een erg natuurlijke toestand en gezond voor de vitaliteit van de eigen soort.

Leven is strijd en Peter voert een verwoede penneoorlog met zijn scherp geslepen schrijvende vibrators op FN.

Ach Peter neem wat pennevakantie, 4 weken inje mandje liggen om lekker te genieten van het hersenloos miaauwen, zoals je hindoe katten vriendje Wieroe doet elke dag. Krijg je een frisse kop van en mooiere snorreharen.

op 19 03 2016 at 14:30 schreef Murat:

Domoor bekommert zich om moslim bashing. Het is dus niet die gast van destijds. Ik had al zo’n vermoeden maar ik ben er nu aardig van overtuigd. Sorry domoor, just had to be sure.

op 19 03 2016 at 14:33 schreef Murat:

Die Dewanand weet echt de neuk niet waar ie het over heeft hè met zijn blanke admiratie. Stom, ga ik weer.
Europa is het continent met historisch de meeste oorlogen knakker. En 71 jaar zonder oorlog kerel? Echt? Voormalig yughoslavie? Hmmm?

op 19 03 2016 at 17:48 schreef dewanand:

op 19 03 2016 at 14:33 schreef Murat:

‘Die Dewanand weet echt de neuk niet waar ie het over heeft hè met zijn blanke admiratie. Stom, ga ik weer.’

———

Miaauw, miaauw, namastiaauw Murat,

Ja joh, ken jij de vieszwarte hindoe apen wereld wel??? Die Indiase Makaken soorten, wist je dat hele hindoe kasten stelsel zuiver racistisch werkt in praktijk en dat elke kaste een rassenhygiene praktiseert???

Ik kom uit harde, suicidale hindoe kasten wereldje en ben psychiatrisch patient, kom uit Indiase Sarnami stam/kaste van suriname.

Vertel aub tot welk ras/kaste jij behoort.

Blanken zijn een ongelooflijk superieur mensapen ras dat nauwelijks 8000 jaar oud is en nu de absolute macht op aarde heeft veroverd; het is geweldig om BLANK te zijn want dan loop je met je hoofd in de wolken en hoor je tot het Ubermensapen ras van deze apen planeet.

Hoe is het om blank en superieur te zijn?? Deze vraag stellen veel afroachtigen en hindoeachtigen zichzelf elke dag. Voor ons is blank zijn iets hogers, superieur, edeler, intelligenter, beschaafder, Ucha he.

Murat stel de vraag hoe onze wereld er nu uit zou zien zonder het superieure Blanke ras??

dewa aapje en wieroe

op 19 03 2016 at 18:20 schreef Murat:

Gast, basta. Ik ben klaar met je. Stom van me want ik had gewoon niet op je psychotische minderwaardigheidscomplex gezeur moeten reageren. T is goed met je.

op 19 03 2016 at 19:46 schreef Egbert:

Tof dat je mij integer vindt, maar blijf me testen he ;-)

Liegdomoor’s gelieg “sarcastisch” noemen is nog geen begin van een verklaring. Sowieso blijkt dat nergens uit (dus je zit alleen maar zelf in te vullen). Ik accepteer dat niet, en ik ga geen moeite doen om hem uit de brand te helpen die hij zelf sticht.

Zelf gooit ie het nu op “on-topic blijven”, maar ik citeer hem gewoon, daarin hij ging blijkbaar zelf “off-topic” liegen. Hij doet van die gratis uitspraken om ruzie te maken: een troll.

op 19 03 2016 at 19:48 schreef Egbert:

(oeps ik schreef re murat @ 11:27)

op 19 03 2016 at 22:56 schreef hiepokritica:

Dewanand, ‘ t is toch te hopen dat het schamper en smalend, en dus inderdaad ironisch bedoeld is, dat inferieure tov den blanke.
Wat je zegt over een niet te stillen jeuk ‘een oorlog te starten’ is hoe banaal ook, gewoon waar en onafwendbaar.
Dus m.i (Murat) niet slechts geraaskal van een dorpsgek.
En zeker niet racistisch, of hij moet al het mensapenras in z’n totaliteit verguisen.

op 19 03 2016 at 23:22 schreef domoor:

murat,

ik kom niet perse op voor alleen moslims en ageer niet alleen tegen moslimhaat maar tegen alle haat tegen welke groep dan ook. ik ben tegen alle vormen van uitsluiting met als voornaamste economische uitsluiting.
welke regie of ideologie je ook volgt het draait allemaal om materiële waarde en het verwerven van macht.

ik ben net zo tegen moslims die christenen, joden, atheïsten, homo’s demoniseren of ontmenselijken als tegen lieden die menen daar ze etnisch superieur zijn aan andere.

dank je voor het vertrouwen murat

op 20 03 2016 at 01:54 schreef vander f:

overigens, dat van die Roma en Sintie en WOII is iets van de laatste 20 jaar, en werd daarvoor niet gekoppeld.
Men koppelt er nogal op ls tegenwoordig.

op 20 03 2016 at 06:24 schreef Kees Swanenberg:

Inmiddels al tig keer herlezen.

Hulde voor dit stuk, Peter!

op 20 03 2016 at 08:15 schreef Murat:

Hiepokritika,

Ik dacht in het begin ook dat het sarcasme was van die knakker.
Maar ik heb comments zo beledigend en racistisch jegens niet-blanken gezien, zonder een greintje bewijs van sarcasme, dat ik ervan overtuigd ben geraakt dat die man zichzelf en alle andere niet-blanken als inferieur ziet.

En ik ben en blijf het er niet mee eens dat die crap getolereerd wordt.

op 20 03 2016 at 10:49 schreef Walter:

… “En ik ben en blijf het er niet mee eens dat die crap getolereerd wordt”…

Dan is het maar goed dat jij niet de maat der dingen bent, Murat. Vrijheid van meningsuiting is absoluut. Of het bestaat, of het bestaat niet. Er is geen tussenweg.

Vandaag roep je op om Dewanand te censureren, wie snoer jij morgen de mond, Murat?

op 20 03 2016 at 11:02 schreef Bertje Knor:

Murat

Tjeetje je weet toch wel dat:

Negers goed dansen kunnen, Homo’s altijd lief zijn en wij blanken staan natuurlijk boven iedere zwart joekel en doekjes drager.

Ik denk dat je Dewanand in deze kontext moet zien.
Inzicht en waanzin kunnen goed samen gaan.
In mijn religie is het zelfs een eer om een nar genoemd te worden.

op 20 03 2016 at 11:28 schreef Thomas E:

@Murat, Dewanand boort ook met grote regelmaat de witmens de grond in hoor. Het is maar hoe z’n petje staat. Dikwijls zet hij trouwens ook de groot geschapen zwarten op nummer 1 van zijn ‘pik’orde. Ik denk dat zijn hang-ups eerder (masochistisch) seksueel van aard zijn dan sociaal-cultureel.

op 20 03 2016 at 12:13 schreef Murat:

Hey Walter,

Ik weet niet of je het weet. Maar in landen waar de vrijheid van meningsuiting groot goed is, wordt racisme en antisemitisme nog altijd niet getolereerd.
Dat gaat er bij mensen zoals jij maar niet in he?

op 20 03 2016 at 13:11 schreef domoor:

beste allen,

laten we even on-topic blijven en toch een link met dewanand maken.
de roma/sinti komen van origine uit India. ze vertrokken als nomadische inheemse volkeren eeuwen geleden uit die regio om de kwalijke ontmenselijking van dat deel van de bevolking op basis van het kastensysteem te ontlopen. een systeem dat een religieuze rechtvaardiging biedt om mensen uit te sluiten uit de overtuiging dat ze in een “vorig leven” stout waren en blij moeten wezen dat het geen lintwormen zijn geworden. eeuwen later in een ander deel van de wereld met een ideologie die z’n oorsprong vind in het hindoeïsme met symboliek en al worden worden de roma/sinti nog steeds vervolg met als dieptepunt WW2

op 20 03 2016 at 13:17 schreef domoor:

dewanand geeft in mijn beleving alleen aan hoe hypocriet en kwaadaardig de mensheid op bepaalde punten kan zijn. en de mens met allerlei drogredenen anderen willen uitsluiten om uiteindelijk z’n zaad te verspreiden wat en voort te leven in de vorm van genen. daarvoor creëren ze de beste voorwaarden om hun genetische materiaal tot in einde der tijden te verspreiden net zoals alle andere organismen.

op 20 03 2016 at 22:19 schreef dewanand:

Namastiaauw Murat, Domoor, ea,

Ja, het grote mysterie van mijzelf:

‘miaauw, waarom ben ik nu geen lange, grootgeschapen, superieure BLANKE MAN, mauw mauw mauw?’

Mijn moeder huilde vroeger elke dag om mij, omdat ik overal de kleinste, magerste, zwakste en lelijkste koelie aap was en mijn minderwaardigheid was een schande voor haar eer en status.

Tot op heden, vandaag nog meegemaakt, kankert en jammert mijn hoge titel kaste vader (dokter) op mijn kop dat ik faalde en die hoge kaste ingenieurstitel niet kon halen; door ziekte, ea psychische ellende en illegaliteit lukte dit mij niet vroeger.

Dus mijn leven is keihard, suicidaal, eenzaam.

Ik wil weten wat ik zonet miaauwde hiervoor.

Gelukkig helpt Wieroe mij om mijzelf te accepteren elke dag en hij heeft mijn leven gered en mijn zelfmoord voorkomen.

Maar lange, grootgeschapen blanke mannen zijn echt hoger, goddelijker, intelligenter, en collectief absoluut superieur als (witkopachtige) mensapen soort op deze planeet en daar moeten wij respect voor hebben als gekleurde mensaapjes zonder staarten. Dit is hoe alle vieszwarte hindoeachtigen echt denken over de hogere blanke mannen, ook die uit India.

op 20 03 2016 at 23:59 schreef Kazonga:

op 19 03 2016 at 19:46 schreef Egbert:

Ik begrijp,niet waarom jij hier de maat probeert te bepalen. Dat is aan Peter voorbehouden dacht ik.

Je zgn logica klopt niet. Stel ik schrijf dat ik Canadees ben en later dat ik weleens door Canadezen ben gepest. Wat volstrekt kan gebeuren toch? En dat is volgens jou verdacht?

op 21 03 2016 at 10:11 schreef Gaz Typari:

Merkwaardig inderdaad, die fascinatie van Egbert voor domoor.

Nog fascinerender zijn de diverse intepretaties van Dewanand. Die doen me namelijk erg denken aan de South Park episode “The Tale of Scrotie McBoogerballs”

“Although the South Park boys wrote The Tale of Scrotie McBoogerballs simply to shock and offend people, readers delve too deeply into the meaning behind the book, finding hidden allegories and symbolism that the actual authors insist are not present.[4] People with conflicting philosophies, including liberals and conservatives, and pro-choice and pro-life advocates, attempt to claim that the same work conveys and validates their own ideology.[5] The script serves as a criticism of people who take such works of pop culture too seriously”

op 21 03 2016 at 10:45 schreef Mario:

@Dewanand, geef Wieroe een aai over de bol van me, wil je?

En ook al ben je (bij tijden) een mafkees, ik ben blij dat je er nog bent.

op 21 03 2016 at 11:20 schreef Thomas E:

Hartverwarmend, Mario!

op 21 03 2016 at 13:01 schreef Egbert:

re Kazonga 23:59: effe duidelijk, dat is geen citaat van mij.

Het is simpel: ik constateer een vreemde tegenstelling in posts van domoor. Die wijs ik aan, en daar geef ik mijn eigen mening bij. (Dat kun je ‘fascinatie’ noemen, zelf noem ik het ‘lezen’).

Verder, jouw eigen voorbeeld/verklaring is niet wat domoor zelf aanvoert. Hij heeft het alleen, achteraf, over “sarcasme” en “on-topic blijven” (oftewel: ‘laten we het ergens anders over hebben’). Dat helpt zijn geloofwaardigheid niet.

op 21 03 2016 at 13:09 schreef Peter:

Ik stel voor dat we de kwestie Domoor even laten voor wat die is.

op 21 03 2016 at 13:25 schreef wees:

Om de schaamte naast me neer te kunnen leggen roeptoeter ik:
Het waren de Roma. Zij wilden immers bukken voor muntjes.

op 21 03 2016 at 14:28 schreef hiepokritica:

Inderdaad mario, Dewanand heeft een griezelig realistisch mensbeeld voor een psychoot. En een kat die ‘m in’t gareel houdt. Er is geen enkele reden de mafkees te weren.

op 21 03 2016 at 22:13 schreef domoor:

gaz typari,

haha met die dewanand kan je alle kanten uit. zijn betogen zijn voer voor hersenspinsels.

tja Egbert luistert naar wijze Peter en laat het rusten. richt je beter op zinvollere zaken zoals waarom autobanden 30.000 kilometer meegaan onder veel zwaardere omstandigheden maar sneakers hooguit 2000 km. waarom maken ze geen sneakerzolen van bandenmateriaal.

op 22 03 2016 at 05:58 schreef Murat:

Goed gezegd Typari!

Al die mensen die proza zien in het psychotische racisme van Dewanand.
Hij bedoelt het zus en hij bedoelt het zo.
Terwijl ie al jaren ongehinderd blanken uitmaakt voor superieur en niet-blanken voor Gore stinkende minderwaardige kutzwarte apen.
Ja ja sarcasme hoor. Diepe diepe betekenis.

op 22 03 2016 at 07:09 schreef Peter:

Gewoon weer beginnen te zeiken en drammen.

Denk na: een bruine man die oreert over grootgeschapen, superieure blanke mannen. Op Frontaal Naakt, met veel verwijzingen naar Nazi-Duitsland. Hoe iemand dat serieus kan zien als propaganda voor de blanke mens is beyond me.

op 22 03 2016 at 10:21 schreef domoor:

we hebben allemaal een dorpsgek nodig om ons aan te spiegelen.

maat voor redelijk intelligente lui zijn jullie best vaak met elkaar bezig.

nou er is net een oorlogsdaad gepleegd in Brussel dus de bruine drek mag weer overvloedig overstromen in de media waarin uiteraard 1,25 miljard mensen wordt gevraagd afstand te nemen. men moet beseffen dat zij en zij alleen schuldig zijn de oorlogen die er nu heersen op welke bodem de strijd ook mag woeden. zij ja zij brachten de bommen naar hen dus zij brengen de bommen naar hier. zolang Balkenende niet wordt berecht voor oorlogsmisdaden tegen de menselijkheid moeten we erkennen dat we debet zijn aan de oorlogen

op 22 03 2016 at 10:58 schreef Murat:

Ik zie het meer als belediging naar de bruine mens dan propaganda voor de blanke mens. Ik dacht dat dat nu wel duidelijk was.
Dat gedram over vieze poepzwarte inferieure bruinen, word daar nu eens flauw van.

op 22 03 2016 at 17:53 schreef sjonnie:

Dewanand, is het u bekent dat blanken hun DNA delen met Neanderthalers en Denisovans?
Met andere woorden, die blanken hebben (ooit?) in het rond geneukt met andere mensachtigen.

Graag de visie van uw wijze Wieroe.

Alvast bedankt!

op 22 03 2016 at 18:01 schreef hiepokritica:

Geef toe, de poepzwarte citaten van Murat zijn dan toch weer grappig ;)

op 22 03 2016 at 21:48 schreef dewanand:

namastiaauw Sjonnie,
ja, vroeger migreerden vrouwen van stam tot stam en reisden de halve wereld rond als dulihiens (bruidjes, Kanya = maagd)

zie onder, interessant.

Homofiele katertje Wieroe miaauwt dat poesjes altijd eerst flink internationaal gaan rondneuken als seksueel marktverkennend onderzoek, zonder iphones, en zonder condooms, gewoon lekker ouderwets en zo moeten jullie mensapen het nu ook doen om de evolutie te laten winnen. Digitaal kan je niet je DNA veredelen, nee moet gewoon flesh to flesh dus ook condooms afschaffen. Koeliepoesjes moeten polyandrisch kunnen leven, ook gelegaliseerd, aldus wijze Wieroe

— REF:
Indianen kwamen uit Siberië, verwant met Europeanen
Geplaatst op 27 februari 2014 door marc vermeersch

Alles archeologische vondsten en alle DNA-analyses wijzen er op dat de Amerikaanse indianen uit Siberië afkomstig waren. Zie: Wanneer kwamen de eerste mensen in Amerika aan?

In Anzick, Montana, werd het skelet gevonden van een kind dat ongeveer tussen 10.707–10.556 VOT geleden overleed. Er was rode oker over het lijk gestrooid. Het kreeg als naam Anzick-1.

https://marcvermeersch.wordpress.com/2014/02/27/indianen-kwamen-uit-siberie-verwant-met-europeanen

op 26 03 2016 at 15:37 schreef sjonnie:

Namaste Dewanand,
Zou dat de reden kunnen zijn dat blanken vaak een dikke plaat voor hun kop hebben?

Met andere woorden, hun grot, gehuld in berenvel met knuppel vrij houden van “ongewenste elementen”.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS