Home » Archief » Amina


[14.03.2012]

Amina

Hassnae Bouazza


Illustratie: George Barbier

Gisteren gonsde het op Twitter over de 16-jarige Marokkaanse Amina die zich volgens de Marokkaanse krant Al Massae zaterdag van het leven heeft beroofd door gif in te nemen.

Vorig jaar deed de toen nog vijftienjarige Amina samen met haar moeder aangifte van verkrachting door de tien jaar oudere Mustafa. Familie van de dader benaderde de ouders van Amina om de zaak in den minne te regelen en besloten werd om Amina aan haar verkrachter uit te huwelijken. De zelfbeheersing van mannen wordt altijd in gevaar gebracht door sluwe vrouwen en de eer van vrouwen red je kennelijk door hen uit te huwelijken. Dat de beoogde partner een crimineel is die zijn dochter had verkracht, deed daar voor haar vader niets aan af.

Het huwelijk was geen gelukkige: haar schoonfamilie accepteerde haar niet en haar eigen vader wilde haar niet terugnemen -al ontkent haar vader dit in dezelfde krant. Na een felle ruzie met haar echtgenoot, besloot Amina het gif in te nemen en naar haar ouders te gaan. Naar verluidt hield haar man niet op met haar slaan terwijl ze op weg was naar hen.

Amina is inmiddels niet meer. De autoriteiten van Larache hebben aangekondigd een onderzoek in te stellen en iedereen in de zaak te horen.

Het Marokkaanse wetsartikel 475 stelt dat een verkrachter niet vervolgd hoeft te worden als hij zijn jonge slachtoffer huwt. Vrouwenorganisaties pleiten al jaren voor de afschaffing van dit artikel.

De wet is één ding. Die kun je veranderen en daar strijden veel vrouwenorganisaties, die al behoorlijk wat hebben weten te bereiken, hard aan. Maar de mentaliteit van de gewone man moet ook meeveranderen -en daar wordt te vaak aan voorbij gegaan. Het is veelzeggend dat Amina’s eigen vader de huwelijksregeling accepteerde. Dat hij besloot niet voor zijn dochter op te komen, maar haar weg te geven aan de man die haar lichamelijke integriteit, haar onschuld, ruw verkrachtte. Terecht stelde de Marokkaanse studente Zineb Mouhib de vraag ‘en wat als ze door drie of vier mannen was verkracht, moesten ze dan allemaal met haar trouwen?’

Vrouwen zijn er niet mee geholpen hun verkrachter te huwen. Ze zijn ermee geholpen als autonoom individu te worden gezien ook al zijn ze ongetrouwd, seksueel vrijgevochten of verkracht. Vrouwen zijn ermee geholpen als slachtoffer te worden gezien na zo’n brute daad en niet als een besmeurd wezen dat je weg moet moffelen.

De wet moet worden herzien, maar ook de schaamtecultuur.

Hassnae Bouazza (حسناء بوعزة) schrijft voor onder meer Vrij Nederland, De Volkskrant, NRC Handelsblad, Elle, de Arabische site van de Wereldomroep en OneWorld. Met Femke Halsema werkt ze aan een documentaire over vrouwen en de islam. In 2009 was ze te bewonderen in Vrouw & Paard, ze is regelmatig te horen bij BNR Nieuwsradio en te zien in het programma Z.O.Z.. Dat ze nog tijd heeft om in het geheim voorbereidingen te treffen voor de vestiging van het kalifaat in Nederland, mag een wonder heten. Volg haar op Twitter.

Hassnae Bouazza, 14.03.2012 @ 11:11

[Home]
 

57 Reacties

op 14 03 2012 at 11:39 schreef wh:

gaap. nu weer iets over geenstijl aub

op 14 03 2012 at 11:51 schreef Esther G.:

@wh Gaap? Tijd dat je zelf eens flink verkracht wordt.

op 14 03 2012 at 11:58 schreef Rob:

Gisteren een gast ontdekt op twitter die vond dat vrouwen maar op tijd weg moesten gaan bij hem, anders stond hij niet voor de gevolgen in. Zeker niet als ze “cock-teasing” deden. Dan vroegen ze er gewoon om. Dat was dan ook geen verkrachting of zo. Dan “nam” hij waar hij “recht op heeft”.
Engelse gast, niet iemand uit rare landen met vreemde tradities.
Er is véél te winnen. Zeker in Marokko, maar ook gewoon hier om de hoek.

op 14 03 2012 at 12:01 schreef Tom Lievens:

Ondanks de dagelijkse bewijzen van menselijke onmenselijkheid sta ik steeds weer verwonderd over het totale ingeslapen zijn van sommigen. Ook vraag ik mij af wat hun drijfveer is om hier gapend te komen gapen. Slaap zacht, op uw donzen matras alwaar de met harde keien bezaaide wegen van andermans ellende niet passeren. Bijna benijd ik u, u moet een zorgeloos bestaan lijden, en neen, de ij in lijden is geen schrijffout.

op 14 03 2012 at 12:25 schreef Sandro:

Wat Tom zegt!

Hassnae – verschrikkelijk dat dergelijke dingen nog kunnen gebeuren……
Dat het dan ook nog eens wettelijk zo geregeld is maakt het echt in-en intriest.

op 14 03 2012 at 12:27 schreef Kapoen Hoen:

wh(1e reactie) staat waarschijnlijk voor waardeloze hond. Hoop dat het de vrouwen in jouw familie nooit overkomt! Walgelijke eikel!

op 14 03 2012 at 13:16 schreef Thomas E:

Hassnae, wat zegt de Koran over aanranding en huwen? Want als de aanpak van dit intrieste voorval gebaseerd is op gangbare Koran-interpretatie, zullen in een land als Marokko – waar kerk en staat nog erg verweven zijn – de wet en de gewoontes niet snel veranderen.

op 14 03 2012 at 13:44 schreef babs:

Misschien naïef van mijn kant, maar ik denk dat wh een harde, cynische grap maakte. Als het een grap was, ik vind hem geweldig.

op 14 03 2012 at 13:58 schreef babs:

als de aanpak van dit intrieste voorval gebaseerd is op gangbare Koran-interpretatie, zullen in een land als Marokko – waar kerk en staat nog erg verweven zijn – de wet en de gewoontes niet snel veranderen.

Uitstekend voorbeeld hoe het mis gaat als Calvinisten die weinig flexibel van geest zijn zich gaan inbeelden hoe zaken toe zullen gaan in een land vol moslims die wel flexibeler van geest zijn. Moslims en moslimlanden zijn vaak uitstekend in staat heilige teksten en hun handelingen/de samenleving op een manier te verenigen die elke Calvinistische logica te boven gaat.

Voor de goede orde: er is geen centrale moslim-kerk en er is geen centraal erkend kerkelijk gezag. Individuele imams kunnen machtige posities innemen, net zoals individuele ‘deskundigen’ als bijvoorbeeld Jansen in Nederland, maar niemand vertegendwoordigt de moslims of de Islam.

op 14 03 2012 at 14:17 schreef Bigpete:

De wet moet worden herzien, inderdaad. Ook de leeftijd waarop men mag huwen moet omhoog naar minimaal 18. Maar hoe ga je dat doen in een land waar de koning ook nog de hoogste geestelijke baas is en een groot deel van de bevolking nog heilig gelooft in dat alles wat mo deed goed is en nagevolgd dient te worden???

Daar ligt de grootste uitdaging, mensen moeten zelf leren nadenken. Daarna zijn die wetten zo aangepast…

op 14 03 2012 at 14:29 schreef Rene Koeman:

Wat een intens triest gebeuren, Hassnae.

op 14 03 2012 at 14:36 schreef Ervaringsdeskundige:

@Bigpete.
De mensen moeten zelf leren nadenken ?
Daarna zijn de wetten zo aangepast ?

Het heeft primair te maken met politieke machtsverhoudingen en met politieke strijd.
Daarin bestaat geen simpele oplossing.

op 14 03 2012 at 14:43 schreef Thomas E:

Ben jij een moslimskenner, Babs?
En ben ik een Calvinist die weinig flexibel van geest is?
Fijn voor je dat je zo alziend bent geworden onder de Spaanse zon. Gauw een zeepkist kopen!

op 14 03 2012 at 14:50 schreef Faith:

Wie vergif drinkt en zichzelf daarmee doodt, zal zijn gif in zijn hand dragen en ervan drinken in het vuur, waar hij voor eeuwig in zal verblijven, en wie zichzelf met een ijzeren wapen doodt, zal dat wapen in zijn hand dragen en zijn ingewanden ermee steken in het vuur, waar hij voor altijd zal verblijven.

op 14 03 2012 at 15:22 schreef TFWC:

Je ne baisserai pas les yeux. http://www.youtube.com/watch?v=KVfJh02Y8Wg&feature=related

op 14 03 2012 at 15:45 schreef jos:

@ Thomas E

Er staat niks dergelijks in de koran. Wel in de Bijbel overigens, Deut 22:28-29.

op 14 03 2012 at 15:47 schreef wh:

oh heb ik wat verkeerd gezegd? heb dat hele artikel niet gelezen namelijk. ik kom hier alleen voor de geenstijl stukjes. verder is WH van mening dat vrouwen neuken alleen mag met instemming van beide partijen.

op 14 03 2012 at 16:14 schreef babs:

Ben jij een moslimskenner, Babs?
Nee, maar in Spanje valt me al op dat Calvinistische logica niet op gaat bij het voorspellen van gedrag. Tijdens verblijven in Marokko en Turkije (altijd bij bevriende families, niet resortvakanties) heb ik de indruk gekregen dat het daar nog sterker is.

Niet dat dat persé goed is, zo kan homoseksualiteit en pedofilie door Koran en/of gezaghebbende imams nog zo worden afgekeurd, schandknaapjes schijnen in moslimland Afghanistan wel degelijk voor te komen. Zelfde verhaal met vrouwenbesnijdenis. Staat niks over in de Koran, gezaghebbende imams moeten er niks van hebben, maar in sommige moslimlanden doen ze het lekker toch.

En ben ik een Calvinist
Ja, elke Nederlander is cultureel Calvinist, al heet hij Bisschop Gijssen of Mo Bouyeri. Ook ik, atheistische zuiderling en al meer dan 10 jaar onder katholieken, ben nog altijd Calvinist.

op 14 03 2012 at 16:26 schreef Frollo:

Uiteraard ben ik het volmondig met de auteur eens en onderschrijf ik haar conclusies geheel. Maar dat is juist mijn probleem met dit artikel: het is nogal een open deur.

Wie is er in onze samenleving nou vóór verkrachting? Wie vindt het een prima idee als het slachtoffer geacht wordt met de dader te trouwen? Wie vindt de schaamtecultuur best wel tof? Het antwoord op deze retorische vragen: helemaal niemand. Hoe aangrijpend het artikel ook is, het is eigenlijk tegen niemand gericht. Het aantal mensen dat erdoor aan het denken gezet wordt, nadert volgens mij de 0.

Dat er iets aan die schaamtecultuur moet gebeuren om van Marokko een leuker land te maken, is nogal duidelijk. Het zou juist interessant zijn als de auteur daadwerkelijk met ideeën kwam hoe dit te bewerkstelligen.

op 14 03 2012 at 16:29 schreef Sasha Berkman:

Grote piet: Uit de mond van een PVV aanhanger klinkt de opmerking dat mensen moeten nadenken echt volkomen belachelijk. Zij moeten nadenken van jouw en zelf loop je achter de leugens van Wilders aan.

op 14 03 2012 at 16:34 schreef Ervaringsdeskundige:

@Frollo.
Dat is precies eender met de website http://www.doorbraak.eu – er worden echt
goede onderwerpen aangehaald
maar geen enkel alternatief.
Dat is een algemeen probleem
in Nederland op dit moment.

op 14 03 2012 at 16:43 schreef Mijn objectieve mening:

Als je niet zo’n behoefte hebt om direct sterke conclusies te trekken dan is m.i. het boek „Töchter berühmter Männer“ van Luise Pusch een tip. Marx is mij het meest bijgebleven. Hield zielsveel van zijn dochter Elenanor maar hij dreef haar wel min of meer in zelfmoord

op 14 03 2012 at 16:58 schreef Ervaringsdeskundige:

@ Mijn objectieve mening.
Ik zal het boek zeker niet lezen.
Mijn invalshoek in het leven
is totaal anders.
Op mijn verzoek zijn alle werken
van alle auteurs op
http://www.marxists.org/nederlands
van een zeer slecht lettertype
gewijzigd in een uitstekend
leesbaar lettertype.

op 14 03 2012 at 17:04 schreef You On A Gin:

@ Faith
En als ik mezelf een flinke longkanker rook, krijg ik dan gratis shag tot in de eeuwigheid? In dat geval: zware Van Nelle graag, als dat geen probleem is. En Rizla rood. Een aansteker zal wel niet nodig zijn.

op 14 03 2012 at 17:10 schreef hiek:

Misschien @Frollo 14 03 2012 16:26 leest hier ook wel eens iemand mee die zich afvraagt waardoor er in marokko in zijn/haar ogen zulke merkwaardige wetsartikellen bestaan. En of die oorzaak hier in Holland nog na-echoot in de hoofden van sommige mannen. Mannen die door de dolle fatimas soms als ‘male chauvinist pigs’ aangeduid zullen worden.

Overigens, begrijpt iemand me als ik denk dat een dergelijk wetsartikel 475 alleen in weinig luxueuze omstandigheden ontstaan kan zijn?

op 14 03 2012 at 17:11 schreef Bertje:

Thomas

Het maakt geen flikker uit wat er over in de Koran staat.
De plaatselijke sinterklazen weten het altijd zo te draaien hoe het hun uit komt.
Wat Hassnae Bouazza zegt de wet en de schaamcultuur aldaar moeten worden herzien.

op 14 03 2012 at 18:14 schreef MNb:

In Marokko lopen ze nog zo’n 26 eeuwen achter.

“Wanneer een man een jonge dochter zal gevonden hebben, die een maagd is, dewelke niet ondertrouwd is, en haar zal gegrepen en bij haar gelegen hebben, en zij gevonden zullen zijn; zo zal de man, die bij haar gelegen heeft, den vader van de jonge dochter vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem ter vrouwe zijn, omdat hij haar vernederd heeft; hij zal ze niet mogen laten gaan al zijn dagen.”

Deuteronomium 22:28-29.
De Abrahamistische religieuze boeken en hun interpretatoren hebben behoorlijk hun best gedaan zoveel mogelijk plezier in sex zo grondig mogelijk te vergallen.

Weten we weer waar scheiding van kerk en staat goed voor is.

op 14 03 2012 at 19:26 schreef You On A Gin:

@ MNb
Het meest gezond was geweest om alle ranzigheid in het Oude Testament te lezen als een “zo ging dat in die dagen”. Helaas is dit niet de praktijk geweest bij diezelfde interpretatoren. Mede (doch m.i. niet uitsluitend) hierdoor is het niet eens zo lang geleden dat als vrouw geboren worden in Europa nu ook bepaald geen pretje was. Ik denk dat ‘misogynisten’ niet per sé een Bijbel of Koran (of wat dan ook) nodig hebben; het leent zich weer wél als uitstekend instrument – of vehikel voor vrouwonderdrukkende praktijken.

op 14 03 2012 at 19:27 schreef Frits Cohen:

je bent weer eens lekker aan het generaliseren MNb. Bekend met dit stukje?

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/het-joodse-lichaam.html

En zo kan ik nog wat voorbeelden geven uit de Koran dat sex niet zo zondig e.d. is. Je bent je christelijke visie aan het doortrekken naar alle Abrahamitische godsdiensten.
En leg me meteen even uit wat de scheiding van kerk en staat hiermee te maken heeft.

op 14 03 2012 at 20:52 schreef Thomas E:

Kijk Babs, aan de reactie van MNb heb ik tenminste wat. Kennelijk is er een Sura die er (min of meer) over gaat, al zijn er natuurlijk altijd meerdere interpretaties mogelijk. Meer wilde ik niet weten; zelf heb ik er namelijk de ballen verstand van.

op 14 03 2012 at 21:10 schreef Rene Koeman:

@14 03 2012 at 20:52 schreef Thomas E

Je weet het verschil niet tussen een sura en een boek uit het oude testament? Inderdaad, je hebt er de ballen verstand van.

op 14 03 2012 at 21:19 schreef Thomas E:

O sorry, verkeerd begrepen. Mea maxima culpa ;)Maar goed, ik probeer het tóch nog 1x. Bestaat er een soortgelijke Sura?

op 14 03 2012 at 21:41 schreef hassnae:

Nee, Thomas, in de Koran wordt verkrachting niet goedgekeurd en het huwen van je verkrachter wordt evenmin aanbevolen.

Minimumleeftijd om te trouwen was met de nieuwe familiewetgeving trouwens verhoogd, dus dit is in meerdere opzichten een opmerkelijke zaak.

op 14 03 2012 at 21:55 schreef Bertje:

@ Rene @ Mnb

Het is ook een beetje flauw om het oude testament er bij te halen op wat SGP broeders na neemt een beetje christen deze toch niet meer ernst.

op 14 03 2012 at 21:59 schreef Peter:

Dat zeggen er veel, Bertje, maar dat is echt onzin. De Tien Geboden staan in het Oude Testament, net als de psalmen en het verhaal van de stichting van Israël, om maar een paar dingen te noemen die tot op de dag van vandaag het leven van christenen bepalen.

op 14 03 2012 at 22:04 schreef Thomas E:

Dank je, Hassnae. Dan weet ik nu dat de betreffende wet en schaamtecultuur niet uit de bron van het geloof voortkomen. Was puur wetenschappelijke nieuwsgierigheid.
En ik weet nu ook dat het Oude Testament van de Bijbel deze seksistische idiotie wél uitdroeg. Maar goed, die boeken dateren dan ook uit een veel primitievere tijd.

op 14 03 2012 at 22:07 schreef Rene Koeman:

14 03 2012 at 21:55 schreef Bertje

Calvinisten bij de CU nemen het ook serieus!

op 15 03 2012 at 00:37 schreef You On A Gin:

@ Thomas E
De boekies van de Grote Drie zitten allemaal vol met “seksistische idiotie”, maar ik denk bijv. niet dat de doorsnee Mo Met De Pet écht denkt dat de Hel voor het grootste deel door vrouwen wordt bevolkt. Volgens mij probeert een normaal mens gewoon het beste, meest positieve uit zijn/haar heilige scriptuur te halen. Een beetje hoop, troost en richting.

op 15 03 2012 at 00:47 schreef MNb:

@Cohen: “Je bent je christelijke visie”
Fout. Ik ben atheist en heb aldus geen christelijke visie. Ik wijs op de bron van de ziekelijke wijze waarop Abrahamisten met sex dealen. De basis is: sex is slecht en moet strikt gereguleerd worden, altijd ten koste van vrouwen. Dat er vele joden, christenen en moslims zijn die er een gezond en plezierig sexleven op na houden doet daar niets aan af. Over hen heb ik het niet.
Vergelijk die Marokkaanse wet met dat citaat uit Deuteronomium, merk de overeenkomsten op en je weet waar die wet vandaan komt – van een voorschrift dat 26 eeuwen geleden is opgesteld. Daar breng je niets tegenin, doodgewoon omdat er niets tegen in te brengen valt.
De scheiding tussen kerk en staat biedt enige garantie dat dergelijke zieke godsdienstige ideeën geen wettelijk voorschrift worden, zoals in Marokko gebeurd is.

Waarom is het flauw, Bertje, om na te gaan wat de oorsprong van ideeën is, ook al zijn ze ziek?

op 15 03 2012 at 08:23 schreef Gerry:

Het staat niet in de Koran Babs, dus dat Moslims in staat zijn om soepel met geschreven tekst om te gaan is blijkbaar niet altijd een voordeel, gezien wat er zich daar afspeelt en waar vrouwen daar voor vechten. Gevechten die zich onder de calvinisten hier niet afspelen, zelfs niet onder de SGP’ers.

op 15 03 2012 at 09:14 schreef leo schmit:

Hierboven zie ik van Babs twee reacties opeen. Als ik dat doe slaat Peter snel toe.

Sorry Hassnae voor dit off-topic commentaar. Een goed stuk voor een goede zaak en hopelijk wordt de wet daar aangepast. Misschien is het interessant eens te kijken hoe een paar honderd jaar geleden, of misschien nog wel veel korter terug, in ons Europa op ‘verkrachting’ werd gereageerd. Misschien weet Italiaanse Rob daar wat over. Ik heb net Manzoni’s prachtige ‘I Promessi Sposi’ uitgelezen (The Betrothed in het Engels) rond het thema van vrouwenroof door de landadel. Het huwelijk was voor betrokkenen de enige bescherming, maar de lokale priester wilde niet meewerken.

op 15 03 2012 at 09:39 schreef David_Aes:

Mooi geschreven, verwoord goed mijn gedachten erover.

op 15 03 2012 at 10:11 schreef babs:

Het staat niet in de Koran Babs, dus dat Moslims in staat zijn om soepel met geschreven tekst om te gaan is blijkbaar niet altijd een voordeel, gezien wat er zich daar afspeelt en waar vrouwen daar voor vechten

Dat had ik al gezegd.

op 15 03 2012 at 10:30 schreef Mijn objectieve mening:

@Ervaringsdeskundige
Ben benieuwd hoe jij weet hoe Luise Pusch over Marx (of bv Bach) schrijft.

op 15 03 2012 at 11:28 schreef ervar des:

@ mijn objectieve mening.
Dat weet ik niet en dat wil ik
ook absoluut niet weten.

op 15 03 2012 at 15:06 schreef You On A Gin:

@ ervar des
Waarom dan niet? Is zij zo fout? O_o

op 15 03 2012 at 15:53 schreef Kees:

“Vrouwen zijn er niet mee geholpen hun verkrachter te huwen.”

No shit, Sherlock!!

op 15 03 2012 at 17:35 schreef ervardes:

@ You On A Gin
Bij het lezen over Karl Marx
beperk ik me tot de website
http://www.marxists.org/nederlands
en tot http://www.citaten.net
Voor de rest heb ik
geen belangstelling.
Het omgekeerde geldt
waarschijnlijk voor jullie.

op 15 03 2012 at 19:37 schreef You On A Gin:

@ ervardes
Ach, er zijn altijd meerdere invalshoeken als je het mij vraagt. Als ik wil weten of Gerard Joling leuke muziek maakt ga ik een CD van hem kopen en niet de reacties op zijn fansite lezen. ;)

op 15 03 2012 at 20:00 schreef Frits Cohen:

Nee MNb, dat jij een atheist bent, zal wel, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat je de Christelijke visie op sexuelateit aan het doortrekken (veralgemeniseren) naar de andere twee Abrahamitische religies.
Scheiding van kerk en staat heeft hier ook niets mee te maken. Jij doelt op Laïcisme. De scheiding tussen kerk en staat is iets heel anders.

op 15 03 2012 at 21:13 schreef dewanand:

namaste radicale FNaakters,

Nu ben ik tot het inzicht gekomen dat geloofsstelsels, cultuur en de eigen gelukkigheidsfilosofie (zie boek prof Zwaluw, het grote geheim) allemaal relatief zijn en dus totaal ongedefinieerd. Mijn nieuwe theoretische inzichten moet ik wel nog goed uitwerken op papier.

Mbt islam en trouwen met de verkrachter(s)
In de Sharia is dit allemaal heel goed geregeld en de schuld ligt bij de vrouw als er sprake is van verkrachting, want zij was overspelig en moest beter weten. De Sharia heeft twee klassieke scholen, en de Koran en de vele Hadiths worden hierbij letterlijk en figuurlijk geinterpreteerd om recht te spreken, door Mullahs, Imams en Ayatollahs. Bewijsrecht volgens de Sharia is echt totaal anders en wij hier, FNers en Westerlingen, zullen dit raar en ziek vinden.

Het verplicht moeten huwen van de verkrachter is iets dat voor gelovige moslims gewoon vanzelfsprekend is en men ontkent hierbij het begrip vrouwenrechten of de waarde van een meisje.

Ik oordeel niet meer wat goed is en niet goed in deze zieke mensenwereld, want ik heb nieuwe theoretische inzichten, aangaande levende schepsels.Misschien is elk mens wel een onmenselijke barbaar.

dewanand

op 15 03 2012 at 23:57 schreef Elin:

Ik weet niet of dit nou specifiek bij een schaamtecultuur hoort. Lijkt me meer gewoon bij een patriarchale cultuur horen waarbij vrouwen (en kinderen) als BEZIT wordt gezien. Alleen al dat je zegt dat die vader Amina “weg geeft”. Ze is niet zijn bezit. Stel er is geen schaamtecultuur, dan zou die pa haar dus nog steeds kunnen “weggeven” aan eenieder die hij wél tof vond!? Lijkt me nog steeds een tamelijk, eh, inhumane situatie.
Maar goed, dat gaat er bij de meeste mannen hier ook niet in. Tekenend wat dat betreft, is dat pas sinds 1991 verkrachting binnen het huwelijk óók als verkrachting geldt. In NL dus.

op 16 03 2012 at 03:15 schreef MNb:

Je kunt je onzin wel herhalen, Cohen, het blijft onzin. Ook je opmerking over laicisme dat hééééél iets anders zou zijn dan scheiding van kerk en staat is onzin.
En je weet het. Daarom verander je stiekempjes “je christelijke visie” in “de christelijke visie”. Genieperd.

Dergelijke achterlijke religieus geïnspireerde wetgeving komt ook elders voor:

http://freethoughtblogs.com/butterfliesandwheels/2012/03/a-triumph-for-the-texas-taliban/#comment-122085

op 16 03 2012 at 08:22 schreef You On A Gin:

dewanand,
Nee, je generaliseert, en ja, mensen zijn barbaren. Maar dat hoort bij Kali Yuga.

op 16 03 2012 at 18:01 schreef dewanand:

namaste You on a gin en Fnaakters,

Ik vraag mij nu af of islam misschien niet het allerbeste is voor het beest dat zich ooit mens noemde op aarde. De Sharia heeft superieure aspecten en vrouwen rechten zijn heel anders.

Vertel mij in welk opzicht ik generaliseer? Vrouwen hebben een lagere status en geen rechten in de Sharia van de islam, maar dit vind ik natuurlijk en niet direct fout. Het gaat om relatieve zaken aangaande geloof en wat je gelukkig maakt. Moslims voelen zich gelukkiger als alle meisjes met hoofddoeken en burqas rondlopen en ook nog geen rechten hebben en dat is heel normaal voor intelligente zoogdieren. Islam vind ik niet fout maar ook niet goed. Islam is islam, net als naaktlopers naakt lopen.

Waar zijn die verlichte moslims die nu naakt lopen in hun hypermoderne moskeeen? Allah heeft ons naakt geschapen, en Allah heeft in de Koran toch niet verteld dat wij kleren moeten dragen. De blote moslim zou een zegen zijn voor de hele wereld en iedereen zou moslim willen worden.

dewanand

noot
onder elke hoofddoek en burqa zit een hete blote moslimhoer die stevig gepakt wil worden in naam van Allah, om de zegen van Allah te verkrijgen.
Allah ho akbar.

op 16 03 2012 at 23:21 schreef Bertje:

@ dewanand

Voor jou geen kaas soufflé en cola meer na 17:00 uur.
Man man wat een ….. tja wat is het eigenlijk.

op 17 03 2012 at 10:31 schreef You On A Gin:

Hoi dewanand,
Wat ik bedoelde met generaliseren is dat ik de indruk kreeg dat je generaliseerde op het punt dat ‘alle’ moslims er zo over zouden denken. Het mooie is juist – er bestaan zoveel islams als er islam-belijders bestaan. En dat is nu juist wat de extremisten vrezen; dat mensen de leuke/mooie dingen die in de Bijbel/Torah/Koran staan gaan toepassen op zichzelf; dat ze gaan cherry picken naar hun eigen gerief.

Abrahamieten kennen dan het concept van Shakti niet, maar zij zullen vast nog wel de kracht en het belang van vrouwen en vrouwelijkheid erkennen. Geef het tijd. Ik geloof nog steeds dat wij allen spiritueel verenigd zullen worden.

Wat denk ik belangrijk is, is om mensen te laten nadenken over waar ze in geloven. En dat is precies waarom een gevaarlijke idioot als Khalid Yasin zijn toehoorders aanraadt om niet in te gaan, of ueberhaupt na te denken over oprechte vragen die ‘ongelovigen’ je stellen over Islam.

Een groet.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS