Home » Archief » Ziggo is nog steeds kut. Met peren


[26.04.2012]

Ziggo is nog steeds kut. Met peren

Peter Breedveld


Illustratie: Marvel

Ziggo biedt sinds een paar maanden de Amerikaanse betaalzender HBO aan, bekend van kwaliteitsseries als The Sopranos en The Wire. En hoewel ik Ziggo alweer een tijdje geleden vaarwel heb gezegd omdat er bijna elke week wel weer wat met mijn internet- of telefoonverbinding was, heb ik het televisiebasispakket altijd aangehouden omdat Tele2, waar ik nu bij ben, geen BBC en TV5 had (maar wel razendsnel internet, en nooit problemen!). Ziggo biedt voor 15 euro per maand drie HBO-zenders aan en – voor mij het interessantst – toegang tot HBO On Demand:

‘Kort nadat een film of serie via het HBO-kanaal is uitgezonden, kun je die al via HBO On Demand bekijken. Daarnaast kun je een keus maken uit de enorme videotheek van HBO, met films, series en documentaires.’

Zegt Ziggo. Je moet daar wel een Interactieve HD-recorder voor hebben, bij Ziggo te krijgen voor 450 euro. Dat is mij te duur, zeker omdat het ook kan met een Humax-ontvanger van 150 euro, te verkrijgen bij de Media Markt. Ik heb nog speciaal gevraagd aan de Ziggo-verkoopster. Ja, zei ze, daarmee kan het ook. En dat ik internet had van Tele2 en niet van Ziggo, maakte evenmin uit.

Nu heb ik dus HBO, maar om een serie te volgen, heb ik HBO On Demand nodig, want ik weet niet wanneer de uitzending van een serie begint, wanneer de volgende aflevering is, omdat ik te lui ben om dat op te zoeken en te onthouden, en bovendien wil ik mijn leven niet aanpassen aan de programmering op televisie. Met HBO On Demand kan ik lekker kijken wanneer het mij uitkomt.

Dacht ik. Want met die ontvanger kon ik op Ziggo On Demand, zelfs op Buienradar en de OV Reisplanner en ik geloof NU.nl, maar HBO On Demand kon ik niet vinden.

Dus heb ik weer gebeld met Ziggo. Hé wat gek, en wat voor ontvanger heb je dan, een Humax? Maar dat werkt ook niet met Humax, je moet onze Interactieve HD Recorder hebben! – Jawel, dat kan wel met die Humax, dat staat gewoon op jullie website. O ja. Maar heb je dan internet van Tele2? Dan ligt het dáár aan. – Nou, dat is niet wat jullie verkoopster zei toen ze me dat abonnement aansmeerde. O nee, kan toch wel. O, hé, wat zie ik nu op mijn computer, er is een storing in uw regio, daarom ontvangt u geen HBO On Demand.

Dat was na een halfuur bellen.

Zucht. Zo kennen we Ziggo. De storing duurde nog een maand, maar daarna ontving ik nog steeds geen HBO On Demand. Lag aan Tele2, zei de helpdesk nu. Die blokkeerde de boel. Tele2 gebeld, die heeft van alles geprobeerd (superhelpdesk! Beleefd, hulpvaardig!), maar nog steeds geen HBO On Demand. Ligt aan de Humax-ontvanger, zei de helpdesk nu. Dat is Ziggo ten voeten uit: het ligt altijd aan de ander – aan jou, je televisie, je bekabeling, de muren van je huis, de plek van je modem, aan God, Jezus, Boeddha, de profeet Mohammed, maar nooit aan Ziggo. Ik heb Humax gebeld, maar na een test bleek die ontvanger te werken zoals het hoort.

Ik had er nu al wel een uur of zes 0900-nummers bellen op zitten, en begon er behoorlijk tabak van te krijgen. Ziggo gebeld, geëist: ik wil nu HBO On Demand, anders zeg ik dat abonnement op. Gingen ze weer kijken, meten, een signaal uitzenden naar mijn modem, moest ik resetten, nóg een keer resetten. Zie je dan helemaal dat HBO On Demand niet?

Blijkt HBO On Demand achter de snelkoppeling van Ziggo On Demand te zitten, waar je dan weer een map ‘Uitzending Gemist’ hebt, en daar weer twee mapjes ‘HBO Series’ en ‘HBO Films’ in. En daar kun je helemaal niet kort na de uitzending een serie of film bekijken. Ik wil graag The Borgias zien, maar die staat daar niet tussen. ‘Een enorme videotheek’? Laat me niet lachen. Het eerste seizoen van The Sopranos, aflevering 8 van seizoen 2 van een of andere serie die ik niet ken, aflevering 4 van seizoen 3 van een andere onbekende serie, seizoen 4 van Curb Your Enthousiasm, seizoen twee van Boardwalk Empire, maar ik heb het eerste seizoen nog niet gezien. En zo nog wat bij elkaar gesprokkelde afleveringen van series. Het eerste seizoen van Game of Thrones staat erbij, dus ik ben dat maar gaan kijken. Hysterisch overschatte serie, kan ik u vertellen. Hassnae en ik kijken nu vooral om te lachen om de idiote dialogen en de plotgaten.

Is dát HBO On Demand?, vroeg ik de helpdesk. Is dát die enorme videotheek van series die je op elk moment kunt bekijken, zodat je nooit meer iets hoeft te missen? Ik zal even kijken, zei de helpdeskmedewerker. Na vijf minuten kwam-ie terug, bleek hij te hebben nagevraagd: eh, ja. Dat is het.

Ik zei dat ik me een beetje belazerd voelde. Maar dat kwam omdat Ziggo nog maar net was begonnen met HBO. “Dit is wat we doorkrijgen, maar als u nog even geduld hebt, wordt dat pakket uitgebreid.”

Vooruit dan maar weer. Ik heb er immers zoveel geld en tijd in geïnvesteerd, inmiddels. Maar ten eerste moet Ziggo daar eerlijk over zijn – wie nu HBO neemt, krijgt géén ‘enorme videotheek van series en films’ – en ten tweede hadden ze me de eerste keer, dat ik belde, kunnen zeggen waar en hoe ik HBO On Demand kan vinden, in plaats mij en anderen maandenlang (!) te laten zoeken naar een storing die nooit heeft plaatsgehad.

Overigens vindt Peter Breedveld dat mensen, die andersdenkenden intimideren en bedreigen, geen democratieprijs horen te krijgen.

Peter Breedveld, 26.04.2012 @ 08:57

[Home]
 

52 Reacties

op 26 04 2012 at 09:12 schreef Walter:

Kijk, daarom downloaden de mensen. Alles staat op bittorrent, en dat werkt gewoon altijd.

op 26 04 2012 at 09:52 schreef Judith:

DOWNLOADEN!

Vroeger ging ik wekelijks naar de videotheek. Nooit de allernieuwste films en soms zelfs een wachtlijst, maar een alternatief was er niet.

Vervolgens kreeg ik UPC on demand. Even gemankeerd als de videotheek, maar goedkoper en ik hoefde de deur niet meer uit. Tot UPC de boel ging “verbeteren” en ik zoveel last van storingen kreeg, dat ik een betaalde film maar voor de helft kon zien en hem daarna onmogelijk weer aan de praat kreeg. Volgende dag “helpdesk” bellen en hun oplossing was dan sorry zeggen en me drie gratis films geven. Die ik vervolgens ook niet kon kijken.

Pas toen ben ik begonnen met het grote downloaden.

Als Tim Kuik en consorten succes willen hebben met hun strijd tegen de piraterij, moeten ze geen zielige acties ondernemen waarbij providers worden verplicht om websites te blokkeren, maar beter gaan samenwerken met de buitenlandse filmindustrie en producenten.

Want op dit moment kan ik als schotelbezitter in the middle of nowhere nergens legaal seizoen 5 van Mad Men kijken. Als AMC (de zender die het in de VS uitzendt) de afleveringen voor een dollar of een euro online aan zou bieden, zou ik ze daar kijken. Maar dat doen ze niet. >>

op 26 04 2012 at 09:54 schreef Judith:

>> Ergo, ik ben geen asociale piraat die graag dingen steelt, maar ik weiger te wachten tot een serie of film eindelijk een jaar na uitgave bij de media markt ligt.

En als bedrijven als Ziggo en UPC hun on demand services beter aan zouden pakken, zouden ze meer klanten krijgen en zal het downloaden (ietwat) afnemen.

op 26 04 2012 at 10:03 schreef Hidde:

Indeed. Neem een nieuwsgroepabonnementje. Daar staat echt *alles*. En een dag na uitzending. In HD kwaliteit. En Engelse ondertitels. En van 5 seizoenen geleden. Kost niks. Maar er is geen helpdesk.

op 26 04 2012 at 10:11 schreef Khadijah:

Nooit Ziggo genomen, alleen de naam al Ziggo, ik heb ook geen tv-abonnement, ik kijk alles via internet, bevalt me prima. Alleen toen ik 2 jaar hier woonde, kreeg ik een brief van Ziggo dat ik een werkende ziggo aansluiting had en nooit had betaald en dat ik dus gratis via Ziggo aan het kijken was, nu als ik hun even belde dan zou het opgelost worden en dan hoefde ik niet te betalen voor die 2 jaar dat ik gratis aan het kijken!!!was. Als ik niks van me liet horen zou ik afgesloten worden. Ik dacht die zijn gek, hebben misschien vergeten af te sluiten na vertrek van de vorige bewoner. Maar ik ga ze niet bellen, ik gebruik het niet eens. Zes maanden daarna werd er eens aangebeld,Ziggo of ze binnen mochten komen, Nee dat mag niet, meneer, ik heb geen ziggo en ik laat u niet binnen. Weer een half jaar later kreeg ik weer zon dreigbrief van Ziggo, dat ze me binnen 2 weken zouden afsluiten. Krabbel, oh dat hadden jullie een jaar geleden toch al gedaan. Nu bekijken jullie het maar, ik ga niet bellen. Mij boeit het niet, ik heb geen televisie dus. Maar wat een doordrammers zijn het dan he.

op 26 04 2012 at 11:39 schreef Sandro:

Peter kijk eens hier:

http://www.0900alternatieven.nl/Ziggo

Alternatief telefoonnummer Ziggo – kun je in elk geval de kosten van het bellen laag houden.

op 26 04 2012 at 12:06 schreef babs:

Iedereen die wel eens een helpdesk belt: neem al je gesprekken op en zeg ook dat je alles opneemt.

Op ebay kun je bij een Britse dame een setje kopen met een telefoon-aansluiting-splitter (maakt van 1 aansluiting 2 aansluitingen) en een kabeltje met aan de ene kant een telefoonaansluiting en de andere kant een microfoonaansluiting. Kun je dus alles in uitstekende kwaliteit opnemen op je mobiel, voice recorder of computer. Kost 10 Euro ofzo.

En je zal merken, vanaf het moment dat je meldt dat je alles opneemt, vernadert de toon en de service. (Ook altijd de naam vragen van degene met wie je belt.)

op 26 04 2012 at 12:23 schreef Tycho:

Tele2? Daar heb ik weer hele andere ervaringen mee. Wat een contact gestoorde harries. Die lui geven je niet eens de mogelijkheid te emailen (terwijl ze fokking internet abonnementen verkopen!). Als je naar het buitenland gaat, blijven ze je brieven sturen, ook al leg je ze uit dat je niet meer in NL woonachtig bent en of je ze niet ajb mag mailen want dat is een stuk handiger en goedkoper dan bellen of papieren post. Geen sjoege. Uiteindelijk kwam ik erachter dat er een ontevreden klant op het net is die emailadressen van Tele2 verzamelt zodat hij en anderen ze kan spammen met klachten en om die reden hebben ze geen klantenservice email meer. Zie http://www.tele2nee.nl

op 26 04 2012 at 12:53 schreef Khadijah:

@Tycho, je kan met de klantenservice van Tele2 heel handig gewoon via de helpdesk chat in contact komen, doe ik altijd werkt prima en kost niks.

op 26 04 2012 at 13:24 schreef Robin:

Je hebt maar twee links nodig om (gratis) alle kwaliteits series te zien zoals: Sopranos, Carnivale, Deadwood, Six Feet Under, The Wire, Dexter, True Blood, The Shield, Boardwalk Empire, Breaking Bad,The West Wing, The Walking Dead ect…

http://torrentz.eu/

http://www.bittorrent.com/intl/nl/

op 26 04 2012 at 14:13 schreef Tycho:

Oh ik werd altijd door een of andere robot behandeld die me uiteindelijk geen antwoord gaf en me uiteindelijk toch liet bellen

op 26 04 2012 at 14:27 schreef Brenda van der Veer:

Ja, zo werkt de klantenservice, leg het probleem bij de klant. Laatst de helpdesk van mijn internet provider gebeld omdat mijn verbinding weer eens was ingestort. Die knul aan de andere kant van de lijn wist mij te vertellen dat mijn splitter was geoxideerd. Nooit geweten dat die dingen kunnen oxideren. Maar ik ben wel zo gek om een nieuwe splitter te gaan kopen, kost mij nog geld ook. Natuurlijk hielp het geen fluit.

Soms verlang ik terug naar de dagen van de goede oude PTT. Toen je nog te maken had met een ambtenaar in een stofjas. Laat maar, ik koop wel een semafoor.

op 26 04 2012 at 15:22 schreef Bigpete:

Het kan gelukkig ook anders. Ik neem alle diensten af van UPC en ben daar erg tevreden over. Storingen zijn zeldzaam en worden snel verholpen.
Het is sowieso beter om alles wat uit één kabel komt af te nemen van hetzelfde bedrijf, dan kan er bij storing nooit naar een ander gewezen worden…

op 26 04 2012 at 17:28 schreef dewanand:

namaste radicale FNaakters,

Ik vraag mij wel af wat er nu zo bijzonder is aan al die nieuwe films uit Hollywood, want het is nu allemaal computer animatie en je weet niet eens meer wie acteert. Avatar zag ik gelukkig op RTL7 twee maanden geleden, en de dvd bleek allang uitverkocht te zijn bij blokker. Ik geloof dat alle nieuwe films toch ergens op internet te downloaden zijn voor geen cent? Kan je ergens de downloads op internet kopen?

Ziggo is een mammoetbedrijf geworden met miljoenen klanten en duizenden systemen, dus is het een puinhoop. Ze willen gewoon snel rijk worden met hun monopolie op de kabel want over een paar jaar zal men dit opbreken en dan komen er concurrenten op de kabel. Dan komen de chinezen in Nederland die hier een prijzenoorlog gaan ontketenen denk ik. Kunnen wij leuke blote chinese wijfjes zien en in het chinees neuken en trekken voor onze tv buis.

Als ik echt een film wil zien dan koop ik gewoon een dvd ervan, want ik geloof dat het dan toch niet veel scheelt in de kosten. OOk muziek koop ik gewoon nog op originele CD, want ik heb respect voor artiesten en wil hen brood niet stelen.

prijzen thuiskopieren zal stijgen, door de verhoogde tax op

op 26 04 2012 at 18:00 schreef madbello:

Je kan inderdaad pech hebben terwijl anderen totaal geen probleem hebben, maar vind het aanbod hoe diensten worden aangeboden op zijn minst misleidend. Als je alles in een PLUS neemt, zou je op zijn minst verwachten dat je ook de TV zenders van TV PLUS zou krijgen, maar dat is niet minder waar. Het enige verschil tussen standaard, plus en extra alles in EEN, is de internet snelheid, als je TV kanalen van de plus en extra wilt hebben moet je in je alles in een plus en extra gewoon extra betalen. Het zal vast aan mij liggen.

op 26 04 2012 at 18:20 schreef Fridjof:

Peter, als SUL (Senior Usenet Leecher) wil ik je graag spoedcursus geven hoe je voor nog geen 8 euri per maand meestal binnen 24 uur je favoriete show moeiteloos en razendsnel kan downloaden.
En ook nog eens zonder storende ondertiteling!

Veel tv-series uit de VS worden in NL pas veel later, gedeeltelijk of zelfs helemaal niet uitgezonden. Voor vele downloader de voornaamste reden om deze te downloaden via usenet.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat je van dit al niet al lang op de hoogte bent…

op 26 04 2012 at 19:05 schreef Boudewijn:

Die online videotheek van Hbo is wel een stuk groterdan hierboven staat hoor: Álle afleveringen van de Sopranos (7 seizoenen dus), 2,5 seizoen van Treme ( wordt wekelijks aangevuld), eerste afl van Veep (net verschenen), seizoen 5 en 6 van Curb, het hele seizoen van het jammerlijk beëindigde Luck, complete Mildred Pierce mini-serie, twee seizoenen Sixfeetunder, eerste seizoen How to make it in America, en nog wat series en inderdaad losse afleveringen van dingen die ik niet ken. De Borgias heb ik ook compleet bekeken op HBO OD, maar die zijn nu idd weg.
Dan zijn er nog films en documentaires.
Overigens heb ik het meeste wat ik wil zien in,ideële wel al gezien dus ik weet niet hoelang ik HBO blijf houden.

op 26 04 2012 at 19:21 schreef Road Agent:

Elke maand staan er hier in het lokale sufferdje advertentie’s helpdeskmedewerkers gevraagd voor tele2 en ziggo bij één en hetzelfde callcentrum.
Verwacht er dus niet al te veel van.

op 26 04 2012 at 19:24 schreef Peter:

Wat Boudewijn zegt, is niet waar. Er staat bijvoorbeeld één enkel seizoen Sopranos op. Eén. Dus niet zeven.

op 26 04 2012 at 19:29 schreef Peter:

Ik heb nooit willen downloaden omdat het zo’n emnorm gedoe is, maar ik denk dat ik maar eens ga uitzoeken hoe het precies werkt.

op 26 04 2012 at 19:31 schreef Robin:

Fridjof schreef: Peter, als SUL (Senior Usenet Leecher) wil ik je graag spoedcursus geven hoe je voor nog geen 8 euri per maand meestal binnen 24 uur je favoriete show moeiteloos en razendsnel kan downloaden.
En ook nog eens zonder storende ondertiteling!

— Via Bittorrent heb ik de ervaring, dat een nieuwe aflevering van mijn favoriete series, er meestal al na een paar uur is en dat je die (redelijk)snel tot zeer snel kan downloaden.—

Voor nog meer informatie:

http://informatieplatform.nl/filesharing/beste-torrentsites/

op 26 04 2012 at 19:55 schreef Fridjof:

@Peter: Valt echt mee. en je hebt er verder geen illegale software voor nodig of zo. en het downloaden is nog legaal ook!

@Robin: Klopt, Torrent is vaak de ‘bron’. Waarna het in no time op de usenetservers staat. Alwaar het downloaden altijd stabiel en sneller is.
Maar laten we hier verder geen inhoudelijke discussie over beginnen. Ieder zo zijn eigen smaak zullen we maar zeggen. Altijd beter dan Ziggo als ik het zo lees.

op 26 04 2012 at 20:02 schreef Duvel:

@Robin – een “Senior Usenet Leecher” ?! :-)

Maar Usenet Peter, niks an om allemaal te leren, maar meer dan de moeite waard om door heen te bikkelen.

op 26 04 2012 at 20:28 schreef Fridjof:

@Duvel:
Yeah! Met een 28k modem inbellen en blijven updaten om de rarretjes binnen te halen voor ze weer van de server af waren (pre-payserver era). ’s Nachts PC aan laten staan en laten doorzuigen zodat na een uurtje of 6, en veel gerename en _0_0_1 een hele film in brokken kon worden binnengehaald. Als je internetverbinding tenminste niet uitviel of de uploader besloot halverwege de upload toch maar af te haken.
En dan na uiteindelijk, soms na een ellenlange reparatie, eindelijk kijken naar een middelmatige speelfilm met klotegeluid.
Zo’n film koste zowat meer aan energie en tijd dan het kopen van een bioscoopkaartje. Maar oh, wat een voldoening!

op 26 04 2012 at 20:44 schreef Boudewijn:

Hier staan ze er echt allemaal op Peter, speciaal net nog even gecontroleerd. Ik bekijk het hier nu via een Ziggo decoder op dezelfde plaats als je hierboven aangeeft, maar dat zou niet uit moeten maken toch? Nouja, misschien wel. Hier staan ze er iig geval allemaal, maar die heb ik al meerdere malen bekeken, dus voor mij had het niet gehoeven.
Niet dat ik mensen aan HBO of Ziggo wil hebben overigens.

op 26 04 2012 at 20:44 schreef Mart:

@Khadija:

En wat nou als mijn Internet het niet doet?

Stokpaardje: Internetstoring, bel de helpdesk. Krijg je zo’n leuk bandje: “Weet u dat u ook op onze website kunt kijken?”. En dat minutenlang. Na tien keer moet ik me inhouden om niet in de hoorn te schreeuwen: “Dat weet ik ja. Daarom bel ik juist!”. Na twintig keer houd ik me niet meer in.

op 26 04 2012 at 20:46 schreef Sasha Berkman:

Ik zit bij xs4all en ik mag the piratebay niet bekijken.

op 26 04 2012 at 20:49 schreef Boudewijn:

En meteen even gekeken naar HBOGo (om tv te kijken op mobiele apparaten en pc’s) en daar staat inderdaad maar 1 seizoen Sopranos. Dat is dus blijkbaar een andere dienst dan HBO on demand.
Misschien ook niet, wat weet ik ervan, maar dat verklaard in ieder geval de verwarring

op 26 04 2012 at 20:56 schreef Robin:

Fridjof schreef: Ieder zo zijn eigen smaak zullen we maar zeggen. Altijd beter dan Ziggo als ik het zo lees.

— Zo is het Usenet of Bittorrent allebei een prachtig en veel beter alternatief dan Ziggo en al die shit van vrijwel al de publieke en commerciële omroepen.—

op 26 04 2012 at 21:28 schreef Powerfrog:

Downloaden is in Nederland nog steeds legaal.
Op de kabel moet heel snel concurrentie komen net als bij electriciteitsbedrijven. Daar heb je ook verschillende aanbieders en toch de zelfde kabel.

op 27 04 2012 at 01:26 schreef MNb:

“Ik neem alle diensten af van UPC.”
Heb ik ervaring mee. Een jaar na mijn emigratie haalden ze nog geld af van mijn rekening voor het kabelabonnement. Ik heb het teruggekregen, maar niet dankzij UPC. Het was wel 11 jaar geleden.

“Laatst de helpdesk van mijn internet provider gebeld omdat mijn verbinding weer eens was ingestort.”
Hé, dat had ik vorige week ook. Ik bellen. Een oplossing werd niet gevonden; het probleem werd doorgestuurd naar de technische dienst. Ik drie dagen geduld oefenen en tenslotte maar weer bellen. De heer van de helpdesk vroeg me om mijn verbinding uit te proberen. En ja hoor, ik kon weer op het net.
Maar ja, ik woon dan ook in een bananenrepubliek met die technische dienst op minstens 80 km afstand gevestigd. Hier zijn ze niet zo modern als Ziggo en zo.

op 27 04 2012 at 01:44 schreef postre:

Gewoon naar Canal Digitaal gaan, schotel kopen en klaar. Supergoedkoop. Als toetje een waanzinnige hoop vrij te ontvangen zenders waaronder vele Engelstalige nieuwszenders vanuit de gehele wereld.

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-zenderlijst-tv-radio.pdf

op 27 04 2012 at 09:54 schreef Somwonn:

@ sasha zoek op wat je wil van piratebay via google. Zie je een pb-link klik dan op “vertalen”

op 27 04 2012 at 11:34 schreef Pyt van der Galiën:

@Sasha

Gebruik een proxy. Of de Firefox plugin “The Piratebay Dancing”. Of Your Freedom: http://your-freedom.net/

Zoals anderen al opmerkten is – i.t.t. hetgeen veel mensen denken – downloaden volstrekt legaal.

Bij het downloaden van torrents kun je het beste even de ‘user-comments’ lezen om te voorkomen dat je met inferieure kwaliteit of een download die 2 weken duurt wordt opgezadeld.

op 27 04 2012 at 13:09 schreef Robin:

Sasha Berkman schreef:

Ik zit bij xs4all en ik mag the piratebay niet bekijken.

—Er zijn genoeg alternatieven!
Dit zijn de meest populaire (Top 15)Torrent sites van dit moment.—

http://www.ebizmba.com/articles/torrent-websites

op 27 04 2012 at 14:01 schreef vetkleppert:

1) Koop een WD-tv.
2) Download wat je wel zien wilt. Al die mooie series waar we hier niet eens van gehoord hebben, docus en speelfilms.
3) Zeg je tv abbo op.

op 27 04 2012 at 20:55 schreef Peter:

Boudewijn heeft gelijk: nu staan alle seizoenen van The Sopranos erop. En de eerste aflevering van Veep en Twee afleveringen Girls.

Mij is ter ore gekomen dat het eerste seizoen Game of Thrones op 30 april van On Demand afgehaald wordt, omdat RTL 4 de serie heeft gekocht. Schandalig. Waar betaal ik dan voor?

op 27 04 2012 at 22:35 schreef MNb:

Voor het recht om geen Game of Thrones te kijken en het recht in plaats daarvan de boeken te kopen? Dat ga ik over een paar maanden doen.

op 27 04 2012 at 22:40 schreef Peter:

Niet dat ik nooit boeken lees omdat ik de hele dag voor de TV hang of zo. Ik ben een grote jongen, MNb, en ik kan zelf bepalen of ik pulpseries wil kijken of een boek lezen, dankuwel.

op 28 04 2012 at 07:39 schreef You On A Gin:

Nu is ‘het boek’ natuurlijk altijd wel beter.

De enige uitzondering die ik daarop ken is Stephen King. De man z’n stijl is waanzinnig slecht, maar zijn plots zijn vaak treffend eng en spannend.
Dus in dat geval kun je de boeken overslaan en de verfilmingen kijken.

Ik mag niet oordelen, en ga dat ook niet doen, over mensen die televisie kijken, maar ik ben blij dat ik ’t zelf niet meer heb. Is maar slecht voor mijn bloeddruk.
Ik hoop dat ooit dat zo machtige medium wat T.V. kan zijn eens tot zijn potentie leeft, inplaats van de frivole, mondaine, materialistische, hersenspoelende onzin waar thans hele volksstammen mee worden vergiftigd.

op 28 04 2012 at 07:52 schreef Fridjof:

Peter,
Als een postbusnummer geeft wil ik het eerste seizoen best opsturen (t/m seizoen 2- deel 4 ook als je wilt).

op 28 04 2012 at 08:16 schreef Peter:

Dank Fridjof, maar dat is niet nodig. Ik heb nog twee afleveringen te gaan, dier kijk ik dit weekend en daarna zeg ik Ziggo op.

op 28 04 2012 at 18:38 schreef gronk:

Je doet ’t ook verkeerdom ;-). Ik heb internet van ziggo (50Mb/s, en daarbij moet ik helaas wel verplicht TV van ziggo afnemen), maar geen TV en exotische betaalpakketten, want alle leuke dingen zie ik via uitzendinggemist, youtube of de torrents. DVD’s zijn in 7 tot 8 minuten binnen.

Als ziggo een betaalbaar internet+telefonie-abo zou aanbieden met vergelijkbare snelheden, dan zouden ze zien dat TV-afname ontzettend zou inkakken. Tot grote schrik van hilversum.

op 28 04 2012 at 19:07 schreef MNb:

Hé Gin, zo denk ik ook over King. Allen Shawshank Redemption is tamelijk goed, waarschijnlijk omdat het kort en to the point is.

PB, het recht om iets niet te zien was als sneer richting HBO On Demand bedoeld. Het lijkt me nogal belachelijk om daarvoor te betalen.

op 28 04 2012 at 19:58 schreef Krek.:

Ben ik dan een sukkel, dat ik gewoon betaal voor al die series, via de iTunes store? Kost meestal rond de 20 euro voor een heel seizoen. Maar dan heb je ze wel direct na uitzening in de States. Walking Dead en Breaking Bad heb ik in één tamelijk slapeloze week helemaal uitgekeken. Hell on Wheels, ook goed.

op 29 04 2012 at 16:04 schreef jan:

het is zo’n enorm kut bedrijf dat is niet te geloven.
als je ze belt blijven ze zgn zo aardig en rustig maar geholpen wordt je nooit, ga je verhuizen dan laten ze je weken wachten.
wil je het pakket uitbreiden zeggen ze dat het zo gaat werken, maar dan werkt het niet. ben nu 2 weken bezig om tv extra te krijgen.
had alles in 1 pakket besteld, dacht daar zit alles in, maar nee, moet je weer na bestellen.
het is ongelooflijk dit ziggooplichterijbedrijf heeft een monopolie en je kan niet eens ergens anders heen. je legt je er bij neer, want er is geen alternatief, ja kpn, dat is een nog groter kutberdijf

op 30 04 2012 at 15:46 schreef Sasha Berkman:

Treme, ook HBO, is een enorm goede serie die hier nog niet genoemd is volgens mij.

http://weblogs.nrc.nl/cultuurblog/2010/04/12/tv-serie-treme-in-premiere-in-vs/

op 30 04 2012 at 15:53 schreef Peter:

Ja, daar ga ik ook maar eens aan beginnen, inderdaad. Van de makers van The Wire, als ik het goed heb.

op 01 05 2012 at 01:15 schreef Sasha Berkman:

Nou spreek je nadien wel :)

op 01 05 2012 at 15:29 schreef Sasha Berkman:

The Borgias is geen HBO

op 25 03 2014 at 06:45 schreef alles in nederland is kut:

Waarom opgelicht worden door providers. met ondemand
En filmpakketjes als je alles gratis kan downloaden met p2p. Lol

op 19 05 2014 at 18:22 schreef Martin:

Bij ziggo kun je de peren weglaten.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS