Home » Archief » Habibi Ana


[20.09.2008]

Habibi Ana

Hassnae Bouazza

kat2 (86k image)

Een Egyptische homo danst op de dansvloer van de Arabische homobar Habibi Ana (‘mijn geliefde’) zoals slechts weinig vrouwen hem na kunnen doen. Draaiend met zijn heupen kijkt hij uit zijn ogen als een diva. Zijn Martinique-short komt boven zijn spijkerbroek uit en zijn rode shirt ontbloot zijn buik.

Op de bank aan de zijkant kijkt het evenbeeld toe van J. Alexander, uit America’s Next Topmodel, en in de hoek achterin bevinden zich drie Turkse jongens die afgezonderd van de rest hun paringsdans uitvoeren zonder iets in te willen boeten aan stoerheid. Ze bewegen rustig op hun benen die iets gespreid staan, de armen onder de brede schouders wijd vooruitgestrekt terwijl ze van links naar rechts wiegen, de arrogante blik op ongenaakbaar.

Verder wat potten en heel veel supergezellige vrouwen-met-piemels die intimiderend goed kunnen dansen en waarvan een aantal overdag door het leven gaat als kut-Marokkanen. Fraai is dat: boete doen voor wat je nachtelijke verboden vruchten door overdag homo’s in elkaar trappen. Maar niet in Habibi Ana waar het barmeisje en de barman (die elke man “schatje” noemt) elke keer als ze de glazen komen ophalen, meedansen met de bezoekers.

De sheesha (waterpijp) wordt er al snel bijgehaald en voor we het weten, staan ook wij op de dansvloer. Mijn vriendin die aanvankelijk niet durfde, is niet meer te stoppen. Een Egyptische homo met Santana-bandje om en een krater tussen zijn voortanden complimenteert haar vanwege haar blonde lokken na elke dans met “mooi”, “heel mooi” en “je kunt mooi dansen”.

De avond is compleet als de ster van de avond haar (zijn?) opwachting maakt: een Aziatische travestiet in zwart-goud gekleurde jurk die vanaf de heupen overloopt in slierten. Onder de jurk draagt ze hotpants. Ondertussen is de diva niet van de dansvloer geweest met zijn soepele heupen: hij kijkt naar links, naar rechts, naar boven, met zijn handen voor zijn mond. Als een geschrokken diva, als een ontdane diva, als een diva die bescheidenheid veinst.

De muziek is opzwepend en de mensen zo ontspannen en warm dat ik al snel alle decorum verlies en dans alsof ik in mijn eigen huiskamer ben. Mijn vriendin en ik wensen heimelijk dat alle mannen zoals homo’s zijn, maar daar hebben we niet veel aan, wel?

Gelukkig is daar Sabri Saad al Hamus, de Egyptische acteur met de fantastische stem, die ons eerder op de avond op de smeuïgste BN-roddels had getrakteerd (een wereldberoemde meneer in de voetballerij blijkt van triootjes en voorbinddildo’s te houden). Sabri amuseert zich kostelijk, is ongeconstipeerd met de vele homo’s die als vliegen om hem heen zoemen en danst fantastisch. Waren maar meer Arabische hetero’s zo ongedwongen.

Habibi Ana is het domein van de homo’s waar ook hetero’s warm onthaald worden. Jaren geleden was ik er ook al eens en toen werd ik bij de handen de dansvloer opgetrokken want: “het meisje danst ook”. Toen ook zag ik een travestiet in een zeer korte rok waaronder zijn pakket goed ingepakt te zien was –ik ben daar nooit van bekomen.

De locatie van de bar is inmiddels veranderd, maar de sfeer en sommige van de vaste bezoekers zijn er nog steeds te vinden. Een aanrader voor een fantastisch avondje uit.

Hassnae Bouazza treft in het geheim voorbereidingen voor de vestiging van het kalifaat in Nederland en dan kunnen die nichten het shaken. Maandagmorgen is ze weer te horen in het radioprogramma Goedemorgen Nederland. En o ja, dit is het derde deel in een serie over seks met moslims. Lees ook deel 1 en 2.

Algemeen, 20.09.2008 @ 12:16

[Home]
 

34 Reacties

op 20 09 2008 at 17:32 schreef Adriaan:

Seks en islam was toch het onderwerp van Hafid Bouazza? Neemt zijn zus het nu over?

op 20 09 2008 at 17:54 schreef DBC01:

Ja, schijnbaar. Familie heeft geen alleenrecht op onderwerpen lijkt me. Problemen mee?

Dit soort avondjes uit zijn even dun gezaaid in je avontuurlijke leven als oprechte Arabieren in een Goudse buitenwijk. Heb zelf de beste stapnachten mogen beleven in dit soort uitzonderlijke tentjes. Je persoonlijke bekrompen hetero trots opzij en beléven, je wordt gerespecteerd om wie je bent! :)

op 20 09 2008 at 18:00 schreef Adriaan:

Ik zeg dit omdat als andere tijdschriften over Arabische televisie schrijven, dat wordt gezien als navolging van Hassnae’s columns. Vandaar.

op 20 09 2008 at 18:14 schreef Adriaan:

Nee, geen problemen. Maar dan heeft Hassnae toch ook niet het alleenrecht op een onderwerp. Waarom dan andere media beschuldigen van navolging zoals in een andere thread is gebeurd?

op 21 09 2008 at 09:47 schreef Adriaan:

Dan is Hafid dus een trendsetteer wat seks en islam betreft – zo wil ik hem dan eren.Ik wil hierop wijzen.Ik vind het opvallend.
Waar blijven zijn stukken eigenlijk?

op 21 09 2008 at 11:11 schreef Peter:

Je komt helemaal niet om Hafid te eren, Adriaan, want je weet niet wat hij over seks en de islam schrijft en je hebt geen idee hoe hij het onderwerp benadert.

Dat blijkt uit het feit dat je het verschil niet ziet tussen Hassnae’s benadering en die van Hafid. Dat verschil is hemelsbreed. Waar Hafid een soort geschiedenis van de islamitische seksualiteit schrijft, waarbij hij put uit de koran, de hadith en vooral de literatuur, beschrijft Hassnae de hedendaagse seksualiteit van hedendaagse moslims, puttend uit eigen ervaringen en ervaringen van mensen om haar heen.

Maar dat interesseert jou helemaal niet. Je bent één van die naargeestige types die een hekel heeft aan Hassnae en die dat per se met de rest van de wereld wil delen.

Wat is er met jullie aan de hand? Hoe kunnen mensen zo diep zakken dat ze iemand, die ze totaal niet kennen, het licht in de ogen niet eens gunnen?

op 21 09 2008 at 11:21 schreef Adriaan:

Hoe kom je daar nou bij? Ik heb niks tegen Hassnae – ik ken haar niet, alleen haar stukken, die ik met veel plezier lees.Ik heb haar niet persoonlijk aangevallen, maar het lijkt wel of elke opmerking over Hassnae’s columns als een persoonlijke aanval wordt gezien.

op 21 09 2008 at 11:43 schreef Peter:

Doe niet net of je neus bloedt, Adriaan. Als je Hassnae’s columns met veel plezier leest, had je dat in je eerste reactie kunnen melden, in plaats van je kinderachtige gebazel dat seks en islam ‘het onderwerp is van Hafid Bouazza’ en over een niet nader gespecificeerde ‘beschuldiging’ aan het adres van andere media om tenslotte op verongelijkte toon te vragen waar de stukken van Hafid eigenlijk blijven.

Alsof je recht heb op de stukken van Hafid, alsof je ooit iets van hem hebt gelezen.

Elke opmerking over Hassnae’s columns wordt niet als een persoonlijke aanval gezien, maar een persoonlijke aanval wordt hier wel als zodanig herkend en het is nou eenmaal zo dat wanneer Hassnae hier iets schrijft, er steevast mispunten uit het houtwerk komen kruipen die steevast de aandacht afleiden van de inhoud omdat ze alleen maar willen zeiken. Jij bent één van die mispunten.

Blij dat DBC01 en Tjerk me eens een keer voor waren.

op 21 09 2008 at 11:49 schreef hassnae:

Ik heb haar niet persoonlijk aangevallen, maar het lijkt wel of elke opmerking over Hassnae’s columns als een persoonlijke aanval wordt gezien.

Kaching! Dat is het natuurlijk. Menig reageerder heeft er nogal wat moeite mee dat Peter het voor me opneemt.

Ik had er eigenlijk geen zin in, "Adriaan", maar laat ik dan toch maar even ingaan op wat je schreef.

Maar dan heeft Hassnae toch ook niet het alleenrecht op een onderwerp. Waarom dan andere media beschuldigen van navolging zoals in een andere thread is gebeurd?

Je gebruikte nogal grote woorden: "beschuldiging", "alleenrecht". Kun je me aanwijzen waar deze beschuldigingen en het opeisen van alleenrecht staan?

Babs was zo vriendelijk me te wijzen op een artikel in The Economist, Peter vulde hem aan dat ook in Nederland andere media nu de Arabische tv hebben ontdekt. Ik lees daarin noch een beschuldiging noch het opeisen van het onderwerp door of namens mij.

Vervolgens ga je door met Hafid te "eren". Er wordt op allerlei schmutzige sites nogal wat gespeculeerd over Hafid, Peter en mij.

Speculeer er vooral op los. Mensen die werkelijk denken dat er een concurrentiestrijd is tussen Hafid en mij, die denken dat wij elkaar afvallen omwille van een stel anonieme idioten en die bovendien ook nog eens denken dat zij precies weten hoe het zit, zijn niet goed bij hun hoofd.

op 21 09 2008 at 12:11 schreef DBC01:

Je zit duidelijk met een persoonlijk probleem. Morgen, als Hasnae een punt vergeet te zetten achter een zin, vraag je je vol gevoel voor drama af waar haar Nederlandse taalgevoel is gebeleven. En overmorgen, als ze schrijft over Islamitische tafelgebruiken dan zou ze ineens afgestapt zijn van haar voornemen over sex te schrijven. Word ik zó moe vam. Je kunt telkens wel een reden opvoeren wat er nu weer vreemd is, maar het zou je sieren als je gewoon zou zeggen wat je eigenlijk dwars zit, dat lucht op. ;)

op 21 09 2008 at 12:23 schreef Peter:

Zo is dat. En als je zo graag Hafids stukken leest, Adriaan, moet je zijn boeken kopen. Je kunt ook de volgende Goedele kopen, met daarin een pornografisch kortverhaal van zijn hand.

Of vind je Hafid alleen de moeite waard als-ie gratis is?

op 21 09 2008 at 12:24 schreef Tjerk:

Waarom dan andere media beschuldigen van navolging zoals in een andere thread is gebeurd?

Beschuldigen? Navolging is geen misdaad? Maar het is leuk Hassnae te eren als trendsetter, aangezien zij op z’n minst als een van de eersten begonnen is over het onderwerp te schrijven.

Verder eens met DBC01: what’s your problem, dude?

op 21 09 2008 at 12:33 schreef Adriaan:

Het woord ‘alleenrecht’ heb ik niet als eerste gebruikt. Dat er wel degelijk een beschuldiging was van ‘nadoen’ van Hassnae’s stukken staat op een andere thread te lezen – gedaan door Peter.

Ik trok alleen maar een vergelijking.

Voor de rest heb ik Hafid Bouazza’s stukken en boeken wel gelezen. Ik ben leraar middelbare school en zijn eerste boek De voeten van Abdullah bracht bij mij Marokkaanse leeerlingen heel wat geschokte reacties teweeg vanwege de seks en islam in dat boek – geen historische benadering, overigens.

En in 2002 publiceerde hij Rond voor rond of als een pikhouweel over homo- en heteroseksualiteit in de Arabische wereld/literatuur. Ik ken zijn werk wèl.

Nu schrijft Hassnae over seks met moslims: dus ik vroeg mij af, zonder bloedende neus, of zij dat nu doet omdat Hafid de weg vrij heeft gemaakt voor haar of dat zij gewoon het stokje heeft overgenomen.

Wat er op andere schmutzige sites wordt beweerd, daar heb ik geen weet van en heb daar niks mee te maken.

Geen persoonlijke aanval.

op 21 09 2008 at 12:41 schreef Peter:

Je bent ‘leraar middelbare school’? Fucking hell, geen wonder dat er bijna geen studenten meer zijn die een foutloze zin kunnen schrijven.

Om maar niet te spreken van hun communicatieve vaardigheden. ‘Waar blijven de stukken van Hafid?!’

Dit schreef ik in die andere draad, Ad:

Niet alleen The Economist doet Hassnae na, ook in Nederland hebben allerlei media nu stukjes over Arabische televisie.

Dat is geen beschuldiging, gewoon de constatering van een feit. Ik kan me voor Hassnae niemand herinneren die dacht: hé, laat ik eens gaan zien of er niet meer te vertellen valt over de Arabische wereld, die boze vlaggenverbranders beginnen een beetje eentonig te worden. Waar kijken ze naar? Wat lezen ze? Hoe is hun seksuele mores?

Als Hafid weer zin en tijd heeft, schrijft-ie vast wel weer eens een stuk op FN. Voorlopig is-ie druk met onder andere het schrijven van een opera en in de NRC schrijft-ie een wisselcolumn met Gerrit Komrij. Ook Hafids schoorsteen moet roken, you know.

Zeg eens, Ad, wat vind je zo leuk aan de stukken van Hassnae?

op 21 09 2008 at 12:46 schreef Adriaan:

Jammer dat een vraag (en geen gespeculeer, zoals Hassnae veronderstelt) zo’n heftige reactie oproept. En speculaties over het resultaat van mijn lesgeven, waar jij niks van af weet, Peter.

Had jij niet zelf gezegd dat het flauw is om over iemands tikfouten te klagen? Nu doe jij het ook.

Ik zal er verder niet op ingaan.

op 21 09 2008 at 13:50 schreef Peter:

Het gaat om meer dan tikfouten, Adriaan. Ik weiger te geloven dat jij een leraar bent op een middelbare school. No fucking way.

op 21 09 2008 at 17:21 schreef Tjerk:

Adriaan, kom op nou: je insteek is een negatieve. Dat is volkomen duidelijk:

"Maar dan heeft Hassnae toch ook niet het alleenrecht op een onderwerp. Waarom dan andere media beschuldigen van navolging zoals in een andere thread is gebeurd?"

Je bent dus niet bezig ‘Hafid te eren’, je bent bezig een ander de les te lezen:

‘Grmpf! Als je zelf de thematiek van een ander overneemt, moet je niet met het vingertje zwaaien dat anderen over dezelfde onderwerpen als jij gaan schrijven.’

Alleen zwaait niemand hier met het vingertje over die andere media. Er is geen sprake van beschuldiging, ook niet van een claim op alleenrecht. Dat jij dat zo leest zegt vooral iets over jou.

@Hassnae; "Er wordt op allerlei schmutzige sites nogal wat gespeculeerd over Hafid, Peter en mij."

Zeg, wil je dat nooit meer zo formuleren? Ik ben nogal visueel ingesteld en het levert geen bekoorlijk beeld op.

op 21 09 2008 at 18:49 schreef Adriaan:

Om met jou te spreken, Peter: voor zover ik mij kan herinneren, schreef Hassnae nooit over seks en islam voordat Hafid Bouazza dat deed, dus ik constateer een feit (volgens jouw definitie).
In Vrij Nederland van september 2002 schreef hij er ook al een artikel over: hij wees erin op dat Arabieren nu als terroristen bekend staan, maar wees op de rijkdom van hun erotische literatuur en status, ook bij de Westerlingen vroeger. Wat Hassnae doet met Arabische televisie, deed Hafid met hun seksuologische werken en inzichten.

En mijn insteek, Tjerk, was niet negatief, want wat jij van mij aanhaalt, was een reactie op DBC01. Mijn eerste reactie was, zoals je zult merken als je haar herleest, een vraag. Geen speculatie, geen vingerwijzing, maar een uitspraak over wat op mij overkomt als een dubbele standaard.

op 21 09 2008 at 19:25 schreef Tjerk:

"..maar een uitspraak over wat op mij overkomt als een dubbele standaard."

Je zegt het nu zelf: je bedoeling was dus een ander de les te lezen.

op 21 09 2008 at 19:39 schreef Adriaan:

Te wijzen op een dubbele standaard; dat is echt wat anders dan de les te lezen.

op 21 09 2008 at 19:46 schreef DBC01:

‘…voor zover ik mij kan herinneren, schreef Hassnae nooit over seks en islam voordat Hafid Bouazza dat deed, dus ik constateer een feit (volgens jouw definitie)…’

Gaaaaaaap. En dan, op een dag, schrijft Hasnae wél over sex en islam. Ja en nu? Is dat verkeerd omdat haar broer haar ooit es voor was? Die zuigende constateringen van je komen strak overeen met dezelfde manier waarop menig middelbare school leerling z’n leraar tot vervelens toe uitholt met opmerkingen waar duidelijk een frustratie in schuilt. Als je de stukken van de genoemde mensen leest en verder happy bent, wat is je probleem dan man? Zeg dan gewoon dat je ook van je wilt late horen op een kritisch-zuigende manier, aangespoord door de frustraties van je Marokkaanse leerlingen. Dan noem je het beestje bij z’n naam.

op 21 09 2008 at 20:16 schreef Tjerk:

Te wijzen op een dubbele standaard; dat is echt wat anders dan de les te lezen.

Ja, hoor. En tu quoque-argumenten zijn eigenlijk bedoeld als compliment.

DBC01 noemt het beestje bij de naam: Je bent op een negatieve manier aan het zuigen.

Er ligt nog een vraag voor je: wat vind je zo leuk aan de stukjes van Hassnae?

op 22 09 2008 at 12:30 schreef Shireen:

Zeg habibti Hassnae,
Gezellig stukje weer; goede sfeerbeschrijving en geef eens wat meer roddels prijs: wat doet hetero al-Hamus dan in een homo-bar..? En wie is die meneer in de voetballerij? Spannend.
Alleen ook wat puntjes van kritiek en dus een paar een lessen in de islamitische ethiek voor jou: 1. Je weet even goed als ik dat homoseksualiteit binnen de islamitische gemeenschap NIET voorkomt. 2. Wat doet een keurig moslimmeisje in het holst van de nacht in een gay-bar in Amsterdam? Ma baseer..!
Kuskus.

op 23 09 2008 at 12:51 schreef Kariem:

Grappig zijn ook de Marokkaanse jongens daar die de schaarse dames proberen te versieren met de briljante openingszin: "Ik ben geen homo"

op 24 09 2008 at 10:23 schreef Peter:

Terwijl iedereen weet dat DE manier om de dames voor je in te nemen de openingszin ‘Ik ben hartstikke homo’ is.

op 24 09 2008 at 15:34 schreef Kariem:

Nee, om de dames voor je in te nemen zeg je gewoon "I take it up in the ass. Moet je desalniettemin wat van me drinken?"

op 24 09 2008 at 19:14 schreef Peter:

Ben je zo aan je vriendin gekomen, Kariem?

Wat vind je van deze:

"Als ik me tot de islam bekeer, trouw je dan met me?"

op 24 09 2008 at 20:13 schreef Kariem:

Mijn vriendin sloeg ik aan de haak met de zin "Ja, dat is inderdaad een pistool in mijn broek"

Die zin van jou heeft zijn werking wel bewezen, als je tenminste de lummels telt die zich hebben laten besnijden en die hun naam veranderd hebben in Abdoel nog wat.

op 24 09 2008 at 20:34 schreef Peter:

Krijg je wel een gedwee en gehoorzaam meisje voor terug.

Jij hebt een Hollandse vrouw, toch? Zit je nou erg onder de plak? Moet je het huishouden helpen doen en zo? En gaat ze dan alles mopperend overdoen?

op 24 09 2008 at 21:12 schreef Kariem:

Man! Sinds ik samenwoon met een Hollandse heb ik dingen moeten leren die me soms doen twijfelen aan mijn mannelijkheid. Afwassen. Vuilnis buitenzetten. Stofzuigen. Koelkast verschonen. Het bed opmaken. Al die shit en nog veel meer.

op 24 09 2008 at 21:24 schreef Peter:

En van de afstandsbediening moet je zeker ook afblijven. Had nou maar naar je moeder geluisterd en was met een lief Marokkaans meisje getrouwd.

op 24 09 2008 at 21:39 schreef Kariem:

Mijn moeder heeft de hoop nog altijd niet opgegeven dat ik met een van mijn nichtjes trouw. De schat.

op 24 09 2008 at 22:13 schreef Peter:

Ik zou voor het nichtje gaan. Dan weet je tenminste wat je hebt.

op 14 06 2016 at 12:22 schreef Wim Raven:

Smakelijk artikel. Herinnert mij aan mijn verblijf in easy-going Cairo, 1971–72. Daar heb ik ook wel zulke avonden meegemaakt. Niet in bars, want die kon ik toen niet betalen, maar gewoon bij mensen thuis, op verjaardagen enz. Er werd lekker gedanst, mannelijk of vrouwelijk, al naar gelang iemand zin had. Mannelijke buikdansers waren er, inderdaad ontzettend knap, en fraaie uitdossingen kon je er ook zien. ‘Cleopatra, the Queen of the Nile’ was een echte ster.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS