Home » Archief » Superjan


[29.01.2012]

Superjan

Peter Breedveld


Illustratie: Heinrich Kley

Hassnae had er gisteren even genoeg van, het gezeik over haar Viktor & Rolf-baret die voor een hoofddoek wordt aangezien. Ze is altijd op haar best als ze kwaad is en schreef er een pittig stukje over. Ze kreeg veel bijval, maar ook een ontzettende berg racistische shit over zich heen.

En daar was op Twitter de onvermijdelijke en alomtegenwoordige Jan ‘@Superjan’ Bennink ook weer.

De laatste keer dat Hassnae te gast was bij Pauw & Witteman, ontketende Bennink, secretaris van de racistische hufteromroep PowNed, een enorme hetze tegen haar omdat ze zou hebben ‘gelachen om dode joden’, terwijl ze drie keer nadrukkelijk het triomfalisme van een Palestijnse terroriste had veroordeeld. Gisteren beschuldigde hij haar ervan een zwarte baret te hebben opgezet om mensen te provoceren.

Het gaat echt niet goed met Nederland als een Marokkaan zelfs geen baret kan opzetten zonder te worden verdacht gemaakt. We mogen er gevoeglijk vanuit gaan dat Bennink niks had gezegd als het Sandra van Puffelen was geweest die een baret had opgezet. Sandra van Puffelen zou er ook nooit van zijn beschuldigd om dode joden te lachen. Als een Marokkaan zich in de discussie over Israël mengt, wordt ze steevast van antisemitisme beschuldigd, tenzij ze, gehuld in Israëlische vlag, verklaart dat Palestijnen niet bestaan. Als ze iets op haar hoofd zet, spreekt het hele land er schande van.

Marokkaanse Nederlanders hebben de facto minder rechten dan autochtone Nederlanders en ook Jan Bennink ontzegt Hassnae het recht een baret op te zetten of een mening te hebben over Israël. Bennink is dus een racist, no two ways about it. Maar zoals ik al vaker heb geconstateerd, dat is in Nederland helemaal geen probleem meer. Integendeel, voor een grote groep mensen is racisme een deugd.

En niet alleen dat, Bennink is in alle opzichten een uitermate onfrisse figuur. Sinds een klein jaar probeert hij de enorme horde mensen, die Hassnae en mij intens haten, tegen ons op te zetten. Regelmatig met succes. Als we weer eens een controverse hebben veroorzaakt met een mening die vijf jaar geleden nog heel doorsnee was, springt hij daar steevast bovenop met zijn hitserige gebrul. Hij houdt een dossier over me bij, maakt screenshots van wat ik twitter en blog en er gaat zowat geen dag voorbij of Hassnae en/of ik worden door hem van iets beschuldigd.

Omdat ik hem een poos geleden eens tegensprak, heeft Bennink me geblockt op Twitter. Ik kan zijn tweets dus niet lezen, wil dat ook niet, ik hou me niet met hem bezig, ik wil het niet weten, ik wil het niet lezen, maar er zijn altijd mensen die het nodig vinden me op de hoogte te brengen van wat hij over ons zegt. Meestal negeer ik dat, maar af en toe stijgt het bloed me naar de wangen. Ik weet dat heel veel mensen het heel raar vinden, maar ik eis voor mijn vrouw het recht om aan te trekken en op te zetten wat ze wil, al is ze een Marokkaan. Ik eis voor mijn vrouw hetzelfde recht op meningsuiting als autochtone Nederlanders, al is ze een Marokkaan.

Ik verzet me tegen de mensen die proberen haar dat recht te ontnemen, door middel van verdachtmakingen en pure intimidatie. Ik verzet me tegen die terreur. Ik verzet me tegen Jan ‘@Superjan’ Bennink.

Terwijl de meeste normale mensen wel overtuigd zijn van de kwalijkheid van een ranzige hitser als Marck ‘@Pritt’ Burema van GeenStijl, heeft Jan Bennink echter een soort heiligenstatus. Jan Bennink komt altijd op voor de zwakkeren, Bennink huilt, ondanks dat hij VVD heeft gestemd, hete tranen van verontwaardiging vanwege het uitzetten van vluchtelingenkinderen en het afschaffen van financiële ‘rugzakken’, Bennink is tegen kindermisbruik en dierenmishandeling en al die andere dingen waar Nederlanders gepassioneerd tegen zijn maar waar ze nooit iets tegen zullen doen, omdat hun eigen portemonnee uiteindelijk toch altijd de doorslag geeft.

Bennink is een manipulatieve eng-nek die zijn eigen dochter, die aan een zeldzame ziekte lijdt, inzet om sympathie te kweken, maar totaal door het lint gaat als iemand daar wat over zegt. Voordat ik wist dat die dochter bestond, beschuldigde hij me er al eens van lelijke dingen over haar te hebben gezegd. Eén van de regels, waar ik mezelf echter streng aan hou, is dat je een ruzie nimmer over de ruggen van andermans kinderen (of vrouw) mag voeren. Ook al zet Anderman zijn eigen kinderen voortdurend zonder enige scrupules als troef in. En ook al zien mijn tegenstanders er geen been in om te proberen mij te raken via mijn kinderen, ze te bedreigen zelfs.

Omdat Bennink zijn eigen dochter als ammunitie gebruikt, weten veel mensen dat er iets met haar is. Dat ontlokte aan één van de twitteraars, die ik als mijn bondgenoten tegen de hufterigheid beschouw, een nogal hufterige opmerking over die dochter.

Ik zat met Hassnae de Iraanse film A Separation te kijken, was me van geen kwaad bewust, maar toen ik na afloop mijn tijdlijn op Twitter checkte, stonden daar weer de horden met hooivorken en fakkels om onze huid te schreeuwen. Jan Bennink had de faux pas van één van mijn volgers aangegrepen voor de zoveelste hetze tegen Hassnae en mij. Zelfs mensen, met wie ik doorgaans nooit problemen heb, riepen ons ter verantwoording voor een opmerking die iemand anders had gemaakt, waar wij niks mee van doen hadden.

Ik weet niet eens waarom Bennink het altijd op mij heeft gemunt. Toen ik een jaar geleden de hele Telegraaf Media Groep over me heen kreeg, met name de horde agressieve imbecielen die Marck Burema op mij en de mijnen had afgestuurd, nam hij het nog voor me op. Maar kennelijk wil hij daar blinde loyaliteit voor terug en ik doe niet aan blinde loyaliteit, behalve jegens mijn kinderen en aan mijn vrouw. Ik heb niks met populistisch geschreeuw en ik zie zijn omroep PowNed, samen met de Telegraaf Media Groep, als de grootste bedreiging van onze democratie.

Kennelijk moet ik daarom kapot worden gemaakt en met mij mijn geliefde, die toch al constant in het vizier van zowel intolerante moslims als islamofoben staat. Die niet eens een fucking baret op kan zetten zonder te worden verguisd.

Mag ik eens weten? Wie vindt dit grappig?

Ik was gisteren heel erg kwaad op mijn Twittervriend, omdat ik vond dat Hassnae en ik door zijn toedoen in een lastig parket waren gebracht. Maar nu ik gekalmeerd ben, zie ik wel dat dit natuurlijk onzinnig is. Hij is het niet, die ons in moeilijkheden bracht, maar Bennink en de meute wier blinde woede zich op ons richtte. Mijn vriend heeft me zijn excuses aangeboden, maar dat is hetzelfde als dat ik mijn excuses zou aanbieden aan de horde anonieme haters voor zijn tweet.

Bovendien is het hypocriet, om voortdurend net te doen of je Benninks gemanipuleer niet ziet, constant te ontkennen dat zijn bejegening van Hassnae racistisch is, hem op het schild te tillen, al moedigt hij Bert Brussen (en die opereert tenminste nog met open vizier) aan onschuldige vaders ervan te beschuldigen zijn kinderen te misbruiken – maar dan wel massaal in opstand te komen als iemand een foute opmerking over Benninks eigen dochter maakt.

En al krijgt Bennink de hele wereld achter zich, inclusief de Here God, het lukt je toch niet mij het zwijgen op te leggen, tenzij je me vermoordt, of opsluit. En we weten dat er heel veel mensen zijn die fantaseren over Bijltjesdag, de dag dat ze Hassnae en mij tegen de muur zullen zetten.

Tot die dag zul je moeten accepteren dat wij ons plekje in de samenleving opeisen, en kun je net zo goed proberen mijn verwerpelijke mening met inhoudelijke argumenten te bestrijden, in plaats van door middel van intimidatie.

Maak daar maar een screenshot van, Bennink.

Peter Breedveld, Roze Khmer, 29.01.2012 @ 12:53

[Home]
 

80 Reacties

op 29 01 2012 at 13:10 schreef Nils:

Ik wist dat je zo’n laatste zin zou doen. Beter was geweest: Screenshot this, maddafakka!

Edoch, dit gaat een keer niet goed aflopen, dit hele verhaal.

op 29 01 2012 at 13:17 schreef TFWC:

Zucht.
Al heb ik totaal de schijt aan wat men van mij denkt (behalve mijn vrienden, maar zelfs die laat ik niet bepalen wie ik moet zijn) zal ik hier een en ander vertellen. Superjan, Pritt, Bertje. etc etc etc, behoren wat mij betreft tot het goorste tuig die ook het aarde heeft bevolkt. Dat ze geen mensen tegen de muur zetten is alleen maar omdat het (nog) niet mag. Maar zoals Peter neem ik het recht om mijn bek open te trekken hoe en wanneer ik wil, tot ik tegen de muur word gezet natuurlijk. Wel lachen dat de stoere mietjes van geenstijl ‘huilie’ gaan doen bij hun volgers als iemand eens een grove insinuatie over één van hun familieleden maakt, stel je voor! Mag niet! Heel GS, Pownews, etc etc vol kakken met haat, mensen camera’s de hoofd induwen, oproepen tot geweld, privégegevens van hun prooien publiceren (zodat hun schaapjes het vuile werk doen) maar HUILIE als je een koekje van eigen deeg kreeg.

Nu over de tweet: Iedereen weet dat Superjan een kind heeft met een of andere beperking. Dat wordt interessant als, nadat zijn cluppie alles uitscheld wat arm en problemen heeft voor ‘rugzakkies’, onrendabellen, occupyerhippies, krakers etc die neergeknald moeten worden, opeens gaat jammeren dat een schande is dat PGB aangepakt wordt door een kabinet die hij zelf daar heeft helpen zetten, omdat het hem nu raakt.

Al lange tijd heb ik begrepen dat Superman boos werd om het woord ‘mongool’, hylarisch, voor een meneer die de vreselijkste dingen zegt over anderen (look it up). Nadat de hopeloze zin “kun je dit bevestigen?” langskwam in mijn TL, tweette ik prompt naar Superjan en nog 2 anderen een zeiktweet met ‘kun je dit bevestigen’. Ik weet dat het een gevoelige punt is van Super, daarom juist. Smaak of geen smaak, begin nou niet te zeiken dat ik dat kind iets ‘aandoe’. Het arme kind weet niet eens van mijn bestaan, wie ik raak is de papa, en dat was ook de bedoeling. Anderen kunnen het dom of niet vinden, maar ik moet erg lachen om de verontwaardiging van dat slashersclub en zijn hypocriete moraal.

Anyway, kort daarna is mijn twitteraccount ‘stuk’ gemaakt door Superjans knokploegen. Prompt boden enkelen van zijn vrienden zich aan om mijn gezicht te komen bewerken. Moraal! Moraal! Moraal! Gij zult niet mongool zeggen, dan timmeren we je in elkaar!

Well, eat shit. Ik heb een nieuwe account, en als jullie die mollen dan begin ik opnieuw.
Vervelend vond ik voor Peter en Hassnae die een hoop shit over zich heen kregen. IK heb dat geschreven bitches, IK. LOL over een zekere Abdelrachid die mongool roepen nu strafbaar wilt stellen. Pak eens een woordenboekje en noteblok en ga even Geenstijl lezen abdelletje.

eens kijken, wou ik nog iets kwijt? hmm, voorlopig niet. Als je niet tegen kunt dat communicatie niet te dicteren valt van bovenaf (nou, eerder vanaf het riool), well, that’s YOUR problem. Oh ja, nog iets: het arme kind (want met zo’n vader) is niet de mongool, de mongool ben jij Suppertje. Neem eens een vakantietje met Bertje en fuck off.

En nu hou ik mijn dampende, vuile, hondse maar vrolijke bek op.

PS: any mistakes in dutch are not my responsability. Go learn other languages. Yours pukes, lately.

*zoen*

op 29 01 2012 at 13:22 schreef Mas:

Begin je nu niet een beetje door te slaan? Wat heeft Bennink dan eigenlijk getwitterd?

op 29 01 2012 at 13:25 schreef Peter:

Ik hoor al vijf jaar dat ik ‘begin door te slaan’. Wat Bennink getwitterd heeft, staat in mijn stuk. Misschien even lezen, Mas.

op 29 01 2012 at 13:39 schreef Doc:

Het was geloof ik Retecool die begon met thematische fotofucks op een Nederlandse blog, geinspireerd op Worth1000. Het duurde nog jaren voordat Geenstijl er in slaagde het concept te jatten. Thewestisthepest doet het nu blijkbaar ook, maar dan zonder variatie of humor.

op 29 01 2012 at 14:23 schreef Prosfygas:

Beste Mas. Dat heb ik ook even uitgezocht toen ik van dit conflict vernam. Zie het tweet-overzicht dat ik op mijn twitter-pagina heb geplaatst. Mijn mening: Superjan mengde zich in een discussie tussen Hassnae en een twitteraar die ongezonde belangstelling toonde voor haar profiel-foto. En hij koos in feite de verkeerde kant.

op 29 01 2012 at 14:31 schreef Haes:

Twee dagen niet op twitter geweest en dus een hele lading bagger gemist, merk ik. Gelukkig maar. Bij deze alsnog een hart onder riem van mij. Racisme moet je nooit dulden! Dat ben ik helemaal met je eens.

En als je naar die walgelijke foto kijkt, dan zie je dat ze precies hetzelfde vocabulaire gebruiken als de Nazi’s indertijd. En dan weet je dus wat we te vrezen hebben.

op 29 01 2012 at 15:52 schreef MNb:

Inderdaad, Haes. Ik kan me niet herinneren dat een Godwin zo op zijn plaats is geweest:

http://www.bytwerk.com/gpa/posters/derjude.jpg

op 29 01 2012 at 16:25 schreef Rob:

Superjan ,de rechtse René Damen, zelfbenoemd Hoofdinspecteur Internetpolitie Afdeling Antisemitisme. Doet heel lief en heel zielig in zijn timeline, maar het is een matig acteur.

Je zou toch willen dat je je er niet mee bezig hoefde te houden, heel dat clubje.

op 29 01 2012 at 17:07 schreef Koekwaus:

Dank voor het geven van voorbeelden van racistische uitlatingen. Dit is er weer zo een. Ik krijg steeds meer de indruk dat je gelijk hebt, ook al wilde ik daar in eerst niet aan.

De heren spreken duidelijk met twee of meer tongen. Ik verdenk ze dan ook van het bestieren van meerdere valse twitter accounts.

Ik vermoed dat ze zichzelf als een soort virtuele ubermensen zien. Aan de ene kant iedereen afbekken die iets onder eigen naam zegt wat ze niet zint, aan de andere kant nicks die wat roepen ‘anonieme lafbekje’ noemen. Anders kunnen ze je namelijk niet afbranden. Hoe hypocriet kun je zijn.

@TFWC misschien dat ze de twitter knop ‘rapparteren voor spam’ gezamenlijk indrukken. Dat verhaal werkt echter twee kanten op. Zodra mensen zich daarvan bewust worden is het gauw over met ze op twitter.Bolkken en rapporteren dus.

op 29 01 2012 at 17:18 schreef Paul van Buuren:

Die facturen voor de foto en marokko.nl kunnen niet onredelijk genoeg zijn.

op 29 01 2012 at 18:48 schreef YeremyNl:

Peter je ben contact met werkelijkheid een beetje kwijt.
En die slachtoffer rol die je jezelf aanmeent is echt sneu

op 29 01 2012 at 19:48 schreef Rob:

Ach kijk, daar hebben we Yeremy, anonieme schijtbak nummer zoveel.

Nee, dat is niet sneu hoor. Man man man, waar haal je de gore moed vandaan om je hier nog te vertonen. Maar waarschijnlijk snap je dat niet eens.

op 29 01 2012 at 20:29 schreef Anoniem:

Wat een nare toon, ik lees t niet eens uit #laster We zullen in Nedeland en in de wereld met elkaar moeten samenwerken #respect voor elkaar met graag veel verschillen in leven, werken, meningen en geloven
@mdenobel

op 29 01 2012 at 20:48 schreef Thomas E:

Altijd nog beter dat racisme wordt geuit, dus detecteerbaar en ‘corrigeerbaar’ is, dan dat het heel sneaky tot uiting komt in gedrag: afwijzing bij sollicitaties, buitensluiting in de wijk, geen toelating tot uitgaansgelegenheden, etc etc. Gedverderrie, dat is écht om te kotsen!

op 29 01 2012 at 22:59 schreef MNb:

Hopelijk werkt deze link wel:

http://www.bytwerk.com/gpa/posters2.htm

Naar beneden scrollen tot je de volgende toelichting vindt:
The caption: “The Jew: The inciter of war, the prolonger of war.”

op 29 01 2012 at 23:35 schreef TFWC:

Hoofd superjan’s politieonderzoek @seven__ is druk bezig met mij en zit achter het trashen van mijn account, dus als jullie die ook willen spammen ga je gang. Hij heeft al de hoogst interessante ontdekking gedaan dat ik een tweet van Luisa retweete over financiëel steunen FN. Zodra ik 1 miljoen heb gaat de helft naar FN. Screenshot this too bitches.

op 30 01 2012 at 00:40 schreef hj:

Ondertussen wordt dit blog wel steeds minder interessant dankzij dit soort sneue relletjes en persoonlijke vetes.

Op Twitter mag het allemaal ontzettend belangwekkend lijken, maar het gros van de Nederlanders krijgt hier niets van mee en interesseert het geen reet – ik ben er daar één van.

op 30 01 2012 at 07:32 schreef Haes:

@MNb. Ik doe dan ook niet aan godwins. Ik doe alleen mee in discussies en als die over racisme gaan, dan kom je al snel uit bij de Nazi’s. Maar helaas is dat slechts een van de vele plekken waar je bij uitkomt. Hier was het echter zeker gepast, gezien de beeldovereenkomst tussen de “Ewige Jude” en die walgelijke haatfoto achter de link in Peters stuk.

op 30 01 2012 at 07:37 schreef Peter:

hj – Ik wéét dat het de meeste Nederlanders – waaronder jij – niet interesseert dat de racistische hufters het voor het zeggen hebben. Daarom heb ik zo’n hekel aan dit land.

Ik cater de wensen van de gemiddelde Nederlander niet op deze site. Dan zou ik het elke dag over hondepoep moeten hebben, wèl altijd bovenaan op de lijstjes van grootste ergernissen van de Nederlander.

Je zult dus een andere website moeten zoeken om aan je gerief te komen. Veel geluk daarbij.

op 30 01 2012 at 10:20 schreef Bertje:

Peter

Is het misschien wel eens in je hoofd opgekomen dat er mensen zijn die twitter gewoon dom, stom en een achterlijk medium vinden niet meer en niet minder.
Je kan dan wel gelijk gaan oordelen dat racisme blijkbaar niet speelt als iemand het een biet boeit wat er wordt getwittert maar ik vindt dat op ze zachts gezegd erg kortzichtig en kort door de bocht.

op 30 01 2012 at 10:38 schreef msikma:

Ik vind het heel ironisch. Zelfs frappant. Peter die ervan beschuldigd wordt zijn persoonlijke knokploeg te hebben ingezet tegen Superjan en vervolgens zelf bedolven wordt onder hatemail.

op 30 01 2012 at 10:50 schreef msikma:

Overigens wordt dit artikel als bewijsmateriaal voor laster gezien: https://twitter.com/#!/Superjan/status/163661964160151552

op 30 01 2012 at 10:52 schreef Pyt van der Galiën:

@Bertje

Jawel, dat is vast wel bij Peter opgekomen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de meningen die door sommigen op Twitter geuit worden. Peter geeft een aantal voorbeelden van de meningen die geuit worden door de groep(en) rond Bennink en Brussen. Racisme is daar een alledaags verschijnsel.

TFWC wijst er ook terecht op dat minachting voor alles dat zwak is en slecht verweer kan bieden – mensen die aangewezen zijn op een magere uitkering, zwervers en daklozen, enz – door diezelfde groep rond Pownews en GS met diepe minachting bejegend worden.

Op GS worden degenen die zich het slechtst kunnen verweren stelselmatig in het gezicht geschopt, tot groot vermaak van de reaguurders, die net als de redactie van mening zijn dat de enige goede dakloze een dode dakloze is. Want niet productief, niet rendabel en “dat leeft maar van onze belastingcenten”. Eigenlijk beter dood, dus.

Dan kun je Twitter dus wél een stom medium vinden, maar die meningen worden wél geuit. Daar zeggen Peter en TFWC dus iets van. En terecht, wat mij betreft. Of je Twitter nu al dan niet leuk vindt, is in dat verband niet relevant.

op 30 01 2012 at 11:00 schreef Khadijah:

Voer eendjes………je weet wel met oud brood
en sluit je ogen voor de ouwe koeien in de sloot
Hasnae heeft toch al genoeg kopzorgen
de baret van vandaag is niet de pet van morgen
Want wat weet hij er nou van Jan met de Pet
Virusverspreidende schandvlek, raak niet besmet
Peter Breedveld, ongenaakbaar baken
ga door met harde noten kraken.

op 30 01 2012 at 11:28 schreef MNb:

Bertje, er zijn nog wel wat meer mogelijkheden. Zo vind ik Twitter inderdaad een dom, stom en achterlijk medium. Ook sneue relletjes en persoonlijke vetes kunnen mij niet zeer boeien. Wie Bennink is en wat hij doet? Zal mij worst wezen.
Waar ik echter wél een persoonlijk belang bij heb is racisme, verborgen en openlijk. Laat PB het daar nou ook over hebben in dit stukje. Dat is inclusief de “grappige” verbastering van Hassnae’s naam en de nog “grappiger” gefotoshopte afbeelding van haar.
Alleen al om Hassnae en co duidelijk te maken dat ze er níét alleen voor staan dienen we onze stem te verheffen; dat heb jij tot dusver nagelaten. Komt dat nog? Want vergis je niet – dat is niet vanzelfsprekend.

op 30 01 2012 at 13:27 schreef Max:

Voor mensen als SuperJan en Bottehund moet je oppassen…ze slijmen en likken zich in om daarmee hun bereik te vergroten,ondertussen zijn het racisten waar je niets mee te maken wil hebben.

op 30 01 2012 at 13:29 schreef Max:

@MNb 11:28

Helemaal met je eens!

op 30 01 2012 at 13:39 schreef Bertje:

@ Mnb
Eens, alleen wat mij dus stoort is dat Peter mij net iets te makkelijk afgeeft op mensen die niks hebben met twitter en Co.
Prima dat het gezegd wordt maar je kunt dus niet zoals Peter wel doet bepaalde conclusies trekken.
En wat mij betrefd is een opmerking of je stem verheffen tegen racisme een vanzelf sprekendheid.
O en ik heb geen persoonlijk belang nodig om tegen racisme te zijn.

@ Pyt

Volgens mij mis je mijn punt.

op 30 01 2012 at 14:44 schreef Sasha Berkman:

Peter, ik ga voor een volle maand naar een zuid-amerikaans land. Ik wens je ondertussen veel sterkte toe hier in dit kloteland waar racisten gewoon openlijk hun bagger kunnen uitbraken, waar de zgn liberalen en christenen met fascisten in zee gaan om hun neo-liberale agenda er door te drukken, waar fascistoide schoften de ruimte krijgen om hun smerige meningen te verwoorden in zgn kwaliteitskranten, waar schoften als Bert Brussen en andere roze nazis niet terug in hun hoek geslagen worden maar massaal verdedigt worden door verwende kutjuppen die nog nooit een slag in hun leven echt hebben hoeven te werken en die de generatie die dit voor hen heeft mogelijk heeft gemaakt afserveren als babyboomers en die in hun mateloze arrogantie werkelijk denken dat ze alles op eigen kracht hebben bereikt. Waar die generatie die maximaal geprofiteerd heeft van de sociaal democratische verworvenheden met sadistich genoegen staan te klappen hoe de collectieve verworvenheden worden gesloopt.

cu!

op 30 01 2012 at 14:54 schreef Max:

Hij likt zich in om volledige loyaliteit terug te krijgen.

Dat is het enge aan types als SuperJan en ook aan die Bottehund….en ook aan mensen als Wilders,Bosma etc,alleen maar goed op te letten om te snappen waar ze mee bezig zijn.
Mensen die nog niet op hun hand zijn proberen ze door dat inlikken op hun hand te krijgen,voor zich te winnen,waarna een mening die ze hebben alleen nog maar geuit mag als die spoort met die van hen.
Nog zo moeilijk te begrijpen waar ze mee bezig zijn?
Het is hetzelfde als de symboolpolitiek die Wilders bedrijft.
Ze zetten iets emotioneels in,zieke dochter etc om daarmee te zorgen dat mensen niet meer goed iets naars over ze durven te zeggen.
Ze willen macht….macht om de macht en die dan inzetten om mensen te vernederen en te belagen,doen ze niet zelf maar laten ze door hun meelopers doen,door hun virtuele knokploegen.
Nou nog zo moeilijk te begrijpen mensen?
Hoe groter de achterban hoe beter je degenen die je in het vizier hebt de mond kunt snoeren.
Het slachtoffer wat gekozen wordt moet inbinden.

Kijk maar wat er gebeurt als iemand iets zegt of doet wat hen niet zint?
Bericht wordt rondgestuurd en de eerste bedreigingen dienen zich aan,als een lo

op 30 01 2012 at 14:55 schreef Max:

Kijk maar wat er gebeurt als iemand iets zegt of doet wat hen niet zint?
Bericht wordt rondgestuurd en de eerste bedreigingen dienen zich aan,als een loopvuur vespreidt zich het…..wat is het doel ervan?
Mond houden,inslikken en je doodstil houden want anders….pure intimidatie!
De sterke persoonlijkheden laten zich het niet gebeuren en waarschuwen er voor,de zwakkelingen lopen mee en doen zelfs mee.

Iemand die totale loyaliteit van je verwacht…waar doet dat ons toch aan denken?

Mensen als Hassnae en Peter duiden dit gedrag…dat komt de daders niet uit vandaar de lastercampagnes,het zwart maken.
Ik zeg Hassnae en Peter…hang het aan de grote klok want dan wordt het voor iedereen duidelijk!
Schrijf erover…meld het!!!

op 30 01 2012 at 15:06 schreef J.vanDijkS:

Volg al een tijdje het domrechtse gelul op Twitter en die Superjan genoot daarom al enige tijd mijn aandacht.
Voorheen stond in zijn profiel idd dat ie VVD-er was. Nu niet meer. Nu keert Superjan zich tegen dit kabinet, inderdaad, om de reden die hierboven wordt aangegeven.
PGB wordt gekort en daar is Superjan en zijn kind slachtoffer van.
Dus tot dit moment was het allemaal fantastisch, waar het kabinet ook op bezuinigde, je hoorde hem niet maar nu Superjan zelf de portemonnee moet trekken is het allemaal klote wat dit kabinet doet.
Zo rolt hypocriet Superjan.
Vandaar dat ik me dan ook volledig aansluit bij de opmerkingen van TFWC en Peter.

op 30 01 2012 at 16:54 schreef Bertje:

@ alle

In al mijn onschuld denk ik dan: hou dan op met twitteren en ga wat anders doen.
Of ben ik nu niet meer van deze tijd, een ouderwetse oude zak e.d
Vroeger he lieve kinders had je 27 mc, al snel zat Jan en alleman aan het “bakkie” en het hek was van de dam wat je daar in de regelmaat hoorde maakt twitter tot een braaf koffiekransje en bij behorenden conversatie.
Maar gelukkig bleek er ook de 8 meter band te zijn en daar hadden de meeste lady ingrigds en henkkies gewoon weg geen centjes voor of het koste ze te veel moeite om zich te verdiepen in de 8 m materie.
Dus ik heb ze maar lekker verder laten roepen en luisteren op kanaaltje 14 en zelf nog jaren naar alle tevredenheid achter de 8 m gezeten.
Maar ja das iets van vroeger he!

op 30 01 2012 at 17:21 schreef Rene Koeman:

@30 01 2012 at 16:54 schreef Bertje

Ja Bertje, je hebt wat mij betreft gelijk. Ik gebruik ook geen twitter. Maar na één of twee keer zeggen dat het misschien beter is ermee te stoppen (waar ik je gelijk in geef), lijkt het mij handig zelf daarmee te stoppen en het aan de mensen zelf over te laten wat ze doen.

op 30 01 2012 at 17:59 schreef Bertje:

@ Rene

En daar heeft u weer gelijk op.
(vrij naar M. Dolmann)

op 30 01 2012 at 18:45 schreef babs:

Bertje mist punt, ook bij 3x herhalen. Domme rukker. Ik doe niet aan twitter.

op 30 01 2012 at 19:21 schreef Bertje:

@ Babs

Leren lezen kleines Fräulein.
Ik mis het punt niet en spreek me uit tegen racisme.

op 30 01 2012 at 19:31 schreef G!:

Bertje, misschien heb ik iets gemist. Probeer je nu te zeggen de volgers van Janmaat met hun bakkies hele horden asocialen uit hun stinkende holen lokten om keurige burgers te beschimpen en te bedreigen? Of bedoel je dat de 8m band het officele kanaal was waarop Janmaat z’n mededelingen aan het volk deed? Of waarop Lubbers en Van Acht met elkaar van gedachten wisselden?
Twitter is heeel iets anders dan jouw bakkie.
Een blogger die tegenwoordig zonder Twitter maatschappelijke issues wil verslaan is als een doofstomme die een concert van Madonna probeert te beschrijven. Bestaat gewoon niet, PB kan niet zonder…

op 30 01 2012 at 20:48 schreef Sasha Berkman:

Bertje, wat lul jij toch altijd dom. Jouw mening is echt niet de waarheid hoor, het is slechts dom inhoudlsoos gewauwel. Als de nazis getwitterd zouden hebben, zouden we dan twitter hebben genegeerd moeten hebben? Voor mij ben jij gewoon en clicheematige inhoudsloze liberale gedoger in elk geval, maar welk eentje die de boodschapper van het slechte nieuws helpt vermoorden.

op 30 01 2012 at 21:01 schreef Pyt van der Galiën:

Oh, kom op, Sasha. Een beetje normaal, man.

op 30 01 2012 at 21:14 schreef Thomas E:

@G!

Wat een onzin! Je kan uitstekend op de hoogte blijven zonder dat tweet-tweet-tweet babbelgedoe. Nieuwsbronnen genoeg om realtime geïnformeerd te worden. Je HOEFT namelijk niet op andere tweets te reageren om een issue te hebben voor een stuk. Je kan Bennink ook een lul vinden door hoe hij zich in het algemeen manifesteert. Een tweet is vaak zelfs misleidend als bron: te weinig context en vaak ondoordacht en provocerend als reactie op andere tweets.

op 30 01 2012 at 21:26 schreef Bertje:

@ G

Doven (dat stomme laten we weg sinds 1875) kunnen prima een concert bijwonen en hier een uitermate interessant verslag van doen.
Voor historische achtergronden van de 27 mc verwijs ik je gaarne maar Wikipedia.
Dat twitter iets heel anders is dan mijn bakkie lijkt me nog al duidelijk dus vrij overbodig om dit te benoemen.
Twitter is niet onmisbaar maar slechts een hulpmiddel waar Jan en alleman gebruik van kan maken en dit dus ook doet.
Twitter heeft een open comunicatie structuur dus moeten de gebruikers niet vreemd staan te kijken als er ook galbakken van dit hulpmiddel gebruik maken.(galbak was in de tijd van de 27 mc een benaming voor iemand die volgens de ander ongepast gebruik maakte van de frequentie)
Overigens moet men het historisch belang van de 8 m band niet onderschatten. Tot diep in de jaren 80 was dit het middel om aan directe informatie te komen.(8 m band heeft een zeer groot bereik, 27 mc een klein)
Het leuke van deze “verouderde” technieken is dat ze nog steeds actief gebruikt worden daar ze, en dan doel ik op de 8 m band zeer eenvoudig te scrambelen zijn en voor niet bedoelde ontvangers amper te ontcijferen.

op 30 01 2012 at 21:29 schreef Peter:

Dat gebazel over Twitter hier is echt te dom voor woorden. Ook al blijven sommigen hier liever in de 19e eeuw steken, Twitter speelt een enorme rol in het (inter)nationale debat. Wie zegt dat je dat moet negeren, doet me denken aan de boeren die klaagden dat de melk van hun koeien zuur zou worden van de langsrazende treinen.

Kortom, je bent dan dus een beetje achterlijk.

Of je bent een typische Hollander, die denkt dat racisme niet bestaat als je er gewoon niet naar kijkt.

Ik zie trouwens niet wat er mis is met de reactie van Sasha, hoor.

op 30 01 2012 at 21:35 schreef Bertje:

@ Herrn Berkman

Nergens beweer ik dat mijn mening de waarheid is.
En ik hoop dat je in Zuid Amerika een wat minder grote rot smoel hebt.

op 30 01 2012 at 21:42 schreef Rene Koeman:

Noem je me nu achterlijk omdat ik twitter een zinloos gedoe vindt, Peter?

op 30 01 2012 at 21:43 schreef Peter:

Daar lijkt het wel op, Rene!

op 30 01 2012 at 21:44 schreef Rene Koeman:

Oké, dat dacht ik al. En dat spijt me eerlijkwaar heel erg dat je dat doet.

op 30 01 2012 at 21:47 schreef Peter:

Mij spijt het dat je Twitter ‘zinloos gedoe’ vindt. Nogal een diskwalificatie van een deel van mijn activiteiten.

Twitter is een medium, net als de krant, de televisie, de telefoon of een megafoon. Een medium met een groot bereik, dat niet te negeren valt.

op 30 01 2012 at 21:49 schreef Rene Koeman:

Ik ben het met je eens dat die superjan en brussen zo gek als een deur zijn. Maar dat ik twitter een zinloos medium vind, maakt mij achterlijk.

op 30 01 2012 at 22:00 schreef Peter:

Ja. Niet in de zin van ‘imbeciel’, maar letterlijk: je loopt achter. Doe je wel aan telefoons? En je hebt ook een Internetverbinding, blijkbaar.

op 30 01 2012 at 22:01 schreef Bertje:

“Nogal een diskwalificatie van een deel van mijn activiteiten.”

Aha dit verklaart weer een hoop, je bent dus gewoon een echte op en top hollandsche jongen.
Vandaar de felle toon e.d maar ik vindt wel een beetje dat je door de mand valt.

op 30 01 2012 at 22:02 schreef Thomas E:

Een beetje achterlijk is wel lekker, Peter. Lekker rustig ;)

op 30 01 2012 at 22:03 schreef Peter:

Voor jou zal het allemaal gesneden koek zijn, Bertje, ik heb geen idee wat je dyslectische gebazel betekent.

op 30 01 2012 at 22:03 schreef Rene Koeman:

Ik ga hier eens een nachtje over slapen en het laten bezinken, Peter. Dan kom ik morgen vast wel met een overwogen reactie.

Als je begrijpt wat ik bedoel.

op 30 01 2012 at 22:32 schreef Beukman:

Nou Sasha, ik ben het niet geheel met Bertje eens, maar ik ervaar jouw verbale agressie als een afknapper voor mijn libido. Voor jouw libido zal het echter wel een enorme opsteker zijn. Maar dit terzijde.

Met Peter ben ik het eens dat je tegenwoordig niet meer om twitter heen kan. Dus niet op twitter zitten is geen optie.
Als het gescheld en getier nou tot virtuele media beperkt bleef, zoals tot een jaar of 10 geleden het geval was, had niemand geklaagd. Het probleem is echter dat de virtuele agressie steeds vaker en makkelijker over de kade van de echte wereld heenstroomt. Dit is een nieuwe situatie waar niemand, nog het minst de slachtoffers, zich raad mee weet. Slachtoffers wel te verstaan die worden platgemaild, -gebeld en -bedreigd door gewetenloos roze gajes, dat uit is op een verzetje.

Lijdzaamheid, daar geloof ik niet in. Ik geloof wél in creatieve oplossingen, met als belangrijkste ingrediënten: 1) aanval is de beste verdediging, 2) vermom de aanval, en 3) doe het zo dat je er zelf plezier aan hebt.

Ideeën ontstaan met hetzelfde gemak als ijsbloemen op de ramen van een onbewoonbaar verklaarde woning. Maar dat valt buiten het bestek van deze reactie.

op 30 01 2012 at 22:40 schreef Rene Koeman:

O wacht ik heb op 22:03 eigenlijk al helemaal aangegeven wat er mis is met twitter.

op 30 01 2012 at 22:46 schreef Bertje:

Dapper hoor van je om mijn dyslexie erbij te halen en o ik beheers de Nederlandse taal ook nog eens slecht.
Zegt gelukkig wat meer over hoe jij gestrikt bent dan over mij.
Maar goed zo moeilijk moet mijn comentaar toch niet te begrijpen zijn!

op 30 01 2012 at 22:55 schreef Sasha Berkman:

Beukman: net alsof jouw libido belangrijk is voor iemand anders dan jij jouw :)

op 30 01 2012 at 23:07 schreef Rene Koeman:

Sasha is ook dyslectisch?

op 30 01 2012 at 23:15 schreef Peter:

Wat Beukman zegt.

En lees dit:

http://hierendaareenbui.blogspot.com/2012/01/et-tu-brute.html

op 31 01 2012 at 01:37 schreef MNb:

@Bertje: “En wat mij betrefd is een opmerking of je stem verheffen tegen racisme een vanzelf sprekendheid.”
Je vergist je. Er is een bewuste stellingname voor nodig. Heel typerend deed je dat dan ook pas nadat ik je erom gevraagd had. Je begon ermee PB kortzichtigheid te verwijten. Daarmee laat je nu net zien dat die opmerking en het verheffen van je stem ook voor jou niet vanzelfsprekend is. Ook de wijze waarop je van racisme overstapt op het onderwerp Twitter bevestigt dat.

@RKoeman: wat is er mis met achter lopen? Doe ik al jaren op velerlei gebieden. Was één van de laatsten die van Windows 2000 afstapte. Met cellulairs kan ik niet overweg. Aan Twitter heb ik geen behoefte.
Daaruit volgt nog niet dat iedereen moet zijn zoals ik (of vooral Bertje) en dat het maatschappelijk irrelevant is. Uit de maatschappelijke relevantie volgt weer niet dat ik er niet omheen kan – dat is de non-sequitur van Beukman.

op 31 01 2012 at 08:26 schreef Beukman:

Uit de maatschappelijke relevantie volgt weer niet dat ik er niet omheen kan – dat is de non-sequitur van Beukman.

Terechte aanvulling, MNb. Velen kunnen er – al dan niet beroepsmatig – niet meer omheen.

op 31 01 2012 at 10:08 schreef Bertje:

@ Mnb

Ik bedoelde met vanzelfsprekendheid dat je stem verheffen tegen racisme en aanverwante iets is wat je leeft.
Dus wel naar voren stappen als er iets onvoegs wordt gezegd, letterlijk dan. Een stellingname leef je, je draagt het uit in je handelen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

op 31 01 2012 at 10:11 schreef meccano:

Wat een onzinnig gelul over twitter hierboven. Het is vooral een reservaat van zichzelf overschattende aandachtshoeren die ten onrechte denken dat hun braaksels van 140 karakters enige toegevoegde waarde hebben. Zo’n kleuterachtige fittie tussen Bennink en Breedveld, hoe amusant ook, toont vooral dat punt aan.

wat zal ik er eens van vinden: het is waar dat Bennink zijn mongolische dochter exploiteert voor de sympathie, maar dat Bennink minder zou intimideren dan Breedveld is natuurlijk niet waar. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet zullen we maar zeggen.

op 31 01 2012 at 10:39 schreef hassnae:

Aandachtshoeren met een enorme afzetmarkt, mecano, want je vermaakt je er prima mee. Kun je wel interessant gaan doen, maar feit is dat je eraan mee doet.

De beschuldiging aan Peter mag je onderbouwen. Domme vadcahtmakingen maken, kunnen we allemaal, maar geef eens concrete voorbeelden waar Peter mensen intimideert. En uit je verdachtmakingen bij voorkeur onder eigen naam. Dat houdt het wel zo transparant.

op 31 01 2012 at 10:51 schreef Kos:

Vind met name dit fotoshop echt buitengewoon ziek en racistisch. Ben er verder niet zo onderlegd in wat wel of niet legaal is, maar zoiets gaat echt heel wat stappen te ver in mijn beleving.
Stormfront is er niks bij.

En dat Jan cs door persoonlijke wrok of wat voor reden dan ook zich met dat soort figuren inlaten is tamelijk schokkend.

Daarnaast blijf ik me verbazen over die rare gezochte anti-semitische toestanden waar ze jullie steeds van beschuldigen. Zelfs een kleuter heeft wel door dat dit compleet bezijden de waarheid is. Neem nu Hassnaes zogenaamde gelach toen in P en W. Zo overduidelijk niet zo bedoeld, maar men zoekt er gewoon een reden achter en gaat er dan ook nog zelf in geloven. Dat is toch tamelijk pijnlijk.
In zulke gevallen valt er weinig meer te discussiëren of jezelf te verdedigen.

op 31 01 2012 at 11:08 schreef meccano:

@hassnae

Sorry, ik zit echt niet op twitter en vermaak me er al helemaal niet mee.

Gewoon een voorbeeldje van de intimidatie van Breedveld, waarvan ik er nog veel meer kan geven. Hij schreef over voormalig gemeenteraadslid Fouad el Haji op deze site:

“O ja, en ‘Adje’ is natuurlijk zwaar de lul op Frontaal Naakt. Dat begrijp je. Fuck ‘Adje’ en zijn bombastische zelfverheerlijking. Ik ga me de komende tijd eens goed verdiepen in deze louche figuur.”

Dat is grove intimidatie.

op 31 01 2012 at 11:13 schreef meccano:

Wat Breedveld ook vaak doet is de naam gebruiken van mensen die er de voorkeur aan geven anoniem te blijven. Ook dat is een vorm van intimidatie.

op 31 01 2012 at 12:12 schreef hassnae:

Het zal als een schok voor je komen, mecano, maar mensen die niks anders doen steeds schelden, belasteren en verdachtmaken, hebben geen recht op respect voor hun anonimiteit.

Verder zie ik niet wat er zo intimiderend is aan de aankondiging in het werk en verleden te duiken van Fouad el Hajji, tenzij hij wat te verbergen heeft. Bovendien was dat een reactie op de lasterpraat van het vriendje van Adje die mij met een Hitlersnor afbeeldde vanwege m’n kritische stuk.

Daar gaan nogal wat mensen aan voorbij: het verschil tussen actie en reactie. Als je maanden- zelfs jarenlang aan het zuigen bent, komt er op enig moment een reactie.

op 31 01 2012 at 16:33 schreef seven:

@TFWC BS Je zit zelf achter t wissen van je account. Eenvoudig te checken, als een account is verwijderd door twitter staat er suspended (zie bijv t ‘stalkaccount’ van ‘KrekHak’ http://twitter.com/hufterhunter ) , maar bij jou staat er een 404 http://twitter.com/tfwc63 . Kortom je hebt of jezelf verhuist naar je nieuwe nick, of je oude account opgeheven (en bent na je t meer dan 10x schelden met t woord mongool verder gegaan met een vers account)

op 31 01 2012 at 18:13 schreef Rob:

Meccano, kijk. Er is iemand die zich Pritt Stift noemt, die op foto’s een capuchon over zijn hoofd trekt, die geen social media onder zijn eigen naam heeft, die nergens te vinden is, die zich niet laat interviewen en al helemaal niet laat fotograferen. Die persoon trekt iedereen die hij niet mag met naam en toenaam en foto’s en links hard en diep door de stront. Veilig vanachter zijn nickname, op het meest gelezen blog van Nederland.
Zo iemand heeft wat mij betreft geen recht op bescherming van zijn privacy. Dat heeft hij opgegeven toen hij liet blijken lak te hebben aan de privacy van anderen. En mocht hij nog eens te ver gaan, dan kom ik hoogstpersoonlijk naar Ilpendam om die cameraschuwe laffe hond Marck Burema op de plaat te zetten. Of ik betaal iemand om dat voor mij te doen.
“Gewoon omdat het kan”, snap je wel?

op 31 01 2012 at 18:50 schreef Peter:

Wie hier onder pseudoniem komt etterbakken, trek ik gewoon z’n masker af, zo simpel is het. Daar verontschuldig ik me niet voor en iedereen die dat vergelijkt met de terreur van Jan Bennink en zijn kliek, is niet goed snik.

Ik weet ook wie jij bent, Meccano. Jij bent die gestoorde Jeroen Jabir van Troebelwater.nl, die door het lint ging toen Fouad elHaji’s noten hier gekraakt werden door Hassnae.

Wacht, dan zoek ik even op hoe je ook alweer volledig heet.

op 31 01 2012 at 18:56 schreef jabir:

Je vergist je, Peter. Ik ben “Meccano” niet. Maart ik ben het wel met hem eens/

op 31 01 2012 at 18:59 schreef Peter:

Dat was sneller dan het licht. Je kunt zelfs het geduld niet opbrengen een poosje te wachten met reageren, om het een beetje geloofwaardig te maken.

op 01 02 2012 at 10:54 schreef Felix:

Even hierop voortbordurend, ik heb het idee dat nog niet overal is doorgedrongen dat Sasha Berkman en Peter één en dezelfde persoon zijn. Om dat in te zien hoef je echt geen taalvorser te zijn.
De vraag of hier sprake is van ‘etterbakken onder pseudoniem’ is misschien minder relevant dan de vraag of Peter zelf eigenlijk wel consequent is.
Die vraag kan hij beter zelf beantwoorden.

op 01 02 2012 at 11:46 schreef Nils:

LOL @ die fail van Jabir. Next time, Gadget. Next time!

op 01 02 2012 at 15:00 schreef Bertje:

@ Felix

Wow een schizo alterego!
Dat kan helemaal niet want wij zijn al Peter.
Hou je gebazel voor je Bertje je weet verdomme dat ik Peter ben.
;-)

op 01 02 2012 at 18:28 schreef TFWC:

@Seven__
Misschien kun je niet goed lezen, “trashen”, zei ik. Als je account onbruikbaar gemaakt is door jullie horden, dan kon ik niet anders dan hem deleten. (Ik heb niet het geduld van schermrukkende diginerds – am i bothered?) Maar van huid wisselen is voor mij geen probleem, dat doen slangen wel vaker. Wel grappig dat je verder niet op de rest van mijn reactie ingaat. Te druk met mijn gegevens opzoeken zeker. Mensen over “een schaafbank trekken” (of zijn vrienden dat laten doen) is zoveel makkelijker. Het ‘sneue’ aan jullie is dat totaal onbreken aan humor en zelfspot. Boooooring.

@Meccano/jabirs/etc: Mensen met NSB praktijken behandelen we niet met NSB methodes. Keihard er lichtmasten op zetten is het enige wat werkt op lange termijn. Tumorcellen vreten zichzelf uiteindelijk op. Maar daar komen jullie vast wel nog een keertje achter.

op 01 02 2012 at 20:06 schreef You On A Gin:

Ook ik vind Twitter een gay medium waar veel te veel waarde aan toegedicht wordt. Dat Peter het geduld kan opbrengen om zich ermee bezig te houden vind ik knap, maar ik houd het bij het lezen van de stukjes op deze plek. Heb overigens al geen maanden op GeenStijl gekeken. Moet je ook eens proberen, je mist het namelijk totaal niet. Racistische borrelpraat in de kroeg wil ik meestal wel tegenin gaan, maar w.b.t. internet vind ik dat zonde van mijn tijd.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS