Home » Archief » Nederlanders zijn de Duivel


[26.12.2012]

Nederlanders zijn de Duivel

Peter Breedveld


Illustratie: Haddon Sundblom

In Nederland zijn ze gek op benoemen, maar benoem een paar Nederlandse eigenaardigheidjes en de veelal anonieme benoemers blaast het stoom uit de oren, trouwe Frontaal Naakt-lezer Big Pete voorop. Als je wijst op de Nederlandse botheid, de Nederlandse schone schijn en de korte lontjes, zoals Fréderike deed in haar stukje over kerstleed, dan is dat ‘generaliseren’ en dat mag niet van Big Pete, die over Marokkanen zegt dat ze altijd liegen, respectloos en agressief zijn en natuurlijk in aanleg crimineel.

Maar dat is ‘benoemen’. Kijk maar naar de statistieken. Als je zegt dat bruine allochtonen dit en dat en zus en zo, dan is dat benoemen. Als je Nederlanders een koud, ongastvrij, vijandig volk noemt, is dat generaliseren. ‘Vervang het woord Nederlander door Marokkaan en de beheerder van de site krijgt meteen het schuim op de bek’, meent Big Pete. En iemand anders: ‘Peter Breedveld jankt als een klein kind wanneer er eens wat over Marokkanen wordt geroepen.’

Gejank van een klein kind

Daar doe je dan je best voor. Je weerlegt braaf alle onzin die door racisten over Marokkanen worden geroepen, je levert feiten aan, linkt naar wetenschappelijke onderzoeken, probeert zo zuiver mogelijk te beargumenteren, maar het enige dat de racisten zien, is dat je hen tegenspreekt en dus een linkse, politiekcorrecte, moslimknuffelende allochtonofiel bent, en dat je ‘jankt als een klein kind’.

Ik kan natuurlijk wijzen op de stukken die ik heb geschreven over Marokkanen, waarin ik ze allemaal over één kam scheer, bijvoorbeeld dit stuk en dit stuk maar dat zal wel weer worden uitgelegd als het ‘gejank van een klein kind’. Marokkanen hebben zo hun eigenaardigheden, en Nederlanders ook en Spanjaarden ook. We zijn allemaal individuen, met individuele karaktertrekjes, maar er bestaat zoiets als een volksaard.

Botte horken

Ik ben bijvoorbeeld op aardig wat bijeenkomsten van Nederlandse Marokkanen geweest, en het valt me op dat de Marokkanen, die het woord nemen, zichzelf altijd uitvoerig en langdurig veren in de reet staan te steken. Ik vind dat typisch Marokkaans, al ken ik natuurlijk Marokkanen die het niet doen. Die moeten gewoon lachen om mijn generalisaties, want zij zien dat zelf ook wel. Ga in een zaal vol Marokkanen zitten en je zit de hele avond te luisteren naar mensen die eerst en vooral zichzelf graag over zichzelf horen spreken.

Ik mag dat gewoon zeggen en Hassnae, Majda, Nadia, Fenna en alle Marokkanen in mijn vriendenkring doen vrolijk mee. Maar o wee, als je zegt dat Nederlanders botte horken zijn. Of dat ze niet aan zelfkritiek doen. Dan moet je steevast uit dit land oprotten, wat doe je hier nog, je verraadt je eigen volk, je bent zelf een racist en boehoehoe, je mag niet generaliseren.

Opstaan voor ouderen

Maar ik ben zelf een Nederlander, geboren en getogen in Nederland, ik woon mijn hele leven tussen de Nederlanders en ik weet hoe Nederlanders zijn. Nederlanders staan niet op voor een oudere vrouw of man in de trein, of voor een zwangere. Behalve die ene Nederlander die het wel doet, natuurlijk, meestal ik. Nederlanders zijn onbeleefd, ze begrijpen niet dat er in Disneyland Parijs geen Nederlands gesproken wordt. “Bonjour monsieur, que puis-je faire pour vous?” – “NEDERLANDS!” Zo is de Nederlander.

Nederlanders banjeren in Singapore zo met hun schoenen aan een afgezette plek in een hindoetempel op om daar de deelnemers aan een ceremonie goed van dichtbij te kunnen filmen. Ze kijken je aan als imbecielen en zeggen dan recht in je gezicht: “Hé, dat zijn Nederlanders!” Ik ben dan weer Nederlands genoeg om te antwoorden: “Hé, dat zijn imbecielen!”

Vieze pedofiel

Nederlanders gaan stennis schoppen bij de toezichthouder van het zwembad als je een foto van je kinderen maakt, want dat is hier verboden, vieze pedofiel.

Nederlanders denken dat we iets groots hebben verricht in Indië. Nederlanders denken dat wij de Joden gered hebben, Nederlanders denken dat de Balinezen ons met open armen ontvangen omdat wij Nederlanders zijn. Nederlanders zullen wel even laten zien hoe het hoort.

Jagers aan hun ballen ophangen

Nederlanders vinden dat de wet gehandhaafd moet worden, maar niet als zijzelf over de schreef gaan, natuurlijk. Nederlanders zappen weg als het over het dagelijkse dodental in Syrië gaat, maar organiseren een stille tocht voor een dooie walvis. Nederlanders eten graag een lekker stukje vlees, maar willen jagers aan hun ballen ophangen en joden en moslims verbieden hun schapen zelf te slachten.

Nederlanders zijn ervan overtuigd dat zij jouw vreten betalen. Nederlanders schuimbekken van woede als ze een Surinaamse vrouw in een Mercedes zien. Nederlanders vinden het een schande dat zij hard moeten werken voor hun zuurverdiende geld, terwijl buitenlanders en andere uitvreters gewoon gratis en voor niks superdeluxe voedselpakketten met kaviaar en Champagne erin kunnen afhalen bij de voedselbank.

Verrotte vleeswaren

Nederlanders stinken uit hun bek. Ze ruiken een beetje zurig. Ik heb begrepen dat dat komt doordat ze zoveel zuivel eten en drinken. Nederlanders ruiken aan hun sokken voordat ze die aantrekken. Nederlanders eten verrotte vleeswaren. Nederlanders willen dat de juf ’s morgens om vijf over half negen aandachtig luistert naar hun speciale instructies van de dag. Ze zijn er allemaal van overtuigd dat hun kind hoogbegaafd is.

Nederlanders zijn er van overtuigd dat hun Engels perfect is, en dat van andere Nederlanders niet. Als ze een andere Nederlander Engels horen spreken, gaan ze hem uitlachen en corrigeren. Meestal ten onrechte.

Racistisch en onhygiënisch

Nederlanders voeden hun kinderen niet op. Als ze hun kind meenemen naar een restaurant, is voor iedereen in dat restaurant de avond verpest.

Nederlanders zijn chauvinistisch, onverdraagzaam, egoïstisch, onbeleefd, onbelezen, ongeïnformeerd, betweterig, gierig, bot, brutaal, arrogant, racistisch en onhygiënisch. Gadverdamme wat zijn Nederlanders viezeriken.

En ze kunnen niet tegen kritiek.

Steun Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland! Doneer via Paypal of met een storting op rekeningnummer 39 34 44 961 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk) o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.




Peter Breedveld, 26.12.2012 @ 13:33

[Home]
 

94 Reacties

op 26 12 2012 at 13:39 schreef Bakito:

En toch zou de halve wereld hier willen wonen. Kennelijk doen we ook iets goed. Hoera!

op 26 12 2012 at 13:44 schreef Peter:

Ja, dat denken Nederlanders inderdaad, dat iedereen in Nederland wil wonen.

op 26 12 2012 at 13:46 schreef Snooki:

“En ze kunnen niet tegen kritiek.”

Wat een zelfkennis, Peet. Onverwacht. Leuk om te lezen.

op 26 12 2012 at 13:49 schreef Pamela:

Hahahaaa, daar noem je me wel een paar feiten Pete.

op 26 12 2012 at 13:50 schreef Bakito:

Whatever. Ik vraag me af of je negatieve beeld samenhangt met je (dappere)strijd tegen discriminatie/racisme. Ik bedoel, what you focus on expands…

op 26 12 2012 at 13:52 schreef Babe:

“Nederlanders voeden hun kinderen niet op. Als ze hun kind meenemen naar een restaurant, is voor iedereen in dat restaurant de avond verpest.”

Ik kwam in de Ardeche 2 restaurants tegen, met de mededeling op de deur `Ici on accueille pas d´enfants Néerlandais´. Bij navraag bleken Nederlandse kinderen tussen de tafeltjes door te rennen, olie- en azijstelletjes om te gooien en zelfs een lamp naar beneden getrokken te hebben. De ouders grepen nauwelijks in.

op 26 12 2012 at 14:11 schreef yurp:

heerlijk stukje, maar natuurlijk zijn alle andere Nederlanders zo. Ik niet :)

op 26 12 2012 at 14:43 schreef dewanand:

super Peter, hier hot news voor alle superieure blanken:
Eko Atlantic is a new city under construction off Bar Beach, Victoria Island: a stretch of coastline adjacent to Lagos in Nigeria, West Africa.

http://www.ekoatlantic.com/

in 2020 is Nigeria een van de top20 rijkste landen van de wereld. Nigeriaanse banken zijn supersnel gegroeid en nu sterkste van afrika.

Ja, what else must I say to the fucking superior whites?

Over tien jaar zullen de blanke Hollanders absoluut een toontje lager blaten in hun kutblanken taaltje. Wacht maar he witte duiveltjes tot wij bruintjes en zwartjes langere en scherpere hoektanden hebben he, dan gaan wij maar eens kijken of jullie witte soort nog nodig is op deze planeet en of wij dan niet denken van: uitroeien dit inferieure witte ras dat 500 miljoen niet blanken uitmoordde vroeger en hierom een vervloekt karma heeft.

Wieroe wil 2013 uitroepen tot het jaar van de heilige oorlog van de Ksatriya Dewanand, volgens de jihad verzen uit de heilige Bhagavad Gita.

Altecrea zal Wieroe zegenen en bewapenen in 2013.

dewanand
hindoe fundamentalist

op 26 12 2012 at 14:48 schreef Smeets:

Dat ruiken aan die sokken… Die doet pijn.

op 26 12 2012 at 14:49 schreef Gregor Hakkenberg:

Als echte Nederlander heb ik een bloedhekel aan Nederlanders met een hekel aan Nederlanders met kritiek op Nederlanders.

op 26 12 2012 at 16:15 schreef Ralph van der Geest:

Die spiegel doet vast veel pijn bij een boel Nederlanders. Vooropgesteld natuurlijk dat ze dit stuk lezen en er eerst even over nadenken voor ze beginnen te raaskallen en te schuimbekken.

op 26 12 2012 at 16:46 schreef Bertje:

Peter dank voor dit stukje moest er heel hard om lachen.
O en voor mij is zo een stukje ook typisch Nederlands.
;-)

op 26 12 2012 at 17:13 schreef Fridjof:

Prachtig stuk generalisatie van de bovenste plank. Heb er van genoten.
Weet je het zeker dat je het niet over Hollanders hebt in plaats van Nederlanders?
Dit beeld van infantiele Nederlanders wat je schetst herken ik niet hier onder de rivieren.
Ach, misschien zijn we hier wat nuchterder en minder hooghartig.

Fijne feestdagen verder voor Hassnae en jou vanuit een warm en gezellig Brabant!

op 26 12 2012 at 17:27 schreef Mihai Martoiu Ticu:

Als ik het zo lees, dan ben ik allang geïntegreerd.

op 26 12 2012 at 17:28 schreef Rob:

Dit is een aardige link die ik en paar dagen geleden over twitter gooide, en zeer herkenbaar voor expats en andere landverraders die af en toe terug in Nederland zijn.

http://www.dutchnews.nl/columns/2012/12/greg_shapiro_the_dutch_service.php

Nederlanders zijn behoorlijk horkerig, inderdaad. Nederlandse kinderen zijn rampzalig maar wij vinden dat normaal, al dat rennen en doen. Nederlanders zijn ervan overtuigd dat hun kinderen en hun honden fan-tàs-ties zijn en dat ook u dat zult vinden.
En vindt u dat niet, dan ligt dat natuurlijk aan u. Niet aan de Nederlander en zijn kind en/of hond.

op 26 12 2012 at 17:34 schreef Olav:

Fridjof, over Brabanders valt anders ook genoeg te zeiken. Godsamme, wat een achterlijk en corrupt volk is dat soms. En heel Helmond loopt in een trainingspak, dat weet toch ook iedereen.

Houdoe war.

op 26 12 2012 at 17:47 schreef Nils:

Ik hoop trouwens als Echte Nederlander (EN’er) dat die mensen die die stille toch organiseerde binnenkort zelf aanspoelen, hoor.

op 26 12 2012 at 21:07 schreef msikma:

@Bakito: het is niet verwonderlijk dat er veel mensen zijn op aarde die graag in een land zo rijk als Nederland zouden willen wonen. Maar dat heeft niks met de Nederlanders te maken. Dat heeft er alles mee te maken met het feit dat, door Westerse invloed nota bene, de meeste plekken op aarde compleet geëxploiteerd en verpest worden. Vraag in de Niger-delta maar eens rond hoeveel ze van de invloed van Royal Dutch Shell zijn opgeschoten.

Maar dat mag dan weer niet, van die Nederlanders. Die mensen hebben het niet “verdiend” om in Nederland te komen wonen. Want “Nederland is van de Nederlanders”.

Het enige wat ik kan opmerken aan het betoog van Peter is dat het te aardig is. De werkelijkheid is nog erger. Wij zijn vooral een stel karige racisten die onszelf de piek van de menselijke beschaving vinden. Wij vinden onszelf gewéldig—maar dat zouden we nooit zo zeggen, natuurlijk, want we zijn ook ontzéttend bescheiden. Zo bescheiden dat we geloven in onzin als “iedereen wil in Nederland wonen”. We hebben overal een mening over, vooral over politiek.

Maar het grootste probleem is dat de reactie van de meeste Nederlanders op een betoog als deze zal zijn “nou, dan rot je toch op?”

op 26 12 2012 at 21:15 schreef dewanand:

namaste Peter,

Ruim 8 maanden geleden gilde een boze radicale Hindoemeid tegen mij van: ‘Wij allochtonen moeten in opstand komen en een oorlog starten tegen al deze vieze vuile kutblanke hollanders’. Ja, haar grote hobby was uitnaaien met lekkere mannen, maar principieel weigerde zij elke harde blanke Hollandse lul de toegang tot haar grote bruine hindoekut, gewoonweg omdat haar uitgerekte hongerige koeliekutjes niets voelde voor dit beestenras. Gek is dat ik dit veel vaker hoorde van andere hindoesletjes uit diverse landen.

Blanke Hollanders zijn echt ruw, hard, kil, arrogant, sadistisch, afstandelijk, eogistisch en vaak dom bekrompen. Zelfs blanke meiden vertellen mij dit als ik ze ontmoet. Het kan een genetische handicap zijn volgens Wieroe en soms vindt mijn hindoe kat het beter om de inferieure blanken hier maar uit te roeien om beschaving te brengen in Nederland.

Alles hier is import voor 99 procent dus wat zeiken die domme blanken hier?

dewanand

op 26 12 2012 at 21:39 schreef Lex:

Je vergeet nog te vermelden dat de Nederlander zijn kind op het voetbalveld aanmoedigt om andere kinderen verrot te schoppen. En dat we bij voetbal altijd bij voorbaat al denken gewonnen te hebben, althans zo doen we. En de Nederlander vind best dat de armen mogen creperen, zolang we maar niet nivelleren! Want compassie met anderen is de duivel. Zo rolt de Nederlander.

Wij kijken ‘Hart voor Nederland’, ‘Ik Hou van Holland’ en ‘Holland’s Got Talent’ en noemen dat ‘cultuur’, en alles wat daar niet onder valt is ‘cultuur voor de linkse elite’. We luisteren muziek van André Hazes en Jantje Smit. We lezen de Telegraaf, de krant van ‘Wakker Nederland’. Nederlanders zweren bij de consumptiedrang die Koninginnedag aanwakkert, en krijgen een stijve penis van de kleur ‘Oranje’. Nederlanders vieren op 5 mei hun eigen vrijheid, maar geven niet om dat van een ander. En de stoerste Nederlanders zijn zij die achter hun toetsenbord de stoerste taal jegens buitenlanders durven te uiten.

En bovenal: Nederlanders zijn vooral blank, en wie dat niet is, is geen Nederlander.

Dit is geen generaliseren hoor, dit is ‘problemen benoemen’.

op 26 12 2012 at 22:25 schreef Leppa:

Nederland moet euthanasie op zichzelf plegen. Bot, ongastvrij en direct, je eigen sok lekkerder vinden ruiken dan die van de buitenlandse buurman. Vreselijk onverdraagzaam haatvolk. Tijd voor een Frontale introspectie.

op 26 12 2012 at 23:05 schreef Maarten:

Een van je leukste stukken, Peter.

op 26 12 2012 at 23:07 schreef Jon:

Inderdaad typisch Nederlands: andere Nederlanders de maat nemen en dan denken dat je heel anders en geweldig bent.

op 26 12 2012 at 23:17 schreef ingrid:

Oh oh peter!
ik krijg buikpijn van je opstel!
Pijnlijk ergens een snaar die herkennend meetrilt.
Ergens in de reacties staat iets over hollanders, en dat omhels ik als brabantse dan weer van harte, ja, kijk, ik ben gewoon niet zo’n botte kleindenkende kaaskop.
Maar werkte ooit in het Theatre de La Ville, en beende in grote haast en met serieuze missie de pompiers voorbij die daar per voorschrift (oud houten theater) zitten tussen backstage en gang. Ik was bijna voorbij toen ik overvallen werd door hun “bonsoir madame”. Hoezo liep ik mensen in dezelfde kleine ruimte voorbij alsof ze er niet waren, omdat het niet mijn business was? Ik had precies twee passen tot de deur om mezelf nog net als respectabele aimabele brabantse van het imago van botte kaaskop te redden, uh, bonsoir messieurs. Naturellement!
Enfin,
Wellicht moeten we een soort nieuwe dienstplicht instellen: Alle nederlanders voor hun 30ste verplicht een jaar het land uit. Naar welk buitenland ook. We zijn niet per se een slecht volkje, maar het ontbreekt danig aan perspectief.
En, ik heb het gevoel that it’s getting worse. Sinds een heuse politieke moord en gedoogcoalities zijn we collectief aan het navelstaren geraakt.

op 26 12 2012 at 23:18 schreef Jim:

Beste Peter,

Als een pure Nederlander geschreven: direct en bot. En her en der matige argumentatie. Een ieder kan schrijven dat zij/hij veel dingen bij haar/zijn vriendengroep mag doen, dat vervolgens als bewijs voor een complete bevolkingsgroep aandragen.

op 26 12 2012 at 23:24 schreef Gert:

Zou Nederland mogen blijven bestaan als er tien fatsoenlijke mensen wonen?…………….. Vijf?

op 27 12 2012 at 01:02 schreef MNb:

Ik ben Surinamers nog altijd dankbaar dat ze in 1989 met geduld en zachte aandrang binnen drie maanden de Nederlander uit mij hebben gekregen.

op 27 12 2012 at 06:28 schreef Hennekam:

Weer met plezier gelezen. Het is toch een soort troonrede van mijn koning v/h cultuurrelativisme. Dank dus voor de goede toon.

op 27 12 2012 at 09:27 schreef Ronald:

Ik kan godverdomme heel goed tegen kritiek!!

Als iemand die zich acht maanden per jaar buiten de Nederlandse grenzen bevindt (werk; heel Europa, VS, Canada) ben ik voornamelijk blij dat ik weer wat familie en vrienden kan zien als ik terug op Schiphol aankom.

Maar dat ik meteen geconfronteerd wordt met een hoop schreeuwende Nederlanders, asociale taxi-chauffeurs; dat blerende Panasonic scherm; getsiederrie.

En mensen maar kankeren als het twee leuke Chineze meisjes van een jaar of 18 niet binnen 30 seconden lukt om treinkaartjes te kopen met die achterlijke automaten die voor buitenlanders veel te ingewikkeld zijn. En dan moeten mensen dus eventjes wachten. En dat terwijl hun koffer nog niet eens op de band ligt; wat een stel zeikerds.

In plaats van dat de NS/Schiphol medewerkers inzet die mensen daarmee helpen (je weet wel; iets dat je ziet op bijvoorbeeld elk groot Londonse tube station waar het ook stikt van de touristen die niets snappen van een Oyster card) worden die toeristen aan hun lot over gelaten. Ik heb in het afgelopen jaar een aantal keren mensen geholpen met die automaat of zelfs gewoon het kaartje voor hen gekocht…

Buiten dat is mijn doen en laten heel Dutch.

op 27 12 2012 at 09:30 schreef Bigpete:

Nou gefeliciteerd, je bent zelf ook een Nederlander dus al je onzinnige kwalificaties zijn onverkort op jezelf van toepassing. Jouw uitspraken over mij raken kant noch wal, voorbeelden graag.

Marokkaanse VERDACHTEN liegen inderdaad vrijwel altijd, of ontkennen al staan hun misdaden op video en zijn er 10 ooggetuigen. Dat is een feit. Nog niet hetzelfde als zou ik beweerd hebben dat alle Marokkanen altijd liegen.
Wat ben je toch een misselijk mannetje.

op 27 12 2012 at 09:36 schreef Hennekam:

S vergeten cultuurrelativiSme. Wilt U zo vriendelijk zijn?

op 27 12 2012 at 10:25 schreef rena:

Precies, en niet omdat we in de toverspiegel van sneeuwwitje kijken.

op 27 12 2012 at 10:25 schreef Willem van Gent:

Dat van die kinderen in restaurants. Dat is natuur .. .eh… cultuur van de Nederlandse kinderen. Ik kan mijn kinderen ook niet stoppen door het restaurant te rennen. Al doe ik mijn best. En dan zijn ze nog half oostenrijks kwa genen.

op 27 12 2012 at 10:57 schreef Jon:

Eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, erger ik me mateloos aan de dubbele moraal en het gebrek aan zelfkritiek hierboven. Het is vast grappig bedoeld, maar de zelfingenomenheid druipt ervan af.
Op basis van eigen ervaringen een heel volk veroordelen is absurd. Om vervolgens elkaar lekker te gaan opporren en jezelf anders en verheven te wanen. En dan nog even jezelf vrijpleiten, nee zelfs op borst kloppen, omdat je zo geweldig anders bent. Was deze week in het Anne Frank Huis en zag weer waar dat soort zelfverheffing en anderen karikaturiseren toe kan leiden.

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Nu allemaal los gaan op jezelf. Hoe vaak ben je zelf onhebbelijk, grof, ongenuanceerd, veroordelend, anderen uitsluitend, te direct, arrogant, overtuigd van je gelijk en onverbiddelijk, ongeïnformeerd (tunnelvisie) en betweterig, et cetera?

Hoe Nederlands (zijn ook de Brabanders) die zo vechten tegen de Hollandse molens?

op 27 12 2012 at 12:17 schreef Aaron:

Veel Nederlanders mogen zich graag distantiëren van andere Nederlanders. Dat wilde ik ook bijna doen toen ik dit las.
Ik weet eigenlijk niet wat ik pijnlijker vind, de in Frankrijk, Afrika of Zuid-Amerika vertoevende Nederlanders die de illusie hebben dat ze zich ontdaan hebben van het Nederlander-zijn en de plaatselijke cultuur volledig eigen hebben gemaakt (kan niet, bestaat niet, ook Tanja Nijmeijer niet) óf de botte-hork-Hollander beschreven in bovenstaand stukje.

op 27 12 2012 at 12:33 schreef vander F:

En daarom kijk ik vrijwel geen televisie meer, de totale culturele armoede, intriest.
De botte onvriendelijke bejegening, vooral in de stad dan.
Zelfs de als bot bekend staande Parijzenaars zijn een roze wolk van wellevendheid vergeleken met de gemiddelde nederlander. De irritante neiging alles wat boven het maaiveld uitsteekt neer te maaien, ook zoiets.

op 27 12 2012 at 13:37 schreef MNb:

“en zag weer waar dat soort zelfverheffing en anderen karikaturiseren”
Ik was me er niet van bewust dat Duitsers tussen 1930 en 1945 de eigen volksgenoten karikaturiseerden ter eigen individuele zelfverheffing, zoals PB dat volgens jou doet. Vertel daar eens wat meer over, Jon?

Aaron, je schrijft nu eens iets verstandigs. Nergens voel ik me meer Nederlander – inclusief die fraaie eigenschappen die PB volgens Jon bij zichzelf dringend moet gaan onderzoeken – dan in Moengo, Suriname. Dat schijnt te maken te hebben met de identiteitscrisis van de emigrant.

op 27 12 2012 at 13:52 schreef cRR Kampen:

Zoals zelfs de profs terzake de gevolgen van de klimaatverandering grandioos onderschatten, zo bagatelliseert Peter hier de Nederlandse afgrijselijkheid. Het feit dat moeders hier hun eerste vier babies ombrengen en verstoppen was zeker taboe?

op 27 12 2012 at 15:04 schreef Ugur Yapmaz:

Nederlanders doen op z’n minst nog een poging om Engels te spreken. Dit in tegenstelling tot de Fransozen en Duitsers:). Britten spreken ook geen enkele andere taal.

op 27 12 2012 at 15:48 schreef Bert van Thiel:

Bij marokkanen zie je vaak dat zoontje trouwt met zijn tante , of dochter trouwt met haar opa. Tja, daar komen rare kinderen van.

op 27 12 2012 at 16:10 schreef Jon:

MNb
Goh, je wist dus wel dat Duitsers eh Nazi’s dat over onder meer joden, homo’s en zigeuners deden (en andersdenkenden)?
Het maakt geen moer uit over wie of wat je het doet (inclusief je ‘eigen afkomst/volk’). Het gaat erom dat het een respectloze en potentieel gevaarlijke weg is.

op 27 12 2012 at 16:33 schreef dewanand:

namaste Peter en fnaakters,

Ik moet denken aan deze uitspraak van Astrid Roemer, tijdens een discussie lang geleden:

‘het begrip Nederlander is een vuilnisvat’, aldus deze grote Afro Surinaamse denker en schrijfster, die ik hoorde praten tijdens meetings van vrouwen netwerken, op een behoorlijk hoog niveau, echt superieur tov blanke meiden. Ik heb toch een passie voor Afro mix meiden en vier weken geleden was het goed raak toen ik een hypermix Afro meid zag uit Ethiopie, goudbruine kleur, fijne arische gelaat, groot gekleurd Afro curled kapsel, ja een perfecte Gopi uit Krishnaloka. Ik rende nog achter haar aan na afloop, verzocht haar om een foto en gilde: Jij bent mooiste meid hier, er waren bijna 100 koeliemeiden daar bij julianakerk in Den Haag, maar deze meid raakte mij zo diep tot in mijn vieze onderbroek denk ik. Jammer genoeg liet zij geen zilveren schoentje achter dus zal ik haar nooit meer zien, maar ik zal haar nooit vergeten.

Beste is het hele inferieure blanke hollandse gen hier uitroeien en laten wegneuken met zwarte pikken en zwarte kutjes, via een verplichte uitroeiingswet van het nutteloze duivelse blanke arische ras, soort zwarte neurenberger wet.

dewanand

op 27 12 2012 at 16:43 schreef Harvey van Straten:

En ze denken ook nog dat ze het beste voetbalelftal van de wereld hebben……………..

op 27 12 2012 at 16:49 schreef Bertje:

@ mnb

Ik heb me nog nooit echt een Nederlander gevoelt tot dat ik in Duitsland ging wonen, wat je schrijft is voor mij herkenbaar.
Weet je ik heb mijn hele leven aan zee gewoond en daar kan ik een diep verlangen naar hebben is iets wat veel “zee bewoners” hebben.
Laatst sprak ik met een Keniaanse vrouw ze had gelijk als ik haar leven aan zee geleefd en ze herkende dit diepe gevoel van verlangen naar de zee.
Ik ben een Hollander maar vooral toch een “zeekind”.

@ provinciaaltjes

Nederland=Holland
Ik krijg vanuit de Duitse hoek vaak de vraag of het erg is om Hollander te zeggen ipv Nederlander mijn antwoord met een big smile op het gezicht:
“nee hoor is het zelfde zo ongeveer, behalve fanatieke nationalistische provinciaaltjes met het iq van een spons voelen zich beledigd”

@ Jon

Nu allemaal los gaan op jezelf. Hoe vaak ben je zelf onhebbelijk, grof, ongenuanceerd, veroordelend, anderen uitsluitend, te direct, arrogant, overtuigd van je gelijk en onverbiddelijk, ongeïnformeerd (tunnelvisie) en betweterig, et cetera?”

Iedere dag beste Jon en soms meermaals per dag.
Het gaat niet om de zonde het gaat erom of je ze op ze minst bewust bent en er aan werkt.

op 27 12 2012 at 17:32 schreef vander F:

@Bertje,
het is me opgevallen dat tot een 40 jaar terug men gewoon een Hollander was die in Holland woonde,
en met twee woorden sprak.
Kijk oude polygoon nieuws items ed er maar op na.
Dat is nu op de een of andere manier veranderd in Nederland en Nederlander en Bottehorkistan
M’n Franse vriendin vertelde mij dat laatst ook, ze kende eigenlijk alleen Holland, dat het Nederland is leerde ze pas op de middelbare school.
Mogelijk dat verongelijkte provincialen hebben aangestuurd op dat ‘Nederland’?
Op reis ben ik ‘gewoon’ weer Hollandais, kom uit ‘Ollanda and speak Dutch..

op 27 12 2012 at 19:54 schreef Pyt van der Galiën:

Ermm…gaan de Hollanders hier nu claimen dat Nederland eigenlijk ‘Holland’ is? Ik ben geen Hollander, ik ben een Fries, dank u. Stelletje cultuurimperialisten.

op 27 12 2012 at 20:57 schreef Reinhard:

Je blijft je verbazen met Herr Breedveld.

Onvoorstelbaar hoe het gepeupel immer achter deze “Heydrich” aan blijft lopen kwijlen (Godwin?).

Zoals Dewanand het al eerder bij het rechte eind had, Nederlanders zijn voor 99 % import. De -raszuivere- Nederlander bestaat dan ook niet.

Sukkel.

op 27 12 2012 at 21:03 schreef Jon:

@Bertje
Ik denk dat de meesten van ons zondigen, misschien niet elke dag, maar wel regelmatig. Daarom heb ik moeite met dat naar anderen wijzen en jezelf zonder meer van Nederlandse trekjes distantiëren. Ikzelf probeer ook elke dag echt naar mezelf te kijken te leren. De tijd dat ik dacht dat ik alles snapte is voorbij.

Mijn roots liggen in het oosten (Gelderland) en ik ken het sentiment: ‘Waarom zou ik me Hollander noemen, als ik niet uit Noord- of Zuid-Holland kom?’
Nu woon ik al weer meer dan de helft van mijn leven in de randstad en heb inderdaad even moeten wennen aan met name de Noord-Hollander van boven Amsterdam maar (best vaak fantasieloos) maar ook hen ben ik gaan waarderen.
Holland klinkt voor mij nog steeds oubolliger en lulliger dan Nederland. Maar als ze ons land zo willen noemen? Vooral doen.

op 27 12 2012 at 21:19 schreef MNb:

@Jon: je denkt dus dat de volgens jou respectloze en potentieel gevaarlijke weg die PB kiest tot gaskamers voor zijn eigen kinderen kan leiden of zoiets? Denk je wel goed na over je eigen analogieën of volg je gewoon weer eens je onderbuik? Want sorry, ik kan je niet volgen. Daarom graag een concreet antwoord: wat is precies dat gevaar dat op de weg van PB loert?

Bertje en VanderF: het is allemaal de schuld van Bennie Jolink en zijn kornuiten. Met hun IQ van een spons begrepen die de humor niet meer toen ze aan de andere kant van de Veluwe terechtkwamen. Omgekeerd begrepen die superintelligente Hollanders hun over-Veluwse humor niet, maar dat was natuurlijk niet de schuld van die Hollanders. Die hadden immers zo’n hoog IQ.

http://www.youtube.com/watch?v=7Y_wUu99E7M

op 27 12 2012 at 22:00 schreef dewanand:

namaste Reinhard,

Misschien zou je mijn moslim PV schaal moeten bestuderen in mijn boek koran verbieden of herschrijven, staat op mijn site, de engelse versie is in global sale.

Nu zijn wetenschapers het ermee eens dat DNA onze hardware is en de geest, bewustzijn en Ik-wezentje onze software. Er is een synergie tussen deze delen, maar hoe het precies werkt is nogal complex. Fundamenteel is wel dat onze software (gedachten, bewuste Ik, wilskracht, denkprogramma’s, enz) dingen kan optimaliseren, zodat je van een domme neger of blanke een slimmere mensaap kan maken die een titel haalt.

Hierop is mijn theorie over de Hindoelander gebaseerd, soort psycho Hollander, met 0,01 procent Hindoeistische embedded software, en wat leuk pigment (ruim 37,5 procent), dat dus ik ben geworden na 26 jaar lijden in de Hollandse Holocaust. Zo zie je wat er met een bruine koelierat uit de jungle van kwatta kan gebeuren in hi tech Hollandse gaskamers na wat doorvergassen he met hoogwaardig gas uit het slochteren gasveld.

Hollanders zijn kampioen als het gaat om psychische vargassing en verkrachting van ongewenste vreemdelingen en niet blanken. Een hindoehoer bevestigde dit.

dewanand

op 27 12 2012 at 22:11 schreef Jon:

@MNb
Mijn onderbuik ziet gevaar in wij/zij-denken, jezelf als goed bestempelen en anderen als slecht, karikaturen maken van anderen, schelden en erop prat gaan dat je gelijk hebt.
Het gevaar dat ik zie? Niet direct gaskamers, maar: uitsluiting, vijandbeelden, groupthink, tunnelvisie, niet meer actief naar tegenstrijdige feiten zoeken, dogma’s.
Waar dat toe kan leiden: polarisatie, onnodige schisma’s, ruzie, escalatie, kampen en steekspellen in plaats van dialogen, nieuwe inzichten en gezamenlijkheid.
In extreme gevallen raakt de sfeer echt verziekt of krijgt een van de gelijkhebbers te veel macht en volgt geweld.
Daarom geloof ik in uitwisselen van uiteenlopende denkbeelden, letten op overeenkomsten, jezelf relativeren, zoeken naar het tegendeel van je eigen overtuigingen (Popper).
Ik ben niet heilig en denk ook weleens gelijk te hebben. En voor iemand als jij kan ik wazig en niet concreet overkomen. So be it. Ieder zijn bijdrage.
Overigens ben ik van mening dat de mensen die hier reageren allemaal zeer geëngageerd zijn en daarbij kampen met stellige overtuigingen over de juiste en vooral de foute weg (inclusief ik).

op 28 12 2012 at 00:15 schreef Bertje:

@ pyt

Friesland: moet toch mogelijk zijn omdat te laten afdrijven richting IJsland ofzoiets.

“de drank van de Friezen is niet voor de poes, en daarom zing ik deze morgen de berenburger blues”

( C. Vreeswijk)

@ van der F

Misschien dat het nationalistische denken van deze tijd een duidelijk weerklank heeft gevonden bij de provinciaaltjes met hun misplaatste trots op hun dialect, hunebed, en korenwolf etc.
;-)

op 28 12 2012 at 02:46 schreef MNb:

Dankjewel, Jon. Dat was veel beter dan die nogal rare associatie met de Holocaust. Eén puntje, omdat we anders wel erg afdwalen: “zoeken naar het tegendeel van je eigen overtuigingen”.
Dit is een goede reden om je eigen standpunten zo helder en geprononceerd mogelijk uit de doeken te doen. Daardoor maak je jezelf immers kwetsbaar voor kritiek. Je zult het wellicht met me eens zijn dat het dáár PB niet aan ontbreekt. Dat hij er nog eens een schepje bovenop doet en, om Grote Piet aan te halen, er een hele voorstelling van maakt zal ik ook bevestigen. Ik vind dat wel amusant.
Mijn compliment trouwens. Je laat je lang zo gemakkelijk niet meer vangen als me in het verleden soms lukte. Ik had stilletjes gehoopt op een herhaling …

Nou en of ben ik er trots op, Bertje en het zal me aan mijn achterwerk oxideren of jij dat op de verkeerde plaats neerzet. Daarom nog één:

http://www.youtube.com/watch?v=reOLeLX0Q9U

Ook geschreven door Bennie J. Andere teksten van Heidevolk zijn nogal dubieus en bevestigen je punt.

op 28 12 2012 at 11:44 schreef Bertje:

Mnb

En waar precies ben je dan trots op, op het toevallige feit dat je als mens ergens op een rijk en mooi plekje van dit samsara bent geboren? Trots vind ik een vies, bah woord en heb daar hele enge en soms geile associaties bij.
Schuilt er toch stiekem een beetje een PVV ‘er in de mensen die anders zo afgeven op dit groepje?
Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben en me bevoorrecht voel om opgegroeid te zijn aan zee.

op 28 12 2012 at 13:57 schreef Nan Luursema:

Ik ben het honderd procent eens met Peter. De onbeschoftheid van de gemiddelde Nederlander was voor mij 4 jaar geleden een reden om naar een grote stad in Vlaanderen te verhuizen. Een begin van een oplossing zou kunnen zijn dat Nederlanders mensen die niet tot hun intimi behoren weer gewoon met ‘u’ aanspreken. Klinkt simplistisch, te raar om waar te zijn, maar echt: dat verandert een hele boel. Test het maar eens uit!

op 28 12 2012 at 16:26 schreef Bertje:

@ nan

Lijkt me een fijn plan.
Hier in Duitsland spreekt men de mensen die niet tot jou intimi behoren ook aan met u.
Familie spreek je aan met je en jou dus ook Oma en Opa zijn je en jou. ( was wel even wennen hoor in het het begin)
In winkels wordt men keurig aan gesproken met u, ongeacht de leeftijd en ik moet zeggen dat was voor mij een verademing.
Leraren spreken hun scholieren ook aan met u en Herrn oder Frau en vica versa.

op 28 12 2012 at 17:17 schreef Bastiaan:

Eens. Terug naar ‘u’ werpt een drempel op om niet iedereen maar naar believen te schofferen. Het zou bovendien een prachtig keerpunt zijn op de heilloze weg, die we zijn ingeslagen naar het nivelleren ad absurdum. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Geen koppen boven het maaiveld. Wat verbeeld jij je wel? Een professor moet ook gewoon poepen hoor. Een dokter is ook maar een lul in witte jas. Hollandser kán het niet.

op 28 12 2012 at 21:23 schreef MNb:

@Bertje: “blij ben en me bevoorrecht voel”
Zo mag je het ook noemen. Vertel eens, waarom ben jij blij en voel jij je bevoorrecht met “het toevallige feit dat je als mens ergens op een rijk en mooi plekje van dit samsara bent geboren?” Schuilt er dan toch ook een PVVer in jou?

@Nan en co: reken maar dat ik mijn zoon geleerd heb om mensen met “u” aan te spreken.

op 28 12 2012 at 22:10 schreef dewanand:

Wraak
BLANKE Man Kim de Gelder wilde drie crèches uitmoorden

Wat De Gelder tot zijn daden dreef liet hij aanvankelijk niet los, blijkt uit de akte van beschuldiging. Uiteindelijk verklaarde hij na lange verhoren dat hij ‘wraak wilde nemen op de maatschappij, omdat die te hard geweest is voor mij’. “Ik wilde daardoor zo veel mogelijk mensen het ergste aandoen: hen vermoorden.”

http://www.nu.nl/buitenland/2992638/kim-gelder-wilde-drie-creches-uitmoorden.html

noot dewanand
Jarenlang onderzocht ik een paranoide blanke jodenhater uit moerwijk die vaak vertelde dat hij zelf later voor zijn dood vele blanke kinderen wil vermoorden uit wraak om de blanke duivels te straffen om hun kilheid, hardheid, en het pijn dat zij hem hadden laten voelen. Politie deed niets hiertegen na mijn aangiften.

De maatschappij maakt zelf haar leiders en moordenaars dus dat verdienen zij zelf en klagen helpt achteraf niet.

vele mensen vertelden mij alles over de hardheid, kilheid en beestachtigheid van duivelse blanke hollanders. Ik weet hier nu veel over en de feiten zijn verbazingwekkend. Blanke ras komt misschien toch uit de HEL, zoals negers in Afrika al 1500 jaar geleden geloofden.

dewanand

op 28 12 2012 at 23:39 schreef Bertje:

@ mnb

Als je het verschil niet weet tussen trots en blij………
Moet ik je toch niet uitleggen wel.

Blij ben ik dat ik niet ergens geboren ben waar armoed, honger, en oorlog is.
Blij ben ik dag ik me gezin te eten kan geven en ik goed zoniet zeer goed in de slappe was zit.
Waaraan heb ik dit alles verdiend…..nergens aan en dat is een feit wat voor mij verplichtingen schept.
Een verplichting om mijn rijkdom met andere te delen en niet alleen aan mezelf te denken.
Trots staat dit alles in de weg, trots is inhoudsloos gebaseerd op jezelf goed voelen het bevredigen van je eigen trotse ego.

op 29 12 2012 at 07:13 schreef You On A Gin:

Het is al gezegd, Peter, maar dit vind ik nu al één van je beste stukken. Ik moest hard lachen om elke alinea, vanwege de herkenning.

Nederlanders zijn onbeleefd, ze begrijpen niet dat er in (…) Parijs geen Nederlands gesproken wordt. “Bonjour monsieur, que puis-je faire pour vous?” – “NEDERLANDS!” Zo is de Nederlander.

Dat zie ik anders. Slakkenslurpers denken dat hun taal en cultuur zaligmakend is, omdat ze in betovergrootoma’s tijd er ooit in geslaagd zijn om wat landen te kolonianilanilalaliseren (?). Met Vietnam namen ze wat teveel hooi op de vork (samenvatting: Frankrijk riep “helluppie!”), toen mocht Murkah het gaan oplossen, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Verder zijn ze bekend om hun neiging om homo’s veel geld te betalen om grietjes zoveel mogelijk uit te hongeren en Annie Rexia aan te praten, vol te stoppen met coke zodat ze zoveel mogelijk op jongetjes lijken, waarna ze die klederen laten showen die niemand kan betalen en waar sowieso niemand (al konden ze ’t betalen) mee voor lul wil lopen.

Slakkenslurpije heeft al heel lang niets toegevoegd aan de zogeheten Vaart der Volkeren. Noem me één reden om dat gaye leen-Latijn van ze te respectere

op 29 12 2012 at 12:43 schreef Jon:

@MNb
Dank. Er is wat veranderd ja (interactie?). Beter zo.
Peter zit deels in mijn allergie (vanwege dat overdrijven) en deels in mijn verwondering. Hij prikkelt in ieder geval. Ik probeer daarvan te leren.

op 29 12 2012 at 13:57 schreef Dr. Fred:

Bla, bla, bla… De typische cliche’s van de linksche gutmensch.

op 29 12 2012 at 15:38 schreef khalid:

Het is inderdaad zeer frappant en enigszins huichelachtig, één van de verwijten die sommige Nederlanders graag willen maken is bijvoorbeeld t.o.v. van moslims dat ze tegen een verbale stootje moeten kunnen en ze moeten leren van zelfkritiek, maar dit verwijt is vaak niet te vinden bij diezelfde Nederlanders wanneer je hun volksaard ontleed

op 29 12 2012 at 15:57 schreef You On A Gin:

@ khalid
Wat lul je, kaaskoppen worden permanent gedisst.

op 29 12 2012 at 16:03 schreef Peter:

Dat is Khalids punt niet, YOAG. Hij heeft volkomen gelijk dat moslims constant te horen krijgen dat ze maar tegen een stootje moeten kunnen. Niemand zegt dat tegen de aangebrande Nederlanders die in een kramp schieten als iemand kritiek heeft op hun Heimat.

op 29 12 2012 at 16:37 schreef MNb:

Allemaal best, Bertje, maar daarmee heb je nog geen antwoord gegeven op de vraag die je zelf hebt gesteld: waarom ben je blij en voel je je bevoorrecht omdat je opgegroeid bent aan zee? Net als Somalische piraten misschien? Moeten die zich ook blij en bevoorrecht voelen met hun armoe, hun leeggestolen visgronden en hun eeuwigdurende oorlog?
Voor wat het verschil tussen trots en blij betreft – het is maar welke betekenis je er aan geeft. Wat jij trots noemt noem ik nog geen trots en is iig niet de manier waarop ik trots ben.

Spijker op de kop, Khalid. Gelukkig hebben we Dewanand hier, die zich er geen ene m van aantrekt.

op 29 12 2012 at 22:06 schreef Bertje:

@ mnb

De zee is prachtig, het strand de duinen schitterend dat alles maakt me blij.
Ik denk dat je me totaal verkeerd begrijpt in deze.
Een kind wat in de bergen opgroeid voelt zich ook een met de bergen het is niet zo zeer het “land” maar eerder de omgeving, het landschap waar iemand zich mee identificeert.
In totale wanhoop, oorlog en armoede is identificatie met je omgeving erg moeilijk zoniet onmogelijk.
Je mag van mij iedere betekenis aan trots geven hoor alleen houd ik het bij de dikke van Dale.
” trots op Nederland” ” trots op onze joods christelijke cultuur”
…….etc.
Trots heeft een vieze smaak in de bek.

op 29 12 2012 at 23:37 schreef Dylan:

En wat lopen Nederlanders toch altijd te zeiken. Zie hierboven.

op 30 12 2012 at 00:36 schreef dewanand:

hi MNB,
mbt trots op nederland, chauvinisme he van blanken hier, nou ze gaan wel anders piepen als zij deze analyse van mij lezen met een bakje Afrikaanse koffie, welke geroofd is door een smerige monetaire neokoloniale truucje van blanken. Hoog tijd voor een radicale Brown and Black power beweging in heel Europa volgens Wieroe die dit wil gaan doen in het nieuwe jaar: 2013.

Stop de blanke superioriteit.
Stop de neokoloniale uitbuiting van de niet blanke massa van 4 miljard mensen door blanke racisten en rassenhaters.
Elke niet blanke moet meteen stoppen om slaaf te zijn van blanke slavendrijvers.

zie de waarheid over Geert Wilders, volgens Wieroe en Dewanand, zuivere hindoe katten wijsheid:

Geert Wilders heeft weinig te bieden aan blanke Hollanders

Offeraar Dewanand
Offercode wfor1301
Offerdatum 12 juni 2012

Inhoud
Hoe gaat het met blanke Hollanders?
Problemen van blanke Hollanders
Lijst van de problemen van blanke Hollanders:
Geert Wilders geeft niets om blanke Hollanders
Moslimhaat leidt alleen tot zelfvernietiging
Islam is rijker dan blanke Hollanders
Blanke Hollandse terroristen, verleden en heden
Ter besluit

http://www.dewanand.com/wfor1301.htm

op 30 12 2012 at 09:08 schreef Bigpete:

En wat lopen Nederlanders toch altijd te zeiken.
Zelfs, of misschien wel juist als ze in het buitenland wonen. Je kunt een Nederlander wel uit Nederland halen, maar Nederland niet uit een Nederlander.

op 30 12 2012 at 11:32 schreef Felix:

Zeg, even ter info over Dewanand, is dit ironie, houdt hij ons ‘een spiegel voor’, is hij in de war of gewoon krankzinnig ? Wie het weet mag het zeggen. Stukken op FN zijn in de regel zonder meer lezenswaardig en overdenken waard, inlusief daardoor opgeroepen discussie in reacties, zij het dat deze regelmatig worden onderbroken en moedwillig gefrustreerd door een rijtje laten we zeggen nogal uitgesproken reageerders waaronder genoemde ‘Dewanand’ en, veel minder onschuldig, intolerante randmaatschapelijke schreeuwers als ‘Sasha Berkman’. Het wekt enige verbazing dat juist deze types FN kennelijk zien als natuurlijke habitat voor verspreiding van hun onwrikbare denkbeelden. Laatstgenoemde stelt zich vooral ten doel in kort aangebonden agressieve ad hominem reacties discusies terstond te smoren. Slechts een enkeling pruttelt uit weerzin en frustatie nog wat na. Over inhoud gaat het dan al lang niet meer etc.
Ik begrijp dat SB ‘er even tussen uit is’. Dit doet de site bepaald geen kwaad. Weren is vanzelfsprekend geen optie maar misschien doet PB er goed aan zich zo nu en dan eens uit te spreken, wat kleur te bekennen als het ware. Dit ter geruststelling van overgrote deel van lezers.

op 30 12 2012 at 14:31 schreef Sasha Berkman:

Malle Felix, jouw zorgen over de kwaliteit van de reacies op FN zijn hartverwarmend.

op 30 12 2012 at 15:07 schreef dewanand:

namaste Felix,

ik ondersteun de visie van Sasha Berkman, als randmaatschappelijke schreeuwers die vermoedelijk arm zijn, lage kasten en uit vuilnisbakken moeten eten, roti restjes van de hogere superieure blanke kasten.

Ik nodig je van harte uit om een intelligent betoog te schrijven en te publiceren op mijn site http://www.dewanand.com met een diepte analyse ivm met jouw stelling hier op FN:
dewanand, is hij ironie, spiegeltje van superieure blanke lul en kut, of gewoon krankjorem en ja hoor, tip: officieel was hij in media al schizofreen gediagnosticeerd in 2002 door twee forensische psychiaters van pieter baan centrum, en dit is dus geen nationaal geheim meer, even googlen man.

Schizofreen van dewanand is zeker deze stelling:
om het inferieure blanke ras uit te roeien moet elke blanke lul of kut verplicht intiem kontakt maken met een pikzwarte lul of kut via een zwarte neurenberger wet in de hele wereld. Gaskamers voor blanken zijn immers te duur en bieden geen seksgenot.

dewanand en wieroe

op 30 12 2012 at 15:11 schreef Bastiaan:

@felix
Ik denk dat je Namaste Dewanand moet zien als een vrolijk jokertje, dat op onverwachte momenten opduikt. Hij kan gierend ontsporen, maar neemt zichzelf ook niet al te serieus geloof ik.

op 31 12 2012 at 04:51 schreef You On A Gin:

@ Peter

In de (collectieve) identiteit van ‘de’ Nederlander wordt af en toe ook een deukje geschopt. Vaak terecht, soms kwalijk, af en toe niet helemaal terecht. Misschien is het als peren. Er zijn weinig mensen die een peer met wat beurse plekken niet zouden eten.
Niet alleen mensen worden hard van af en toe een klapje, maar een organisme zoals een cultuursysteem ook. Jij bent bijvoorbeeld met je vlijmscherpe analyses soms een chirurg, soms een patholoog-anatoom; ligt eraan hoe levend het is wat je ontleedt.

Volgens mij krijgen nerveuze Nederlanders genoeg impulsen om ze in die sferen te houden. Als je in een bepaalde sfeer zit, dan ga je alles in je hoofd ombuigen om het in je wereldbeeld te kunnen passen, om het een plaats te geven. Het is als Hamertje Tik spelen met een stanleymes erbij. :)

Dus ze gaan in de NOS, in Pauw en Witteman, in bepaalde omroepen, in de media, bevestiging zien dat er wat mis is.

Eigenlijk doet iedereen dat. Christenen of moslims, of de mensen die hen haten vinden altijd wel tekenen van verval in tegenstelling tot wat ze graag zouden zien.

Objectief gezien zie ik echter wel degelijk pogingen om de Nederlandse cultuur te marginaliseren.

op 31 12 2012 at 15:30 schreef Menno:

nou nou. niet alle nederkanders heten mart smeets. en je vergeet: lomp, schreeuwerig, slecht gekleed, bang en just the piano-player.

op 01 01 2013 at 14:59 schreef You On A Gin:

@ Menno
Jij had die Mladić met z’n strandbalkop uiteraard a run for his money gegeven, of niet, held?

op 01 01 2013 at 15:10 schreef Peter:

Dat vind ik altijd zo tergend dom, dat iedereen, die zelfs maar een zweem van een zweem van kritiek heeft op de manier waarop Dutchbat zich met knikkende knietjes door de Serven liet rondbevelen en dus medeplichtig is aan de massamoord op zevenduizend Bosnische moslims, verondersteld wordt te denken dat hijzelf de Serviërs had weerstaan.

YOAG, twee meter lange YOAG, geoefend in de oosterse vechtkunsten, allochtoon of half allochtoon of helemaal geen allochtoon, daar schijnen we maar geen uitsluitsel over te kunnen krijgen, en de vrouwen moet hij van zich afslaan, zelfs zijn vrouwelijke therapeuten laten hem niet met rust – YOAG, als je als burger van je eigen leger al niet mag verwachten dat dat je beschermt tegen etnische zuivering, of het in elk geval probeert, waar hebben we dan een leger voor? Wegens geld teveel?

Lul toch niet altijd zo ongelofelijk dom, YOAG.

op 01 01 2013 at 21:19 schreef Bigpete:

Eigen leger? Eigen leger van wie? Ben je in dienst geweest? Ben je ooit uitgezonden geweest naar een oorlogsgebied? Zeer waarschijnlijk niet.
Dutchbat was onderbemand, onderbewapend, had onvoldoende mandaat en kreeg geen luchtsteun van onze “vrienden”de Fransen. Kansloze missie dus met instemming van ons parlement. Als je al iemand de schuld wilt geven moet je in Den Haag zijn.

op 01 01 2013 at 21:25 schreef Peter:

Nee ik ben nooit uitgezonden naar oorlogsgebied en nooit in dienst geweest. Maakt geen flikker uit. Ik zou toch niet hebben meegewerkt met een etnische zuivering. Ik zou ook geen aanmaakblokjes als snoepjes aan kinderen hebben gegeven.

op 01 01 2013 at 21:33 schreef Bigpete:

De laatste vergelijking is onzin Peter en dat weet je hopelijk zelf ook wel. Het is makkelijk de held uit te hangen van achter je Pc. De werkelijkheid is ingewikkelder.

op 01 01 2013 at 21:41 schreef Peter:

Nee hoor, de werkelijkheid is heel simpel, zelfs simpeler dan de wereld achter een PC. Veel Nederlanders kunnen niet geloven dat er mensen zijn die zich verzetten tegen gezag – je bent de enige niet. Maar ik ben altijd en overal de dwarsligger en ik help in elk geval geen zevenduizend jongens en mannen vermoorden.

Makkelijk praten, weet ik, maar dat neemt niet weg dat ik me het recht voorbehoud de mannen en vrouwen van Dutchbat hun handelen kwalijk te nemen.

Dat van die aanmaakblokjes is trouwens geen vergelijking, maar één van de vele anekdotes die ik las over de gedragingen van Dutchbat.

op 01 01 2013 at 23:17 schreef Benedictus:

Wij, zij en we worden niet zelden onterecht gebruikt. Er zijn ook anderen in een bepaald land die helemaal anders zijn.

Alles wat in het stuk staat klopt wat bepaalde Nederlanders betreft. Sommige gewoonten kloppen voor grotere groepen, zoals met de auto stoppen als ouderen of kinderen oversteken, dat doen Duitsers opvallend vaker. Japanners pikken minder een gevonden waardevol pakje in, maar laten het liggen of hollen met het pakje achter je aan om het terug te geven.

De vrije opvoeding is weer op z’n retour, juist veel van die voormalige kinderen willen hun kinderen weer strenger opvoeden. Sommige scholen komen er ook op terug. Bovendien levert een strengere aanpak niet zelden betere resultaten op, behalve voor de enkele hoogvliegers.

Hufterig gedrag -niet alleen voorbehouden aan Nederlanders- worden veel mensen gelukkig meer dan zat!

op 04 01 2013 at 09:28 schreef You On A Gin:

@ Peter
Dus gelul. Heeft niets met een “zweem van een zweem van kritiek” te maken, maar met onkundig, ongeïnformeerd goedkoop geouwehoer van mini-armchair warriors. Dan kun je gissen of op de man (proberen te) spelen wat je wil, maar mijn opmerking staat. Kun je mee doen wat je wil. Jij doet dit ermee, maar ik kan erop rekenen dat dit niet voor iedereen geldt. Mijn god, meer dan de helft van je commentaar op mijn ene zinnetje is jij-bak en nog net 10% is argument. Knap, hoor.
Overigens is het 1.90 meter. :)

op 04 01 2013 at 10:50 schreef Peter:

Nogmaals, YOAG: hou eens op met dat domme, hysterische gelul. Het enige wat Menno schreef was: ‘just the piano-player’ en hoppa, YOAG bulldozert er schuimbekkend overheen met z’n misplaatste commentaar dat Menno de Serviërs een run for his money had gegeven.

Welke Serviërs? ‘just the piano-player’, zei Menno. Voel je je aangesproken of zo? Zit je constant bij die vrouwelijke therapeuten die niet van je af kunnen blijven omdat je zo’n onweerstaanbaar woest aantrekkelijke nepallochtoon bent omdat je niks had aan je kennis van de oosterse vechtsporten toen je die Bosniërs in de bus stond te duwen?

Just wondering.

op 07 01 2013 at 22:22 schreef Erik Tjallinks:

Helemaal mee eens. Nederlanders zijn uitgesproken negatief in alles, behalve als het gaat om het koningshuis, Endemol-producties, de Nederlandste van alle Nederlanders Paul de Leeuw en nog wat coryfeeën. Kijk ook naar het strategisch stemmen: niet stemmen op met wie je het zoveel mogelijk eens bent, maar stemmen om “de anderen” niet de macht te laten krijgen, negatief dus. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik voel een warm bad als ik in België of Duitsland ben. Nog een kanttekening: de hier aan Nederlanders toegeschreven eigenschappen gelden m.i. niet in die mate voor Limburgers, Friezen, Groningers, Drente- en Twentenaren, Zeeuwen en Brabanders, zij voelen vaak gêne bij het gedrag van randstedelingen.

op 11 01 2013 at 11:49 schreef Fenna:

Hoi Peter,

Zonder in te gaan op de rest van je stuk, wil ik opmerken dat ik het bijzonder vind dat een van jouw vrouwelijke Marokkaanse kennissen ‘Fenna’ heet. Of is jouw kennis geen Marokkaanse? Dat wordt mij niet helemaal duidelijk. Dit komt doordat Hassnae, Majda en Nadia mij behoorlijk Marokkaans in de oren klinken. Zie de zin:

‘… en Hassnae, Majda, Nadia, Fenna en alle Marokkanen in mijn vriendenkring doen vrolijk mee.’

Bij mijn weten is Fenna een Nederlandse naam. (Zie ook: http://www.encyclo.nl/begrip/Fenna).

Hopelijk verschaf je mij duidelijkheid!

Groetjes,

Fenna de Vries

op 11 01 2013 at 11:52 schreef Peter:

Hallo Fenna, ik wist niet dat het Marokkanen verboden was hun kinderen de namen te geven die ze zelf willen!

Met Fenna verwijs ik naar Fenna Ulichki, Amsterdams gemeenteraadslid:

http://fennaulichki.blogspot.nl/

op 13 01 2013 at 13:08 schreef You On A Gin:

Oh sorry, ik realiseerde me niet dat Menno het over Play It Again, Sam had. En ik maar denken dat het over Serviërs ging.

op 20 01 2013 at 10:30 schreef Emigrant:

Ik ben erg blij dat ik nu al zeventien jaar in Duitsland mag wonen. Net voor de bui vertrokken, die ik overigens niet had zien aankomen.

op 24 01 2013 at 17:32 schreef Werner:

Ik word heel erg moe van dat gemoslim dit en dat gemoslim dat.. En ik ben de enige niet http://samandia.blogspot.com/2013/01/genoeg-is-genoeg.html

op 24 01 2013 at 21:56 schreef peet:

Weet je wat. Ik woon ook al jaren in Duitsland. En ik kan aan bepaalde eigenaardigheden zoals dat eeuwige U en die enorme hierarchie, die hier heersen, niet wennen.
Lompe toeristen zijn overal, Engelsen, Duitsers en Nederlanders zijn enorm lomp! In elk land baalt men van werklozen, buitenlanders, werkloze buitenlanders, noem maar op. Loop niet zo te zeiken. En ja, ik vind ook dat ik uit Nederland kom en niet uit Holland. ( ik zeg zelf ook wel holland hoor, dat is gewoon makkelijk) Maar als iemand er expliciet naar vraagt, dan leg ik wel uit, dat Holland een provincie is in Nederland, en dat ik uit Limburg kom. :-)

op 23 07 2015 at 19:41 schreef Gijs:

Ik ben een Nederlander en ik herken een hoop punten! Zelf sta ik natuurlijk wel op voor ouderen in de tram ;) Maar serieus vooral de punten dat als een niet-Nederlander in een Mercedes rijdt en dat soort dingen, dan kunnen de imbecielen onder ons best rare dingen zeggen. En dat van die voedselpakketten ook. Maar ze vergeten hoeveel hulp ze zelf wel niet krijgen van de overheid zoals huurtoeslag en weet ik het allemaal wel niet. Want dat heb je als hardwerkende Nederland zeker wel verdiend? Oh en daarbij, het zijn gek genoeg meestal de imbeciele, laagopgeleide Nederlanders die zo denken. Je zou denken omdat die Nederlanders allemaal nutteloos werk doen en amper wat verdienen dat ze dan ook wat meer begrip hadden voor de allochtonen die ook laag beginnen op de maatschappelijke ladder

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS