Home » Archief » Smerige kutnicht


[16.08.2012]

Smerige kutnicht

Peter Breedveld

Zich hysterisch wentelen in het slachtofferschap, dat kan de Roze Khmer als geen ander. Maar ook na de nogal onhoffelijke behandeling van Tom Staal door Erwin Olaf blijft de nationale verontwaardiging uit. Ik schat dat het grootste deel van het Nederlandse volk vindt dat Staal erom had gevraagd.

En dat is ook zo. Er is hier geen sprake van agressie tegen journalisten, of ‘de pers’, want in de redactie van de Roze Khmer zitten geen journalisten. Als er iemand van de Roze Khmer met een microfoon en een camera naar je toekomt, is dat niet voor een reportage, of om een ‘interview’ te doen, om jouw kant van de zaak te horen, maar om ruzie te zoeken. Daarbij wordt gerekend op jouw beschaving, terwijl de Roze Khmer daar lekker opzichtig z’n reet mee afveegt. Jij kunt lekker toch niks doen, want er staat een camera op je gericht.

Nou, dat gaat niet altijd goed, zoals Rutger Castricum al mocht ondervinden toen hij bij de Kinnegingetjes langsging voor een gezellig onderhoud, en nu kreeg Tom Staal het lid op z’n neus. Tja, als je zo fanatiek inzet op een oorlog tegen het fatsoen, moet je niet huilen als je eigen succes zich af en toe tegen je keert. En dan mag je eigenlijk blij zijn dat je neusbotje nog heel is.

Mocht Olaf spugen? “Nee!” roepen alle fatsoensrakkertjes in koor. Zelfs Olafs vriendin, een of andere PvdA-wethouder, verklaarde desgevraagd dat Olaf niet had mogen spugen, maar dat maakt niks uit want de Roze Khmer roept toch wel dat ‘PvdA-wethouder keurde bekspugen goed’ en dat is natuurlijk een hele nette manier van met mensen omgaan.

Spugen vind ik vies, maar ik verdom het om Olafs gedrag af te keuren. Dat van de zuigerige Tom Staal is echter weerzinwekkend, maar daar zie ik niemand iets over zeggen. Homohaat is namelijk, mits de homohater een blanke niet-moslim is, helemaal oké, dezer dagen. Vandaar dat Roze Khmer-Hauptmann Marck Burema zich volkomen veilig voelt vanaf zijn vakantieadres te verklaren dat Olaf een ‘smerige kutnicht’ is. Inclusief bedreiging en vermelding van Olafs adres.

En check de literaire pareltjes van de reaguurders op GeenStijl: ‘lage, smerige, nichtenstreek’, ‘die had van mij zo’n trap tussen ze poten gekregen, dat hij het eerste half jaar zijn vriend niet met zijn pikkie anaal kon verwennen’, ‘agressieve spuughomo’, ‘gore kudt nicht’, ‘is Tom al naar de GGD geweest voor een Soa test?’ ‘mag ik nu eindelijk schrijven dat er wel degelijk iets mis is met homosexuelen?’ enzovoort, enzovoort.

Goeie therapie voor wie echt dacht dat homohaat een Marokkaans importprodukt is.

Staals gedrag getuigt niet alleen van homofobie, maar ook van misogynie. Wie een playmate meeneemt om door een homo te worden gezoend, en daarbij gaat staan drammen dat er moet worden getongd, die probeert iets te zeggen over vrouwen en over homo’s, lijkt me. Staal sloeg het protest van Olaf, die sputterde dat hij geen ‘gedresseerde aap’ was, in de wind en riposteerde dat zelfs met een zoveelste belediging (“O! Ik heb wat anders gehoord!”).

Doe dat in een willekeurige kroeg! Ga zonder camera erbij een gespierde reus in het nauw drijven en zeggen dat-ie een gedresseerde aap is! Durf je niet, laffe lul! Omdat je wéét dat daarna je moeder je niet meer herkent. Je was vroeger waarschijnlijk het treiterige zuigertje dat meteen bij de juf ging janken toen één van je slachtoffers – totaal onverwacht – harder bleek te kunnen rennen dan jij.

En o, wat zijn ze tegen homofobie, de mannen van de Roze Khmer. ZOLANG DE HOMOFOBEN MAROKKANEN ZIJN. Want Marck Burema mag natuurlijk gewoon een homo uitschelden voor ‘smerige kutnicht’. En Staal mag op de radio zeggen dat-ie in zijn bek is gespuugd door een ‘relnicht’.

Olaf zit in één of andere organisatie voor meer tolerantie. Ook daar wordt een nummertje van gemaakt. “Pijnlijk”, zag ik een opportunistische krampkut twitteren. Maar tolerantie is niet voor intoleranten. Wie zelf geen beschaving heeft, heeft het recht niet dat bij anderen op te eisen. Beschaving betekent niet dat je jezelf niet mag verdedigen tegen agressief schorem. Tolerantie betekent niet dat je je alles maar moet laten welgevallen en je als Jezus, Ghandi en Moeder Theresa in één gedraagt.

Daarom zeg ik: Go go go Erwin Olaf! Let’s bring the bastards down.

Laat uw waardering voor deze site (en daarmee voor de strijd voor de vrije meningsuiting) blijken met een kleine donatie (of een grote!) via Paypal of met een storting op rekeningnummer 39 34 44 961 (Rabobank Rijswijk) o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.




Peter Breedveld, Roze Khmer, 16.08.2012 @ 20:14

[Home]
 

83 Reacties

op 16 08 2012 at 20:19 schreef Rob:

Meer knuppels in meer hoenderhokken. Ik zeg het Loesje al jaren na. En GeenStijl plus aanhang is hét hoenderhoek van de jaren nul.
Bovendien Staal, jij geilt toch zo op pleemeets? Die kwat van Olof is dichter bij spit swapping met een fotomodel dan jij ooit zult komen.

op 16 08 2012 at 20:44 schreef muse:

Olaf was zelf bezig met een actie om een allochtone snackbarhouder aan de schandpaal te nagelen omdat die hem had gevraagd om ergens anders te gaan bekken met zijn toyboy. Hij is wat dat betreft geen haar beter dan Geenstijl. Tolerantie is inderdaad niet voor intoleranten.

op 16 08 2012 at 20:44 schreef Robert Keizer:

Briljant comment, Rob!

Ik begin zo langzamerhand het vermoeden te krijgen dat dat hele clubje zich dolgraag collectief wentelt in hun slachtofferschap. Gisteren waren Patersnotter en Brullen al ontroostbaar vanwege een paar twitterberichtjes, en nu zijn ze natuurlijk allemaal zielig. En daar hebben ze dan weer gelijk in. Want zieligerds zijn het.

op 16 08 2012 at 21:04 schreef Pyt van der Galiën:

Ga hier in de dorpskroeg eens zitten zuigen als Staal of Castricum en ze kunnen je gestrekt afvoeren. En terecht.

Wie eens écht uitgebreid over zijn/haar nek wil gaan, moet de comments van het GS-geteisem eens lezen. Dáár gaat men echt helemaal los over homo’s. Je moet al ziende blind zijn om je nu nóg niet te realiseren dat GS alleen een hekel aan homofobie en sexisme heeft wanneer het Marokkanen betreft.

op 16 08 2012 at 21:17 schreef marco meijer:

“de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden” .. zoiets ?

op 16 08 2012 at 21:36 schreef marco meijer:

“ik schat dat het grootste deel van het Nederlandse volk vindt dat Staal erom gevraagd had”

het Spits-lezende deel van het Nederlandse volk denkt er anders over. Maar die zijn wellicht niet representatief ?

Erwin Olaf spuugt GS-verslaggever in zijn gezicht

Tom Staal is een etter, hij heeft het verdiend.
14%
Smerig en respectloos van Olaf.
85%

Total Votes: 1,200

op 16 08 2012 at 21:36 schreef You On A Gin:

En dat is waarom ik sites van TMG nog wel eens lees. Reacties als

Het was helemaal geen fluim. Tom zuigt gewoon zo hard.
Frits Noten | 16-08-12 @ 21:00

Kijk, dat is mijn humor. :) Let ook even op de twee opeenvolgende reacties.

Wat betreft:

“Ik schat dat het grootste deel van het Nederlandse volk vindt dat Staal erom had gevraagd.”

…ik schat dat deze storm in een glas water aan het grootste deel van het Nederlandse volk voorbij gaat, eigenlijk. Maar goed, als dit echt nieuws was geweest – ja, misschien inderdaad wel.

Sasha Berkman, was jij er nou bij? Of toch niet gegaan?

P.S. die Zimra komt me het stoom uit de oren van, zeg. Ik zou zeggen, lucky bastard die Erwin, maar hij had er zelf vast weinig aan.

op 16 08 2012 at 21:57 schreef You On A Gin:

@ muse
Ze stonden op de openbare weg, dus snackbarvent had zich best lekker met z’n eigen zaken kunnen bemoeien. Terechte actie van Erwin Olaf wat mij betreft. Waar het wiegje van de uitbater z’n (groot)vader stond doet wat mij betreft niet ter zake (hoewel hij raar praat voor iemand die zegt hier geboren te zijn).

op 16 08 2012 at 22:28 schreef muse:

Erwin Olaf wilde twee jaar geleden nog naar Berlijn verkassen vanwege de homofobe Marokkanen: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultuur-Televisie/265494/Fotograaf-Erwin-Olaf-wil-weg-uit-homofoob-Amsterdam . Op GS kan hij nu zien dat de homovijandigheid echt niet aan één bevolkingsgroep is toe te schrijven. Winstpuntje.

op 16 08 2012 at 22:50 schreef MNb:

Inderdaad, smerig en respectloos van Olaf.
Alleen zie ik niet in waarom Tom Staal ook maar enig respect verdient én begrijp ik volkomen dat iemand na een dergelijke langdurige provocatie smerig gaat doen. Want die kloothommel laat niet af.
Het is mijzelf ook overkomen.
Tom Staal die de vermoorde onschuld speelt is te walgelijk voor woorden.

op 16 08 2012 at 23:23 schreef Hiepo-kriet:

Dan is het wellicht ergens goed voor geweest Muse want ik snap de actie van Erwin Olaf nog steeds niet.
Wat zo’n GS-clown doet is voorspelbaar, slaapverwekkend haast. Het gedrag van Tom staal voldoet dus volledig aan de verwachting van de kijker. Vraag is wat Erwin er toe brengt zich zo te verlagen. Z’n gedrag is -ook vóór het spugen- volstrekt onlogisch, want tegenstrijdig en dus intrigerend, dat dan weer wel.

Wat z’n eigenlijke motieven ook waren (nog zo’n vraag). Het maakt weinig uit. De afkeer van homo’s zit blijkbaar (te) diep bij de meerderheid, ook in Nederland.

op 17 08 2012 at 00:07 schreef Hiepo-kriet:

MNb,

Maar kom op! Spugen… in wiens gezicht dan ook.

Zou ’t 11e gebod moeten zijn- Gij zult niet spuwen.
En zeker niet in het gelaat.
Zélfs niet in het gelaat van een hufter.

Onbegrijpelijk.

op 17 08 2012 at 00:45 schreef You On A Gin:

@ MNb
Met deze specifieke kloothommel of een soortgelijke?

Wat betreft dit onderwerp – vaak hebben de mensen (op internet) die zeggen tegen de islam te zijn vanwege vrouwonvriendelijkheid, homohaat en algemene intolerantie daar zelf ook boter op hun hoofd.

Nu ga ik ook weer niet alle GS reaguurders over één kam scheren, want er zitten ook nog wel wat ‘normale’, intelligente tussen. Vaak te herkennen aan een min of 30 achter de comments.

@ Hiepo-kriet
Misschien wat Witte Sloper. Moet-‘ie zelf weten, maar zou een verklaring kunnen zijn.

op 17 08 2012 at 01:35 schreef muse:

@hiepo-kriet

Ik denk dat Erwin Olaf zichzelf ongelooflijk in zijn voet heeft geschoten met zijn actie. Een, ongetwijfeld Noord-Afrikaanse, snackbareigenaar vroeg hem om ergens anders te gaan bekken dan voor de deur van zijn zaak. Dus: “Zie je wel, ik zei toch, dat over die moslims”. Dan ga je brullen dat in “dit land” het homohuwelijk bestaat en dat je dus kan bekken waar je wilt (het verband tussen het homohuwelijk en je lover aflebberen op straat is mij nog steeds duister, maar het zal wel). Natuurlijk moet je dan ook nog even lekker provoceren. Met zijn allen bekken voor zijn zaak, dat zal hem ook leren wat “onze normen en waarden zijn”. Uiteindelijk bleek de soep wat minder warm, maar toen liep de trein al en kon hij niet meer terug. En toen werd hij zelf geprovoceerd. Tja, vette pech denk ik dan.

Ik heb vanaf het begin zeer mijn bedenkingen gehad tegen die kiss-in van Erwin Olaf. Maar wat me nog het meeste stoorde, is dat zo ontzettend veel mensen er kritiekloos in mee gingen.

op 17 08 2012 at 07:21 schreef yurp:

Ik hoop dat Erwin Olaf Marck Burema voor de rechter sleept voor zijn kutnicht tweet. Zou Burema ook kankerjood hebben gezegd als het om Bram Moszkowitcz ging?

op 17 08 2012 at 09:42 schreef Rob Hennekam:

Onbeschoft gedrag is een omhoog gevallen cultuurgoed. Verkrachte ” egalité” zogezegd. De “verlichting” à la Wilders

op 17 08 2012 at 09:53 schreef Bigpete:

Ik heb niks met GS. Ik ga ze ook niet verdedigen. De hysterische relnicht Olaf geeft eerst antwoord, vervolgens zoent hij een jongedame op haar bek en nog voor de volgende vraag gesteld kan worden voert hij zijn lama act op. Dat begrijp ik niet. Dat je niks met GS te maken wilt hebben is zijn goed recht. Maar speel het spelletje dan niet eerst mee. Draai je gewoon om en zeg met jou praat ik niet.

Hij staat op de openbare weg, bij een door hem zelf met veel poeha aangekondigde actie. Dan moet je niet raar opkijken als daar “journalisten” op af komen, zelf niet als ze van GS zijn.

op 17 08 2012 at 09:57 schreef gogo:

Olaf heeft meer talent in zijn kleine teen dan die hele kliek bij elkaar dus hij iemand in zijn gezicht spuugt heeft hij daar zonder twijfel een goede reden voor anders dan iemand met geweld te lijf te gaan.

Het spugen op iemand, hoe onsmakelijk ook, is namelijk de ultieme vorm van minachting bij de oorspronkelijke bewoners van Nederland, en het komt niet zelden voor dat men zichzelf als reactie daarop dan geen andere keus ziet dan wraak te nemen met tekst en beeld als wapen. Heeft iets met de lokale religie & cultuur te maken die behoorlijk orthodox christelijk is onder het dunne fineer van de ’tolerantie’.

op 17 08 2012 at 10:28 schreef Kabouter Piggelmee:

Eigenlijk is het op infantiele wijze verkrachten van zo’n zoenactie erger dan zo’n verkrachter in het gezicht spugen. GeenStijl zou dan ook het eigen gedrag wat beter moeten bekijken en erover nadenken hoe ze dergelijke reacties in de toekomst kunnen voorkomen.

op 17 08 2012 at 10:47 schreef Maarten:

Niks mis mee om een kiss in te organiseren. Niks mis mee om Tom Staal in zijn bek te spugen. Maar de combinatie vind ik ongelukkig. Kwam bij mij ook heel egocentrisch over.
Verder weer spijker op zijn kop als het om Geenstijl en homofobe aanhang gaat in je verhaal, Peter.

Verder is mij ook wel eens verzocht niet te zoenen met mijn vrouw. In het zwembad. Maar als je homo bent zal je je dat wel extra aantrekken. Net zoals de Marokkanen die het zich extra aantrekken als de bus voor hun neus wegrijdt. Dat overkomt mij namelijk ook. Zeker in Den Haag. Ik begrijp het wel, maar je moet ook kunnen relativeren.

op 17 08 2012 at 10:54 schreef G!:

Hoe ontzettend goor en smerig moet seks wel niet zijn als spuug al vies en onsmakelijk gevonden wordt? En al die smerigheid wordt dan weer belichaamd door ’n lieftallig blond schepsel met eindeloos lange benen waar Erwin Olaf z’n tong in moet steken van iemand die hij niet eens kent.

Spugen is niet vies. Spugen is hooguit “Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend”. Wat GeenStijl in feite doet is eigenlijk hetzelfde als op iemand afstappen en diegene in het gezicht spugen om te kijken wat er gebeurt. Nou, in dit geval spuugt Olaf terug. Ik geef hem gelijk, waarom opzitten en pootjes geven alsof je een gedresseerd aap bent? Hij had Staal ook kunnen bijten. Kinnegin had Castricums neus kunnen breken. Het enige dat ik er eigenlijk van kan maken is dat Staal, maar ook Castricum en de rest van die homofobe kankerbende keer-op-keer ontzettend veel geluk hebben gehad. Ik neem het niet op voor GeenStijl, ik denk alleen maar: “Don’t push your luck”.

op 17 08 2012 at 10:57 schreef Mart:

@Muse:

Ik zeg ook altijd gewoon “In dit land laten we passagiers gewoon uitstappen” als ik zo’n lul terugduw het perron op.

Laten het nou altijd van die ‘keurige’ Henktypes zijn.

Olaf heeft gewoon gelijk, ongeacht afkomst van de klager, in dit land pretenderen we dat homoseksualiteit gewoon is, dus zeiken over zoenende mannen op de openbare weg zou ongepast moeten zijn.

(de praktijk is helaas hardnekkiger)

op 17 08 2012 at 11:26 schreef mcdewaal:

met een lekker wijf daar alle frauen af lopen en ze filmen om een paar sensatiebeelden te schieten was weer zo’n goedkope actie dat bij mij ook een rochel dwars ging zitten. gelukkig zaten alle azijnpissers van internet thuis veilig achter hun laptopje klaar om commentaar te leveren; bedankt u allen voor the no show.

op 17 08 2012 at 11:27 schreef Thomas:

Over de inhoud laat ik me maar niet uit, maar die schrijfstijl elke keer: LOL! Peter Breedvelds stijl doet me denken aan mijn jonge jaren, toen ik 15, 16 was en voor de schoolkrant heel stoer mijn mening verkondigde, maar eigenlijk nog niet vaardig genoeg was (wat meer over Peter zegt dan over mij, dus). Ik hoop dat Peter net als ik over een paar jaar terug kan kijken later en denkt: ‘Fucking hell wat schreef ik toen beroerd! Ik gebruikte dan wel veel scheldwoorden in mijn stukjes, maar ze bleken helemaal geen kracht bij te zetten bij mijn toch al beroerde mening!’ Succes met het leren van het schrijverschap! Toi-toi-toi!

op 17 08 2012 at 11:31 schreef Peter:

Ik vind dat altijd zo stoer: lekker anoniem, veilig vanachter je pctje eens even iemand flink de waarheid zeggen.

op 17 08 2012 at 11:53 schreef richenel:

Nederland is altijd schijn tolerant geweest..!

op 17 08 2012 at 12:09 schreef Hiepo-kriet:

Muse,

Dat is zo mogelijk nog stuitender; het kuddegedrag van mensen die Erwin als ‘rechtgeaarde herder’ blind volgen naar de plek des onheils, om zogenaamd een ludieke actie op te zetten. ‘T zal aanvankelijk best goed bedoeld zijn geweest. Of slechts een manier ergens deel van uit te maken. Het laatste is waarschijnlijker.

Wat misschien was bedoeld om meer tolerantie, gelijkheid en naasten-liefde te etaleren monde al snel uit in een feestje- d.w.z persoonlijke vete tussen Erwin en man (van ongetwijfeld z. Afrikaanse afkomst) – waar men iets te lang blijft hangen en wat onvermijdelijk uit de hand loopt.

Een oproep om de arme- ‘intolerante’- van ongetwijfeld z. Afrikaanse afkomst zijnde man ter plekke aan de schandpaal te spijkeren had (ook anno 2012) nog veel meer liefhebbers op de been gebracht. Ook met Erwin Olijfje zou men gezien de Gs-reacties wel raad weten. Dát is pas een verontrustende gedachte.

Yoag,

…snap eindelijk wat je bedoeld met ‘Witte Sloper’, althans dat hoop ik.

op 17 08 2012 at 12:17 schreef MNb:

“Met deze specifieke kloothommel of een soortgelijke?”
Tom Staal heb ik nooit ontmoet. Bovendien heb ik niet gespuugd, maar wel degelijk op een ondoordachte, impulsieve en in het algemeen afkeurenswaardige manier gereageerd.

“Maar speel het spelletje dan niet eerst mee.”
Niemand heeft beweerd dat Olaf redelijk en verstandig was. Ben jij dat altijd, 24/7, Grote Piet?

Het is voor velen, ook op deze pagina, weer erg gemakkelijk om aan anderen hogere eisen te stellen dan aan zichzelf. Nou, ik doe dat niet. Olaf’s gespuug is afkeurenswaardig, maar indien voldoende geprovoceerd ben ik er zelf toe in staat. Wie meent daar altijd en overal boven te staan ziet zichzelf als een moreel übermensch. Daar zit Nederland vol van.

op 17 08 2012 at 12:26 schreef Peter:

Wat dat zoenen van Olaf betreft: onderschat de enorme, enorme druk niet die op je ligt zodra er zo’n etterbak van de Roze Khmer voor je staat. Je moet meedoen, anders ga je het internet over als slap, humorloos (een van de ergste verwijten die je in Nederland kunt krijgen), laf, onsportief, enzovoort.

Doorgewinterde media-lievelingen als Tofik Dibi zijn hiervoor gezwicht. Ik heb het vertikt, en nog steeds word ik belaagd door van die Sterretje-achtige blanke troglodieten die volhouden dat ik ‘huilend voor Rutger Castricum ben weggerend.’

Meedoen is verplicht. Olaf zwichtte voor die druk, en deed iets wat hij niet wilde. Daarna – je ziet het aan zijn gezicht – kreeg hij enorme spijt. Hij probeerde zich goed te houden, maar je ziet de woede zich opbouwen. En toen zwichtte hij dáár weer voor.

Ik neem het hem niet kwalijk. Ik wilde Castricum ook héél erg graag iets aandoen. Ik trilde van woede. Godzijdank heb ik me ingehouden. Maar op dat filmpje, dat door Burema en zijn gevolg voortdurend wordt rondgestuurd als argument tegen mijn betogen, daar zie je iemand met bovenaardse zelfbeheersing. Ik verbaas me er nog steeds over dat ik dát voor elkaar kreeg.

op 17 08 2012 at 12:35 schreef Sasha Berkman:

tsjongejonge wat erg. Zo’n minderwaardige Powned-nazi is in zijn gezicht gespuugd. next

op 17 08 2012 at 12:38 schreef Esther:

En dat laatste, Peter, vind ik gewoon heel slim van je. Je hebt je niet laten verleiden tot iets smerigs of agressiefs op camera.
Ik bewonder Erwin Olaf mateloos. Maar zijn fluim shockeerde mij ernstig. Gewoon vol in de val gelopen. Verdomme.

op 17 08 2012 at 12:46 schreef Peter:

Ja maar Esther, ik probeer uit te leggen hoeveel zelfbeheersing dat vergt. Je wordt emotioneel mishandeld door die gasten. Het is alsof je, als sterke kerel, in elkaar wordt geslagen door een nerd van 12 jaar oud. Hij slaat hard en raak en het doet enorm veel pijn, en je weet dat je ‘m met één klap kan uitschakelen. Maar je weet ook dat daarna de hele natie, die het heerlijk vindt om te kijken naar een nerd die een reus in elkaar slaat, jou aan het kruis spijkert.

op 17 08 2012 at 13:01 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Zelf heb ik eens de microfoon van Jojanneke weggeslagen en ik heb er geen spijt van. Ze staan ten eerste al te dicht op je. Omstanders zeiden ook dat dat intimiderend was. Vervolgens zanikte ze de hele tijd dezelfde zin. Ik antwoord tig keer maar ze is niet blij met het antwoord en zanikt maar door en door en door, totdat je het zat bent. Dat slaan tegen de microfoon zenden ze uit, niet dat lange zuigen daaraan vooraf.
En die Tom Staal ken ik alleen van internetfilmpjes en ik walg van zijn manier van ‘vragen stellen’. Het is allemaal op een walgelijk treiterig toontje.
In Nederland is er zeer veel homohaat. Als je mensen vraagt voor de camera zeggen ze: geen enkel probleem met homo’s, maar zonder camera mag een hetero zeggen wat een lekker wijf is dat en als een homo zoiets soortgelijks zegt moet je dat voor je houden. Zulke zaken hoor ik van vele homo’s. Maar ook krijg ik als ‘pedo’ vaak te horen dat homo’s en pedo’s dit maar voor zich moeten houden. De homo wordt er zeer en zeer vaak bijgehaald. Ook wordt er vaak ‘homo’ geschreeuwd voor mijn huis door voorbijgangers. Als het openlijk zou mogen zou men massaal homo’s discrimineren.

op 17 08 2012 at 13:10 schreef Lucy:

Ook erwin olaf mag zich eens laten gaan, hij werd gewoon ongelofelijk rot, respectloos en brutaal bejegend door dat lulletje rozenwater die denkt dat de wereld aan zijn voeten ligt, omdat hij toevallig een microfoontje en cameraploegje heeft. Vreselijk hoe hij maar alles negeerde wat Olaf zei. Hoe vaak moest hij wel niet herhalen dat hij niet wilde? Wie denkt dat jochie met mic wel niet dat hij is? God? Olaf deed in het begin juist heel sympathiek, maar dat werd er wel uit geramd.

op 17 08 2012 at 13:14 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Als je weg wilt lopen staan ze dat niet toe. Ze blijven vlak voor je staan, interviewster en cameraman. Vlak voor je neus en dat blijven ze doen als je weg wilt lopen. Dat is intimiderend want ze volgen je niet alleen, ze blijven pal voor je neus staan welke kant je ook oploopt of opdraait. Ik wilde naar anderen lopen maar dat staan ze niet toe.
Een goede vriend van me deed ze na door met een camera vlak voor hun gezicht te staan maar daar waren ze niet van gediend. Ook Dautzenberg, die erbij aanwezig was, maakte zich druk over de interviewster, maar dit is niet uitgezonden. Nee, mij bashen is veiliger. GeenStijl/Powned = Zondebok-‘journalistiek’. Vooroordelen bevestigen, niets anders. Maar de overige media doorgaans ook, zei het iets minder opvallend.

op 17 08 2012 at 13:19 schreef Hiepo-kriet:

Peter,

We hebben het wel over een volwassen vent die welbewust en doordacht een actie op touw zet en anderen hiervoor inschakelt. Dan moet je toch énigszins bestand zijn tegen de mening van de meute.

En hoezo hoge druk? Volgens mij hoefde Tom S. weinig te doen (of te zeggen) om bij Erwin verwarring te zaaien/ deze vreemde reactie te ontlokken.

op 17 08 2012 at 13:22 schreef Erwin’s fluim | bottejellema.nl:

[…] Breedveld heeft er een venijnig stuk over geschreven. Met een bloemlezing van de reacties van de stamgasten van GeenStijl: ‘lage, […]

op 17 08 2012 at 13:37 schreef babs:

Bigpete,
Ik snap je verhaal, maar lees nou ajb de reactie van Peter om 12:26 en kijk dan het filmpje nog eens en let alleen op het gezicht van Olaf. Olaf is onvoorbereid, laat zich erin lullen terwijl hij nauwelijks door heeft voor circusaapje te zijn uitgemaakt en voelt dan dat het niet klopt en reageert niet goed, maar wel ingehouden, want houdt zijn handjes thuis. Onmogelijk in te schatten hoe je zelf in een dergelijk geval reageert, tenzij je het hebt meegemaakt.

Het is trouwens een heel mooi filmpje, omdat Staal oprecht lijkt in zijn verbazing. Ik geloof dat die jongen oprecht denkt dat hij iets leuks aan het doen is. Mooie TV.

Ook de geshockeerde woede bij GS lijkt oprecht. Ze hebben helemaal niet door dat zij de bully zijn en dat je dan kunt verwachten af en toe tegen een vuist op te lopen.

Edo, het is dus echt helemaal niet gezellig om iemand te dwingen te tongzoenen met de sekse die hem niet aanspreekt. Ook dat hebben ze bij GS niet door, kunnen zich niet inbeelden dat er mannen bestaan die tongen met een mooie dame niet leuk vinden.

op 17 08 2012 at 13:40 schreef @JoycePants:

Misschien kun je de aanbeveling voor je website van die “opportunistische krampkut” dan ook even weghalen.

op 17 08 2012 at 13:57 schreef Peter:

Misschien kun je de aanbeveling voor je website van die “opportunistische krampkut” dan ook even weghalen.

Nee, die laat ik staan.

op 17 08 2012 at 13:58 schreef Peter:

hoezo hoge druk?

Ja, dat heb ik dus heel uitgebreid uitgelegd.

op 17 08 2012 at 14:08 schreef Bigpete:

Niemand heeft beweerd dat Olaf redelijk en verstandig was. Ben jij dat altijd, 24/7, Grote Piet?
Redelijk of verstandig moeten anderen maar uitmaken, ik heb mezelf echter wel goed in de hand. Dat zit in mijn karakter, maar is natuurlijk ook gevormd door decennia politiewerk op straat. En ik schijn volgens collega’s een uniek talent te hebben om buiten beeld van camera’s te blijven, hoewel je me toch niet over het hoofd ziet.

Peter, jou zochten ze – ongevraagd- op je werkplek op. Olaf organiseert iets op de openbare weg en probeert daarvoor zoveel mogelijk publiciteit te genereren. Dan moet je niet raar opkijken, sterker nog je moet verwachten dat daar ook riooljournalisten op af komen. Jij mag op je werkplek verwachten met rust gelaten te worden, dat ligt in dit geval toch een tikkie anders. Is althans mijn mening.

En “verplicht” meedoen? Dat je de microfoon lastig kunt ontwijken is één ding, ik zou als hetero toch echt geen kerel op zijn bek zoenen, al staan er 100 riooljournalisten met camera’s omheen…

op 17 08 2012 at 14:26 schreef Joost:

Nou ik ben het niet eens met de instelling dat Olaf zo heilig is…Pfpfpfpf Kom maar een kijken in de bilderdijkstraat in Amsterdam op zondag na 23.00uur.Dan zie je hoe mensen werkelijk zijn buitenlanders buiten uit staan schelden dat kan allemaal omdat hun anders zijn????….Hij is rijp voor vertrek uit Amsterdam en is niet eens een Amsterdammer…Dus waar heeft ie het over??>

op 17 08 2012 at 14:28 schreef G!:

“sterker nog je moet verwachten dat daar ook riooljournalisten op af komen”
Eh nee?

op 17 08 2012 at 14:28 schreef Bertje:

Voortaan met meer controlle spugen beste Heer Olaf, diep vanuit de longen, twee tot vijf maal halen en dan flap zo fijne dikke volle groene klodder die dan als een facial van zijn brilletje afdruipt.
Prima actie van Olaf zouden meer mensen moeten doen!

op 17 08 2012 at 14:30 schreef Anton:

En tante Toos van de PVDA ook opstappen is helemaal een goed uitgangspunt is politiek ongeloofwaardig geworden..Dus helaas PVDA gaat hiermee nog meer zetels verliezen.Met zo’n tru…

op 17 08 2012 at 14:49 schreef Peter:

Olaf organiseert iets op de openbare weg en probeert daarvoor zoveel mogelijk publiciteit te genereren. Dan moet je niet raar opkijken, sterker nog je moet verwachten dat daar ook riooljournalisten op af komen.

Helmaal waar, maar geen types die ruzie komen zoeken, die jouw feestje komen verpesten. Dat is het doel van de Roze Khmer: andermans feestje verpesten. Constant maar weer.

Ik begrijp wel dat jij die druk zou weerstaan, ik heb het ook gedaan, maar de druk is hoog. Bijna niemand wil een saaie lul zijn, een onsportieveling. Iedereen wil aardig gevonden worden en Olaf – vermoed ik – wil héél erg aardig gevonden worden. Die gaat er ver voor.

Ik zeg niet dat Olaf een onschuldig slachtoffer is. Hij is ijdel, en die ruzie met die kebabboer diende alleen ter meerdere eer en glorie van hemzelf. De Roze Khmer heeft daar een feilloos gevoel voor. Ze leven daarvan. Het zijn vampieren die parasiteren op andermans zwakheden.

op 17 08 2012 at 15:26 schreef Wilma:

Ja, spugen is één van die dingen waarmee je iemand laat weten dat je enorm op ze neerkijkt. Veel mensen schijnen het het laagste te noemen wat je iemand aan kunt doen.
Nou, ik vond het wel een gepaste reactie eigenlijk. Iemand die out and proud is en net een actie heeft ondernomen om dat ook in de openbare ruimte te mogen zijn laten zoenen met een playmate…dat vind ik pas laag. Ik voelde me zo verdomde ongemakkelijk toen ik de beelden zag. We zijn zo laag gezonken in Nederland, ik schaamde me dood voor ons volkje. Ik weet niet wat ik had gedaan als ik Erwin Olaf was geweest. Wat een nare hufters toch bij geenstijl. Ben benieuwd of het geenstijl-publiek eigenlijk wel een grens heeft voor wat betreft je een ander aan mag doen (dat ze een grens hebben voor wat je hen mag aandoen is al lang duidelijk).

op 17 08 2012 at 15:27 schreef Wilma:

Aanvulling: wat ik mezelf zo kwalijk neem is dat ik zo´n Burema dolgraag wil aanspreken op zijn taalgebruik, maar dat ik het gewoon niet durf.

op 17 08 2012 at 15:34 schreef G!:

Ik zit net RTL Boulevard te kijken, Moszkowicz die zich laat ontvallen dat ‘ie nooit zou spugen, maar misschien wel een dreun zou verkopen en een fragmentje waarin Staal zelf naar aanleiding van het incident zegt:
“als ‘ie dan een echte vent is, dan had ‘ie me gewoon even gebeld en dan gezegd joh ging helemaal mis gister”.
Ofwel; je intimideert iemand en als je daarin slaagt suggereer je dat je slachtoffer wel eens excuses zou kunnen aanbieden. @#$%^!

@Wilma, ik denk dat Burema wel leest wat je hier schrijft. #missionaccomplished

op 17 08 2012 at 16:00 schreef You On A Gin:

Wie is de krampkut?

op 17 08 2012 at 16:48 schreef Max:

Joris Luyendijk verwijst op twitter naar dit stuk Peter….hij is het helemaal met je eens,ik trouwens ook

op 17 08 2012 at 16:54 schreef Anoniem:

Beschaving is het beheersen van driften.

op 17 08 2012 at 16:56 schreef Bakito:

Zowel Erwin Olaf als GS laten een unieke kans liggen om homohaat en vertrutting voor een breder publiek op de agenda te zetten, puur omdat ze zich beiden laten verleiden tot hysterisch haantjesgedrag.

Dit incident is koren op de molen voor burgerlijke jaren 50 fatsoensrakkers. Jammer.

op 17 08 2012 at 17:13 schreef MNb:

@PB: “ik probeer uit te leggen hoeveel zelfbeheersing dat vergt.”
Ik heb het niet. En ik heb een ernstig wantrouwen jegens een ieder die dat van een ander vraagt, maar niet bij zichzelf nagaat of hij/zij dat kan opbrengen en in welke mate.
Ook ben ik ervan overtuigd dat ik PB over de rooie kan krijgen. Dan pas ik de tactiek van Castricum en Staal niet op hem toe, maar op zijn kinderen, in zijn bijzijn. Wel zorg ik er voor de zekerheid voor dat er een ambulance om de hoek staat.

“Ik begrijp wel dat jij die druk zou weerstaan”
In dit specifieke geval misschien wel. Ook van Grote Piet wil ik wel weten hoe hij zou reageren als zijn tienerkinderen het mikpunt waren.

@Joost: “ik ben het niet eens met de instelling dat Olaf zo heilig is”
Dat is dan mooi, want niemand hier heeft die instelling vertoond.

@Wilma: “dat ik het gewoon niet durf”
Geeft niet. Ik ook niet. Ik reageer nooit op GS en co.

op 17 08 2012 at 17:15 schreef Bertje:

Anoniem zegt:

“Beschaving is het beheersen van driften”

Helemaal mee eens:
dus in plaats van Staal genadeloos op zijn smoel te mieppen en van zijn bril een racefietsje vouwen kus je eerst de playmate en spuug je daarna Staal in de bek. Lijkt me een prima beheersing van driften.

op 17 08 2012 at 19:48 schreef Pyt van der Galiën:

@Edo

Joris Luyendijk is ongeveer de grootste keizer van Nederland denk ik

Hoe bedoel je?

op 17 08 2012 at 20:47 schreef Maurits Burgers:

Mijn kwartje, let’s say 15 cents:
Spugen is niet netjes, smerig zelfs, maar wel een effectieve manier om je te verweren van agressief opdringerige semi-journalistische weekdieren die sowieso van plan zijn je voor lul te zetten.
Als je maar hard genoeg zuigt is andermans spuwen slechts natuurkunde. Zijn wetten voor beschreven.
Ondanks hun handicaps die een plus lijken bij aanwezige verslaander van de dag.
Edele slakken zowel als achtpotige inktvissen, ook weekdieren, laten zich niet gaarne meeslepen en beledigen door hun potentiëel wel degelijk aanwezige know how. Als aldus hun eigen punt maar overkomt.

op 17 08 2012 at 20:47 schreef Erwin Olaf, Tom Staal, Carolien Gehrels en de feiten « Hufterhunter.:

[…] artikelen: Jelle Bottema, Frontaalnaakt, Bert Brussen Share this:TwitterFacebookVind ik leuk:LikeBe the first to like this. Ingevuld […]

op 17 08 2012 at 20:48 schreef Maurits Burgers:

ik geef toe, bla bla

op 17 08 2012 at 22:13 schreef Esther:

Peter, ik snap wat je zegt. En ik kan me niet eens voorstellen wat jij/jullie over je heen krijgt/krijgen, maar ik geloof in negeren. Want negatieve aandacht is ook aandacht en alle aandacht is teveel. Sue me, I’m a watje.

op 17 08 2012 at 22:22 schreef Rikus Spithorst:

Helemaal met dit betoog eens.

Zie ook:
http://frontpage.fok.nl/column/558327/1/1/50/erwin-olaf-vieze-homo.html

op 17 08 2012 at 22:34 schreef Pieter:

Two wrongs don’t make a right. Dan kun je namelijk wel alles goedpraten, door steeds weer de fouten van een ander in je verhaal te betrekken.
Walgelijke actie van Olaf. Mensonterend.Wat gij niet wil wat U geschiedt, doe dat ook een ander niet.

op 17 08 2012 at 22:34 schreef Marco Meijer:

Geenstijl ontmaskert praatjesmakers, opgeblazen ego’s en gewichtige gezagsdragers. Door te zuigen en te sarren. Wonderlijk om te zien hoe snel het dunne laagje vernis dan verdwijnt. En wat je dan te zien krijgt is vaak niet zo fraai maar wel onthullend. De keizers dragen opeens geen kleren meer. De één klapt dicht (Vogelaar), de ander raakt helemaal van de leg (flitsagentje). Een derde gaat dreigen met geweld (Kinnegin) en Olaf gaat een lama nadoen. Die hadden we nog niet gehad. Peter Breedveld hield zijn hoofd koel en dat is veruit het verstandigst.
Geenstijl is de hofnar van de 21e eeuw.

op 17 08 2012 at 23:01 schreef Peter:

Esther, ik geloof niet in negeren. Gaan ratten weg, als je ze negeert? Heb je geen last meer van wespen, als je ze negeert? Genees je vanzelf van kanker, als je die negeert?

Neen. Verdelgen is the word. En bestralen, en lots of chemotherapie.

Marco, als GeenStijl praatjesmakers ontmaskert, waarom is Bert Brussen dan niet ontmaskerd, of Marck Burema?

GeenStijl is geen hofnar. GeenStijl is de zwarte builenpest.

op 17 08 2012 at 23:43 schreef Pieter:

Nou Edo, dan maar niet zeuren als je binnenkort ergens op een terras in je gezicht gespuugd wordt.
Anders ben je een jankerd…

op 18 08 2012 at 07:29 schreef You On A Gin:

Maar heeft die snackbarvent woensdagavond nu wat extra winst gedraaid, of is alle klandizie ‘m juist met opzet voorbij gegaan?

op 18 08 2012 at 09:02 schreef Bigpete:

Ook van Grote Piet wil ik wel weten hoe hij zou reageren als zijn tienerkinderen het mikpunt waren.
Wij hebben geen kinderen, tiener of otherwise dus daar heb ik geen last van. Mijn ouders leven niet meer dus de enige manier om mij te raken is als je aan mijn vrouw komt. Zolang dat bij woorden blijft en mijn vrouw niet daadwerkelijk in gevaar is lach ik daarom. Hoe ik zou reageren als iemand mijn vrouw echt iets zou doen? Waarschijnlijk eindigt de dader in het ziekenhuis. Ik ben nog nooit door het lint gegaan, maar als het gebeurt dan vallen er harde klappen.
Ik word vrijwel dagelijks geprovoceerd. Vooral door Marokkaanse verdachten en in mindere mate door Antillianen. Die roepen regelmatig dat ze mijn moeder gaan neuken. Ik zeg dan gewoon dat ze behalve crimineel ook necrofiel zijn. Hoewel dat woord vrijwel nooit begrepen wordt…

op 18 08 2012 at 13:54 schreef Olav:

Prima om zo’n GS-terrorist te bespugen. Die heeft het op alle manieren verdiend.

Aan de andere kant wordt Erwin Olaf er niet vanzelf sympathieker door. Hij is gewoon óók een eikel, die bovendien nogal een kort lontje lijkt te hebben de laatste tijd.

Zie bijvoorbeeld: http://lockerz.com/s/235103182

op 18 08 2012 at 17:14 schreef MNb:

@Esther: “ik geloof in negeren”
Dat zeiden ze me als kind al en het werkte nooit. Daarentegen dwong ik respect af als ik terugvocht, iets waar ik alleen gevoelens van afschuw aan overhield.

@Pieter: Opmerkelijk dat je je prachtige woorden alleen op Erwin Olaf toepast en niet op Tom Staal. En wat doe jij als ik op soortgelijke wijze je tienerkinderen tot het oneindige provoceer? Geen antwoord zeker?

@Grote Piet: Als je vrouw, liefst als ze zich niet lekker voelt, gedurende lange tijd op de manier lastiggevallen wordt als Tom Staal deed, noem je dat dan “daadwerkelijk in gevaar”? Je kent het wel: net iets te dicht op haar gaan staan, als ze zich omdraait even haar arm vasthouden, alle ontsnappingswegen afsluiten.
Want in die situatie zat Erwin Olaf, of hij nou een eikel is of niet.

op 18 08 2012 at 18:31 schreef Bart:

Eigenlijk heb ik niet veel toe te voegen aan hetgeen Peter hierboven heeft betoogd. Het doel van de ‘verslaggever’ van GeenStijl was niets anders dan het verstieren van het feestje, de ‘Kiss-In’ van Erwin Olaf. Wie wil begrijpen waarom Erwin deze ludieke aktie organisserde, moet maar eens het fragment terugkijken waar hij bij Zomergasten (2010) reageerde op het advies van de politie om je op straat maar niet al te opzichtig te gedragen. Ik ken Erwin niet persoonlijk, maar ben hem eind jaren ’70, begin jaren ’80 meermaals tegengekomen bij akties en feesten die werden georganiseerd door de homobeweging. Erwin maakte destijds foto’s voor SEK, het ledenblad van het COC. Hij zal ook foto’s hebben gemaakt tijdens de dramatisch verlopen Roze Zaterdag 1982 in Amersfoort. Deze dag werden we belaagd door scheldende en met stenen gooiende autochtone jongeren (aangemoedigd door de ouders). De verontwaardiging daarover leidde tot een homo-emancipatiebeleid. Een beleid dat gezien de reactionaire reacties op onder meer GeenStijl bitter weinig heeft opgeleverd. Toegegeven, Erwin had assertiever kunnen reageren. Eerst tien keer diep ademhalen voordat hij de fluim op Tom Staal richtte bijvoorbeeld.

op 18 08 2012 at 18:53 schreef Bigpete:

@Mnb,
Ik zou dan niet gelijk handtastelijk worden, maar wel heel duidelijk maken dat het op moet houden. Dat werkt altijd, ik heb mijn postuur en diepe stem mee denk ik…

op 18 08 2012 at 23:07 schreef Sasha Berkman:

“Eerst tien keer diep ademhalen voordat hij de fluim op Tom Staal richtte bijvoorbeeld.”

Mischien heeft hij dat wel gedaan maar hebben ze dat geknipt uit hun “raw” footage

op 19 08 2012 at 00:21 schreef MNb:

Natuurlijk had Erwin Olaf assertiever kunnen reageren. Hij had meteen aan het begin – of na de eerte keer met de playmate – moeten aanbieden om Tom Staal vol op de mond te zoenen. Alleen bedenk ik zulke dingen altijd pas achteraf. Toch komt zulks soms van pas.

op 19 08 2012 at 13:08 schreef You On A Gin:

@ MNb:

Ja! Hij had die Tom Staal moeten proberen op z’n bek te pakken! Ik ben niet sarcastisch, dat meen ik! Hij had moreel volledig in z’n recht gestaan.

En het had een interessant schizma opgeleverd.
“Moeten we Tom Staal nu gay vinden, of wat? Hmmm…”

op 19 08 2012 at 14:15 schreef Hiepo-kriet:

Dat heeft Tom S. ook voorgesteld. Iets als; ‘…en mij dan?’ Helaas ontging dit Erwin. Jammer!

op 19 08 2012 at 15:05 schreef GJ. Deuz:

Lees ook de fraaie column ‘Het vrije woord’ van jamalouariachi.nl

Er is maar één conclusie denkbaar. Wie werkelijk enig belang aan democratie en persvrijheid hecht, wie werkelijk de kracht van het woord en het belang van journalistiek inziet, die spuugt op elke ‘verslaggever’ van GeenStijl die zijn pad kruist. Het kan een leuke verkiezingscampagne worden, de komende weken…

op 19 08 2012 at 15:15 schreef Bart:

@Mnb:
Tom Staal zoenen was geen optie, aangezien deze uit zijn mond ruikt volgens Erwin. Hij had Tom weg kunnen duwen en op hoffelijke toon kunnen zeggen: ‘rot op je meurt uit je bek man’, of iets dergelijks.
Maar goed, ik zou niet weten hoe ik zou reageren. Ik raak al geagiteerd als ik benaderd wordt door een opdringerige colporteur in een winkelstraat.

Ik las trouwens een trieste tweet van ene Dennes:
“Erwin Olaf. Ik had hem hoffelijkheid gegeven door al z’n tanden uit zijn smoel te slaan…. #viezeflikker”
https://twitter.com/Dennes9577/status/237108532439289856
Misschien is het beter als Dennis zijn Ritalin voortaan weer gebruikt?

Als er één ding is dat GeenStijl heeft ontmaskerd dan is het dat dertig jaar homo emancipatie beleid slechts een dun laagje vernis is gebleken.
Marck Burema en de zijnen hebben hun ware, boosaardige gezicht laten zien.

op 20 08 2012 at 14:36 schreef 120w » Archief » Naar de hel met je gratie:

[…] voor Pussy Riot. Jammer genoeg vergeten we onze eigen helden die het durven opnemen tegen Geenstijl.Met dank aan Frontaal NaaktSociaalHelp ons het kaf van het koren te scheiden. Leuk stukje van Defrysk of juist niet? Deel het […]

op 20 08 2012 at 21:32 schreef Sasha Berkman:

edo: je bent niet de enige.Je hoeft ons niet steeds te overtuigen :) Heads ups worden altijd op prijs gesteld.

op 25 08 2012 at 19:38 schreef Hein:

Smerige kutnicht…

Is het nou ‘afglijdende schaal’ of ‘afgleidende schaal’ eigenlijk?

op 01 09 2012 at 16:46 schreef Arduenn:

Dat was Olaf z’n spuug helemaal niet. Dat was de spuug van dat meisje.

op 12 07 2014 at 11:00 schreef Quote du jour | De naam van het beest | Sargasso:

[…] Die horen we nou nooit als GeenStijl-hoofdredacteur Marck Burema een homo uitscheldt voor ‘smerige kutnicht‘, waarna zijn lezers even lekker losgaan over anale seks, smerige nichtenstreken en dat er dus […]

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS