Home » Archief » Lees GeenStijl!


[01.02.2014]

Lees GeenStijl!

Peter Breedveld

zoe30u
Foto: Zo’é

Op deze plek had u een betoog zullen lezen over feminisme en gezeik over jongens-, en vrouwenmacaroni en wat vrouwen romantisch dienen te vinden en wat ze vooral níet romantisch mogen vinden, maar dat doe ik dan de volgende keer wel.

Ik was in het kader van de research voor mijn feministenstukje namelijk op zoek naar een stukje op GeenStijl waarop van de week mijn aandacht werd gevestigd door Joyce Brekelmans op Twitter, over een PvdA-raadslid in Leeuwarden, een mooie jonge vrouw, die in elkaar geslagen was door haar vriend, voor GeenStijl aanleiding zijn lezers uit te nodigen eens lekker te fappen op foto’s van deze ‘lekkere PvdA-chick‘.

Hollandsche hypocrisie

Ik raadpleegde daarvoor het GeenStijl-archief van januari en moest me een weg banen door een oerwoud van ranzige weerzinwekkendheid waaronder de intrigerende titel ‘Tofik heeft cockholmsyndroom: islam ♥ homos‘. Ik twitterde een linkje naar het stuk omdat hier de Hollandsche hypocrisie weer op fraaie wijze werd gedemonstreerd.

Meteen kwam een groep bovenstebeste braafburgers me de les lezen: waarom geef ik dat rioolblogje aandacht, je moet dat negeren, teveel eer en blablabla. Niet de eerste keer, het is zelfs vaste prik als ik over GeenStijl begin. Mensen lezen het uit principe niet en ze vinden, en komen me dat ook steeds weer vertellen, dat ik het ook niet moet lezen.

Overgewaaide Jodenhaat

Nou, ik lees het dus wèl en daarom weet ik wat er leeft onder de mensen en jullie niet. Daarom denkt bijvoorbeeld Bas Heijne dat Jodenhaat uit de Arabische wereld is overgewaaid en weet ik dat het gewoon een produkt is van Hollandsche makelij. Daarom weet ik dat homohaat typisch Nederlands is en niet uit Marokko geïmporteerd. Daarom weet ik dat ons bescheidenheid past als het gaat om vrouwenrechten, in plaats van dat we andere landen op hoge toon vertellen dat ze die moeten respecteren.

Jaren geleden deden mensen hetzelfde als ik wees op de stukken die verschenen op de website Het Vrije Volk. Dat was maar een marginaal blogje, zeiden ze, ik moest dat geen podium geven en negeren was het beste.

Islamitische barbaren

Maar Het Vrije Volk was helemaal niet marginaal, het is een tijdje zelfs invloedrijker geweest dan GeenStijl (die toen nog niet durfde gaan waar Het Vrije Volk ging, zelfs niet waar Frontaal Naakt al ging). Alles waarmee Wilders en zijn trawanten opzien hebben gebaard, van de kopvoddentax tot het koranverbod en het gedram dat Hitler links was en dat-ie de sociale verzorgingsstaat heeft uitgevonden, dat de islam geen religie maar een politieke ideologie is en Israël een voorpost in de strijd tegen de islamitische barbaren, heb ik eerst op Het Vrije Volk gelezen en ik weet zeker dat dit voor Geert Wilders zelf ook geldt.

Er is maar één voorspelling van mij niet uitgekomen en dat is dat Ivo Renkema, die toen de scepter over Het Vrije Volk zwaaide, de vaste tekstschrijver van Geert Wilders zou worden. Ik realiseerde me toen nog niet dat Martin Bosma, die wél heel schatplichtig aan Renkema is, een veel betere schrijver is.

Haar verven

Over Wilders zelf werd touwens ook steeds gedramd dat je hem moest negeren, dat de kool het sop niet waard was, marginaal figuur en blablabla. Ik heb Wilders nooit onderschat, ik luisterde wél naar wat hij te zeggen had en daarom sneerde Bas Heijne in Vrij Nederland dat zijn aanhang zou weglopen zodra hij ophield zijn haar te verven en zijn mijn analyses wel uitgekomen.

Bizar genoeg zien sommige van de lieve mensen, die mij vertellen dat ik GeenStijl moet negeren, dat ik Het Vrije Volk had moeten negeren, dat ik Wilders had moeten negeren, het feit dat Wilders zo’n grote geworden is, als het bewijs van hún gelijk. “Tja, had Wilders nou maar genegeerd”, zeggen ze, “nu zie je wat er van al die media-aandacht komt.”

Bedrading kapotknagen

Dudes! Duderinas! Dingen gaan niet zomaar weg als je net doet alsof ze er niet zijn! Als je huis vergeven is van de ratte… vooruit, we maken er iets vriendelijker maar niet minder schadelijke dieren van anders krijg ik weer gezeik: muizen, als je huis vergeven is van de muizen, dan ga je die toch ook niet negeren? Die muizen geven geen fuck dat je ze negeert. Ze hebben jouw erkenning niet nodig om je bedrading kapot te knagen en je vloeren onder te schijten en ze stinken ook nog eens heel erg. Daar moeten echt DIERVRIENDELIJKE muizenvallen aan te pas komen, luitjes! En dan moet je eerst nog onder ogen zien, erkennen, dat je lást van die muizen hebt.

André Hazes

“Je mag ze geen muizen noemen!” roept iemand hier in de straat. Nou, als je ze ‘huisdieren’ noemt, schijten ze er geen keutel minder om, hoor. En mijn voorbeeld gaat over muizen, niet over PVV’ers of de Roze Khmer of wat dan ook, die je zou moeten bestrijden met DIERVRIENDELIJKE vallen. Ik gebruikte een metafoor om te laten zien dat negeren niet helpt. En zoals negeren niet helpt bij muizen, zo helpt het ook niet bij racistische haatzaaiers. Ik had ook kiespijn als voorbeeld kunnen gebruiken, of een buurman die elke zondag heel hard André Hazes draait en alle ramen en deuren wijd openzet zodat wij ook kunnen genieten van de fantastische muziek van dat miskende genie, dat ik tijdens zijn leven altijd heb geprobeerd te negeren EN ZIE NU WAT ERVAN GEKOMEN IS! Een musical met Diederik Ebbinga! Die vent is overal! (Ik bedoel Hazes, niet Ebbinga)

Gelobotomiseerd konijn

Wilders is niet zo populair geworden omdat hij media-aandacht heeft gekregen. Hij is het geworden omdat zijn aanhang het decennialang niet heeft gekregen. Dezelfde mensen die vinden dat je GeenStijl moet negeren, zeiden in de jaren tachtig en negentig dat je Telegraaflezers moest negeren, dat Bolkestein niet serieus te nemen was (twee hele NRC-pagina’s herinner ik me, waarin uitgebreid uit de doeken werd gedaan wat een rare kwast Bolkestein was toen hij voor Shell of zo in Indonesië werkte; twee pagina’s ad hominem om maar niet op zijn inhoudelijke argumenten te hoeven ingaan. Ik zei tegen mijn studievrienden: “Je moet naar ‘m luisteren, hij is geen racist.” Ze antwoordden: “Dan ga je toch lekker Janmaat stemmen?”)

Islamitisch ritueel

Nu lees ik in Trouw dat de islam niet verenigbaar is met de democratie, in NRC Handelsblad betoogt Joost Eerdmans dat examenfraude een islamitisch ritueel is en over de Volkskrant hoeven we het helemaal niet te hebben. De bovenstebeste braafmensen kijken al tien jaar lang als een gelobotomiseerd konijn in de koplampen van een aandenderende vrachtwagen, zich het hoofd brekend over wat de fuck dat voor groot, razend monster is dat op het punt staat ze over het wegdek uit te smeren. “Waar komt die rotzooi vandaan?!” “Waarom doen de mensen zo?!” “Kunnen we niet gewoon als volwassenen met elkaar omgaan?!”

Stront uit je ogen

Hier komt het vandaan, mensen! En hier! En hier! Haal eindelijk die stront eens uit je ogen en oren! Negeren helpt niet. Wil je weten hoe homovriendelijk Nederland is? Lees GeenStijl! Is Jodenhaat echt overgewaaid uit de Arabische wereld? Lees GeenStijl! Hoe gaan wij met de vrouwtjes om? GeenStijl!

Al kom je tegenwoordig op de opiniepagina’s van onze kwaliteitskranten ook al een heel eind met je antropologische onderzoek.

Als alle lezers van Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland, nou maandelijks twee euro zouden storten, zouden de makers van deze website volkomen autonoom zijn! Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.

Peter Breedveld, Roze Khmer, 01.02.2014 @ 13:20

[Home]
 

31 Reacties

op 01 02 2014 at 13:54 schreef Hugo Rus:

Maar aandacht aan besteden heeft ook geen zin, aangezien je NUL invloed hebt, Peter.

op 01 02 2014 at 14:08 schreef machiel:

Je hebt natuurlijk een punt, maar is het ook echt nodig om die hele GS door te spitten? Ik kom er misschien eens per maand omdat iemand op Twitter er een link naar plaatst en dan lees ik 2, 3 regels en ik weet genoeg. Hetzelfde stompzinnige kutstijltje (hou een sop, huh huh), hetzelfde hysterische gekrijs (Nannninga) en/of pseudo-provocerend negert/heaumeau/wijf/fap gedweil (de rest). Om over de reacties maar helemaal te zwijgen. Je hebt gelijk: ze hebben invloed. Je hebt gelijk: veel Nederlanders denken zo of vinden dat leuk. Je hebt gelijk: Nederlandse politici, televisiemensen, en de zgn “serieuze kranten” (haha) hollen steeds meer achter ze aan.
Maar als ik dat al weet, waarom zou ik dan ook nog eens die stupide bagger moeten lezen?
Om de muizen vergelijking aan te halen: helpt het om zelf steeds tussen de muizen te lopen, hard roepend “er zijn hier muizen, jongens, muizen! we hebben een muizenplaag!”? Zelfs als mensen de muizen zelf naar binnen hebben gehaald? Het is goed om het af en toe te roepen en het bewijs te tonen, maar het is ook goed om eens frisse lucht te scheppen, ergens ver weg van de muizen.

op 01 02 2014 at 14:17 schreef Peter:

Ik kom er misschien eens per maand omdat iemand op Twitter er een link naar plaatst en dan lees ik 2, 3 regels en ik weet genoeg.

Geldt voor mij ook, Machiel. Ik heb nu wel weer genoeg gehad voor een maandje, want vrolijk word ik niet van die ellende. Maar af en toe moet je gewoon kennis nemen van wat zich daar afspeelt.

Verder gaat de muizenvergelijking, zoals alle vergelijkingen, natuurlijk mank want muizen moet je bestrijden en ik vind niet dat je GeenStijl, of welk medium dan ook moet bestrijden (met een censuur of een verbod of wat dan ook), maar het gaat om het negeren als reactie. Negeren werkt niet. Als je huisgenoten weigeren te erkennen dat het huis vergeven is van de muizen, of dat die muizen een probleem zouden vormen, of als ze erkennen dat er overal muizenkeutels liggen en dat het stinkt en de lampen het op mysterieuze wijze niet meer doen maar weigeren in te zien dat dat door die muizen komt, dan helpt het wel als je tussen de muizen gaat staan roepen dat het de muizen zijn, en niet de tocht of zo. Of klopgeesten.

op 01 02 2014 at 14:56 schreef Rick E:

Het Vrije Volk (van bezoedeling van een naam gesproken) is de voortzetting in de VS van Democrates toen dat verboden werd vanwege vergaand racisme, maar ik ga ervan uit dat jij die historie ook kent. En geen invloed? GS-TV denkt daar anders over.

op 01 02 2014 at 15:13 schreef Peter:

Het Vrije Volk (van bezoedeling van een naam gesproken) is de voortzetting in de VS van Democrates

Ik meen dat het anders zit, hoor! Bernadette de Wit begon na de dood van Van Gogh een site, De Gestopte Roker, kreeg ruzie met Oscar Hammerstein, die daar ook op de een of andere manier bij betrokken was, begon toen Het Vrije Volk, een ironische verwijzing naar de ter ziele gegane socialistische krant, kreeg toen weer ruzie met de Fortuynisten die daar weer bij betrokken waren en toen werd de boel overgenomen door Renkema.

op 01 02 2014 at 15:35 schreef MNb:

“Mensen lezen het uit principe niet en ze vinden, en komen me dat ook steeds weer vertellen, dat ik het ook niet moet lezen.”
Ik lees GS ook niet, zij het dan niet uit principe, maar vertrouw op jou om me af en toe te vertellen waarom ik het niet wil lezen. Daarvoor mijn dank.

Hugo Rus zit er uiteraard naast. Want jij wordt regelmatig over de hekel gehaald en niemand besteedt aandacht aan mij (wat ik graag zo wil houden).

op 01 02 2014 at 15:38 schreef gronk:

@peter: Je zou eens kunnen kijken hoe dat neoconservatisme/neoliberalisme zich op de kaart heeft gezet. Dat hebben ze niet alleen gedaan door tegen ‘links’ te schoppen, maar vooral door allerlei ‘onafhankelijke’ denktanks op te zetten die hun ideologie verspreidden. Daarnaast is ’t natuurlijk ook een flink stuk tijdgeest waar je maar heel weinig invloed op kunt uitoefenen — behalve hopen dat de slinger weer eens de andere kant op gaat bewegen.

op 01 02 2014 at 16:04 schreef laarmans:

Inderdaad, negeren helpt niks.Kijk wat je tegen ranzigheid en haat tegen moslims, de gutmenschen,de politieke elite, de boven ons gestelden,multiculturele samenleving en de EU kunt doen.Maar wat je ook doet: feiten, cijfers,tegenargumenten…. je wordt weggescholden en uiteindelijk geband. Want je bent een trol, een verstoorder van het feestje van mensen met hetzelfde gedachtengoed en hersenspinsels. Het is niet zo moeilijk te raden in welke politieke hoek deze lieden zitten. Ja, u raadt het al, in de hoek van onguur-rechts,de speeltuin van de PVV. Vallen zetten helpt eventjes, want er zijn altijd wel een paar muizen die de dans ontspringen en dan planten ze zich nog sneller voort.Toch moeten redelijke,verstandige, goedgeinformeerde en genuanceerde internetters tegengas blijven geven.Al is het moeilijk vechten tegen beeldvorming die ingebakken lijkt te zijn bij nationaal-populisten.

op 01 02 2014 at 16:56 schreef Os:

Alles wat online staat, ligt onder een vergrootglas en levert een vertekend beeld op van de werkelijkheid. In hoeverre hebben blogs daadwerkelijk invloed op bv. stemgedrag (Telegraaf is al jaren, maar dan ook al echt jaren de grootste krant, ongeacht welke regering we hebben) en in hoeverre is dat wat op die blogs staat representatief voor ‘de Nederlander’? Mijns inziens valt dat wel mee. Ik roep/denk ook wel eens politiek incorrecte dingen als ‘schijt-Mocro’, ‘kut-jood’ (in relatie Ajax), ‘stink-Tokkie’, you name it. Niets menselijks is me vreemd, maar om nou te zeggen dat ik mijn hele doen en laten daar door laat beïnvloeden? Als ik zoiets denk, en het soms laat ontglippen, dan is dat niets meer dan wat stoom afblazen. Vergelijk het met een verwarmingsradiator, vooral bij de wat oudere modellen, die je af en toe even moet laten ontluchten. Ik zet het alleen niet online, de reagluurders wel. Teveel zulke blogs lezen, is alleen maar negatieve energie en slecht voor je hart.
Ps: sorry voor het kapot relatieveren van topics. :)

op 01 02 2014 at 18:31 schreef Jurjen:

Als kennelijk lid van de “groep bovenstebeste braafburgers” wil ik hier één dingetje toelichten over mijn reactie eerder op twitter: (https://twitter.com/jurjen_heeck/status/429553915106172928).
Discussie, prima, oneens zijn onvermijdelijk.
Geenstijl retweeten/aanmoedigen/anderszins onder de aandacht brengen? Dat is meehelpen aan het zakkenvullen van/door de parasieten, de mensen die geld verdienen aan het oprakelen van en roeren in shit.

Dát stuit me tegen de borst, het commerciële, en dan wil ik als consument met de voeten stemmen door daar niet te gaan kijken. Dat de shit er is en niet gebagatelliseerd moet worden, wat dat betreft ben ik het zo met Peter eens maar ik gun die gasten de kliks niet want dat is hun handel. Daarom boycot ik sommige commerciële opiniesites en ‘nieuws’makers. En dat laat ik af en toe weten. Dat is mijn mening. Lees GeenStijl maar niet, daar worden echt geen aardige mensen beter van.

op 01 02 2014 at 19:12 schreef Piet Smit:

negeren betekent lekker in je eigen kringetje elkaar gelijk geven en voor eigen parochie preken. Leuk voor een soort zelfbevestiging maar daar houdt het ook op.
Dat Peter de confrontatie zoekt vind ik te waarderen, moedig en de enige manier om mensen te bereiken waar je het niet mee eens bent.
Probleem is de manier waarop. Het merendeel van de GS reaguurders zijn cognitief dissonant, elk zinnig argument zal bij die mensen de opvatting versterken dat hun idool tenminste de moed heeft het op te nemen tegen de ‘wise guys’, alle nonsens die hun idolen uitkramen (al valt dat van alle kanten te weerleggen) doet hun bewondering alleen maar groeien.
Kijk naar de VS en de TeaParty. Die Cruz en Palin en Bachmann en Ryan en Paul en al die creeps zijn lang niet zo gek als ze zich voordoen, ze weten dat ze peop praten, maar ze weten donders goed hoe het mechanisme werkt. Praat de praat van je doelgroep en ze zullen je op hun schouders dragen.
De kunst is om die gasten uit hun hypnose te halen. Ik zou niet weten hoe. Maar ik weet wel dat dat een heleboel op zou lossen.
Om ze te negeren is te makkelijk…

op 01 02 2014 at 20:19 schreef dewanand:

Super tekst hoor Peter,

Kijk ik heb een koelie nazi Uberkat, Wieroe die elke dag Duitse kattenbrokjes eet uit 1940, en rara waarom ben ik zo blij dat ik deze lage kaste koelie nazi kat heb?

antwoord:
Dankzij Wieroe kreeg ik sinds 2006 nooit last van een bruine koeliemuizen en zwartgrijze koelieratten plaag in mijn huisje. Wieroe heeft in mijn flat al zeker 9 van dit niet arisch en niet zuiver blank buitenlands ongedierte opgeruimd, dus hoog tijd dat onze krolse Argentijnse Koningin hem een lintje opspeld op zijn kattenkont.

Ja Peter je hebt misschien ook een koelie nazi homo kat nodig om de Hollandse muizenplaag in je woning op te lossen. Of neem een besneden Marokkaanse LGBT Berber kat met doekje op, als je het goedkoper wil oplossen.

dewanand en Wieroe
hindoe fundamentalisten

op 01 02 2014 at 22:33 schreef Bas Heijne Fanclub Noord-Holland:

Uitstekend stuk, maar Heijne schrijft niet dat het antisemitisme in Nederland is geintroduceerd door Arabieren; hij schrijft dat we het hier kennen. Net zoals we hier in Nederland uit Amerika overgewaaide afkortingen kennen. Wil dat zeggen dat Amerika afkortingen heeft geintroduceerd in Nederland? Neen.
Heijne bedoeld overigens dit: https://www.youtube.com/watch?v=KYUUITM_hZ0
Dát is ‘uit de Arabische wereld overgewaaide’ jodenhaat. Heeft niks te maken met de eeuwenoude traditie van antisemitisme in Nederland. Heijne weet dat natuurlijk óók en als Peter dat ontkent, is het afgelopen met onze donaties aan deze site!

op 01 02 2014 at 22:48 schreef Thomas E:

Ik lees Geen Stijl niet, maar heb je links maar eens aangeklikt. Wist echt niet wat ik las, zó banaal en giftig. Geschreven in dronken puber-stijl. Zoveel mogelijk diskwalificerende woorden op ’n rijtje. Stoerrr. Kijk mij eens flink zijn.

Als dit het denken van de Nederlanders kan beïnvloeden, dan mag Nederland van mij naar de kloten gaan.

op 01 02 2014 at 23:51 schreef dewanand:

Namaste Thomas E, Ole ole op z’n oranje polder hollands he,

Jij schrijft dit:
‘Wist echt niet wat ik las, zó banaal en giftig. Geschreven in dronken puber-stijl.’

Tsja, waar gaat het om? Wat spookt er in die witte Hollandse (plastic) kut- en reetneukende kaaskopjes? Dankzij Wieroe begrijp ik het nu beter, kijk onder in mijn oude publicatie. Bekijk dit werk kritisch en met het oog van een duivelse advocaat en denk na in hoeverre het betoog zinvol is of totale koelie apen bullshit van een te ver geevolueerde goudbruine kwatta koelieaapje als mij.

Ik denk dit:
de blanke hollanders zijn doodsbang nu dat de vijfde en zesde colonne zwartkontjes hen gaan uitnaaien, uitroeien en hen Oranje Poldertje veroveren, via baarmoederbommen.

check deze site in 2100:
http://www.blankenvrij.nl

zie dit geouwehoer he:

WEBpublication EBOOK wart0201 / EPAGE 1 of 87
Uitstervende Nederlanders
Mein Kampf, deel 2

Offeraar Dewanand
Offercode wart0201
Offerdatum 6 april 2005

Aantal digitale A4 pagina’s: 267
Aantal woorden: 110.729
Aantal online Epages: 87

http://www.dewanand.com/kampf01.htm

op 02 02 2014 at 09:18 schreef Jeroen:

Inderdaad. Misogynie en islamofobie, met een vieze nasmaak van verkapte homofobie. Maar het gaat niet alleen om de Islam. Wat ik vooral vervelend vind is de intolerante en agressieve toon in de richting van alle religies, terwijl GeenStijl redacteuren verder alleen een gapende leegte te bieden hebben. Ze propageren een maatschappijbeeld dat de samenleving alleen maar verder versplintert, dat van hoon, haat, egoisme en afkeer aan elkaar hangt en reageren buitengewoon agressief op elk ander signaal. In plaats van het debat te voeren wordt iemand als Monique Samuel, die een mooi stuk over herwaardering van het geloof schreef in de Volkskrant compleet ondergescheten. Niet met argumenten, maar gewoon met beeldvormingsspelletjes, door haar te pathologiseren.

Dat is niet het debat voeren, maar proberen de mond te snoeren. Het draagt bij aan een klimaat waarin mensen die met het geloof bezig zijn daar niet meer voor uit durven te komen.

op 02 02 2014 at 10:25 schreef Rob Z:

Wij mij iedere keer weer verrast is dat je ze invloed toeschrijft. Kennelijk zijn ze gezaghebbend, of machtig?

Ik ken geen enkele volwassene de GS als serieuze bron van informatie beschouwt, of zelfs maar leest. Zelfs hun eigen reaguurders nemen ze niet serieus; de meest gelezen ‘artikelen’ van GS uit 2013 bestond uit plaatjes van jongedames.
Eén of twee keer per jaar halen ze het serieuze nieuws, maanden gaan voorbij dat ik er niets van hoor.
Hun stukken getuigen van een armetierig geploeter op hun redactie, de eeuwige opdracht ‘leuk’ te zijn. De enige associatie die ik heb met GS is er een van triestheid, armoede.

Maar waar hun macht ligt?

op 02 02 2014 at 10:42 schreef Peter:

Ik ken geen enkele volwassene de GS als serieuze bron van informatie beschouwt

Dat is totaal irrelevant, of jij zulke volwassenen kent of niet. Ik ken geen enkele volwassene die het stadion sloopt tijdens een voetbalwedstrijd. Toch vormen zulke volwassenen een groot probleem.

Ik schríjf GS geen invloed toe, die invloed hééft ze. Allerlei kwalijke onzin wordt via GS over een groot publiek verspreid, en ipv dat serieuze media daar feiten tegenover zetten, noemen ze GS ‘vernieuwend’, ‘film noir’ en de enige ware erfgenamen van Spinoza.

En inmiddels zie je de GS-methode bij die serieuze media. Omroep West plaatst nu ook filmpjes van vechtende vrouwen en neukende paartjes. In NRC lees ik nu ook dat alles de schuld van de islam is.

op 02 02 2014 at 12:04 schreef herman van der helm:

Peter, gelijk heb je.
Ik lees GS dagelijks. Het geeft me de mogelijkheid, als ik in het dagelijks leven geconfronteerd wordt met bagger, zeer adequaat te reageren. Meestal overvalt het kopiegedrag van de ‘volwassenen’ me daardoor niet meer.

op 02 02 2014 at 12:17 schreef Pyt van der Galiën:

@Jurjen

Je kunt vrij eenvoudig vermijden dat zoekmachines jouw linkjes meetellen in het bepalen van de volgorde van zoekresultaten. Gebruik donotlink.com. Dit werkt ook voor Twitter en Facebook.

Linken naar GS of Powned, zonder dat Google jouw link registreert en je ongewild reclame maakt voor de Roze Khmer:)

op 02 02 2014 at 14:03 schreef Mario:

@Rob Z/ 10:25,

Met betrekking tot: “de meest gelezen ‘artikelen’ van GS uit 2013 bestond uit plaatjes van jongedames.”

…vergeet de volgende uitspraak van Marc ‘Pritt’ Burema niet.

“2.2.13
Jaarlijks publiceert GeenStijl een lijst van de 50 best gelezen topics van haar site. In 2011 was dat het artikel over [X]. In 2012 stond berichtgeving over [X] op de tweede plaats. Ter zitting heeft [A], hoofdredacteur van GeenStijl, verklaard dat deze lijsten onzin zijn en dat hij ze zelf verzint (…), rekening houdend met de interessesfeer van het geenstijlpubliek.”

Geenstijl vs. Sanoma/ Playboy
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHAMS:2013:4019
(momenteel even niet bereikbaar, vanwege onderhoud site o.i.d.)

Verder: muis en olifant. Prima stuk, Peter!

op 02 02 2014 at 14:41 schreef jos:

Een anti-intellectuele, racistische en seksistische media-industrie, die andersdenkenden belachelijk maakt en treitert, en ook nog eens vrij veel invloed heeft in de samenleving, heb je die ook in omringende Europese landen of is dit iets specifiek Nederlands ?

op 02 02 2014 at 18:21 schreef dewanand:

Peter verduidelijkt het zo:
‘En inmiddels zie je de GS-methode bij die serieuze media.’

Bekijk het rampzalige demografische nieuws:

1. 60 procent in de Randstad is niet zuiver blank Hollands, omdat de witte verf bij de Gamma hiervoor gewoon te duur is. Veel negers en donkere hindoestanen willen hun vieze apenkleurtjes nu weglaseren en binnen tien jaar kan men al de pigmentatie genen in het zwarte DNA misschien wel wegbranden met een soort Biologische Germanium laser of gewoon door splinternieuw XNA (mix DNA met C-DNA) in de maagdelijke reet van elke niet blanke te douwen, zodat zij binnen 7 jaar tot het Herrenvolk horen: raszuivere BBB Arier.

Helaas kan het nog even duren voor het zover is, en nu zit men in Nederland met de handen in het blonde schaamhaar te piekeren over onderstaand doemscenario:

‘Hollanders, die roomblanke zijn echt op in Nederland na het jaar 2100 en God zal geen nieuwe leveren via een ooievaar’. Shit, geef mij en Wieroe een tranen doekje aub. snif.

WEBpublication EBOOK wart0201 / EPAGE 79 of 87
Uitstervende Nederlanders
Mein Kampf, deel 2
SECTIE: 4. Heilige Nederlanders
4.13. (SF proza) ‘De laatste Nederlanders’

http://www.dewanand.com/kampf79.htm

op 02 02 2014 at 22:05 schreef Olav:

Met je welnemen ga ik toch maar door met het niet lezen van die baggersite. Uit zelfbehoud, want ik heb namelijk mijn geestelijke gezondheid in acht te nemen (dat bedoel ik niet grappig of ironisch maar heel serieus). Ik hoef ook helemaal geen moeite te doen om op hoogte te blijven van wat er zoal aan viezigheid wordt verspreid door het uitschot. Want zoals je zegt is hun invloed (helaas) wijdverbreid, je hoort hun echo overal. Je kan er dus helemaal niet aan ontkomen. Maar ik neem het vergif dus tweedehands want dan heeft het al wat kracht verloren. Of dan is het, zoals op deze website, al geneutraliseerd voor consumptie.

op 03 02 2014 at 17:50 schreef Ralph van der Geest:

Al die mensen die roepen dat je de vuiligheid en nazi-praktijken van GS, de racistische hufteromroep POWNEd van geweldsverheerlijker Jan Bennink (zal nog wel geen excuus hebben aangeboden neem ik aan voor het lage en laffe gedrag jegens die Russische winkelier) en de Telegraaf Media Groep zou moeten negeren, moeten zich eens afvragen of ze ook kanker zouden negeren als ze daarmee gediagnostiseerd zouden worden…
Het is een stompzinnige en gevaarlijke houding dat wegkijken en negeren.

op 04 02 2014 at 07:29 schreef Rob Z:

Spinoza?

En zijn nazaten zouden de burelen van GS bevolken? Is dit humor?
Alles wat ik weet van Spinoza is dat hij uit zijn eigen gemeenschap is verwijderd en zelfs een keer is neergestoken vanwege zijn rigide opvattingen. Als GS-ploeteraar zou ik dat een bedenkelijk compliment vinden.

Argument 1e alinea 10.42 geaccepteerd. Verder blijf ik denken soms op een andere planeet te wonen.

op 04 02 2014 at 07:39 schreef Peter:

Is dit humor?

Ik weet niet Rob, vraag het de redactie van Trouw:

http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technologie/article/detail/3382315/2013/01/24/Geenstijl-als-radicale-verlichter.dhtml

Verder weet je inderdaad niet veel van Spinoza, als je hem ‘rigide opvattingen’ toeschrijft.

Wel intrigerend, dat iemand besluit een ander neer te steken omdat die ‘rigide opvattingen’ zou hebben. Zou de messentrekker zijn daad zien als een bewijs van zijn flexibele geest en ruimdenkendheid?

op 06 02 2014 at 12:38 schreef Abdel:

Ik ben het helemaal met je eens Peter dat het negeren en wegkijken geen donder helpt. Ik ben eerlijk gezegd bang dat een groot deel van ‘weldenkend’ Nederland het stiekempjes eens is met het gescheld en geschijt, of in ieder geval te laf is. Ik weet in ieder geval bij wie ik wél kan onderduiken. Ik hoop alleen dat je een plekje voor me vrijhoudt want het zal verdomde druk zijn bij je ;-)

op 09 02 2014 at 13:12 schreef Ana:

Geweldig! Doorgaan! Ik weet nog heel goed hoe er dertig jaar geleden al bij ons thuis tijdens een hele ‘normale’ verjaardagsvisite werd geroepen: “Ze moesten al die Turken tegen de muur zetten en gewoon doodschieten” en hoe iedereen hier zwijgend mee instemde behalve ikzelf. Toestanden, moeder huilen omdat ik haar verjaardagsfeestje verpestte enz. Ik weet ook nog heel goed hoe anderen daar niets van snapten als ik het ze vertelde omdat ze uit andere milieus kwamen (of gewoon wegkeken) en hoe ik mij daar aan ergerde. Dertig jaar later is er wel iets veranderd, nl. dat jij dit wegkijken openbaar aan de kaak stelt. Maar het wegkijken an sich blijft. Heel veel mensen willen gewoon niet gestoord worden in hun comfortabele leven. Geen reden natuurlijk om dat niet toch te doen. Bravo! al word je natuurlijk gewoon ‘kaltgestellt’.

op 09 02 2014 at 13:25 schreef Ana:

Dewanand en de baarmoederbommen, welja! Is hij ook in te huren voor hulp bij origineel taalgebruik? Denk dat ik nog wel wat van hem zou kunnen leren, hahahaha!

op 09 02 2014 at 13:34 schreef Ana:

… en ik lees hier dat iemand denkt dat GS geen invloed heeft? Neem nu alleen al het verschijnsel PowNews (een uitwas van GS naar mijn idee; dezelfde puberale onbeschofte aanpak) En of dat invloed heeft! Invloed op politici, de wijze waarop ze zich menen te moeten ‘wapenen’ enz. enz. enz. Sijpelt in alles door.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS