Home » Archief » Vrij Nederland komt tot schokkende ontdekking: normale moslims bestaan! Ze worden alleen niet gehoord!


[30.05.2015]

Vrij Nederland komt tot schokkende ontdekking: normale moslims bestaan! Ze worden alleen niet gehoord!

Peter Breedveld

bad4

Dat de Nederlandse media vrijwel uitsluitend moslims opvoeren die de vooroordelen bevestigen van de spierwitte redacties, hebben we hier op Frontaal Naakt al heel vaak geconstateerd. Moslims zijn alleen interessant als ze eng zijn of als ze het slachtoffer zijn van andere moslims.

Moslims moeten homo’s willen stenigen, joden haten en het liefst een baard hebben en een gek hoedje op, dan mogen ze hun verhaal doen in de krant of bij Pauw. Moslim Hassnae Bouazza is ook weleens uitgenodigd, maar dan diende ze wel de rol van schurk te vervullen. Zo is ze eens opgevoerd als Marokkaan dus racist, als moslim die om dode joden lacht en als achterlijke Marokkaan die de white saviours van de Abortusboot hindert in hun heilzame werk.

Achterlijk en barbaars

Hassnae moet, kortom, altijd standpunten komen verdedigen die de redacties achterlijk en barbaars vinden. Ze heeft een vrij origineel eigen verhaal te vertellen, maar daarin zijn redacties nooit geïnteresseerd. Zo heeft ze een boek geschreven waarin ze een radicaal ander beeld van de Arabische wereld schetst dan we hier in het Westen dag-in, dag-uit krijgen voorgeschoteld, Arabieren Kijken. Daarmee wilde ze ook wel graag bij Pauw & Witteman maar die was alleen geïnteresseerd als daar een goede aanleiding voor was, bijvoorbeeld een terreurdaad van islamisten in Algerije, of de zoveelste inperking van de vrijheid door de Moslimbroeders in Egypte. Dat heeft ze uiteindelijk maar geweigerd.

Op vergelijkbare wijze is dat bij andere media gegaan, bijvoorbeeld de Volkskrant, die haar opbelde naar aanleiding van haar boek en een verzoek om een interview begon met de mededeling dat Hassnae ‘het onverdedigbare verdedigde’.

Gematigde moslims

Dit alles om aan te tonen dat het makkelijk voor de media is om zogenaamde ‘gematigde moslims’ aan het woord te laten, waarover iedereen altijd zegt dat ze zich niet laten horen, maar dat de redacties dat simpelweg niet willen.

Ik neem nu Hassnae als voorbeeld, omdat ik als direct betrokkene al haar aanvaringen met de media vrij precies kan herinneren, maar er zijn natuurlijk veel meer moslims als zij, en mensen met een islamitische achtergrond, die hetzelfde meemaken. Abdelkarim El-Fassi, bijvoorbeeld, heeft zich jarenlang drie slagen in de rondte geschreven en geluld om het beeld van moslims in de media te nuanceren en hij raakte daar zo gefrustreerd van dat hij besloot niet meer te reageren op verhalen in de media. Hij wil zijn eigen verhaal vertellen, bijvoorbeeld met zijn film Mijn Vader de Expat, waar dan helaas wel weer voornamelijk moslims naar komen kijken, en niet-moslims die toch al verder kijken dan hun neus lang is.

Hoogleraar Halleh Gorashi, in Iran geboren en opgegroeid, klaagde tegen mij eens dat er bij de redacties geen belangstelling was voor haar genuanceerde inbreng in het ‘islamdebat’. Historicus Nadia Bouras is ook zo iemand die alleen maar mag komen opdraven als kanonnenvlees voor de racistische psychopaten op Twitter. Moslims zat om te laten zien dat de islam niet louter uit Syriëgangers bestaat, maar de media willen ze gewoon niet.

Pornoficatie van de islamofobie

Vrij Nederland is wat dat betreft geen haar beter. Onder de vorige redacteur, Emile Fallaux, had Hassnae een column in dat blad waarin ze liet zien dat de Arabische wereld nog wel wat anders te bieden had dan haatbaarden en vlagverbranders, maar toen de huidige aantrad, Frits van Exter, was Hassnae één van de eersten die eruit vloog.

Sindsdien lezen we in Vrij Nederland de ene aanklacht aan het adres van moslims na de andere, van types als Elma Drayer, die Hassnae altijd opvoert als de verpersoonlijking van alles wat er mis is met ‘de islam’ en Stephan Sanders en van dat typische witte geneuzel als ‘Hoe de lipstickmoslima in de traditie van bloot en bedekt van het Westen past‘. Of ‘Seks en de jihad: waarom Nederlandse moslima’s op religieuze strijders vallen‘. De pornoficatie van de islamofobie.

Witte trut

Dus sorry dat mijn maag omkeert bij dit onbeschaamd hypocriete verhaal in Vrij Nederland van een witte trut die – wie had dat nou gedacht! – zomaar op eigen kracht heeft ontdekt dat moslims helemáál niet zwijgen over ISIS, maar dat ze gewoon niet worden gehoord! O, echt, mevrouw Greta Riemersma? Tell us about it!

Het verbijsterendste aan haar relaas is nog dat ze jarenlang correspondent in Marokko is geweest en ook al heel lang is getrouwd met een Marokkaanse moslim. Toch had ze al die tijd niet in de gaten dat moslims heel normale mensen zijn, die joden niet willen vermoorden en homo’s niet willen stenigen en die vrouwen gewoon respecteren en die ISIS afschuwelijk vinden. Midden tussen de moslims zat ze, jarenlang, ze heeft zelfs kinderen met een moslim, maar al die tijd had ze geen idee wat moslims denken, wat ze willen, wie ze zijn.

Heb je dan al die tijd met je kop in je eigen aars geleefd of wat? Dat hele ellenlange zeikverhaal van haar gaat dan ook eigenlijk niet over moslims. Het gaat over haarzelf. “IK vond, IK had de indruk, IK ergerde me”, IK, IK, IK, IK. “MIJ gaat het om, MIJ lijkt het, MIJ, MIJ, MIJ.”

Afgehakt hoofd

‘Ik ken mijn man al twintig jaar, maar nog steeds kan ik verrast zijn over wat ik met hem of andere moslims meemaak’, schrijft ze. Uiteraard heeft ze daar een boek over geschreven, over wat ZIJ allemaal doormaakt. “‘Hoe weet jij zo zeker dat jouw geloof niet oproept tot geweld?’ vroeg ik mijn man laatst.” Godnakendekut zeg, je kent die man al twintig jaar en pas onlangs vroeg je hem hoe hij eigenlijk tegen die islam aankijkt. Al die tijd ging het alleen maar om jou, wat jij vindt, wat het allemaal voor indruk op jou maakt.

Jij, Greta Riemersma, bent een mooi voorbeeld van alles wat er mis is met de Nederlandse journalistiek. Terwijl de feiten voor het oprapen liggen, de waarheid letterlijk naast je in bed ligt, vind jij de flora en fauna van je eigen endeldarm oneindig veel belangwekkender.

Ze heeft zelf een gereformeerde opvoeding gehad (hoeveel van die islamofobe navelstaarders altijd van gereformeerde huize blijken te zijn!) en hoorde als zevenjarige het bijbelverhaal over Johannes de Doper, wiens afgehakte hoofd op een schaal werd binnengedragen. ‘Maar ik heb nooit een moment gedacht: hé, onthoofden, dat doe ik ook als ik later groot ben.’ Nee, maar jouw moslimman, die dacht dat natuurlijk wel toen hij zeven was, toch?

Fuck you!

Die extreme domheid. Johannes de Doper was trouwens de held van het verhaal en Herodes, die hem onthoofde, was de schurk. Die onthoofding wordt in de bijbel nou niet bepaald opgevoerd als verdiende loon voor het aanhangen van een dwaalleer.

‘De moslimwereld is even divers als de rest van de wereld’, schrijft ze. God, wat een ontdekking. Het is natuurlijk revolutionair dat zoiets in Vrij Nederland staat, maar wie dit margeblogje regelmatig leest, weet dat al lang.

En kom niet aan met de tegenwerping dat ze bij Vrij Nederland niet weten wat Frontaal Naakt is, want dat weten ze dondersgoed. Frits van Exter volgt me op Twitter en Elma Drayer heeft me in 2013 beroemd gemaakt. Alle redacties weten wie ik ben maar ze hebben zich al die jaren actief ingespannen om de verspreiding van mijn boodschap, dat de angst voor moslims op waanideeën is gebaseerd, te voorkomen. Onder andere door Hassnae en mij weg te zetten als antisemieten.

En nu kom je opeens aankakken met het schokkende inzicht dat er niet naar normale moslims wordt geluisterd? Fuck you. Dat zeggen wij al jaren, maar wij moesten erom kapot.

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan het jubilerende (tien jaar!) Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 30.05.2015 @ 09:12

[Home]
 

61 Reacties

op 30 05 2015 at 10:12 schreef Haes:

“‘Maar ik heb nooit een moment gedacht: hé, onthoofden, dat doe ik ook als ik later groot ben.’ Nee, maar jouw moslimman, die dacht dat natuurlijk wel toen hij zeven was, toch?”

Hierbij moest ik onweerstaanbaar denken aan het typetje Frank van Putten van Wim de Bie, die tussen zijn tanden door sist: “Maar daar ben ik voor behandeld.”

Goed stuk, Peter. Ik dacht in eerste instantie dat je mevrouw Riemersma misschien te hard viel (maar toen had ik haar stuk nog niet gelezen). Ik dacht dat het niet onmogelijk kon zijn dat ze alleen een podium van VN kreeg, als ze zich zo ignorant opstelde. De media zouden zich dan immers niet zo voor hun houding hoeven schamen, als zelfs iemand die er met haar neus bovenop gezeten heeft, het zo lang ontgaan is.
Maar je hebt me overtuigd, ze is slechts een van zichzelf volgevreten nitwit.

op 30 05 2015 at 12:44 schreef p.wielaard:

PB bestrijdt al jaren de gedachte dat het glas half leeg is. Hij vindt het half vol. Prachtig ! Een boodschap van hoop. Zijn/worden we dan echt allemaal misleid ? Wat stellen dan die onderzoeken voor naar de meningen onder “normale” moslims ? Wie- of wat moet ik geloven op mijn speurtocht door allerhande media (inclusief deze blog die ik blijf volgen om de nuance niet uit het oog te verliezen). Natuurlijk zijn er volop moslims die precies dezelfde normen en waarden hebben als niet-moslims. Ik wil data, echte data en geen onderbuik gelul. Niet van de haters, maar ook niet van Peter Breedveld.

op 30 05 2015 at 12:46 schreef WARZAZAT:

Nadia Bouras is geen normale “moslim” ze is een Arabische fascista met diepe ‘consulaat’ connecties….En Abdelkarim El-Fassi is ook niet helemaal halaal met zijn “WijBlijvenHier” Talibanmaatjes.

op 30 05 2015 at 13:06 schreef Peter:

Nadia Bouras is geen normale “moslim” ze is een Arabische fascista

Nadia is één van mijn dierbaarste vrienden, dus ik zou een beetje dimmen, Warzazat.

Ik wil data, echte data en geen onderbuik gelul. Niet van de haters, maar ook niet van Peter Breedveld.

Iedere pedante imbeciel wil tegenwoordig wetenschappelijk bewijs voor alles. Maar met gezond verstand en door gewoon de poep uit je ogen te vegen, kom je ook een heel eind, Wielaard.

op 30 05 2015 at 13:26 schreef p.wielaard:

Meten is weten ! Als jouw gezonde verstand de maat der dingen vormt, moet je misschien zelf eens wakker worden !

op 30 05 2015 at 13:35 schreef Peter:

Je weet nooit iets beters in te brengen dan kreten en cliché’s, Wielaard. Als meten weten was, hadden het KNMI en Maurice de Hond veel vaker gelijk gehad.

Niet alles is te meten en als dingen te meten zijn, moet er ook nog eens goed worden gemeten. Beter is het om naar buiten te kijken en te constateren dat er betrekkelijk weinig ongelovigen en joden worden onthoofd door moslims. Dat zou je al wat moeten zeggen.

Maar jij wilt helemaal niet weten. Ik ken jou al langer dan vandaag, Wielaard. Jij wilt alleen maar je vooroordelen bevestigd zien. Dat zit sjiek te doen over ‘onderbuikgevoelens’ en laat zelf geen kans onbenut om zijn islamofobe diarree over het internet uit te spreiden.

op 30 05 2015 at 14:17 schreef Daphne:

Ik vond het artikel van Greta Riemersma vooral veul en veuls te lang. Tot je dienst, erachter komen dat niet alle moslims hetzelfde denken; maar kan het iets beknopter?

op 30 05 2015 at 14:25 schreef Egbert:

Ze schrijft: Het maakte op veel Nederlanders indruk dat de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb jihadisten aanraadde vooral op te rotten als ze zo graag willen moorden en verkrachten in het kalifaat.

Dat zei Aboutaleb helemaal niet, mevrouw de journalist. En ik ga het niet voor jou opzoeken. Je kunt niet eens luisteren, prutser.

op 30 05 2015 at 14:59 schreef su:

Inderdaad fuck nos.nl fuck radio 1 fuck alle kranten van Nederland (leve Belgische kranten en België in het algemeen)fuck de Nederlandse satire (=lachen/vernedering mensen uit de lagere sociale klasse), fuck de integratie (wat is integratie eigenlijk?).
Lang leve vrijheid voor iedereen om te doen en de geloven wat hij/zij wil.

op 30 05 2015 at 17:39 schreef MNb:

Ook ik dacht in eerste instantie dat je te streng was voor GR (zo van liever laat dan nooit), maar op de helft gaf ik het op. Het deel waarin ze door een aardige Egyptische familie door het halve land gebracht wordt is nog wel aardig, maar daarna gaat het inderdaad alleen nog maar over de flora en fauna in haar endeldarm. Er is een heel eenvoudige manier om er achter te komen hoe moslims hun geloof belijden: vragen, mond dicht houden en luisteren. Vroeger waren er toch interviewers bij VN die precies dat deden?

op 30 05 2015 at 18:44 schreef Amsterdammer:

Vrij Nederland is een blaadje dat zeker niet koosjer is t.o.v. moslims. Niet alleen Elma Drayer en Stephan Sanders maar ook Margalith Kleijwegt hebben allemaal bergen boter op hun hoofd in het meelopen met de houding in linkse media dat je moslims streng zou moeten aanpakken. Allerlei met hen bevriende PvdA-politici zijn daarmee gekomen en zij kletsen mee en schrijven de stukkies waarmee PvdA-politici weer goede sier maken. Ook vervult Vrij Nederland een kwalijke rol als het gaat om corruptie in de media, want men vindt het volstrekt normaal als hun journalisten bijklussen in de (semi)publieke sector waar men daarna zogenaamd weer onafhankelijk over bericht. Geen wonder dat er gewoon NIET over het disfunctioneren van grote delen van de (semi)publieke sector wordt geschreven. Liever doet men – net als PvdA-politici – of de kloof tussen burgers en politiek niet door foute publieke bestuurders komen die zichzelf verrijken over de rug van het volk, maar alsof dat door de multiculturele samenleving komt. Bij VN zijn het zeker geen eigenstandig intellectuele denkers meer. Toch is de toon van bovenstaande column te vechterig, dat is niet nodig want VN is bijna dood.

Overigens vermoed ik dat Riemersma de opdracht heeft gekregen om het stuk vanuit deze invalshoek te schrijven. Dat had ze moeten weigeren natuurlijk, want de houding van de VN-redactie op dit punt is racistisch maar ook volkomen achterhaald. Paul Scheffer was honderd jaar geleden en de multiculturele samenleving is een feit. Maar goed, ook mevrouw Riemersma moet waarschijnlijk eten en heeft gedacht om het dan toch op deze manier goed te doen. Ik vond het stuk ook veel te lang en had wel willen roepen: ‘Hou toch afstand van die VN-redactie, zie je niet dat ze zo erg deugen op dit punt?’ Maar goed, ik deel de heftige kritiek op haar als persoon verder niet. Ze heeft echt wel haar best gedaan en dit perspectief is haar vermoedelijk gewoon bij de opdracht opgedrongen.

op 30 05 2015 at 21:13 schreef Thomas E:

Het is werkelijk zum kotzen dat de media vanwege de oplage- en kijkcijfers zo hard hun best doen om een islamitisch vijandbeeld te creëren. Angst verkoopt.

Om die reden volg ik al jaren FN. Maar om dezelfde reden ben ik óók blij met een stuk als dat van Riemersma. Hoe ik-gericht en langdradig ook, ze doet toch een eerlijke poging om de diversiteit van ‘de moslim’ en de vooringenomenheid van de Nederlandse media ter sprake te brengen. Beter laat dan nooit. Laat het een voorbeeld zijn voor alle andere zogenaamde serieuze media. Ik lees 1000x liever dit soort artikelen dan opruiende stukjes dat ‘de overgrote meerderheid van de Nederlandse moslims zou sympathiseren met IS.’

op 30 05 2015 at 22:01 schreef Amsterdammer:

Het is niet vanwege oplage- en kijkcijfers dat media dat doen hoor. Het is omdat ze tegen autoriteiten aanhangen en denkbeelden van politici overnemen en allerlei debatten in die kringen leiden en meemaken. Vooral linkse grachtengordelmedia als VN of De Groene draaien daarop, maar dat menen ze bloedserieus. Dat wordt nu bedoeld met meelopers en dat media elkaar allemaal na kletsen. Het niveau is te laag maar er zitten geen dubbele bodems in.

op 30 05 2015 at 23:20 schreef Bertje:

Prima stuk.
Maar ik ben wel postief verbaasd om je reactie op wielaard.
Had ik niet van je verwacht, ik bedoel jij die altijd hamert op onderbouwing, feiten, etc.
En inderdaad de groots mogelijke flauwekul uitspraak is “meten is weten”
Hangt er vanaf wie, wat, waar, en waarom gemeten word.

Maar weet je nou wat ik dan weer zo jammer vind dat vele “normale” moslims door het (extreem) linkse kamp vaak worden beschuldigd van “uncle Tom”

op 30 05 2015 at 23:43 schreef Peter:

Onderbouwing, Bertje, moet niet altijd met cijfers. Een logische redenatie is een onderbouwing. Als ik zeg dat de meeste moslims vredelievend zijn, onderbouw ik dat met het feit dat er betrekkelijk weinig moslims zijn die Joden, homo’s en ongelovigen vermoorden. Daar heb ik geen wetenschappelijk rapport voor nodig. Die hoogleraar die een tijdje terug allerlei cijfers presenteerde waaruit zou blijken dat de meeste moslims fundamentalistisch zijn, bleek nogal vreemde definities te hanteren, zijn vraagstelling was niet koosjer en helemaal gespeend van vooringenomenheid was hij ook niet. Een voorbeeld van meten en toch geen ene reet weten.

Ik weet niet welke ‘normale moslims’ volgens jou Uncle Toms genoemd worden en mijn term is het niet, maar er zijn wel zogenaamde ex-moslims die zich vreselijk populair maken met schelden op moslims. Die liegen bijvoorbeeld dat Berbers elkaar uitschelden voor paardekadaver, wat dan ‘jood’ zou betekenen. Of die er trots op zijn dat ze hun vader negeerden toen die hen enthousiast begroette op straat, waar ze elkaar toevallig tegen het lijf liepen.

Mensen die ten koste van anderen op zo’n manier naar aandacht hengelen, noem ik geen Uncle Toms maar hoeren. Met excuus aan de hoeren.

op 31 05 2015 at 06:54 schreef Vasti:

Ik heb het stuk van Riemersma doorgelezen. Zij lijkt mij een open en betrokken vrouw. Weet waarover zij spreekt ook gezien haar gezins samenstelling. In een van haar essays vertelt zij b.v. hoe haar kinderen te maken hebben met vooroordelen, met name na 9/11. Heel pijnlijk. En ingewikkeld. Wat zij meemaakt, ervaart en hiervan leert wil zij graag delen. Om samen verder te komen. Haar essay zoekt naar de verbinding.

Wat jij, Peter, probeert te bereiken met dit soort columns waarin je haar een witte trut noemt is mij een raadsel.

op 31 05 2015 at 07:39 schreef Peter:

Volgens mij is dat niet het enige dat jou een raadsel is, Vasti. Volgens mij zijn best wel veel dingen jou een raadsel. We kennen elkaar al een tijdje – nou ja, jij kent mij beter dan ik jou want ik strijd met open vizier en jij veilig achter een pseudoniem, maar toch we kennen elkaar al lang. Ik ken je nog uit de tijd dat je één van de fanatiekste Frontaal Naakt-haters was uit de club rondom Laurence Blik alias Loor Schrijft.

Maar je bent ook altijd één van de onschadelijkste strijdertjes tegen de redelijkheid en de nuance geweest, want je zwatelproza is steevast totaal losgezongen van de realiteit en meestal ook volstrekt onbegrijpelijk.

Volgens mij heb ik wel voldoende aangetoond dat Riemersma niet weet waar ze over spreekt, volgens mij gaat haar hele verhaal daar ook over, dat ze al die tijd geen idee had waar ze over lulde, niks van moslims weet, niks van de islam, ondanks dat ze elke dag met moslims praatte en zelfs met een moslim is getrouwd. Ze weet niet waar ze over lult ondanks haar gezinssamenstelling.

Die kinderen van haar hebben te maken met vooroordelen die hun moeder zelf heeft helpen creëren. “Hoe weet jij zo zeker dat jouw geloof niet oproept tot geweld?” “Waarom hoor ik toch die gematigde moslims niet?” “Nou, ik ben gereformeerd opgevoed, maar ik heb nooit gedacht: nou, ik ga eens fijn iemand onthoofden.”

Al die tijd gegrossierd in derdehands meningen over de islam, na twintig jaar toch maar eens gevraagd, aan de moslimman met wie ze is getrouwd en kinderen heeft, wat hij er eigenlijk van vindt.

Dat is geen open en betrokken vrouw, dat is het tegenovergestelde van een open en betrokken vrouw. Maar ik durf te wedden, Vasti, dat jij jezelf ook een open en betrokken vrouw vindt.

op 31 05 2015 at 09:17 schreef Thomas E:

@Amsterdammer
Kijk- en oplagecijfers scoren en denkbeelden van politici overnemen, in feite is het één pot nat. Het komt allebei neer op wat ik concludeerde: angst verkoopt. Als je als politicus een vijandbeeld creëert scoor je stemmers. En selecteer je juist dát nieuws uit het grote aanbod, dan scoor je kijk- en oplagecijfers.

op 31 05 2015 at 09:30 schreef WARZAZAT:

Het probleem is meer dat NL wat “moslims” betreft nog in de tijden van de verzuiling leeft. In de tijd dat heel “Nederland” naar elkaar toe groeit. In Amsterdam heb je zelfs de SP met VVD in een college.

Maar wat “de moslims” betreft moet er op een of andere manier een zuil/kamp komen en moeten de hekken blijven staan. En dat zint niet alleen de Telegraaf en PVV gelijken maar ook de moslimfundi’s die gesteund worden door fascistische regimes als die van Turkije en Marokko die hun landen etnisch en cultureel aan het zuiveren zijn en hier dat uitroeiingspolitiek met Nederlandse subsidies voortzetten.

Maar wat zijn die moslims eigenlijk?! wat heeft een Koerd te maken met een Berber met een Pakistaan met een Abu Ayoub uit Alkmaar met Amadou uit Benin?!

op 31 05 2015 at 09:35 schreef Peter:

Ik lees dat heel vaak, over islamofobie als ‘verdienmodel’ en dergelijke. Dat is maar gedeeltelijk waar. Die Vrij Nederland-redacteuren geloven echt dat ze bedreigd worden door de moslims. Elma Drayer is een ideoloog, geen graaier. Margalith Kleijwegt is niet corrupt. Ik heb haar een paar keer gesproken, ze is oprecht, ze gelooft dat allemaal echt. In haar laatste boek komt ze tot de voor haar zelf schokkende ontdekking dat de islam veel kinderen juist inspireert hun best te doen op school en iets van hun leven te maken.

Niet dat Amsterdammer geen punt heeft over die schnabbels en zo, die de objectiviteit van journalisten in de weg staat, maar juist op het gebied van de islamofobie zijn ze volledig zichzelf.

op 31 05 2015 at 09:45 schreef Peter:

Maar wat zijn die moslims eigenlijk?! wat heeft een Koerd te maken met een Berber met een Pakistaan met een Abu Ayoub uit Alkmaar met Amadou uit Benin?!

Even dacht ik dat jij geen fan was van die door jou gesignaleerde ‘verzuiling’, maar dat beeld corrigeer je meteen weer met je laatste zin.

op 31 05 2015 at 09:59 schreef WARZAZAT:

@ Peter:

ja maar wat is zo vreemd aan een intellectueel die een hekel heeft aan religie in het algemeen en de Islam, Christendom of het Jodendom in het bijzonder??!!….”Intellectuelen” en priesters dat was altijd Kaïn en Abel.

Hoe zou het nu in NL aan toe gaan als W.F Hermans en Reve nog leefden en Europa in het algemeen met haar naoorlogs existentialisten als Camus , de Beauvoir en Sartre??!!!

Religiekritiek en religiofobie is een hele oud verschijnsel dat wijdverbreid is in bohemienne en linkse intellectuele kringen en dat niet alleen in het Westen…dus dat is niet het probleem….het probleem is hoe de kerken/moskeeen en hun achterban daar mee omgaan…laat ze het van hun afglijden en doen ze hun ding of gaan ze met zwaarden zwaaien en gaan ze koppen snellen??!!

op 31 05 2015 at 10:08 schreef Peter:

Ik weet niet of je dom bent of kwaadaardig of allebei, Warzazat, maar types als jij proberen het altijd te gooien op ‘religiekritiek’.

Domme vooringenomenheid is geen religiekritiek. Als je halsstarrig blijft volhouden dat alle moslims ons de strot willen afsnijden terwijl dat maar niet gebeurt, ben je niet bezig met religiekritiek maar met haatpropaganda en opruiing.

op 31 05 2015 at 10:21 schreef WARZAZAT:

@ Peter:

ik schreef:

“Religiekritiek en RELIGIEFOBIE is een hele oud verschijnsel dat wijdverbreid is in bohemienne en linkse intellectuele kringen en dat niet alleen in het Westen…dus dat is niet het probleem”

RELIGIEFOBIE…Er zijn gewoon mensen die een hekel hebben aan priesters en hun abracadabra en geslijm…hoeft niet de Islam te zijn in bijzonder….en dat is niet van vandaag of gisteren….om maar te zwijgen over de fobie die die “gelovigen” aan elkaar hebben.

op 31 05 2015 at 10:29 schreef Peter:

Ja, en?

op 31 05 2015 at 10:46 schreef Pyt van der Galiën:

Het probleem is meer dat NL wat “moslims” betreft nog in de tijden van de verzuiling leeft. In de tijd dat heel “Nederland” naar elkaar toe groeit. In Amsterdam heb je zelfs de SP met VVD in een college

Merkwaardig voorbeeld, want de CPN heeft ook samen met de VVD bestuurd, o.a. tot 1972 in Groningen. En de CPN was echt een stuk linkser dan de brave sociaal-democraten van de SP.

Verder is het natuurlijk een illusie dat Nederlanders ‘naar elkaar toegroeien’. De verschillen worden juist steeds groter, sinds het na-oorlogse sociale contract eenzijdig opgezegd is. Waarbij etnische minderheden overigens ook sociaal-economisch steeds verder gemarginaliseerd worden.

op 31 05 2015 at 10:47 schreef WARZAZAT:

Dus niets nieuws onder de zon….Het is aan de ‘gelovigen’ en kerk/moskeegangers om er mee om te gaan….Leven en laten leven.Zeg wat je zeggen wil maar ga geen mensen op straat lastig vallen en al helemaal geen koppen snellen.

op 31 05 2015 at 10:53 schreef Thomas E:

Daar heb je inderdaad een punt, Peter. Maar ook die ideologisch geïnspireerde journalisten vormen hun overtuiging m.i. op de overvloed aan angstzaaiers die elkaar nawauwelen. Anders zouden zij toch wel een realistischer en beter op feiten gebaseerd standpunt innemen (bijv gebaseerd op data van Flip van Dyke, prof Maurits Berger e.a.).

op 31 05 2015 at 10:53 schreef WARZAZAT:

@ Pyt van der Galiën:

Ja joh….niemand wordt niet meer in elkaar geslagen als ie met een vriendinnetje van andere geloof omgaat of wel?!…behalve in migrantenkringen dan…en dat moeten we zien te overwinnen en niet in stand houden.

op 31 05 2015 at 10:56 schreef Peter:

Wat een dom gelul, Warzazat. Er worden geen koppen gesneld. Er worden moslimvrouwen mishandeld en moskeeën in de hens gestoken door ‘islamcritici’. Jouw bijdragen zijn helemaal niets waard. Anoniem maak je alleen maar mensen verdacht en vuur je de ene na de andere dooddoener op ons af, niet gehinderd door zelfs maar de minste kennis van zaken of de bereidheid een en ander in begrijpelijke zinnen samen te vatten of logische samenhang aan te brengen in je verwarde gebazel.

op 31 05 2015 at 11:00 schreef Vasti:

Raadsel: Vanwaar de behoefte van een mens de ander te kleineren? Met wel doel?

op 31 05 2015 at 11:19 schreef Thomas E:

En dan zo’n prof Ruud Koopmans ook met zijn uitspraak dat de hoofddoek een betrouwbare voorspeller van fundamentalisme zou zijn! Je wéét dat de media ermee aan de haal gaan en er een heksenjacht ontstaat – en dát terwijl het gebaseerd is op aantoonbaar flutonderzoek. Op deze wijze wordt er een self fulfilling prophecy gecreëerd.

op 31 05 2015 at 11:20 schreef Peter:

Breng inhoudelijke argumenten in, Vasti. Weerleg wat ik beweer. Jouw morele oordeeltjes interesseren me niet.

op 31 05 2015 at 11:22 schreef Peter:

en dat moeten we zien te overwinnen en niet in stand houden.

In stand houden door in iedere nieuwe reactie een duidelijke scheidslijn aan te brengen tussen etnische en culturele groepen bedoel je, Warzawat, zoals jij doet?

op 31 05 2015 at 11:26 schreef Peter:

Dat is nou blikvernauwing, Thomas. Flip van Dyke is blogger en kan dus worden genegeerd, en daar heeft ie nog geluk mee ook, want zodra ze ne beginnen op te merken, ben je het haasje. Maurits Berger wordt gezien als een apologeet. Iemand die verliefd is op het onderwerp van zijn onderzoek. Alle feiten worden weggerationaliseerd, alle leugens blind geloofd, mits ze de vooroordelen bevestigen. Het zijn ideologen, evangelisten, geen journalisten.

op 31 05 2015 at 11:31 schreef WARZAZAT:

wat ben jij een lul zeg!!!!!

op 31 05 2015 at 11:35 schreef Pyt van der Galiën:

@WARZAZAT

Eh…ik toon aan dat het jouw door jou aangevoerde voorbeeld van ‘naar elkaar toegroeiende Nederlanders’ niet bijzonder overtuigend is en vervolgens begin je te oreren over mensen die in elkaar geslagen worden?

op 31 05 2015 at 11:50 schreef WARZAZAT:

@ Pyt van der Galiën:

Niemand kan ontkennen dat de verzuiling van het oude NL niet meer bestaat.

Maar ik geef het hier op want Peter is niet bezig met een discussie op niveau, hij pleegt namelijk karaktermoord door mijn reacties die hem niet bevallen te censureren en die hem wel bevallen door te laten.Men kan geen eerlijk partij boksen met een gebonden arm en met een vijandige jury en publiek.

op 31 05 2015 at 11:55 schreef Peter:

De reactie die ik niet toegelaten heb bestond uit off-topic, onsamenhangend gebazel over een Marokkaanse film in Cannes, Warzawat. Maar hé, don’t let the door hit you on the way out. Ik ben dat delirische Berber-nationalistische gebrul van je toch al heel lang zat.

op 31 05 2015 at 11:58 schreef Egbert:

Nog zo eentje van Greta Riemersma: Ayaan Hirsi Ali is allang niet meer de enige die pleit voor hervormingen [in de islam/van moslims].

Hirsi Ali is werkelijk nooit “de enige” geweest. Zij begint pas in haar laatstse boek over hervormingen. Daarvoor was het: de islam uitroeien met geweld.

op 31 05 2015 at 12:14 schreef WARZAZAT:

Nee ik ben helemaal geen Berber-nationalist. Ik zeg alleen dat ik niet als moslim en arabier aangesproken wil worden….maar sommige mensen hebben al hokjes klaar staan en dan verwachten ze van bepaalde popjes dat ze die moeten vullen en ze als die popjes dat niet doen dan weten ze het niet meer.

op 31 05 2015 at 12:20 schreef Peter:

Dude, mensen in hokjes indelen is wat jij voortdurend doet. Die is een Arabische fascist, Berbers hebben niks met Pakistanen te maken, alleen immigranten slaan je in elkaar vanwege het geloof, enzovoort. En dat je een Berber-nationalist bent, lijdt voor mij geen enkele twijfel. Je bedient je van dezelfde retoriek tegen de Marokkaanse regering en tegen Arabieren als alle andere Berbernationalisten. Jullie hebben ook allemaal een grafhekel aan Nadia.

op 31 05 2015 at 13:21 schreef Pyt van der Galiën:

@WARZAZAT

Maar dat is jouw punt niet. Jij betoogt in wezen dat Nederlanders naar elkaar toegroeien, met één uitzondering: moslims. Correct me if i’m wrong. Om dat te bewijzen voer je een voorbeeld aan van links/rechtse politieke samenwerking binnen het Amsterdamse stadsbestuur. Dat zou vroeger volgens jou niet mogelijk zijn geweest, vanwege de verzuiling. Dat is pertinent onjuist, zoals ik aangaf met mijn voorbeeld van de samenwerking tussen CPN en VVD. Kenmerkend voor de verzuiling was dat de ‘basis’ van een zuil weliswaar gescheiden was van andere zuilen, maar dat de elites van de verschillende zuilen wel degelijk samenwerkten. Moest wel, want het land/de provincie/de gemeente moest bestuurd worden.

Een zuil in de klassieke zin vormen moslims absoluut niet, alleen al niet omdat de eenheid die bijv. de sociaal-democratische zuil kenmerkte, bij moslims ten ene male ontbreekt. Ongetwijfeld zijn er fundi’s die graag controle willlen houden over de geloofsgemeenschap, maar dat probeert de gereformeerde predikant in mijn dorp ook. Dat maakt het nog geen zuil.

op 31 05 2015 at 13:47 schreef Vasti:

Riemersma beschrijft en deelt met ons een stukje van haar persoonlijk ontdekkingsreis. Ze schrijft oa over de diversiteit en ontwikkelingen binnen een islamitische gemeenschap/familie. 1995 bezoekt zij Marokko en schoonfamilie. In de navolgende jaren maakt zij van alles mee aan gebeurtenissen en ontmoetingen. Zij en haar man lijken mij een open communicatie over geloof/islam te hebben, gezien haar vraagstelling over geweld en Islam aan haar man.

‘Godnakendekut zeg, je kent die man al twintig jaar en pas onlangs vroeg je hem hoe hij eigenlijk tegen die islam aankijkt. Al die tijd ging het alleen maar om jou, wat jij vindt, wat het allemaal voor indruk op jou maakt.’

Je maakt een karikatuur van haar..waarom? Door het hele stuk heen kun je lezen dat zij en haar man praten over religie. En het stuk gaat ook mede over haar: haar ervaringen en leerproces. Haar vragen. Dit deelt zij. Met oog op- en opzoek naar verbinding. En om te leren. Haar lezers van haar en vice versa.

Elkaar afbranden en kwetsen brengt deze samenleving niet verder.

op 31 05 2015 at 13:58 schreef Peter:

Dat gedram altijd van die types die gewoon tot IN HET ONEINDIGE blijven herhalen wat ik allang weerlegd heb: er was helemaal geen open communicatie en ik maak geen karikatuur, Riemersma stelde pas onlangs aan haar man de vraag hoe hij zo zeker weet dat zijn geloof niet oproept tot geweld.

Na 20 jaar. Al die tijd leefde ze opgesloten in haar eigen vooroordelen.

En kom mij GODVERDOMME niet de les lezen over ‘elkaar afbranden’, kwezel. Je zat in de kliek van Laurence Blik, die me al jaren obsessief stalkt met de uitzinnigste leugens over Hassnae en mij.

Je moet dus je hypocriete waffel houden en je zou hier om vergiffenis moeten smeken, in plaats van uit de hoogte steeds hetzelfde domme riedeltje af te steken.

op 31 05 2015 at 17:04 schreef Maurits Burgers:

Een beetje lucht in de discussie met een ‘dichtje:

Joden zijn dom
Christenen ruimhartig
Moslims tolerant
Boeddhisten eng
Indianen voorspoedig
Fanatici kortzichtig
Solisten uniek
Jullie zijn alleen
Ik ben gelukkig
Zelf

// Freek de Jonge zei eens ‘alle mensen generaliseren’

op 31 05 2015 at 19:03 schreef Maurits Burgers:

Inhoudelijk praat mevrouw Riemersma fhaecaliën en is van minder dan gemiddeld niveau qua taalvaardiheid en inzicht. Het ontbreekt haar persoonlijk zo lijkt stelselmatig aan invoelingsvermogen. Empathie

op 01 06 2015 at 00:59 schreef MNb:

@Vasti: “Je maakt een karikatuur van haar..waarom?”
Ja, Vasti, dat was mijn eerste gedachte ook. Dus heb ik geprobeerd dat stuk te lezen. En toen kwam ik er achter dat dit

“je kent die man al twintig jaar en pas onlangs vroeg je hem hoe hij eigenlijk tegen die islam aankijkt.”
domweg feitelijk juist is. Ik zal het voor je uitspellen. Uit de link, braaf door PB gegeven:

“Ik ken mijn man al twintig jaar ….. ‘Hoe weet jij zo zeker dat jouw geloof niet oproept tot geweld?’ vroeg ik mijn man laatst.”
Niks karikatuur. Het was een verrassing voor haar. GR schrijft het zelf.
In 1990 leerde ik mijn (inmiddels ex-)vrouw kennen, destijds een moslima. Ik had een vaag idee wat jihad betekende. Dus vroeg ik het bij de eerste gelegenheid (en niet anno 2010) een broer van haar, die toen al dik 25 jaar actief in zijn moskee was. Waarom? Liefde, dus ik wilde weten wat dat geloof nou inhield voor deze mensen.

op 01 06 2015 at 01:24 schreef Anti:

Na de val van de Sovjet is een nieuwe vijand in het leven geroepen om militaire en politieke uitgaven te rechtvaardigen.

Na 9/11, in NL specifiek na de moord op van Gogh, is er werk van gemaakt.

Neem nou de oorlogen in Irak en Afghanistan die de wereld veiliger zouden maken. Wat hebben die nu werkelijk opgeleverd?

Voeg daar de andere oorlogen in het MO aan toe en dan kan eenieder zich voorstellen dat er mensen zijn die zich opwinden.

NL anno nu is niet afgesloten van de rest van de wereld. Ik vraag af waar de compassie is voor de bevolkingen die niet door natuurrampen maar door oorlog worden getroffen.

Sommigen ijveren wel om internationale gebeurtenissen op Nederland te projecteren, om spanning teweeg te brengen. Angst te perpetueren. Verdeeldheid te zaaien.

Angst die bovendien zowel politiek als handhavingsgewijs bewezen uitstekend in klinkende munt is te vertalen.

De islam wordt aangegrepen om na de Chinezen, Joden, Surinamers en Italianen nieuwe zondebokken aan te wijzen, moslims tot vijand te maken.

Mensen van vlees en bloed zoals u en ik.

Stel je voor dat er vrede uitbreekt, dan verliezen een hoop mensen hun baan.

op 01 06 2015 at 07:19 schreef Egbert:

Vasti: een stukje van haar persoonlijke ontdekkingsreis. Welnee. Ze is een paar keer daar op vakantie geweest. Maar ze heeft nog helemaal niks ontdekt. Ze kan nog geen twee dingen die ze gezien heeft met rede aan elkaar knopen.

Haar openingszin: Toen ik eind 2013 naar Egypte ging, verklaarde mijn familie mij voor gek. Vlak daarvoor waren op het Tahrirplein in Caïro tijdens betogingen tegen president Morsi vrouwen verkracht, journalisten belaagd en doden gevallen. Let op de volgorde: eerst komt zijzelf, dan zijzelf, dan pas de doden. En niks vóór 2013.

Riemersma zou met Gevaar voor Verkrachting iemand interviewen om aan te tonen dat ze dapper was, en om islamkritiek wat op te stoken. Dat de geinterviewde zelf gewoon in Eypte woont en werkt zegt haar niks (ze kent haar pas sinds 2013), maar het gevaar straalt wel goed af op Greta Riemersma.

Het kost wat uitzoekerij in zo’n Drayeriaans onleesbaar stuk, maar check eens hoe zij 9/11 gebruikt als eufemisme voor: kom je eens verantwoorden bij mij, moslimmetje. Dan zal ik eens uitleggen wat jij bedoelt.

En dan die illustraties erbij: Nederlandse klederdracht, klompen en molens versus Arabische kleding

op 01 06 2015 at 12:57 schreef dewanand:

REF Cit:
op 31 05 2015 at 10:46 schreef Pyt van der Galiën:

‘Verder is het natuurlijk een illusie dat Nederlanders ‘naar elkaar toegroeien’. De verschillen worden juist steeds groter, sinds het na-oorlogse sociale contract eenzijdig opgezegd is. Waarbij etnische minderheden overigens ook sociaal-economisch steeds verder gemarginaliseerd worden.’

onze reactie kort:

1. Perfect verwoord.
2. tsja: de blanke hollandse mensapentoop is nu aardig vervuild met vele buitenlandse kutkleurtjes, afro kutjes, koeliekutjes, sino kutje, besneden islam kutjes, enz. De Oerhollandse witte mono-baarkutjes van de jaren 50 zijn uitgestorven.

3. Hoe los je dit kutprobleem nou op Pyt? met Afrikaanse super bana’s? Of gewoon weer een blik duitsers overheen laten spuiten, vijf jaar lang, met vat schlagersbier en containers vol met bockwurst?

4. Ach uiteindelijk hebben die L/M/ RE/ FN roeptoeters allemaal een seksprobleem omdat 99 procent van al onze problemen inderdaad met seksualiteit te maken hebben.

5. leven lijkt op sekspuzzel: net zolang rondnaaien tot het potje past.

wij slapen er nog een nachtje bloot over in onze mandjes. doei, tot volle maan als de wolven weer huilen.

dewa en wieroe

op 01 06 2015 at 14:37 schreef Murat:

Ik ben blij dat Peter hier even goed uit de doeken doet wat hij van WARZAZAT denkt.
Ik ben het 100% met hem eens, en zeg al tijden dat zijn bijdragen een vervuiling zijn van de commentsectie.

Vreselijk naar mens ben je WARZAZAT. In en in racistisch.

op 01 06 2015 at 22:35 schreef dewanand:

REF Cit:
[30.05.2015]
Vrij Nederland komt tot schokkende ontdekking: normale moslims bestaan! Ze worden alleen niet gehoord!

Peter Breedveld

***
Stof tot na miaauwen:

Frontaal Naakt komt tot de schokkende ontdekking: normale, kaaskopachtige, ROOMSblanke HOLlanders bestaan niet. Ze fantaseren alleen in het peeshokje en op het toilet dat zij bestaan.

Nou Peter even 20 weekjes doorschrijven en je hebt je bestseller binnen dit jaar met kerst.

ons advies:
compileer rondom dit thema een niet te dik boekje met de leukste, blootste en geilste miauw en brulaap teksten erin van FN.

op 02 06 2015 at 10:52 schreef Egbert:

1/2
Gek. De grote blinde vlek van de Nederlandse blanken van Riemersma (11 februari 2015) is veel beter leesbaar. Over haar kinderen na de IS- en Charlie Hebdo-beeldvorming. Waarschijnlijk te weinig reuring opgeleverd, dus heeft Vrij Nederland/Van Exter gevraagd een en ander iets “aan te zetten”. “En dan zorgen wij wel voor stereotiepe illustraties en tussenkopjes.” (‘Ladingen alcohol’, ‘Die haatfiguren’, ‘Spreek jij je eens even uit’, Het radicale moslimschap is straatcultuur geworden. Moslims moeten laten zien dat hun geloof ook zacht kan zijn. Let wel, deze primitivering door VN ondersteunt het verhaal voor geen meter).

Ondertussen strompelt Riemersma van de ene generalisatie naar de andere kreupele gedachte. Haar eigen ervaringen omzetten in een verklarend wereldbeeld. Gewoon, 1,5 miljard maal vergroten en klaar is Kees. (Niks geleerd in Cairo, De Islam, 9/11 verklaart de veranderingen bij Moslims, Aboutaleb vals misquoten -nou jij weer Ramesar-, een Marokkaan met ‘de outfit van een fanatieke moslim’ – een baard!).

op 02 06 2015 at 10:55 schreef Egbert:

Tegen het eind vindt Riemersma de verklaring voor haar onderwerp, maar meteen overschreeuwt ze die weer met haar hoofdconclusie: Hou de islam bespreekbaar, want “vanzelf gaat er bijna nooit een probleem over”. Het ligt dus aan de Moslims, de islam. (zonder haar ik-ik-ik te vergeten; zij zal de Nederlandse Marokkanen wel eens wat gaan vertellen over vooroordelen. Zij van “Hoe heeft de islam zo kunnen ontsporen”).

De wijsheid die ze niet gebruikt staat er al. El-Fassi zegt: Moslims hebben al zo vaak gesproken om angst en wantrouwen weg te nemen. Maar als die handreiking wederkering niet wordt geaccepteerd, houdt het op.

op 02 06 2015 at 14:37 schreef excellentie zwembad:

Van die ‘normale moslim’ krijg ik ook altijd jeuk omdat er een frame omheen zit van Moslims=Slecht MAAR!!!! Er zijn OOK hele gewone Moslims die heel GEWOON een appeltje eten .
Een soort van “ik hoorde dat je je vrouw niet meer slaat”
godvergeten moslimgangbang die door moet gaan voor een ‘debat’ .
Iedereen moet maar iets vinden van de moslims . Nationale obsessie in gang gezet door die flapdrol van een Fortuyn en die VVD baviaan Bolkenstein . Allemaal hijgerige halve zolen die er lekker voor zorgen dat we de afbraak van Nederland met een lachende Rutte gewoon vrolijk laten gebeuren .

op 02 06 2015 at 15:24 schreef WARZAZAT:

@ Pyt van der Galiën:

Misschien is keuze voor de SP en VVD verkeerd uitgevallen. Ik bedoel er mee dat er ooit in NL en ook in Belgie, zuilen bestonden van liberalen, socialisten en allerlei kerkelijke en provinciale groepen met hun eigen scholen, verenigingen,bedrijven en wijken die elkaar naar het leven stonden en die zuilen zijn vanaf de jaren 60 zo goed als gesloopt.

Nu heeft NL in het bijzonder en de hele EU in het algemeen meer een probleem met het integreren van nieuwe migranten en sinds de val van de muur met de verdeling van de welvaart en de oplossing van die problemen is niet om alle migranten uit Afrika en Azie op een hoopje te gooien in een Wahabistische Turkse-Arabische zuil.

En nogmaals ik ben geen berber-nationalist. Ik ben alleen niet naar Europa gevlucht voor Arabische Wahabieten om hier tot een Arabische Wahabiet te worden gegoten.

Om bij het onderwerp te blijven:

Het is heel normaal dat er “gelovigen” zijn die hun geloof praktiseren en vurig prediken en aanprijzen en het is ook heel normaal dat er “ongelovigen” zijn die daar niets van moeten hebben en daar tegen op in gaan….simpel toch….ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim!!!

op 02 06 2015 at 23:22 schreef Egbert:

Godverdomme, schrijf je je best en dan komt Zatte Ware er weer tussen. Die ik nooit lees.

Peter, trouwens, waarom niet meneer Riemersma zelf het word geven op FN? Interview? Lijkt me een interessante man.

op 03 06 2015 at 05:40 schreef Vasti:

Uitstekend idee, Egbert. Kans dat hij instemt lijkt mij overigens vrij klein..

op 03 06 2015 at 16:19 schreef WARZAZAT:

@ Egbert:

Een biertje op zijn tijd zal je goed doen…Maar dat je met deze citaat komt zegt al alles:

´El-Fassi zegt: Moslims hebben al zo vaak gesproken om angst en wantrouwen weg te nemen. Maar als die handreiking wederkering niet wordt geaccepteerd, houdt het op.´

Over welke moslims heeft hij het???…En Wat houdt dan op???

op 23 01 2016 at 17:20 schreef Max:

En die normale moslims niet gelofen in de islam….en ze zijn in mindergeid!

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS