Home » Archief » Hilarisch: Asscher die Erdogan de les leest over vrije meningsuiting


[23.04.2016]

Hilarisch: Asscher die Erdogan de les leest over vrije meningsuiting

Peter Breedveld

nom10
Foto: Sakiko Nomura

Ik blijf erover doorzeiken tot ik erbij neerval, ik zal het nooit laten rusten: de vicepremier van Nederland, Lodewijk Asscher, probeerde me in grote moeilijkheden te brengen door mij een uitspraak toe te schrijven die ik nooit heb gedaan, me te associëren met anonieme antisemieten op Twitter, waar ik niets mee te maken heb, me nog eens te belasteren op de publieke omroep, daarbij gebruik te maken van één van de ergste trollen van Twitter, een anonieme, antisemitische lafbek die totaal door mij is geobsedeerd en die opereert onder de naam Ans Aarsema.

Omdat ik kritiek op hem heb. De vicepremier probeert iemand kapot te maken die hem erop wijst dat-ie stemming maakt tegen moslims en allochtonen.

En diezelfde Lodewijk Asscher leest de Turkse premier Erdogan de les omdat die Turken oproept beledigingen aan zijn adres te melden? Hier draait mijn maag echt van om. En van de hele kakelende kippenren die doodstil was toen Asscher probeerde mij monddood te maken, maar nu het hoogste woord heeft over ‘de lange arm‘ van Erdogan.

Adolf Hitler

Althans, ‘doodstil’ was niet iedereen: Powned drong er bij mijn werkgever op aan dat ik ontslagen moest worden, ook bij Joop.nl en NRC Handelsblad was men de mening toegedaan dat ik dan wel niet had gezegd wat Asscher zei dat ik gezegd had, maar dat ik andere dingen had gezegd en dus gestraft moest worden. Die hebben nu een grote mond over Erdogan? Pleurt toch op, joh (ik durf niet eens ‘val dood’ te zeggen).

Erdogan heeft dat wettelijke verbod op het beledigen van een bevriend staatshoofd niet gemaakt, fellas. En het is niet zo dat dat verbod vergeten is of zo. Regelmatig wordt in artikelen en op Facebook en Twitter die schrijver aangehaald die de petoet in moest vanwege het beledigen van Adolf Hitler. Blijkbaar was er toen niemand die aandrong op het schrappen van zo’n verbod. Het is saillant – laat ik dát woord maar gebruiken – dat pas nu een Turk zich beroept op de wet, iedereen opeens vindt dat die moet worden afgeschaft.

Dus samenvattend: Adolf Hitler beledigen mag niet, dan krijg je straf; Erdogan beledigen: “Het wetboek is geen museum! Afschaffen die hap! Ridderorde voor wie Erdogan zo hard mogelijk beledigt!”

Toon en woordkeuze

Intussen wordt in Zoetermeer een politicus vervolgd omdat-ie Hilbrand Nawijn een racist heeft genoemd en wordt de antiracistische activist Kno’Ledge Cesare vervolgd omdat-ie bij een demonstratie tegen Zwarte Piet door politie-agenten werd mishandeld.

Ook lachen: die hele meute die altijd zit te zeuren en zaniken over mijn tóón en mijn wóórdkeuze, en nu om het hardst, het schuim op de korstige lippen, “Erdogan is een geiteneuker” roept in een gooi naar het nationale heldendom. Hou nou toch op, mensen. Straks staat het hele zooitje weer mijn ontslag te eisen omdat ik heb geschreven dat Wilders stom haar heeft.

Kijk, wat mij betreft kun je politici, dus ook bevriende staatshoofden, niet hard genoeg beledigen, en ik ben ook niet van de satire-keurmeesters, die delibereren of een uiting wel grappig genoeg is en kwalitatief door de beugel kan om in het kader van de vrije meningsuiting te worden beschermd.

Dwangmatig gescheld

Dat het aan de rechter is om te bepalen of een belediging strafbaar is, zoals bijvoorbeeld Freek de Jonge oppert, stuit mij ontzettend tegen de borst. Het gaat tegen alles in wat ik als rechtvaardig beschouw; zo’n rechter is ook maar een mens met bekrompen opvattingen, nooit iemand uit de arbeidersklasse, vrijwel altijd wit, opgegroeid in een beschermd milieu. Gewoon iemand met een mening.

Maar het huidige, dwangmatige gescheld op Erdogan is niets anders dan racisme en xenofobie, die weer eens een legitieme uitlaatklep krijgen. En al die types die de afgelopen jaren fanatiek hebben geprobeerd mij ontslagen te krijgen, me kapot te maken, me hebben belasterd en besmeurd vanwege mijn mening, nou, laat ik het maar gewoon zeggen, vanwege de vrije meningsuiting en zo:

Die moeten hun hypocriete pleurisbek houden.

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 23.04.2016 @ 04:59

[Home]
 

48 Reacties

op 23 04 2016 at 07:17 schreef Mario:

“die hele meute die altijd zit te zeuren en zaniken over mijn tóón en mijn wóórdkeuze, en nu om het hardst, het schuim op de korstige lippen, “Erdogan is een geiteneuker” roept in een gooi naar het nationale heldendom”

Bizar inderdaad, deze meelopertjes. Ik vraag mij oprecht af, of zij ook achter de welbekende bully op het schoolplein stonden te schreeuwen, met rode koontjes op hun wangen van opwinding.

Klootjesvolk.

op 23 04 2016 at 09:13 schreef Bart:

Asscher blijft inderdaad met afstand de grootste hypocriet van Nederland. Het zal wel vloeken zijn in de Linkse goegemeente hier maar ik trek Asscher een stuk slechter dan een Wilders of Bosma.

op 23 04 2016 at 11:03 schreef Murat:

Bart, ze zijn alledrie even erg.

op 23 04 2016 at 12:47 schreef Hans Naaktloper:

Asscher is natuurlijk een laffe oppervlakkige hypocriete bralbral maar in zijn voorkomen ‘slechts’ schadelijk voor kritische minderheden. Minderheden worden door de staat en het klootjesvolk graag verbannen. Dat is onder andere Peter’s pijn.

Ergogan is echt wat anders, dit Ding is een zorgvuldig met amerikaans geld opgefokte tiran, die qua onaantasbaarheid in de regio moeiteloos kan ijveren met Netanyahu, Saddam Hoessein en andere zombies. Allemaal amerikaanse- europese strategobelangen, gesteund door relifascistisch ultranationalistisch gepeupel want Het maakt zulke mooie snelwegen. En we moeten oppassen nu, het Ding is zelfbewust geworden, Het speurt inmiddels internet af op zoek naar relikwieën van Adolf Hitler. En dat is ieders pijn.

Loa Tse had kunnen zeggen: Probeert men peer te proeven terwijl men appel eet?

op 23 04 2016 at 13:05 schreef Peter:

Nee, dat had Lao Tse echt nooit gezegd, Hans. Je bent een bombastische blaasbalg. Al was Erdogan de reïncarnatie van Adolf Hitler, dat maakt geen flikker uit. Waar het om gaat is de hypocrisie van de types die Erdogan verrot schelden en blaten over vrijheid van meningsuiting, terwijl ze zelf alles op alles zetten om die van een ander te beknotten.

op 23 04 2016 at 15:47 schreef MNb:

Waarom mag X niet oproepen om beledigingen te melden? Ook als die X toevallig Erdogan heet? Hoeveel mensen snappen eigenlijk nog hoe een rechtsstaat werkt?

op 23 04 2016 at 16:01 schreef Murat:

Om Erdogan een vreselijke vent te noemen, Ja. Mee eens.
Dat het zelfs een potentaat aan het worden is, ja.

Maar zo erg als Netanyahu en Hoessein? Laat me niet lachen, Hans.

op 23 04 2016 at 18:59 schreef babs:

Murat, waarom hoort Netanyahu eerder in een rijtje met Hussain dan met Erdogan?

op 23 04 2016 at 20:32 schreef Sasha Berkman:

Murat: ik denk dat Koerden hem tegenwoordig wel degelijk in dat rijtje zouden plaatsen. Dat maakt hem overigens nog niet iemand die kinderen slaat “met een leren masker op”. Dat vind ik ook zo belachelijk en schadelijk aan de huidige verontmenselijkende lastercampagne tegen Erdogan en zijn stemmers. Noem hem gewoon een Koerdenmoordenaar.

op 23 04 2016 at 23:01 schreef Egbert:

Wat Peter zegt. Godverdomme, zo goed gezegd.

op 24 04 2016 at 01:28 schreef Murat:

Moet je weten babs, ga ik niet voor je uitkauwen.
Schandalig dat je die vraag stelt. Echt.

op 24 04 2016 at 07:21 schreef Murat:

@Sasha,

Die oorlogshandeling jegens Koerdisch Irak is zeker niet goed te keuren. Ook hoe de Koerden behandeld worden in Turkije niet.

Maar het is niet te vergelijken met een genocidale ras-fascist als Netanyahu die een land leidt dat de Palestijnen nu al heel, héél lang als dieren laat leven in een openlucht gevangenis en ze daarnaast regelmatig, met duizenden tegelijk, uitmoordt.

Je kunt veel over Erdogan zeggen, maar het is geen genocidale moordenaar als Netanyahu.

op 24 04 2016 at 08:55 schreef Anton:

Qua journalistieke vrijheid loopt Europa jaren achter op Turkije…

op 24 04 2016 at 09:40 schreef John de Beer:

Niet helemaal mee eens Murat, Netanyahu leidt een parlementaire democratie met ongelimiteerde persvrijheid waardoor jij door de pluriforme Israëlische pers op de hoogte wordt gehouden van alles dat er in Israël en de gebieden gebeurt en in jouw optiek mis is. Bovendien kent de Joodse staat een onafhankelijke rechtspraak die Israëlische en Arabische wetsovertreders hun gerechtvaardigde straf oplegt. En verder trekt Israël zich na gemaakte afspraken terug uit als gevolg van Arabische agressie veroverde gebieden zoals de gehele Sinaï en recent uit Gaza. Verder houdt het land zich aan de afspraken volgens Oslo: zelfbestuur voor de P.A. in verschillende delen van Judea en Samaria. Mij dunkt dat onze vriend Erdogan daaraan nog een puntje kan zuigen, zie jij hem Koerdistan al opgeven?

op 24 04 2016 at 09:45 schreef Dennis:

Ebru Umar is in Turkije opgepakt vanwege het beledigen van Erdogan in haar tweets. Dat wordt een interessant nieuw hoofdstuk van deze soap.

op 24 04 2016 at 10:35 schreef John de Beer:

p.s. En Ebru Umar kan op bezoek in Israël gerust twitteren dat Nethanyahu niet deugt (of nog veel erger). Als’ie iedereen zou laten oppakken die publiekelijk kritiek op hem heeft, wordt het wel heel stil op straat in Jeruzalem en Tel Aviv.

op 24 04 2016 at 17:32 schreef Egbert:

John, werkelijk niets van wat je zegt klopt.

Word je zelf niet duizelig van dit gedraai: als gevolg van Arabische agressie veroverde gebieden

op 24 04 2016 at 18:02 schreef babs:

Ik zit ongeveer tussen Murat en John in denk ik. En dan Ebru. Ik vind haar ergens wel grappig, ik val wel voor dat type dame, maar hoe naïef en op een rare manier dom wil je het hebben. Kennelijk dacht ze diep van binnen dat het allemaal wel mee viel met die Erdogan.

Ik hoop dat ze zo snel mogelijk vrij komt.

op 24 04 2016 at 20:18 schreef John de Beer:

Beste Egbert, ik ken mijn klassieken. Maar leg jij me dan alsjeblieft eens uit hoe het wél zit. Om je een beetje te helpen hier twee vragen:

– Hoe komt het eigenlijk dat de Westelijke Jordaanoever bezet is?

– En wat heeft Israël gedaan met de Sinaï en de Gazastrook?

Ik ben heel erg benieuwd naar de antwoorden.

op 25 04 2016 at 01:26 schreef Murat:

Ach nu is die Ebru ook weer een martelaar van het vrije woord. Heeft dat verschrikkelijke mens ook dr zin.

op 25 04 2016 at 07:51 schreef Egbert:

Het is simpeler, John. 1948: De Nakba begon al voor de oorlog van ’48, en is joodse agressie. Israel veroverde gebied ruim buiten de VN-gebieden, tot wat we nu noemen de ‘groene lijn’. 1967: Israel is deze oorlog ook begonnen, dus die veroveringen zijn geen “gevolg” van “Arabische agressie”.

Dan deze van John: een onafhankelijke rechtspraak die Israëlische en Arabische wetsovertreders … straf oplegt. Venn fout. Er zijn Joodse Israeliers en “Arabische” Israeliers (“Arabisch” met kwootjes omdat de staat Israel niet-joden zo noemt; basic racism). Misschien bedoel je een ander woord voor ‘Israeliers’? iig, er zijn verschillende wetten voor joden en niet-joden, dwz apartheidswetten.

re “wat heeft Israel gedaan met de Gazastrook?” (Je vergeert Golan te noemen. Toeval?) Gebombardeerd, beschoten, vernietigd, gewurgd, vergehongerd, landbouwgrond afgepakt, onleefbaar gemaakt, staatsgreep opgezet. 2008/09, 2012, 2014, en het gebeurt nog steeds. Je kunt één punt maken John: dat doet Isreal niet omdat ze een PM beledigden. Die kinderen kónden nog niet eens praten.

op 25 04 2016 at 08:59 schreef Nrosa:

Babs, Umar is niet ‘grappig en raar’. Ze was er al snel achter dat moslims beledigen in het algemeen en Erdogan in het bijzonder een prettig en vrij zeker verdienmodel is. Ze zal nu, net als Wilders steeds verder moeten gaan en dat doet ze dan ook. Haar stukjes overstijgen het niveau van een achtsteklasser niet, maar wie daar oplet is een kniesoor. Oh nee, een wegkijkers, theedrinker en gûtmensch. En mijn God John. Hou eens op met je gebrabbel. Dit is zo absurd dat je de israelische zaak hier niet mee helpt, je staat iets te ontkennen dat door de kamer dendert

op 25 04 2016 at 10:20 schreef John de Beer:

@ Egbert
Nog geen voldoende Egbert, graag concrete antwoorden op mijn vragen. Hierna kom ik er graag uitgebreider bij je op terug.

@ Nrosa
Goed dat je dit meldt, onwelgevallige opinies afdoen als gebrabbel, een gemakkelijke hedendaagse trend voor de reageerder zonder argumenten.

op 25 04 2016 at 10:51 schreef babs:

Ik vind haar niet ‘grappig en raar’, ik vind eerder grappig hoe ze op een rare manier dom is. Ik volg nauwelijks nog wat ze schrijft, maar volgens mij past ze niet helemaal in het verdienmodel-hokje. Zo iemand gaat namelijk niet in Turkije zelf tegen Erdogan tweeten, maar doet dat veilig vanuit Buitenveldert.

Ik weet niet precies wat haar achtergrond is, maar het zou me niet verbazen als haar familie uit de oude Turkse elite komt. De mensen die het in Turkije generaties lang voor het zeggen hebben gehad en die nog niet goed beseffen dat hun tijd voorbij is.

Als een corpsstudent die door Shell wordt afgewezen, omdat zijn cijfers te laag zijn.

Ik heb niet direct medelijden met haar, toch hoop ik dat ze snel terug kan naar haar veilige leventje in Nederland. Ik hoop dat ze in de toekomst wat meer solidair zal zijn met linkse slachtoffers van Erdogan, maar dat zal haast wel niet. Ze zal er waarschijnlijk alleen maar feller tegen moslims door worden en dat is jammer.

op 25 04 2016 at 10:56 schreef Nrosa:

Het is geen ‘onwelvallige opinie’ je ontkend glashard feiten. Dit gebrabbel noemen, is een vriendelijke benadering op volkomen uit je nek kletsen.

op 25 04 2016 at 11:10 schreef Murat:

Nee John, je hebt een balk in je oog. Iedereen ziet het behalve jij.
Je verdedigt iets wat behoorlijk fout is.

op 25 04 2016 at 12:31 schreef Sasha Berkman:

Voor mij is ze gewoon een typische hedendaagse rechtse narciste. Het zou inderdaad goed kunnen dat ze uit de oude seculiere elite komt die het land vandag de eerste militaire coup in 1960 tot Erdogan de verkiezingen won, het land in terreur en en ondertdrukking hebben gedompelt.

op 25 04 2016 at 14:33 schreef Anton:

Geinfiltreerde bruinhemden van Erdogan hebben de woning van Ebru Umar overhoop gehaald en onze premier staat erbij te lachen.

op 25 04 2016 at 14:39 schreef Peter:

Is dat zo?

op 25 04 2016 at 14:54 schreef Mart:

@babs, sasha,

Ebru heeft zelf in een column de achtergrond van haar ouders genoemd: medisch specialist.

Dus babs zit er waarschijnlijk helemaal niet ver naast.

op 25 04 2016 at 15:34 schreef Anton:

Ja.

op 25 04 2016 at 18:51 schreef John de Beer:

Maar wat is er nu opeens tegen Turkse medisch specialisten? En waarom zou Ebru Umar per definitie solidair moeten zijn met uitsluitend linkse slachtoffers van Erdogan? Zijn algemene slachtoffers niet zielig genoeg? Gaan we haar nu voorschrijven wat zij als 2e generatie nazaat moet vinden? En waarom zou ze feller worden tegen moslims? Hoezo? En Sasha Berkman, vergeef hem de taalfouten, weet nu ook al predcies wat haar achtergrond is. Vragen, vragen, wederom graag heldere antwoorden lieve betrokken en geëngageerde Hollanders!

op 25 04 2016 at 20:44 schreef John de Beer:

@ Nrosa

Fijn, maar waar blijven de argumenten?

En waarom zou ik überhaupt de Israëlische zaak moeten dienen? (wat dat dan ook moge wezen)

op 25 04 2016 at 23:48 schreef Sasha Berkman:

Je bent een zwetser een een trol John. Ik zeg nergens dat ik iets precies weet. Je liegt gewoon weer eens.

op 26 04 2016 at 08:01 schreef babs:

Holy shit, John, je niveau gaat wel heel hard achteruit. Niemand is tegen medisch specialisten en niemand eist solidariteit met uitsluitend linkse.

op 26 04 2016 at 09:31 schreef Sasha Berkman:

Volgens mij was zijn verdediging van de stelling van Netanjahu dat de moslims, en niet Hitler, achter de holocaust zaten toch wel zijn dieptepunt.

op 26 04 2016 at 10:36 schreef John de Beer:

@ babs

Maar waarom toch die terughoudenheid om een verspreider van het vrije woord die door machtswellustingen wordt gearresteerd onvoorwaardelijk te steunen? Die vrouw verdient onze onomwonden solidariteit zonder nu te gaan milimeteren over haar eerdere bijdragen in de media.

op 26 04 2016 at 10:37 schreef John de Beer:

@ sasha

Met plezier dis ik nog een hele reeks jou onbekende en vast onwelgevallige feiten op inzake het Midden-Oosten.

op 26 04 2016 at 10:40 schreef Murat:

John is de laatste tijd erg vaak van de foute kant gebleken inderdaad.

op 26 04 2016 at 11:21 schreef John de Beer:

Kom toch eens met argumenten jongen, boodschappen haal ik wel bij Albert Heyn.

op 26 04 2016 at 11:43 schreef Murat:

John,

Als jij de massamoord op Joden door Germaanse Noord-Europese Duitsers in de schoenen wilt schuiven van Arabieren, ben je niet eens een klootzak. Dan ben je zo diep gezonken dat ik er werkelijk geen woorden meer voor heb. Ik vind dat zo verschrikkelijk beneden alle pijl, dat ik gewoon werkelijk niet weet wat ik nog moet zeggen.

op 26 04 2016 at 12:29 schreef babs:

Ik heb gezegd dat ik hoop dat ze vrij komt en dat ik hoop dat ze zo snel mogelijk terug kan naar Nederland. Hoe onvoorwaardelijk wil je het precies hebben?

Waarom mogen ik en anderen haar onvolkomenheden niet melden? Sterker, juist door die onvolkomenheden te erkennen wordt de steun sterker. Misschien iets wat je zelf in het achterhoofd kunt houden als je Israel verdedigt. Hoe onvoorwaardelijker je steun, hoe zwakker je verdediging.

Ander voorbeeld: ‘Je suis Charlie’-roepers die nog nooit een Charlie Hebdo hadden gezien, hebben de VVM meer kwaad gedaan dan goed.

op 26 04 2016 at 12:30 schreef Sasha Berkman:

Murat: maak je maar klaar voor lappen tekst van die zionist waarin hij dat haarfijn beweert aan te tonen.

op 26 04 2016 at 13:02 schreef Egbert:

John: reageerder zonder argumenten; Kom toch eens met argumenten jongen;

Enfin, re maar waar blijven de argumenten? — de jouwe? In de prullebak, snotjong.

op 26 04 2016 at 15:41 schreef John de Beer:

@ Murat

Je moet eens goed gaan lezen Murat, ik schuif niemand iets in de schoenen, ik heb kunnen aantonen dat meneer Husseini vergaande plannen met Hitler heeft besproken om de Joden in toenmalig Palestina te laten ombrengen. Hiernaast was hij ook imam van- en propagandist voor de Islamitische SS-eenheden. Daaraan kunnen we niets meer veranderen, wel kunnen we de feiten memoreren en dat is wat ik doe. De wereld, en dit geldt ook voor het Midden-Oosten, is vaak veel gelaagder en zelden aangenaam.

op 26 04 2016 at 16:47 schreef Sasha Berkman:

Echt hee, begin je nou alweer met die historisch revisionistische rotzooi! Je vedraait ook nog eens Netanyahu’s woorden die hij overigens zelf al weer ingetrokken heeft.

http://www.nytimes.com/2015/10/31/world/middleeast/netanyahu-retracts-assertion-that-palestinian-inspired-holocaust.html?_r=0

Het zieke is dat het juist zionisten waren die met de nazis samen werkten…

op 26 04 2016 at 23:36 schreef Murat:

Goed, John is voor mij bij deze officieel gepasseerd station. Jammer.

op 27 04 2016 at 09:29 schreef Egbert:

John, dat is holocaust-ontkenning. Is door Merkel al veroodeeld (Netanyahu boft dat ie daarna Duitsland nog in mocht. De haatprediker).

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS