Home » Archief » Mag je niet zeggen


[01.09.2013]

Mag je niet zeggen

Peter Breedveld

tako8
Illustratie: Watanabe Kazan

Elma Drayer vertelde me een paar maanden geleden dat ze aanstoot nam aan de kwalificaties ‘rioolrechts’ en ‘domrechts’. Zelf heeft ze het over ‘zuurlinks’, maar consistentie en oprechtheid zijn nooit de sterkste eigenschappen geweest van rioolrechts.

Ik maak onderscheid tussen ‘rioolrechts’ en ‘rechts’ om te benadrukken dat er een hele fatsoenlijke politieke rechtervleugel bestaat met ideeën waarmee ik het misschien niet altijd eens ben, maar die het tenminste niet gaat om het zaaien van haat tegen bevolkingsgroepen, om racisme en demonisering van dissidenten. Ook ik maak me zorgen om de economische crisis en het milieu, maar het gevaarlijkst van alles vind ik racisme en censuur, omdat daarmee de twee belangrijkste pijlers van onze open democratie worden ondergraven, van onze welvaart ook: het gelijkwaardigheidsbeginsel en de vrije meningsuiting.

Westerse superioriteit

En ja, de meeste ‘islamkritiek’ is wel degelijk racisme. Het gaat de islamcritici helemaal niet om het islamitische geloof. Het gaat ze om Turken, Marokkanen, Arabieren, om niet-Westerse allochtonen, om hun eigen Westerse superioriteit.

Met de enorme populariteit van de PVV lijkt het zelfvertrouwen van rioolrechts ook te groeien. Waar je vroeger besmuikt over praatte, en in elk geval pas na het uitspreken van de disclaimer “je mag het niet zeggen, maar…” of “ik wil niet discrimineren, maar…” wordt de onverdraagzaamheid nu gedeclameerd alsof het de blijde boodschap van de Here Jezus is. Er wordt ook niet eens meer geveinsd dat het allemaal in dienst van de vrije meningsuiting is, al lijkt een enkele domoor daar nog hardnekkig in te geloven.

Nee, aan vrije meningsuiting heeft rioolrechts geen boodschap. Joshua Livestro, die zó prominent is dat het de krant haalt als hij zijn VVD-lidmaatschap opzegt, roept zonder blikken of blozen op tot een beroepsverbod voor NRC-lezers én voor journalisten die voor NRC schrijven. Een beroepsverbod. Daar hoef je helemaal geen Godwin meer op los te laten. Die tweet is zijn eigen Godwin.

Martin Luther Khing

Livestro is de baas van De Dagelijkse Standaard, waar Joost Niemöller wekelijks losgaat tegen zwarten. We hebben het er hier al zo vaak over gehad. Donderdag nam Niemöller de vijftigste verjaardag van Martin Luther Khings ‘I have a dream‘-speech te baat om maar weer eens een boom op te zetten over de inferioriteit van zwarten. Helemaal volgens het ‘maar ze staan bovenaan alle negatieve lijstjes’-stramien dat in Nederland zo populair is als het over Marokkanen gaat. Dit is een heel gangbaar discours geworden in Nederland.

En zaterdag besloot Annabel Nanninga, die vindt dat de Joodse gemeenschap rijk en machtig is, maar beslist niet zielig en behept met kilometers ver uitgerolde lange tenen, en die ook moet braken van ‘gemengde’ relaties, dat het hoge woord er maar eens uit moest: moslims hebben niet dezelfde rechten als zomaar een burger:

‘Kunnen we lang of kort over lullen, maar de privacy van zomaar een burger is niet hetzelfde als de privacy van een moslim. Daar, we zeggen het. Openlijk een ideologie aanhangen die het Westen haat zou gewoon reden moeten zijn voor extra belangstelling van de anti-terreurdiensten.’

Werkgever bellen

Ik ben niet geschokt. Ik ben eerder verbaasd dat Zihni Özdil geschokt is. Dit is waar GeenStijl voor staat. Het is geen satire, GeenStijl schopt niet tegen de machthebbers, dit is niet om te lachen. Dit is rioolrechts. Ze wil oorlog tegen moslims, tegen zwarten, tegen niet-Westerse allochtonen, tegen NRC-lezers, tegen iedereen die anders is. Ze wil moslims rechteloos maken en verdelgen als mosliminsecten.

Maar dat mag je niet zeggen, want dan gaan ze je werkgever bellen.

Steun Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland! Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.

Peter Breedveld, 01.09.2013 @ 15:21

[Home]
 

48 Reacties

op 01 09 2013 at 16:45 schreef Herbert:

De uitspraak van Livestro was een grapje. Alsof hij een man is die grapjes maakt.

op 01 09 2013 at 16:55 schreef Peter:

O, dus Livestro mag wél grapjes maken en ik niet.

op 01 09 2013 at 17:11 schreef Godpipo:

Het enige wat GeenStijl wil is scoren, zoveel mogelijk reuring genereren met rabiate uitspraken. Misschien staan ze achter de uitspraken die ze doen, misschien niet.. maar dat is bij GeenStijl niet belangrijk. Hoe meer bezoekers ze kunnen trekken, hoe leuker ze het vinden. Ze leven bij de aandacht en die krijgen ze ook genoeg (zie bovenstaande tekst)

De Dagelijkse standaard, dat is pas een ander verhaal. Daar gaat het echte riool open en mogen de mensen die extreem-rechts netjes kunnen verwoorden hun zegje doen. Zij willen die oorlog. GeenStijl is te dom om te weten wat een oorlog eigenlijk inhoudt..

op 01 09 2013 at 17:50 schreef Rob:

Godpipo, ik ben een beetje moe van mensen die beweren dat GeenStijl eigenlijk geen agenda heeft. Uit alles blijkt het tegendeel. Het is een aaneenschakeling van gehamer op links, moslims en wetteloosheid. Er staat niets anders op die site dan niet of slecht beargumenteerde rechtse kroegpraat. Je kunt van een site waar tien jaar lang rechts gebral op staat, niet stellen dat het wellicht niet belangrijk is of ze al dan niet achter hun eigen uitspraken staan.

op 01 09 2013 at 19:52 schreef Herbert:

Dat GeenStijl geen agenda heeft is onzin. Afgelopen week is een huis van een vermeende zedendeliquent in Deventer tot tweemaal toe belegerd door een lynchmob. Opgestookt door tien jaar hetze van GeenStijl.
Wat dat betreft is de strengste dominee in Staphorst een stuk liberaler dan de Roze SA van GeenStijl, die opvallend genoeg erg vaan van zeer orthodox gereformeerde huize is.

op 01 09 2013 at 20:51 schreef Mart:

@Godpipo

Ik heb er geen enkele zin in om te discussiëren of GeenStijl een pyromaan is of een kind dat onwetend met lucifers speelt. Als mijn huis affikt ben ik hoe dan ook op een onaangename manier dood.

Simpel weg weigeren te zeggen dat het fout is wat ze doen is de andere kant opkijken, zodat je later “wir haben es nicht gewusst” kunt zeggen.

Pech gehad. Niemand is verplicht om jouw illusies en de daaruitvolgende passieve steun aan het tuig te negeren.

op 01 09 2013 at 21:56 schreef Lorenz:

@Godpipo
Ik snap best waar je heen wilt. Maar als dat echt waar was, zou het gros van de schrijvers daar niet zo campagnematig werken aan een aantal vaste onderwerpen.
Hun stijl lijkt onschuldig.
[Beetje de draak steken met dingen, haha, valt toch best mee, gewoon kwajongensstreken, aandachttrekkerij. Zo erg kan dat niet zijn..]
Maar mede daardoor is het een sluipend, geniepig gif.

op 02 09 2013 at 00:38 schreef Matthijs Krul:

Het kan best zijn dat Geen Stijl in eerste instantie vooral een shock jock-site van een clubje ex-Gereformeerde ballen was. Iets van die sfeer heeft het nog steeds wel. Maar zodra het serieuze politieke invloed uitoefent, en dat doet het, maakt dat niet meer uit. Het is niet toevallig dat in de VS, het land waar de shock jock op de radio uitgevonden is, vrijwel alle radio-politiek nu geheel gedomineerd wordt door ultrarechts. En reken maar dat dat geregeld fascistoïde trekken aanneemt, en een serieus politiek bolwerk vormt. Het is juist belangrijk dat er zoveel mogelijk tegen geageerd wordt, of politiek Geen Stijl het nu ‘echt meent’ of niet.

op 02 09 2013 at 08:09 schreef Ralph van der Geest:

@Godpipo, de lieden van haatsite GeenStijl zijn geen haar beter dan die van DDS.
Het heeft geen enkele relevantie te discussieren over de vraag wat of ze voor agenda al of niet hebben: het zijn fascisten en die hebben maar één ding op de agenda en dat is genoegzaam bekend lijkt me zo.
Geldt overigens ook voor de rest van de TMG en POWNed.
Ze zijn gevaarlijk en dat ontkennen of bagatelliseren is niet handig als je morgen niet wakker wilt worden in een fascistische dictatuur.

op 02 09 2013 at 08:54 schreef Godpipo:

Geloof wat je wilt, ga gerust mee in je complot-theorieën. Het blijft een feit dat er naast rioolrechts ook een linkse tegenhanger is, eentje die het net zo vuil speelt.

Niet dat het mij iets uitmaakt. In tegendeel juist, het levert genoeg content op om te gaan lezen maar als het een oorlog was zou deze allang verloren zijn. Ik blijf (volgens enkelen hier) wel wegkijken, dat is namelijk het beste wat je hiermee kan doen. Vingertje-wijzen is geen oplossing, maar ik neem aan dat ik dat niemand hoef te vertellen.

Net zo min als ik hoef te vertellen dat je GeenStijl en die andere zooi met goede argumenten met gemak omver lult, maar dat zal wel te makkelijk zijn. Fijne strijd verder!

op 02 09 2013 at 12:07 schreef Max:

één op één te plakken op gedachtengoed van vele partijen hier in Nederland
Daar waar Tea Party staat kun je PVV,GeenStijl,Powned,Telegraaf etc etc. invullen!

Uit NewsRoom:
The Tea Party hamert erop dat Amerika een christelijke natie is…
en dat de Founding Fathers dat zouden beamen.
John Adams in het Tripoli verdrag:
‘De regering van de VS vindt haar grondslag niet in ’t christelijke geloof’
Thomas Jefferson: ‘Onze burgerrechten staan los van ons geloof’
En dan het eerste amendement op de grondwet:
‘Het Congres mag geen wet op religieuze basis goedkeuren’
Het is nog verontrustender dat verstandige Republikeinen die zich tegen fundamentalisme moeten verzetten zo bang zijn om stemmen te verliezen dat ze hun gezond verstand laten varen…
Met dit als gevolg:
Mc Cain in een interview:’Inderdaad de grondwet van de VS gaat uit van het christelijke geloof’

Ideologisch zuiver,compromisloos,fanatiek religieus,niet geinteresseerd in wetenschap feiten en nieuwe informatie,bang voor vooruitgang,tegen onderwijs,vrouwonvriendelijk,xenofoob,in zichzelf gekeerd,fel op tegenstanders en haatdragend jegens de overheid.
Ze noemen zich de Tea Party of gewoon conservatief
Echte Republikeinen zouden het geen Republikeinen noemen .
Laten we het hardop zeggen: Het is de Amerikaanse Taliban

op 02 09 2013 at 12:13 schreef RJ:

Ben het met Godpipo eens. Ik ben een trouw FN-lezer aangezien ik het op zich erg eens ben met het gedachtegoed alhier en het huidige klimaat zeker een goed links tegengeluid kan gebruiken. Enige jammere is dat dhr. Breedveld keer op keer weer bewijst qua schelden, verdachtmakingen, zwartmaken, selectieve verontwaardiging en onzuiver discussie voeren geen haar beter te zijn dan GS. Dit alles onder het mom dat schelden en vuilbekken een kunst zou zijn o.i.d. Dit heb ik overigens al vaker betoogd maar meestal worden deze comments dapper weggemodereerd en dat zal deze keer niet anders zijn. Vooralsnog blijft FN niet meer dan de linkse tegenhanger van GS, en dat is jammer want het zou zoveel meer kunnen zijn.

op 02 09 2013 at 12:52 schreef Olav:

“Godpipo”:

Het blijft een feit dat er naast rioolrechts ook een linkse tegenhanger is, eentje die het net zo vuil speelt.

Wie of wat bedoel je daarmee?

Net zo min als ik hoef te vertellen dat je GeenStijl en die andere zooi met goede argumenten met gemak omver lult,

Voor zover Geenstijl c.s. ooit argumenten gebruiken zijn die inderdaad meestal makkelijk onderuit te halen. Maar meestal gaat het niet om argumenten maar om stemmingmakerij. En redelijke en goed onderbouwde kritiek helpt daar niet tegen.

op 02 09 2013 at 12:58 schreef Ralph van der Geest:

@Godpipo, en vanwaar dat geirriteerde toontje?

op 02 09 2013 at 13:09 schreef Mart:

@Godpipo,

Onderbouw eens dat er een linkse tegenhanger is van rioolrechts?

Welke krant is het equivalent van de Telegraaf? Welke site is het equivalent van GeenStijl? Welke partij is het equivalent van de PVV?

Ik zel je helpen: bespaar je de moeite, die zijn er niet. Je lult dus uit je nek.

op 02 09 2013 at 13:17 schreef Rob:

“…GeenStijl en die andere zooi met goede argumenten met gemak omver lult…”

Ja, alleen is niemand van de doelgroep van GS geïnteresseerd in goede argumenten. Dat is veels te moeilijk, daar moet je te veel voor lezen. En al zouden ze goede argumenten willen zien, waar plaats je die? In de reactiekolom? Of op een eigen blog waar je maarliefst tien bezoekers per dag mee trekt?

op 02 09 2013 at 14:11 schreef RJ:

Nou meneer Breedveld, de titel boven dit stukje is voortreffelijk gekozen? Mijn complimenten!

Zal ik het maar zeggen dan? Frontaal Naakt is de linkse tegenhanger van GS. En dat mag je (gezien de giftige reacties hierboven) niet zeggen!

Zo!

op 02 09 2013 at 14:42 schreef cRR Kampen:

‘Welneen, mijnheer, het nationaalsocialisme, dat is een troepje raté’s!’

De rancuneleer.
http://mennoterbraak.nl/tekst/braa002nati01_01/braa002nati01_01_0001.php

op 02 09 2013 at 16:36 schreef vander F:

@Rob,
‘..van de doelgroep van GS..’
ik hang al jaaaaren op GS rond, en jaren op Sargasso, Frontaal Naakt etc.
lees de Telegraaf, Trouw, Volkskrant, NRC,Le Monde, Liberation, De Morgen, die Zeit, Huffington Post etc etc.
Zijn er nog types die puur en alleen omdat ik op GS rondhang menen te vermoeden dat ik een rasfascist ben.
Over een sneue verkokerde blik gesproken,
nou kan ik er om lachen hoor, daar niet van.
Maar om dan ook van ‘doelgroepen’ en vastomlijnde ‘roze horden’ te spreken komt nogal suf over, bij mij dan hè.

op 02 09 2013 at 17:48 schreef Peter:

Dit gaat niet over jou, VanderF. Het gaat eigenlijk nooit over jou, dus koest maar.

RJ Doe es onderbouwen! Wat maakt FN links? En heb ik ooit iets over iemand geschreven dat aantoonbaar niet waar is? Belaster ik mensen? Jaag ik op ze? Maak ik ze onterecht uit voor racisten?

Aantonen graag!

op 02 09 2013 at 18:21 schreef babs:

Ach, het gaat RJ er natuurlijk om dat er op GS wel eens gescholden wordt en op FN ook en dan is het dus hetzelfde. Dat komt omdat RJ het onderscheid niet kan maken tussen schelden om gebrek aan inhoud te maskeren en schelden als humoristische uitsmijter waar goed onderbouwd naar toe wordt gewerkt.

Hm… en ik had me nog zo voorgenomen om niet meer op dit soort figuren te reageren.

op 02 09 2013 at 19:06 schreef Leo Schmit:

Het lijkt wel de tijd van de Stones en de Beatles: maar nu FN versus GS. Echter FN is niet links en GS is niet rechts. Zoals ik het zie is FN bedachtzaam over zaken en GS rabiaat en niet in zaken geinteresseerd maar op de persoon gericht. FN is soms ook op de persoon gericht, maar dan wel functioneel vanwege een zaak en met een goede dosis hilarisch commentaar. In termen van simpatie van bezoekers resulteert dat in een verhouding van dagelijkse bezoekersaantallen van ongeveer 2 000 voor FN tegenover 20 000 bij GS. Deze verhouding weerspiegelt misschien de verhouding tussen bedachtzame en rabiate Nederlanders. 1 op 10; niet slecht eigenlijk.

op 02 09 2013 at 19:09 schreef Peter:

Frontaal Naakt heeft dagelijks tussen de drie- en vierduizend unieke bezoekers.

op 02 09 2013 at 20:09 schreef RJ:

Beste Babs, wat voor ‘soort figuur’ mag ik dan wel zijn volgens U?

En nee, ik vind al dat gescheld niet grappig. Ik word zo onderhand dood- en doodmoe van de toon en de hardheid van het debat en dat een blog waar ik het inhoudelijk vaak mee eens ben (de term ‘links’ mag ik kennelijk niet gebruiken, goed dan niet) enerzijds het grote fatsoen predikt maar anderzijds net zo hard meedoet met het gescheld en gekift vind ik persoonlijk nogal eens een kwestie van de plank ernstig misslaan. Dat ik dan volgens de medestanders van meneer Breedveld diens zure verontwaardiging kennelijk als ‘humoristisch’ zou moeten beschouwen verandert daar niets aan. Nee, GS bedrijft geen satire, maar FN doet dat evenmin.

Laat me raden, dat mag ik niet zeggen? o, ironie…

op 02 09 2013 at 20:21 schreef Mario:

@Leo Schmit/ 19:06: “Deze verhouding weerspiegelt misschien…”

Nee, dat doet het absoluut niet.

Van die “20k” kan je gerust een fiks aantal afhalen, aangezien dat lui zijn die wel lopen te zeiken op GS maar tevens daar regelmatig een kijkje nemen om op dat baggerblogje te kunnen zeiken. Los van zij die GS frequenteren, voor een (uiterst) simpele lach om bijvoorbeeld hun kantoortijd door te komen.

GS is niet meer dan een uitlaatklep voor (veel) werklozen, verveelde kantoorpikkies, rabiaatrechtse nationaal socialisten en eigenwijze pubers.

Deze pubers zijn overigens voornamelijk de bezoekers van die site. Bron daarvoor zoek je zelf maar op.

Eigenlijk best wel triest.

‘Wat doe je voor werk?’
‘Oh, ik schrijf ‘pakkende stukjes tekst’ voor een doelgroep van zo’n 15-18 jaar en lui die zich vervelen. En die gaan dan mensen, zoals bijvoorbeeld Peter en zijn gezin, enorm lastig vallen. En zo genereren wij inkomsten via advertenties, voor TMG – onze werkgever.’

Wees er maar trots op, ofzo.

Overigens zeggen pageviews/ (of 20k) bezoekers van een willekeurige site geen ene donder op een bevolking van meerdere miljoenen.

op 02 09 2013 at 20:35 schreef Peter:

RJ, dit is al de derde keer dat je met je stomme jijbak komt aankakken dat je iets niet zou mogen zeggen, terwijl je al drie keer hetzelfde hebt gezegd.

Alleen jijzelf hebt nog niet in de gaten dat je nonsens blaat. Ook dat gezeur dat ik ‘net zo hard meedoe’ aan het gescheld is aantoonbare onzin. Er zijn wel meer domoren die dat beweren, volgens mij kwaken jullie mekaar allemaal maar een beetje na.

Ik herken mezelf totaal niet in je gebazel, heb mezelf nu al drie keer zeer tolerant getoond door het toe te staan, en nu is de rek eruit.

Dag, RJ.

op 02 09 2013 at 20:45 schreef RJ:

nonsens blaat… onzin… domoren… kwaken… gebazel… ja, hier is echt de stem van de rede aan het werk. Ik lees voortaan wel weer stilletjes mee. Dahaaag, meneer de tolerante roeptoeter.

op 02 09 2013 at 22:50 schreef dewanand:

namaste Peter,

sorry voor mijn vorige post die je terecht wegflikkerde. Hier een inhoudelijke reactie.

Termen als domrechts, zuurlinks, vette, witte onderbuikjes, en etnische krachttermen van vele Hollandse blanken maken een ding duidelijk:

99 procent van alle blanke oerhollanders heeft de pest gekregen aan die hele multikul die ze nu in hun strotten voelen, het was niet hun keus en ze willen er nu verder ook niet voor betalen. Liever een Surinamer die lekker gratis wegrot in Suriname dan dat hij hier zit te profiteren van een vette WW op kosten van de Hollanders, die hier geen zin in hebben. 99 procent van de oerhollanders zou gelijk ja stemmen bij een deportatiewet voor alle surinamers met twk tot 5 mei 1945, toen hun aantal een historisch minimum had bereikt in Nederland.

Ja, beste is verder dat ik en Wieroe ons eigen professioneel evacuatie plan en project maar ontwikkelen en dit maar aan de partijen aanbieden om het etnische rassen probleem intelligent en elegant op te lossen zoals de klassieke Delftse TUD ingenieur het zou moeten doen. De blueprint heeft Wieroe al geschetst in zijn kattenbakje.

dewanand en wieroe

op 02 09 2013 at 23:23 schreef Sasha Berkman:

“Het lijkt wel de tijd van de Stones en de Beatles: maar nu FN versus GS. ”

wat een onzin.

op 02 09 2013 at 23:26 schreef Sasha Berkman:

Wat wil vanderf nu eigenlijk zeggen? Kan ik een samenvatting krijgen? Ik snap dat gebazel niet. Sorry

op 03 09 2013 at 07:39 schreef Leo Schmit:

Met 3000 tot 4000 bezoekers bij FN wordt de verhouding bedachtzaam/rabiaat (tov van het GS publiek) alweer wat gunstiger. Volgen wij Mario’s commentaar dat wijst op een groot aantal gelegenheidsbezoekers bij GS (tijdens hun werk of op school), terwijl de bezoekers bij FN misschien meer bewust en regelmatig langskomen, dan ziet het er nog beter uit voor Nederland.

op 03 09 2013 at 08:32 schreef laarmans:

Zwarten zijn dom,ze hebben een minder IQ en daarom zijn ze oververtegenwoordigd in de Amerikaanse gevangenissen, schrijft Niemoller recent op DDS. Dezelfde dag lees ik dat armoede het IQ met 13% verlaagt, maar Niemoller heb ik hier nog niet over gehoord.Hij blijft zich wentelen in zijn eigen rassenleer.

op 03 09 2013 at 10:39 schreef Peter:

nonsens blaat… onzin… domoren… kwaken… gebazel… ja, hier is echt de stem van de rede aan het werk.

Inderdaad PRECIES hetzelfde als GeenStijl, RJ. Dag, blatende domoor.

op 03 09 2013 at 13:10 schreef babs:

Leo,
Het kan zelfs nog scherper liggen. Ik kwam op het laatst alleen nog langs bij GS om te kijken welke onzin ze nu weer uitkraamden. Om het in elk geval te weten. Komt bij dat ik bewust bepaalde produkten niet meer koop, omdat er een redelijk alternatief is en de producent adverteerde op GS. Nou zal ik in dat laatste vrijwel alleen staan, maar ik ben er wel van overtuigd dat voor veel mensen de rede om GS te bezoeken in grond negatief is, als een NRC lezer die in de trein een gevonden Telegraaf leest en zich verbaast over het niveau.

Tegenwoordig sla ik de site helemaal over, met name Nanninga is zo tranentrekkend dom, daaraan wil ik mezelf niet blootstellen. Brussen kon ik hebben en vind ik ergens nog altijd een interessant geval, Quid schrijft af en toe zelfs een heel leuk stuk; ik zal het voortaan zonder moeten doen.

Nu zijn er ook enkele lieden die op FN elke letter lezen, puur voortkomend uit haat. Toch denk ik dat de verhoudingen anders liggen. Rond de 1% bij FN, rond de 10% bij GS. Puur mijn eigen inschatting, verder totaal onwetenschappelijk.

op 03 09 2013 at 17:32 schreef dewanand:

namaste Peter en ijverige FNaakters,

mbt Babs die wat wetenschap verlangt, hier wat onderzoeks stellingen van mij en Wieroe:

1. Door discriminatie, uitsluitings, marginalisatie en apartheids processen in multiraciale maatschappijen krijgt talent meestal geen eerlijke kans meer, let wel: talent is individueel bepaald en niet rasafhankelijk, en hierom denken wij dat het kapitaalverlies hierdoor gigantisch moet zijn. Het is ook bewezen dat managers 70 procent van hun tijd besteden aan het oplossen van sociale konflikten tussen werknemers en dat dit de produktie verlaagt van een unit.

2. Het uiterste mbt legalisering apartheid is door ons samen uitgewerkt in dit gepubliceerd rapportje met een vette pootafdruk van Wieroe:

WEBpublication BOOK WART0270 / EPAGE 1 of 43
Analyse legaliseren rassendiscriminatie
(met onderzoek etnische registratie)

http://www.dewanand.com/discriminatie01.htm

3. Wij en andere geleerde Delftse hindoe katten geloven wel dat legalisering van etnische registratie in hele EU ongelimiteerd zal zorgen voor meer data en zo kunnen de problemen in de multikul sneller opgelost worden door ingenieurs die ingenieuze oplossingen willen zonder gezeik en geouwehoer.

op 03 09 2013 at 22:54 schreef Lorenz:

babs 03 09 2013 at 13:10
Tot de laatste alinea ga ik helemaal met je mee. Al kom ik nog wel op die site. Zonde eigenlijk dat die Quid zijn denk- en schrijftalent daar inzet. Maar, hij is al een keer van christen GS’er geworden en dat doet ie toch authentiek, dus wie weet. Verder bagger daar met Nanninga als absoluut dieptepunt. Zag haar een keer worstelen in ik meen DWDD. Wat een niveau. Auw, auw. Auw.

Dewanand
Ik denk eigenlijk dat Surinamers zijn opgenomen. Maar ik schijn naïef te zijn. Beetje verblind door mijn eigen familie, directe omgeving en stad (Amsterdam, waaronder een parallelle liefde: Zuidoost). Surinamers zijn onderdeel geworden van Nederland, zo voelt dat bij mij. En ik denk bij anderen. Haal Surinamers weg en je hebt geen Nederland meer.
Nu de lofzang: Surinamers zijn eigen, authentiek, duidelijk daarover, maar ze mengen en verbinden ook. Ze brengen mij meestal vreugde, warmte, lichtheid, lekker eten en heerlijke feesten. Ik slijm niet. Ben gewoon een beetje lyrisch over de Surinaamse-Nederlandse cultuur.

op 04 09 2013 at 07:29 schreef Thomas E:

Ik lees GS niet. Heb het zegge en schrijve 1x gedaan en werd toen bijna lacherig van het stokerige kleuterniveau van de site. Als je deze berichten serieus neemt, neem je ook de Donald Duck serieus.

op 04 09 2013 at 08:00 schreef Peter:

Nooit bedreigd door Donald Duck-lezers na een opruiend stukje in dat weekblad. Wel door GeenStijl-lezers.

Krijg altijd de kriegels van mensen die mij vertellen dat ik GS niet serieus moet nemen. Hun leven is niet tot een hel gemaakt door de Roze Khmer, denk ik dan.

op 04 09 2013 at 11:38 schreef Thomas E:

Sorry Peter, dat neem ik direct van je aan. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het dieptriest gesteld is met Nederland als een dergelijke baggersite nog zoveel invloed heeft. Ja zelfs zóveel invloed, dat kennelijk ook een flink aantal FN-lezers GS volgt.

op 04 09 2013 at 14:01 schreef Lorenz:

GS volgen en (langzaam) doorgronden is toch een aanrader. Ik weet liever wat daar gebeurt, dan niet. Het alleen afkeuren is te makkelijk (zelfs omdat ze kernen van waarheid, taboes en blinde vlekken blootleggen.. en dus ook, omdat je gaat nadenken hoe je daar weer op kunt reageren).
Maar vooral omdat je, als je er vaak komt, beter aanvoelt hoe de trucs en het gif werken. Het is zo slinks, verpakt in impressies, bijvoeglijk naamwoorden, een bepaalde toon, humor, associaties, dan weer een korte redenering. Al met al: goed aansluiten op de onderbuik, wensdenken en subtiel goedpraten van eigen gedrag. Er is daar een eigen wereld met eigen sociale normen en automatisch gedrag ontstaan. En als die er eenmaal zijn, kun je doorbouwen. Mensen praten graag goed wat zij, hun groep en hun helden doen (cognitieve dissonantie-theorie). Hoe bewust dit is gepland? Geen idee. Maar het werkt nu wel zo.

op 04 09 2013 at 14:28 schreef Wim de Keuter:

Normaal gesproken reageer ik nooit oplogs en sites.Maar ik vind nu de tijd gekomen om steun te betuigen aan mensen, in dit geval de mensen achter Fontaal Naakt, die pal staan tegen de vreselijke verrechtsing die ons land nu al een decennium in zijn greep houdt. Het is schandalig dat dit gebeurt en jullie site is voor mij een vand e weinig lichtpuntjes. Hou vol!

op 04 09 2013 at 15:19 schreef Maurice:

Als een aantal internetbedreigingen je leven al ’tot een hel maken’ dan ben je niet opgewassen tegen het internet. De drempel ligt er gewoon veel lager en met een site die de tendens heeft van de beweringen zoals dit stukje, bindt je de kat op het spek. Overigens zijn dergelijke bedreigingen vaak al niet serieus te nemen, want hoeveel van die bedreigingen zijn daadwerkelijk gepoogd uit te voeren?
Ik herinner me alleen het puberale Powned werkbezoek nav een tweet om NAVOtroepen naar NL te sturen om PVV-ers dood te schieten. Dit bleek achteraf een grap met als clou..?

op 04 09 2013 at 17:32 schreef Peter:

Als een aantal internetbedreigingen je leven al ‘tot een hel maken’ dan ben je niet opgewassen tegen het internet.

En weer matigt Maurice zich een oordeeltje aan over iets waar-ie overduidelijk wéér niks van weet. ‘Een aantal internetbedreigingen’? Voor types als jij bestaat in het Engels een mooi woord: DOUCHEBAG.

Ik herinner me alleen het puberale Powned werkbezoek nav een tweet om NAVOtroepen naar NL te sturen om PVV-ers dood te schieten. Dit bleek achteraf een grap met als clou..?

Je herinnert je dus vrijwel niets. Als ik me vrijwel niets zou herinneren, en dus niks zou weten, zou ik mijn klep houden.

Maar goed, dat ben ik.

op 04 09 2013 at 18:41 schreef Thomas E:

Ik snap je beweegredenen, Lorenz. Veldheren zetten spionnen in om te kunnen anticiperen op de op handen zijnde acties van de vijand. Maar ik zelf kies ervoor om mijn dagen niet door negativiteit en stokerig fanatisme te laten bederven. Ik volg sites die inzetten op een prettige en eerlijke samenleving.

op 04 09 2013 at 19:42 schreef Lorenz:

Thomas E
Daar valt veel voor te zeggen. Ik doe GS erbij en het verpest gelukkig mijn dag niet. Anders zou ik het zeker minder vaak doen. Ik doe er soms ook aan ‘participerende observatie’: in gesprek of discussie met reaguurders. Dat houdt me scherp en flexibel..

Over die andere sites.
Heb je wat links (tips)? Misschien ken ik er een paar niet.

op 05 09 2013 at 09:13 schreef babs:

Lorenz,

Ik vond GS eerst gewoon leuk. Ook dingen die ik nu helemaal niet meer leuk vind. Ik ben dus veranderd, GS eigenlijk nauwelijks.

Komt bij dat ik lang gedacht hebt dat veel artikelen op GS in elk geval los gebaseerd zijn op de waarheid. Te vaak is dat niet het geval, met name niet als ze in iemand de vijand zien. In die zin zijn ze echt te vergelijken met Fox news in de VS. Wie het nieuws volgt via nu.nl, Spits, TV-journaal en GS weet echt totaal niet wat er speelt.

Pas later ben ik GS gaan lezen op jouw manier. Ben ik mee opgehouden, ik snap het nu wel. Bovendien zijn hun inkomsten gerelateerd aan pageviews.

Daarom is zo’n site als domrechts.tumblr zo gevaarlijk voor GS. Daardoor wordt er minder naar hen gelinkt en meer naar screenshots. (let op: GS linkt zo min mogelijk naar wie ze niet leuk vinden)

op 06 09 2013 at 16:25 schreef Lorenz:

Babs
Ik denk er precies hetzelfde over als jij en heb dezelfde ‘ontwikkeling’ doorgemaakt. Vond het aanvankelijk wel grappig dat ze onconventioneel waren. Maar nu is het een machtsfactor die daar rare dingen mee kan doen. Heb ook het idee dat ze regelmatig TMG-breed afstemmen. Dan zie je van die een-tweetjes of campagnes voorbijkomen.
Ermee stoppen doe ik nog niet. Kijk het vaak 1 keer per dag snel even door.

op 07 09 2013 at 12:03 schreef babs:

Er zijn netwerkjes actief, dat is wel duidelijk. En blijf vooral waakzaam lezen, ieder zijn keuzes.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS