Home » Archief » Gevoelig


[27.09.2009]

Gevoelig

Peter Breedveld

Essaydi27
Foto: Lalla Essaydi

Deze nieuwe editie van uw favoriete fundamentalistisch-hedonistische familiemagazine staat in het teken van de Marokkaanse fotografe Lalla Essaydi. Die zag ik een paar weken geleden voor het eerst, en toen ik op zoek ging naar meer informatie, stuitte ik op het bericht dat foto’s van Essaydi waren geweerd op een – hoe kan het ook anders – Nederlandse fototentoonstelling. Het ging om naakten en de organisatie vond dat ‘die te gevoelig zouden liggen bij het islamitische publiek’.

Dit is niet de enige keer in Nederland dat goedbedoelende niet-moslims voor moslims bepalen wat gevoelig ligt of aanstootgevend is. Sinds Laurens-Jan Brinkhorsts bizarre typering van moslims als een munitiedepot is de ene na de andere maatregel genomen om te voorkomen dat moslims spontaan zouden zelfontbranden. Het bestuur van de Universiteit van Utrecht censureerde bijvoorbeeld in 2006 een oratie uit vrees dat islamitische studenten stennis zouden schoppen en er is zelfs een cartoonist door een politiemacht van zijn bed gelicht omdat hij moslims zou kwetsen. Regelmatig verschijnen er berichten in de krant over kunstwerken die worden verwijderd omdat ze aanstootgevend voor moslims zouden zijn.

Achteraf blijkt meestal dat moslims helemaal niks te maken hebben met al die beknottingen van de vrije meningsuiting. Die stennis-schoppende islamieten aan de Universiteit van Utrecht bestonden helemaal niet, na de arrestatie van Gregorius Nekschot zette nota bene een bond van Marokkaanse imams daar vraagtekens bij. De anti-islamfilm van Geert Wilders kreeg vóór het verschijnen al het hele CDA over de zeik, maar geen moslim die er wakker van lag, zelfs in de Arabische wereld niet.

Maar zulke nuances gaan aan het grote publiek uiteraard verloren. Daar beklijft het beeld van de moslim die bij het minste of geringste in blinde woede ontsteekt, en aan het moorden slaat. Zo gedijt islamofobie, aangewakkerd door dwaallichten, niet zelden van progressieve schnitt, die het beste met moslims voorhebben, en ze tegelijkertijd ten diepste minachten, en dus in hun naam allerlei bizarre besluiten nemen. Of die gaan mijmeren over de democratische invoering van de sharia.

Maar hoe gevoelig liggen foto’s van naakte vrouwen nou werkelijk bij het ‘islamitische publiek’? Deze site grossiert in naakten, soms zelfs van erotische of pornografische aard, en ik spreek vaak moslims die trouwe lezers zijn van Frontaal Naakt. De hele NIO-redactie is verslaafd en de NMO stuurt me al haar persberichten. Via via weet ik dat ik goed lig bij het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders. Ja, Mo-met-de-Pet en Fatima de Huisslavin zullen niet zo verguld zijn met de prachtige portretten van Yoshiyuki Iwase, maar die zie je echt niet op de Noorderlicht Fotomanifestatie. Die zullen nooit weten wie Lalla Essaydi is.

Wie er wel grote moeite hebben met al het naakt op mijn site? De zelfbenoemde vrijheidsstrijders uit het Wilderskamp raken er niet over uitgezeurd. Hoe vaak ik al niet ben beschuldigd van pedofilie en kinderporno, hier en op de vele domrechtse websites. Om nog maar te zwijgen van de ranzige projecties van types als de vieze oude man Filantroop. Ergens ook grappig, hoe die verbeten kruisvaarders moslimvrouwen willen dwingen hun hoofddoek af te doen, terwijl ze in schuimbekkende razernij ontsteken bij het zien van een naakt mens.

Mochten bestuurders een volgende keer dus weer eens de aandrang voelen om naakten uit expositieruimtes te weren, kunnen ze dat beter doen om de gevoelens van Vrije Volkers te sparen. De meeste moslims die ik ken zijn een stuk liberaler.

Peter Breedveld leest Asterios Polyp van de onvolprezen David Mazzucchelli.

Peter Breedveld, 27.09.2009 @ 10:42

[Home]
 

36 Reacties

op 27 09 2009 at 11:58 schreef vetklep:

Ik ging gisteren even naar de slijter voor een litertje Smirnoff. Achter de toonbank stond een alleraardigst koplapje. Vriendelijk en open gezichtje. Ik glimlachte al voordat ik het door had. Ondanks mijn aversie tegen kopvodjes dus. Ze was in gesprek met de klant voor mij. Zo’n typische bakfietsmoeder. Over Ramadan en drank. Op die typische politiek correcte en multicultureel welwillende toon. Hoe dat kon en zo.

op 27 09 2009 at 13:08 schreef sloffervos:

Die liberale houding ten aanzien bloot bij ‘de moslim’ ontgaat mij helaas toch in de dagelijkse praktijk. Zeker wanneer in het buurt-pierebadje hier de jonge moslimmeisjes vanaf een jaar of 5 zijn te herkennen aan het bikinitje of badpakje, en de blonde dametjes vrolijk in hun nakie rondspringen. Misschien begeef ik me in te volkse kringen?

op 27 09 2009 at 16:08 schreef hj:

En dit gebeurde in 2004?

op 28 09 2009 at 05:07 schreef MNb:

Slofferige redenering, Sloffervos. Op analoge wijze kunnen PB en co mij inwrijven dat mijn liberale houding hun ontgaat. Ik weiger namelijk ook mij van mijn laatste kledingstuk te ontdoen op het naaktstrand. Daar heb ik toch bij verschillende gelegenheden in gedeeltelijk geklede staat rondgedart. Misschien trekt u voorbarige conclusies? Wilt u moslims gedrag opdringen naar uw hoogverheven normen?

op 28 09 2009 at 07:48 schreef sloffervos:

Dat ik hoogverheven normen heb zal ik niet ontkennen, bedankt voor de erkenning. Maar om nou anderen gedrag op te willen dringen, uh nee, waar leidt u dat uit af? Uit mijn verwondering geuit in bovenstaande reactie?

op 28 09 2009 at 09:17 schreef sabaroth:

Ik word in elk geval steeds geiler van die mooie naaktfotos hier.

op 28 09 2009 at 10:21 schreef Chaimae:

Moslims moeten gewoon niet zoveel aanstoot nemen aan dingen en een schild bouwen. En ik denk inderdaad dat steeds minder moslims (zoals dat resoneert in het artikel van Peter) aanstoot nemen aan zaken, mede omdat ze er soort van immuun tegen geworden zijn. Naarmate de tijd verstrijkt en de moslims meer te krijgen maken met ‘anti-islamitische zaken’ past het gedrag van moslims zich aan. Dit kost tijd, maar op den duur zal een sterke afweer aangemaakt worden. Zoals ze dat hier in Twente zo mooi zeggen: Schilderiej’n en ruzie mö-j van wiedt’n bekiekn.

Wat de naaktfoto’s betreft, ik ben ook niet van het naakt. Vind een badpak of bikini al ‘not done’ en erg genoeg. Maar het is wel mooi om na te kijken hoor.

op 28 09 2009 at 11:06 schreef Chaimae:

De profeet ging heel anders om met ‘kritiek en beledigingen.’ In een hadeeth wordt verteld dat een groepje mensen bij de profeet kwamen en hem begroeten met asamu aleikum. Oftewel, de dood op jullie. De profeet groette terug met wa aleykum. Toen Aicha hem een reprimande gaf (omdat hij dus zo teder was) zei hij dat Allah houdt van zachtheid op ieder gebied.

De profeet en zijn islamitische aanhang stonden niet op hun kop bij het minste en geringste.

op 28 09 2009 at 13:17 schreef Peter:

Vind je een badpak of bikini ‘erg genoeg’, Chaimae? Waarom?

op 28 09 2009 at 13:59 schreef Chaimae:

Ik persoonlijk vind het niet kunnen, en zou er zelf niet in zwemmen, maar ik begrijp best dat anderen er anders over denken.

op 28 09 2009 at 14:01 schreef judas:

naar mijn bescheiden mening zijn de mensen die zaken verbieden omdat “de moslims” er aanstoot aan zouden kunnen nemen niet dezelfden als die tegen het hoofddoekje zijn, zeg maar, in breedveld’s domme wereldbeeld, hvv-ers deze laatsten willen immers dat de tentoonstellingen doorgaan, dat die toespraak gehouden had moeten worden, kortom de stemmingmaker maker breedveld gooit de zaken in de war, of liever doet een doorzichtige poging om mensen die totaal tegengestelde meningen hebben dezelfde mening toe te schrijven. hoe dom en onnozel iemand kan zijn, maar je als je dat blozende bolle blote-billen gezicht van breedveld gezien hebt ook weer niet zo vreemd

op 28 09 2009 at 14:05 schreef Chaimae:

Kanttekening!

Overigens niet met opvoeding meegekregen. Heb twee zusjes die gewoon in bikini zwemmen en waar absoluut niet moeilijk over gedaan wordt. Ik heb dat denkbeeld (badpak/bikini not done) mijn eigen gemaakt. Het is veel specialer om je lichaam alleen aan je vriend/man te laten zien.

op 28 09 2009 at 14:05 schreef Peter:

Ja, oké, maar waarom vind je het niet kunnen?

op 28 09 2009 at 14:07 schreef Chaimae:

Ik vind het net iets te naakt. Voel me er onprettig bij..

op 28 09 2009 at 14:24 schreef Peter:

O, maar dan durf je dus gewoon niet, in plaats van dat je het ‘niet vindt kunnen’.

Dat van je lichaam alleen aan je geliefde laten zien vind ik aan de ene kant wel sympathiek en romantisch, aan de andere kant geef je daarmee je seksualiteit een soort van sacraliteit die de aandacht afleidt van waar het volgens mij echt om draait bij seks, namelijk warme intimiteit.

Ben verbaasd dit te lezen van iemand die vorige week nogal hard tekeerging tegen hoofddoekdraagsters. Nu blijkt dat jij op dezelfde lijn zit als die hoofddoekdraagsters.

Het zou goed zijn voor moslims om eens publiekelijk al hun kleren af te gooien.

op 28 09 2009 at 14:28 schreef Peter:

Judas, post eens een foto’tje van jezelf?

op 28 09 2009 at 14:34 schreef Chaimae:

Dat is heel wat anders, Peter. Een hoofddoek zou ik nooit dragen. Redenen hiervoor heb ik gegeven.

op 28 09 2009 at 14:39 schreef Peter:

Precies, je schreef onder andere:

Het fundamentele probleem is dat die hoofddoekjes heel wat teweeg brengen bij de islamitische mannen. Heb jij wel eens gevraagd naar moslima’s waarom ze de hoofddeksel dragen, Mart? Ik wel, en negen van de tien keer kreeg ik antwoorden als: ”ik zie mezelf als een diamantje. Ik word niet als lustobject gezien. Ik bescherm mezelf tegen de ogen van het kwaad.” Welk kwaad? En waar beschermt het dan tegen? Dus, dames zonder een vod zijn geen diamanten?

Vind je niet dat er overeenkomsten zijn tussen die idee van een diamantje en jouw romantische idee dat alleen je man jouw naakte of halfnaakte lichaam mag zien?

op 28 09 2009 at 14:53 schreef vetklep:

Ik durf ook niet in zwembroek het strand op, omdat ik bang ben dat al die vrouwen zich weer niet zullen kunnen beheersen als ze me zo zien.

Oh nee, ik schaam me gewoon voor mijn vette pens. En eigenlijk snap ik niet dat al die andere badgasten dat niet doen.

op 28 09 2009 at 15:04 schreef Chaimae:

Nee, want ik ben niet van mening dat wat hoofdhaar mannen opgewonden maakt.

op 28 09 2009 at 15:11 schreef Peter:

O, dacht je dat? Want dat heb je mis.

op 28 09 2009 at 15:15 schreef Chaimae:

Stel dat het zo zou zijn? Is dat dan reden genoeg om je hoofdhaar te bedekken met een vod? Is het niet raar dat de islam nauwelijks mannelijke, sexuele restrictie kent?

op 28 09 2009 at 15:17 schreef Peter:

Ja, dat is raar. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik die exclusiviteitsclaim, die jij je geliefde op het zien van je lichaam gunt, in dezelfde sfeer vind liggen.

op 28 09 2009 at 15:21 schreef Chaimae:

Nee Peter, HOOFDREDEN waarom ik niet in badpak/bikini zwem is omdat ik ietwat onzeker ben.

Een hoofdoek vind ik onzin en de achterliggende gedachte is idioot.

op 29 09 2009 at 00:32 schreef Tjerk:

Oké. Chaimae op het strand. Waarmee gaat ze te water?

op 29 09 2009 at 10:18 schreef Chaimae:

Ik zwem slechts in Marokko op het stand, en dat doe ik dan in een lange pyjama of een legging met een t-shirt. Niks mis mee, zolang ik me maar niet neerbuigend gedraag ten overstaan van dames die wel gewoon in zwemkleding zwemmen.

op 30 09 2009 at 03:15 schreef deDeurs:

“Nee, want ik ben niet van mening dat wat hoofdhaar mannen opgewonden maakt.”

“O, dacht je dat? Want dat heb je mis.”

————
Wat een heerlijke dialoog. Zoals Breedveld al fijntjes duidelijk maakte; Chaimae, your medieval accent is showing dear.

Ik begrijp overigens geen barst van die, overigens prachtige, foto’s. Dit doet mij denken aan die beroemde straatmuzikant in New York; ’the Naked Cowboy’. Echt weer iets voor Amerikanen om een man met cowboyhoed en in beschaafde herenslip van de Hema en western boots te omschrijven als ‘naked’. Die vind ik niet eens Semi-nude en wat er aan naaktheid achter die Y-front blobt kan ook een opgerolde sok zijn.

Of hilarischer, ‘MEGAN FOX NAKED!’ en dat blijkt dan te kloppen, maar haar foxy nudie gaat schuil achter drie joekels van sterren. Dus je ziet wat blote schouderpartij en een paar onbedekte enkels. Megan Fox stark fucking bare ass naked, maar dan wel voordat de internetpolizei mij virtueel de ogen dichtsloeg. Aldus geloven ik en heel veel Yanks dat celebrities met een ster op de muts en twee op de tepels geboren worden. Ja, en nu word ik hier ook al in het ootje genomen!

Als de PVV en gansch aspirant-islamitisch gristenNederland zeker weet dat het fotomodel onder die draperieën n**kt is, hebben ze een punt. Als de tentoonstelling andere, bl*te foto’s van mevrouw Essaydi bevat, hebben ze heel veel punt: Allah-beledigend n**kt. Maar ik vraag me af waarom juist hier afgedekte modellen worden getoond.

op 30 09 2009 at 10:09 schreef Peter:

Niet medieval, Willem. Romantisch. Veel vrouwen hebben net zulke romantische ideeën achter hun hoofddoek, en ik kan me er nog wel iets bij voorstellen ook.

op 30 09 2009 at 13:21 schreef Chaimae:

Mischien moet je eens wat beter lezen, deDeurs. Er zit een wereld van verschil tussen iemand die een hoofddeksel op haar hoofd zet en daarmee mannen als potentiele verkrachters wegzet en iemand die zich gewoon niet fijn voelt in badpak, maar verder wel gewoon het hoofdhaar ongemoeid laat.

Medieval snijdt geen hout, beste. Want, wat heeft dat eigenlijk met de Middeleeuwen te maken? Een vod is Middeleeuws inderdaad, omdat de mannen toen nog dusdanig onderontwikkeld waren en dachten dat sexsuele restrictie bij de vrouwen ligt. Nu is dit anders. Maar dat doet weinig af aan het feit dat iemand liever niet in zwemkleding zwemt.

op 30 09 2009 at 19:08 schreef deDeurs:

=omdat de mannen toen nog dusdanig onderontwikkeld waren en dachten dat sexsuele restrictie bij de vrouwen ligt. Nu is dit anders=
Wat een mooie verrassing.

=[Maar dat doet weinig af aan het feit] dat iemand liever niet in zwemkleding zwemt=
Wat een idiote opvatting.

op 30 09 2009 at 19:44 schreef Chaimae:

Kan jij me eens vertellen wat er zo idioot is aan mijn opvatting? Weet je, niet iedereen heeft zo een lekker lichaam als jou, Deurs.

op 30 09 2009 at 23:28 schreef deDeurs:

Daar gaat het niet om, Chaimae. Ik heb geen ‘lekker’ lichaam, en dat krijg ik niet meer ook. Het gaat erom dat jij zelf het wel of niet dragen van een uitgesproken (en hier neem ik geen wóórd van terug) islamitisch hoofddoekje koppelt aan wel of niet ontkleed/half ontkleed zwemmen. Oftewel, aan de typische preutsheid van Arabische volken. Die enorm de nadruk leggen op het zondige van het tonen van het lichaam. Zodra ik daar mee geconfronteerd word, zit ik hoog in de gordijnen.

Maar ik val je misschien te hard aan?

=omdat ik ietwat onzeker ben=

Dit snijdt hout. Er zijn ook miljoenen oerHollanders die 24 uur per dag kleding dragen met uitzondering van die paar minuten onder de douche. Persoonlijk vind ik dat niet alleen raar, ik vind het fysiek en mentaal ook niet gezond. De opmerking ‘ik voel me naakt niet prettig’, is een leugen. Tijdens de Elfstedentocht zou je een punt hebben, of op een receptie van de Majesteit.
Maar mij ergert het dat je omwille van verklaringen en excuses hiervoor aan het draaikonten bent.

=Wat de naaktfoto’s betreft, ik ben ook niet van het naakt. Vind een badpak of bikini al ‘not done’ en erg genoeg. Maar het is wel mooi om naar te kijken hoor=

Zie je wat ik bedoel? Je probeert een westers badpak normaal te vinden maar in je hart vind je het gruwelijk. Maar in je discussies met vrouwen die het niet-bedekken van het haar juist weer een gruwel vinden, zul jij je dan staan te verdedigen, want jij vind ‘bloot’ haar volkomen normaal. Het is allemaal nogal tegenstrijdig, des te meer omdat je er zelf een geloof en een cultuur bij betrekt. Tja, ik heb absoluut geen begrip voor de fantasie dat een god via zijn profeet heeft bepaald dat het tonen van je lichaam slecht is, zondig, misdadig. Dat slaat echt absoluut helemaal nergens op. Het is misschien niet altijd comfortabel en praktisch, maar dat is een ander verhaal. Als God niet wil dat we naakt zijn, had hij ons wel met boomschors bekleed. Kleding; een sociaal principe, maar wel een verknipte.

Voel je je eigenlijk nog wel prettig op straat met onbedekt gezicht en handen? Die zijn net zo hartstikke naakt als de rest van je. ‘Ja, maar dat zijn geen intieme delen’, nee, maar ze komen er wel vaak buurten.
Schaamte is vet aangeleerd, Chaimae, door machthebbers die elke vorm van volksvrijheid voor hun eigen weldoorvoede buiken en het uitoefenen van hun elitaire liederlijkheden en perversiteiten een bedreiging vonden. Priesters en religieuze volksleiders hebben maar één geloof: Hypocrisie.

In jouw geval is die schaamte dus zwaarder opgelegd dan in westerse landen. In de Bijbel staat hoegenaamd niets over het satanische van bloot, Mohammed meende dat in de Islamse bewerking even recht te moeten zetten. Soera nr zoveel: Mannen dienen in badhuizen hun knieën bedekt te houden. Je onderbenen zichbaar laten zijn is dan niet zedenloos? Ik kan je verzekeren dat menige moslimhomo van harige kuiten flink onrein in de badhuisbroek wordt.

Chaimae, het is je volste recht om niet publiekelijk in een badpak te willen lopen (doe je het wel eens stiekem thuis?), maar ik vond je zinnetje over onzeker zijn net iets te weinig. En wat relevant is, is dat je dat geloof aanhangt. Anders zou je niet moeilijk doen over een badpak, of een tennispakje, of wat er dan ook de vormen van het lichaam volgt en waar de mouwen en pijpen van af geknipt zijn.

op 01 10 2009 at 11:21 schreef Chaimae:

Hallo,

Ik begrijp best dat je vindt dat ik er maar een dubbelslachtig idee op nahou, maar daar valt verder ook niet over te discussiëren. Waarom? Omdat ik anders toch alleen maar met pathos in argumenten kom en niet kan putten uit een bestaand put. En daar moet je het maar mee doen.

Om maar even gevolg te geven aan jouw laatste zin. Mijn religie doet er absoluut niet aan toe, Deurs. Wie zegt dat ik moslima ben? Misschien ben ik wel een ex-moslima of een liberale moslima pur sang? Nogmaals, misschien dat het nog niet doorgedrongen is, maar ik heb een vrije opvoeding gehad en heb dat soort denkbeelden (bloot is slecht en een gruwel) waarvan jij me beticht dus niet meegekregen.

op 01 10 2009 at 18:10 schreef deDeurs:

=en heb dat soort denkbeelden (bloot is slecht en een gruwel) waarvan jij me beticht dus niet meegekregen=

Een zeer groot deel van hen die dat geloof wel aanhangen, houdt er [kromvingertje] toevallig [kromvingertje] dezelfde opvatting op na. Maar kennelijk niet om dezelfde reden. Oké, ik liet me misleiden door je quote van Mohammed.

op 01 10 2009 at 18:12 schreef deDeurs:

correctie: door het feit dat je iets van Mohammed quotte.

op 02 10 2009 at 10:01 schreef Chaimae:

Hou eens op. Ik ben niet alle moslims. Jeej..

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS