Home » Archief » Wie beschermt ons tegen de politie? (5)


[14.11.2016]

Wie beschermt ons tegen de politie? (5)

Petra Kramer

gekko2
Illustratie: Gekko Hayashi

Iedereen die zich zorgen maakt over president-elect Donald Trump en niet over het oprukkende fascisme in Nederland moet eens onbevangen naar de intocht van Sinterklaas in Maassluis en Rotterdam kijken. Met onbevangen bedoel ik zonder enige nostalgische gevoelens over het hele kinderfeest commerciële hoogtepunt van het jaar. Als je dat doet, dan kun je niet anders concluderen dat we een ijzingwekkend staaltje politiestaat hebben gezien.

Het begon met de noodverordening die 24 uur voor de intocht werd afgekondigd en waarmee een demonstratieverbod werd ingesteld tenzij die demonstratie 48 uur van tevoren was aangemeld. Nou ben ik geen rekenwonder maar ik weet wel dat een tijdmachine nog niet bestaat. 24 Uur van tevoren eisen dat demonstraties gisteren hadden moeten worden aangekondigd, is een eis waar niemand aan kan voldoen.

Politie-escorte voor Nazi’s

De noodverordening stelde dat ‘extreemlinkse’ demonstraties een aanzuigende werking hebben op extreemrechts. Wat er precies extreemlinks is aan antiracisme snap ik ik niet, maar ik weet wel dat het hele argument van een aanzuigende werking complete kul is omdat de neonazi’s van de NVU ronduit welkom waren. Zo welkom dat ze zelfs een politie-escorte kregen.

Het is even huiveringwekkend als dat het waar is dat Sinterklaas dezelfde ontvangst kreeg als de mensen die op z’n minst uit zijn op een rassenoorlog en die als het even kan genocide willen bewerkstelligen.

De NOS kwam compleet klaar op de angstaanjagende repressie door een idolaat artikel te publiceren over hoe de politie antiracisten steeds een stap voor bleef. Door ze helemaal het schompes te timmeren, wat mogelijk werd gemaakt door massasurveillance op internet.

Politie in blackface

De NOS gaf wel het woord aan een nazi-Piet van de NVU (nazi-Pieten herken je door het gebrek aan rode lippenstift), maar niet aan één van de 200 gemolesteerde tegendemonstranten. Wie het nieuws van alle kanten wil, zoals de NPO dat claimt te vertegenwoordigen, was aangewezen op Twitter, Facebook en Youtube.

Alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, was er ook nog @teamparaatheid, de vliegende brigade van de politie Rotterdam. Die posten zonder gêne een foto van de hele knokploeg in blackface. Nadat ze daar kritiek op kregen, werden niet alleen honderden twitteraars geblockt, maar ontpopte de vliegende brigade zich ook als liegende brigade. Ze gingen ineens beweren dat de foto niet van hen afkomstig was.

Grof geweld

Dat is niet hun grootste leugen. De grootste leugen is dat er te weinig menskracht zou zijn om 200 antiracisten hun grondwettelijke rechten te gunnen. 200 Mensen met grof geweld afvoeren is echt meer werk dan 200 mensen gebruik te laten maken van de vrijheden die ze horen te hebben. Alleen gaat dat niet gebeuren zolang er in iedere agent een Donald Trump schuilt.

 

 

Zie ook ‘Wie beschermt ons tegen de politie?‘, ‘Wie beschermt ons tegen de politie? (2)‘, ‘Wie beschermt ons tegen de politie? (3)‘ en ‘Wie beschermt ons tegen de politie? (4)‘.

Petra Kramer omschrijft zichzelf als ‘anarcho-jihadi’ en ’transliban’. Ze is snoeihard en messcherp. Volg haar op Twitter en lees haar op (onder andere) Meedogenloos en Vileine. Dit stuk stond al op Meedogenloos.

Petra Kramer, 14.11.2016 @ 07:50

[Home]
 

48 Reacties

op 14 11 2016 at 09:22 schreef babs:

Demonstreren is kennelijk een dermate zware misdaad vandaag de dag, dat zelfs voorbereidingshandelingen al strafbaar zijn.

De Politie heeft zich weer eens van haar beste kant laten zien. Gewapende tak van de PVV, allemaal, want als je daar nog werkt ben je gewoon deel van een antidemocratische, gewelddadige, wetteloze, gewapende bende.

op 14 11 2016 at 09:39 schreef Bertje Knor:

Zwarte Piet is geen racisme maar hoe men om is gegaan met deze demonstranten zeker wel.
Al heb ik niks met deze figuren in hun kansloze semi-black panther out’fitjes (forgive them malcom were ever your are) zo ga je niet met vreedzame demonstranten om.

En wat ik helemaal schandalig vond was het vast houden van deze “zwarte klaas” als er nou iemand is die het heeft begrepen is het wel deze man.

op 14 11 2016 at 09:57 schreef MNb:

Racisten hebben van Zwarte Piet racisme gemaakt, Bertje. Als je dat nou nog niet ziet ben je stekeblind.
Ik las het – schaarse – nieuws over de politiebescherming die neonazi’s genoten met enorme verbazing. Toen ik dik tien jaar geleden Nederland politiestaat voorspelde had ik dat niet kunnen denken.

op 14 11 2016 at 11:24 schreef Adriaen:

@MNb

“Racisten hebben van Zwarte Piet racisme gemaakt.”
Scherp gezien, volledig mee eens.

op 14 11 2016 at 11:24 schreef Bertje Knor:

MNb

Racisten misbruiken een symbool van een oude traditie voor hun eigen doeleinden en dat zou betekenen dat dit symbool niet meer gebruikt mag worden ofzo?
Zo lust ik er nog wel een paar zeg.(kruis ook maar verbieden, en de rode maan, zwarte broek tenminste als genoeg neo-nazi’s ze gaan dragen dan.)

On Topic: ik denk dat de voor en tegenstanders in dit geval de handen in een moeten slaan en laten merken dat dit soort acties niet wenselijk zijn. Han van der Horst schreef er wel een goed stuk over op de Joop.

op 14 11 2016 at 11:34 schreef Ina Dijstelberge:

Bertje, Zwarte Piet is geen symbool, maar een halverwege de 19de eeuw bedachte racistische stereotypering.

op 14 11 2016 at 11:58 schreef Gertjan:

Je moet wel een enorme lul zijn als je een kinderfeestje gaat verstoren. Willens en wetens in groepsverband ergens naar afreizen om het plezier van kinderen te verstieren. Deze keer heb ik voor de verandering begrip voor het politiegeweld.

op 14 11 2016 at 12:28 schreef babs:

Gertjan,

Hoe weet jij dat de aangehouden busreizigers een kinderfeestje wilden gaan verstoren? Het is zelfs niet duidelijk dat ze wilden gaan demonstreren.

En hoezo is politiegeweld wel OK als het slachtoffer een ‘enorme lul’ is?

op 14 11 2016 at 12:38 schreef babs:

Bertje gaat gewoon met een swastika over straat.

op 14 11 2016 at 13:22 schreef Bertje Knor:

Babs

:-) kijk wel beter uit, ik woon in Duitsland en daar is het een nogal beladen symbool.
(Hoewel er op een van mijn boeddha’s een prachtige swastika prijkt en ik ook wel eens een Mala draag met een klein swatikaatje)

Gert Jan

Je mist het punt. Natuurlijk zijn de wannabe black panters enorme lullen en houden hun oren dicht voor feiten omtrent zwarte Piet en Co. Dit geeft de smeris nog niet het recht om zo met ze om te gaan.
Als de staat dit mag bij deze groep Whats next.
Voorbij je eigen gelijk!

Ina

De traditie van zwarte piet is al heel wat ouder hoor.
Je doelt wsl. op de vorm en ja die is wel uit die tijd.
Het zwart sminken gaat veel verder terug.
(Kijktip: Wild geraas mooie doku waarin met respect het hele standpunt van anti piet onderuit wordt gehaald)

op 14 11 2016 at 13:31 schreef Martijn:

Als er dertig, veertig jaar geleden al eens serieus geluisterd was naar de bezwaren waren die demonstraties misschien helmaal niet nodig geweest.

De ouders zijn verantwoordelijk voor de eventuele verstiering. Die kinderen kunnen het echt wel handlen, een paar demonstranten. Net zoals ze straks ook de klap te boven zullen komen dat ze de eerste jaren van hun leven voorgelogen zijn.

op 14 11 2016 at 14:02 schreef Thomas E:

Bertje, als de norm was geweest: ‘Sint en zijn Pietenvrienden’, dan was het waarschijnlijk nooit tot een antibeweging gekomen. Maar de norm was/is: ‘Sint en zijn zwarte knechten’. Als die zwarte knechten dan ook nog jolige onbenullen zijn die met een Suri-tongval brabbelen, dan snap ik wel dat veel zwarte Nederlanders zich geschoffeerd voelen. Jij niet?

op 14 11 2016 at 14:11 schreef Guus:

Waar heb je het over man ik heb nooit problemen met de politie. Al dat gezeik over Nederland ga eens een kijkje nemen in andere landen…..

op 14 11 2016 at 14:44 schreef Mario:

Hey Guus, het gaat niet om jou hoe graag je dat ook zou willen.

Enneh, wat doe jij zelf zoal om die misstanden elders in de wereld, waar je aan refereert, ten positieve aan te pakken?? Weinig tot niets, heb ik zo het vermoeden.

op 14 11 2016 at 15:15 schreef Ina Dijstelberge:

Beste Bert,http://www.art1.nl/artikel/7219-Historische_achtergrond_Zwarte_Piet
het gaat er dus om dat de 19de eeuwse zwarte piet zoals wij die nu kennen wel degelijk een racistisch stereotiep is. En een ieder heeft dus het volste recht om tegen deze barbaarse traditie te demonstreren.

op 14 11 2016 at 15:41 schreef Chakir:

Gertjan, Het zijn de volwassenen, de traditie-fetisjisten, de politie en de burgemeester die voor deze sfeer zorgen. Veel mensen hebben besloten om gewoon niet meer naar de intocht te kijken op tv, laat staan er naar toe te gaan. Keuze vd volwassenen zelf. En het feit dat er kinderen in het spel zijn maakt niet dat er per definitie geen statement gemaakt mag worden.
En: Guus Geluk heeft nooit problemen met de politie, totdat… Guus problemen krijgt met de politie… en dan heel erg veel spijt heeft http://nos.nl/artikel/2134917-nederlander-die-ritueel-verstoorde-in-myanmar-heeft-spijt.html. Zet eens een andere bril op man!

op 14 11 2016 at 16:23 schreef MNb:

“Zo lust ik er nog wel een paar zeg.”
Zo lang jij niet met een swastika rondloopt ben je een hypocriete knor, Bertje.

“dit symbool niet meer gebruikt mag worden”
Je mag van mij best als zwarte piet rondlopen als je dat niet laten kan. Je mag van mij ook een swastika op je T-shirt schilderen. Als jij zonodig dezelfde boodschap moet rondtetteren als Jan Roos in zijn militaire uniform neemt alleen niemand je voorgewende antiracisme nog serieus. Uiteraard is dat een prijs die jij graag betaalt.

“is het een nogal beladen symbool.”
Wat ben je toch een kwibus. Inmiddels is Zwarte Piet net zo’n beladen symbool. Maar meneertje Knor is een cultuurconservatief en wil dat niet inzien maar blijft liever stekeblind.

“De traditie van zwarte piet is al heel wat ouder hoor.”
De traditie van de swastika is ook al heel wat ouder dan de NSDAP. Je meet met twee maten, knorrende hypocriet.
Bovendien heb je jezelf al akkoord verklaard met de regenboogpiet. Je commentaren slaan dus als een tang op een knor.

op 14 11 2016 at 16:53 schreef Bertje Knor:

Mnb

Het gaat om een klein groepje wat zich beledigd voelt, gekwetst door een symbool. Slavernij wordt er met de haren bij gesleept, blackface en wat al niet meer.Ze verkleden zich als zwarte pantertjes, spreken over strijden en leed van de zwarte man en het hele Amerikaanse riedeltje wordt afgewerkt.
He we wonen hier in Europa! Not in the f..king United Stupid States.

Wat mij betreft gaat het nu niet om Foking Zwarte Piet maar om het feit dat Nederlandse Burgers hun rechten worden ontnomen.
Het kan goed zijn dat de anti Pietjes bewust hun demo niet hebben aangemeld om zo media aandacht te genereren dat is dan gelukt.
Hoe het ook mag zijn ook deze mensen hebben rechten en plichten.
Moreel bewustzijn en verstand zijn nu eenmaal niet in de wet verplichtend vastgelegd dus God vergeve hun dat ze willen lopen klieren op een Nationaal Kinderfeestje.

o ik hou van Pietjes Zwart en alle kleuren van de regenboog.

op 14 11 2016 at 17:38 schreef sjonnie:

Als voorstander van Hollandsche folklore stel ik voor om vierendelen te her introduceren, met raszuivere Hollandsche paarden.

Radbraken en aaltrekken, ook graag in ere herstellen.

Wat kinderen hier van vinden zal mij mijn achterste kanaal oxideren.

Godsamme, folklore zuigt.

op 14 11 2016 at 22:19 schreef Sasha Berkman:

right on sjonnie

op 15 11 2016 at 02:18 schreef Murat:

Bertje,

Kleine groep mijn reet. Het is een kleine groep die het lef heeft te protesteren maar het is een hele grote groep die last heeft van racisme en discriminatie in Nederland.
En dat het hier de VS niet is, maakt geen ene ruk uit.

Dat jij als witte man nergens last van hebt en de empathie voor de niet-witte medemens niet kunt opbrengen, dat is dan jammer.
Maar Nederland heeft een racisme probleem (net als de VS) en ik ben verdomd blij dat er mensen zijn (in zwarte pakjes of niet) die ertegen knokken.
Dat er witte mensen zijn die daar aanstoot aan nemen, zoals jij, is totaal gebruikelijk (net als in de VS) maar dat doet niets af aan hun zaak.

Blijf je maar lekker ergeren aan de mensen die tegen onrecht knokken in plaats van je te ergeren aan de mensen die er voor zorgen dat er onrecht is.
Je prioriteiten richten zich op de verkeerde mensen, dat is overduidelijk te zien aan je reacties.

op 15 11 2016 at 02:46 schreef MNb:

Ah, dus toch een racist, Bertje. De rechten van kaaskopjes wegen voor jou zwaarder dan de rechten van zwartjes – wat Sjonnie zegt, die roesten aan je zitvlak.

“ik hou van Pietjes Zwart en alle kleuren van de regenboog.”
Dat tweede klopt niet, anders zou je niet jaren lang blijven dooremmeren over de exclusieve rechten van kaaskopjes om Piet Zwart te houden, met alle hypocriete argumenten (want je past ze niet op de swastika toe) er op en er aan.

op 15 11 2016 at 10:16 schreef Hermann:

De lokale Nederlandse Canadezen introduceerden in 1985 het Sinterklaasfeest met Zwarte Pieten in Canada. Misschien wel uit een verlangen naar ‘die Heimat’, wie zal ’t zeggen. Sinds 2011 zijn de Zwarte Pieten daar verboden, wegens het racistische stereotype van Zwarte Piet. Toen hadden de Nederlandse Canadezen er geen zin meer in en werd het gebeuren afgelast. De kurk waar het Sinterklaasfeest op drijft, is kennelijk het racistische stereotype van Zwarte Piet – zonder Zwarte Piet geen feest.

http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/zwarte_piet_verboden_in_canada/

Maar Nazi-Duitsland moest het onderspit delven; Zwarte Piet bleef zwart gedurende WO II.
https://gerard1945.wordpress.com/2015/10/05/het-zwarte-piet-probleem-2/

op 15 11 2016 at 10:22 schreef Bertje Knor:

Murat

“een hele grote groep die last heeft van racisme en discriminatie”

Ik ben de laatste die dat gaat ontkennen.
Maar Piet is niet de root of all Evil, je pijlen richten op de verkeerde over prioriteiten gesproken zeg.
Kijk bv. Denk is niet mijn partij maar hun voorstel om diverse straatnamen te veranderen vind ik heel correct.
Een groep zwarte vrouwen die zich terecht opwind over de “vlees kleurige” panties. Discriminatie op de arbeidsmarkt etc.

MNb

Soms vraag ik me werkelijk af hoe jij in je hoofd tikt.
Ik betoon in alle reacties dat ik nu precies ben voor dezelfde rechten.Vreemd dat jij, wsl. willens en wetens een andere conclusie trekt.
En snap het nou eens een keer het gaat hier niet om een exclusief recht.
(een kleine groep drammende mensen wil koste wat het kost hun zienswijze doordrukken. Een zienswijze die objectief niet klopt die feitelijk achterhaalt is, ja daar ben ik allergisch voor en het boeit me geen fok welke kleur of meur je dan hebt)

op 15 11 2016 at 14:40 schreef dewanand:

N1: REF Cit, mooiste zinnen tekst Petra Kramer:

‘Het is even huiveringwekkend als dat het waar is dat Sinterklaas dezelfde ontvangst kreeg als de mensen die op z’n minst uit zijn op een rassenoorlog en die als het even kan genocide willen bewerkstelligen.’

——- Reactie: dewa en Wieroe

N2: Is er een verband tussen het OerHollandse Sinterklaas feest en Nazisme??? Leukste was toch die Afro sint met mooie dreadlocks en apen kleurtje, ja deze Afroman Patrick Mathurin heeft iets leuks geflikt in HOOG Arisch Nederland, en hij mag toch uitkijken nu dat hij binnenkort niet komt te overlijden door een foutief gemonteerde nekklem. Hij staat al zeker op de ZWARTE lijst van de MIVD, geheime SS brigades van de politie korpsen en kan het beste nu meteen wegvluchten uit NAZI Holland en asiel aanvragen in Zuid Afrika of in Zimbabwe.

N3: maar goed het is allemaal onze eigen apen DNA dat nu spreekt, 98,6 % chimpansee zijn is onze verdoemenis nu en die resterende 1,4 % niet chimpansee genen zijn misschien onze gevaarlijkste, terroristische, demonische, super beestachtige genen. Heeft iemand hier een andere visie op???

op 15 11 2016 at 16:03 schreef Mario:

Yo, Bertje, er is niemand die stelt dat ZP ‘de root of all evil is’. Nou ja, ok, enkel jij stelt dat.

Racisme beperkt zich niet tot Zwarte Piet. Het kan derhalve nooit de basis van (root) zijn. Check enkel de Wiki (+ voetnoten én referenties onderaan.)
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism

Lees je even mee?

“een hele grote groep die last heeft van racisme en discriminatie”

16:53/ jij
‘Het gaat om een klein groepje wat zich beledigd voelt, gekwetst door een symbool.’

10:22
‘Ik ben de laatste die dat gaat ontkennen.’
Refererende aan die “kleine/ grote” groep.

Je zou er m.i. zeer verstandig aan doen om (eindelijk) eens heel goed na te denken over hetgeen je uit je toetsenbord rammelt. Keer op keer laat je zien dat je dat dus niet doet. (lol @ boetekleed)

Pak ik gelijk even de volgende opmerking erbij.
‘Han van der Horst schreef er wel een goed stuk over op de Joop.’

Dit ben/ doe (ook) jij:
https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
(ik kan er evt. nog een paar aan toevoegen. Ook richting Han (hoi!).

Jij, Bert, blijft zoeken naar uitvluchten i.p.v. te erkennen, wat je op andere momenten wel doet. Je spreekt met twee tongen en dat is, hoe dan ook, uiterst schadelijk. Ook voor jezelf.

Er worden hier in het zgn. ‘vrije Nederland’ mensen (in casu: demonstranten) door agenten met door de overheid én burger verstrekte geweldsmonopolie letterlijk en zichtbaar lijfelijk mishandeld. En ja, dat erken je – wanneer het jou zo uitkomt.

Tegelijkertijd uitvluchten zoekende over hetgeen pal voor je neus staat.

Je hebt m.i. -werkelijk- een ‘goed hart’ om het zo maar even te noemen, maar: grow some friggin braincells, finally.

op 15 11 2016 at 17:27 schreef sjonnie:

Zeg bertje, als je kiespijn hebt ga je dan naar de barbier? Of ga je dan wel met de tijd mee.
Zwarte Piet is vergane glorie, wen er maar aan. Het maakt de “doelgroep” niks uit, hun ouders lopen leeg als hersenloze amoeben.

op 15 11 2016 at 20:15 schreef Boe! Ik ben een moslim:

Kijk nou al die blakaas verzieken ons kinderfeestje dat bestaat uit de paus en zijn beste vriend racistische karikatuur. Desondanks vind ik dat deze mensen mogen protesteren ook al worden ze afgetuigd door een inherent racistisch institutie zodat ik ongestoord mijn racistische traditie kan voortzetten.

Ach joh hoort erbij. Want wat is er nou Hollandser dan andersdenkenden neer te maaien? Dijken? Tulpen? Apartheid?

Al die mensen die zich nu voordoen als een soort faktap Gandhi: check jezelf man.

op 15 11 2016 at 20:45 schreef Kazonga:

@op 15 11 2016 at 10:22 schreef Bertje Knor:

Murat

“een hele grote groep die last heeft van racisme en discriminatie”

Ik ben de laatste die dat gaat ontkennen.

En: op 14 11 2016 at 16:53 schreef Bertje Knor:

Mnb

Het gaat om een klein groepje wat zich beledigd voelt, gekwetst door een symbool.

Hmm, handig geformuleerd. Dus, een grote groep wordt hier ter lande gediscrimineerd, maar jij bent van mening dat de groep die protesteert tegen Zwarte Piet marginaal is. Geen idee waar jij dat op baseert.

op 16 11 2016 at 02:17 schreef MNb:

@Kazonga – het is nog erger. De joden die zich beledigd voelen, gekwetst door de symbolen genaamd swastika en Hitlergroet, vormen een nog kleiner groepje. Maar dan telt het plotseling niet. Want joden behoren tot de Europese traditie en mogen dus klagen. Zwartjes zijn niet Europees en moeten dus hun kop houden. Dat is simpelweg racisme, hoe aardig Bertje verder ook knort.
Intussen staat Nld. er ook bij Amnesty International fraai op.

http://www.nu.nl/sinterklaas/4351394/amnesty-noemt-optreden-politie-tijdens-pietenprotest-onrechtmatig.html

Dat soort commentaar lezen we ook wel als Erdogan demonstraties uit elkaar laat slaan.

op 16 11 2016 at 08:13 schreef Bertje Knor:

Mnb

Je vergelijking met de “Joden” gaat scheef.
Het is wel een hele goedkope tactiek om iets te stellen en dan daar snel wat negatieve conclusies uit trekken. (zal vast wel een naam hebben)
Het gaat niet om Zwartjes of Witjes. Mij een racist noemen is natuurlijk iemand bewust wegzetten in het verdom hoekje.
Iemand waait niet mee met de anti of pro dan snel racist roepen….cheap cheap cheaper…mnb.

op 16 11 2016 at 10:22 schreef Murat:

MnB,

Joden zijn niet meer Europees dan Turken hoor.
Al willen sommige mensen je dat doen geloven.

op 16 11 2016 at 13:10 schreef Thomas E:

Murat, er is nog niet zo lang geleden DNA-onderzoek gedaan naar Joodse roots en toen bleek o.a. dat er een grotere DNA-verwantschap bestaat tussen Joden en hun eeuwenlange leefomgevingen, dan tussen ‘de Joden’ en de oorspronkelijke bewoners van Judea (prof Shlomo Sand c.s.). Zo hadden Sefardische Joden veel DNA-overeenkomst met Spaanse en Portugese niet-Joden. Ashkenasische Joden bleken veel Oost-Europees DNA te bezitten. Dus dat Joden tot de Europese traditie horen zoals MNb stelt, heeft wel een wetenschappelijke grond.

op 16 11 2016 at 14:47 schreef Murat:

@Thomas,

Dat ontkende ik helemaal niet.
Ik zei alleen dat ze niet meer Europees zijn dan Turken.
Daarmee wilde ik duidelijk maken dat er dus een dubbele maat is betreffende wie wel en niet mag klagen en dat Europees verwantschap dus een non-argument is als een domrechtse racist dat gebruikt.

De Turken hebben ook huisgehouden in Europa (vooral zuid, maar ze zijn tot aan IJsland gekomen) en er is historisch veel naar afgereisd (Constantinopel) wegens handel en wetenschap.

Ik durf te wedden dat DNA van Turken ook overal te vinden is.

op 16 11 2016 at 15:23 schreef Thomas E:

Point taken.

op 16 11 2016 at 16:43 schreef sjonnie:

Die weddenschap ga je verliezen Murat.
Je gaf zelf al aan waarom :-).

op 17 11 2016 at 04:10 schreef Murat:

Sjonnie,

Laat ik het anders zeggen: ik durf te wedden dat er net zoveel Joods als Turks DNA te vinden is in Europa ;-)

op 17 11 2016 at 09:04 schreef Thomas E:

Ja maar zo zei je het niet, Murat. Op 10:22 schreef je ‘Joden zijn niet meer Europees dan Turken hoor.’ En dat klopt niet. Want ik op mijn beurt durf te wedden dat als je het DNA van alle – dus voornamelijk geïmmigreerde – Joden in Israël zou analyseren, je veel meer Europees/westers meng-DNA zou vinden dan als je alle Turken in Turkije op hun DNA zou laten testen.

Maar goed, waar hébben we het over. Een academische discussie.

op 17 11 2016 at 10:19 schreef Murat:

@Thomas,

Misschien dat ik me wat onhandig heb uitgedrukt.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat kwa DNA verwantschap in Europa zelf, de Joden het geheid niet winnen van de Turken.

Ik denk dat beide een significante verwantschap hebben aan ons. Daarnaast is Turkije ook (deels) Europa, trouwens.

op 17 11 2016 at 11:09 schreef johan:

@Muriat:

Ja, zoals de Caraïben deels Nederlands zijn, Cueta Spaans is en een groot deel van Palestina Israelisch is.

op 17 11 2016 at 18:02 schreef sjonnie:

Murat en Thomas E, voor zover ik weet bestaat er geen Joods of Turks dna. Wel weet ik iets van haplogroepen, dna onderzoek van het y chromosoom heeft aangetoond dat de moderne mens vanuit Afrika de wijde wereld in ging.

Mutaties in dat y
chromosoom toonden de routes vanuit Afrika aan.

Spencer Wells deed daar gedegen onderzoek naar.

op 17 11 2016 at 20:02 schreef Thomas E:

Klopt sjonnie, het zijn verkeerde termen. Het gaat om verwantschapsonderzoek. Aan de hand van dna-profielen kan je vergelijken en de mate van verwantschap aantonen. Dat je bijvoorbeeld meer verwant bent met de omgeving waarin je eeuwenlang geleefd hebt, dan de oorspronkelijke Joden uit Judea. Maar zo’n ‘Judea-profiel’ kan je inderdaad geen Joods dna noemen.

op 17 11 2016 at 21:50 schreef sjonnie:

Thomas E, van vaders kant R1b, van moeders kant T2. En jij?

op 17 11 2016 at 22:42 schreef Thomas E:

Geen idee welke haplogroep, sjonnie ;))
Het zal wel een zooitje zijn in mijn dubbele helix.

op 17 11 2016 at 23:52 schreef Murat:

Sjonnie,

True. Maar ik weet zeker dat je begrijpt wat ik bedoel ;-)

op 18 11 2016 at 17:01 schreef sjonnie:

Murat, dat klopt :-).

Als henk en ingrit zich eens in hun eigen roots gingen verdiepen dan kon zwarte piet in de zak naar Spanje en zijn wij van een enorme bak gesjanter af (sjanteren is zinloos dom zeuren).

op 18 11 2016 at 18:38 schreef Johan:

Ik begrijp dat gehannes rond Sinterklaas en Zwarte Piet sowieso niet. Sinterklaas is een Turk en de Pieten zijn Moren. Ze worden ondanks hun haplogroepen omarmd door iedereen, van links tot rechts. Niet in de laatste plaats door Henk en Ingrid.

op 19 11 2016 at 11:05 schreef sjonnie:

Sinterklaas is Wodan en zijn pieten zijn raven die hem de weg wezen johan.
Heidens lulverhaal dus.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS