Home » Archief » Zwarte Piet is fascisme


[30.11.2017]

Zwarte Piet is fascisme

Peter Breedveld


Illustratie: Émile Lévy

Mijn naam op Twitter in deze feestelijke tijd is ‘Zwarte Piet is fascisme’. Veel mensen worden daar boos om. In veel anderen maakt het ook de pedante betweter los. Zij spreken mij belerend toe en zeggen dat ik de definitie van fascisme niet ken. Gisteren legde iemand me de etymologie van het woord uit:

‘fasces’= bundels. D.w.z: de drie machten die een rechtstaat karakteriseren worden tot één macht samengevoegd met als resultaat: dictatuur en willekeur. Ik denk dat jij ‘rascisme’bedoelt met ‘eigen volk’, zoals bijv: PEGIDA propageert.

Ja, kerel, leg jij mij maar even uit wat ik bedoel, jammer dat je dan weer niet weet hoe je het woord ‘racisme’ spelt.

Verkrachtingsfantasie

Wat ik bedoel, is dat Zwarte Piet fascisme is. Er moeten mensen beveiligd worden omdat ze kritiek hebben op het fenomeen Zwarte Piet, Zwarte Pieten intimideren scholen en een aantal Pegida-figuren kwam even bij Sylvana Simons langs om haar duidelijk te maken dat Zwarte Piet blijft. Daarna zetten ze haar adresgegevens en een video van op het Internet, waarop haar huis te zien is. Want Simons wordt nog niet genoeg bedreigd. De Volkskrant interviewde daarna één van die klootzakken, en kopte dat deze man dus géén racist is, en níet extreemrechts. Deze gore hufter schreef een Sinterklaasgedicht waarin Simons wordt verkracht. Want het is een kinderfeest, toch?

Nou, en dan heb je nog de Friese racisten die een snelweg blokkeerden, verkeersongelukken veroorzaakten, in samenwerking met de politie mensen intimideerden en een journalist bedreigden om te voorkomen dat er een betoging tegen Zwarte Piet werd gehouden. Ging niet om Zwarte Piet, beweren nu de organisatoren van de terreuractie, Wierd Duk en Jenny Douwes. Vuile leugenaars!

De gemeente Ridderkerk heeft verder alle ouders en verzorgers een dreigbrief gestuurd waarin ze gewaarschuwd worden dat hun kind maar beter bij de Sinterklaasviering op school kan zijn, of anders.

Eén volk, één rijk

Als ons met geweld en intimidatie die kloterige blackface wordt opgedrongen, ook nog in het kader van “één volk, één rijk en iedereen precies hetzelfde”, dan is dat fascisme. Zwarte Piet is fascisme. En nee, flikker op met je Robert Paxton. Iedereen denkt dat-ie Cas Mudde is, tegenwoordig.

Op Twitter zag ik ook dat gisteren in De Wereld Draait Door werd gezeurd over de slogan ‘Zwarte Piet is racisme’. De Groene Amsterdammer promoot al een week een extreem zijïg zeikstuk: ‘het is te compromisloos om te zeggen dat Zwarte Piet racisme is.’

Daar zijn Nederlanders goed in. Terwijl racisten en fascisten ons onze grondrechten ontnemen, politici met de dood bedreigen en zelfs onze fucking scholen binnendringen om kinderen te intimideren, zetten wij (nou ja, ik niet, jullie) een boom op over de juiste definities, en of je Trump wel een racist mag noemen. Is het niet te hard om te zeggen dat Zwarte Piet racisme is? Moet het nou op die harde toon?

Lege zak

Nee, klootzak, als we bedreigd en geïntimideerd worden, is het niet te hard om te zeggen dat Zwarte Piet racisme is. Het is te hard om te bedreigen en te intimideren en je verkrachtingsfantasieën los te laten op Sylvana Simons.

Maar hoor je dat iemand zeggen in De Wereld Draait Door? Nope, de fascist die, in blackface, schoolkinderen en Sylvana Simons intimideert krijgt een gratis charmeoffensief in de media en de tegenstanders van Zwarte Piet worden gelabeld als terreurrisico. Dat maakt de weg vrij voor de witte superman Arjen Lubach om de show te stelen en in alle redelijkheid voor een aanpassing van het Sinterklaasfeest te pleiten. Zie je, zegt iedereen, zo kan het ook! Zo wordt alle witte mensen gezichtsverlies bespaard en blijven de gekleurde Nederlanders andermaal met de lege zak achter.

Stil verzet

Wat me wel opgevallen is: je ziet overal al kerstverlichting en kerstbomen in huis staan. Traditie is dat je pas je kerstversiering van zolder haalt als Sinterklaas weer naar Spanje is vertrokken. Ik denk dat veel mensen, die niet op Twitter zitten en niet de straat opgaan, zich op deze manier verzetten tegen Zwarte Piet. “De Nazi’s mogen hun Sinterklaasfeest houden”, zeggen ze. “Stik er maar in.”

Morgen ga ik ook mijn kerstboom opzetten.

Is het Vrije Woord u écht lief? Help me dan met een financiële bijdrage. Deze website wordt elke dag bedreigd door de virtuele knokploegen van Domrechts, malafide Nederlandse journalisten en zelfs door de vicepremier. Steun Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 30.11.2017 @ 08:32

[Home]
 

45 Reacties

op 30 11 2017 at 09:05 schreef Frank Assmann:

ZP is de lakmoesproef geworden waaraan men racisten herkent.Als men na al de heisa en uitleg nog aan “blackface”blijft hangen, is men minstens latent racistisch.
ZP is tot het vaandel verworden waaronder het marcherende domrechtse handhef volk,zich verenigd.

op 30 11 2017 at 09:21 schreef Martijn:

Die fucking haarkloverij over woorden die perfect beschrijven wat het probleem is, dodelijk vermoeiende afleidingsmanoeuvres. Recentelijk nog eens in een paar discussies beland … “ja, maar iedereen discrimineert”, “ja, maar Charles Murray is in elkaar geslagen”, zo vermoeiend. Dat je wellicht gewelddadigheid uitlokt met racistische praatjes is jammer, maar helaas. Ik ben er niet voor, maar dat is nou eenmaal zo.

Het staat tegenover mensen die dit gevaar lopen door er slechts te zijn …

Je bent niett geboren als racist/fascist, niemand zegt dat je niks meer mag zeggen, je wordt attent gemaakt op iets wat jezelf misschien niet opgevallen is. Niemand vindt het tenslotte leuk op racist/fascist genoemd te worden (al denk ik dat Baudet en Hiddema het stiekem wel een beetje lekker vinden). Zie het als “coaching”, iedereen wil toch zo graag aan zichzelf werken?

op 30 11 2017 at 10:09 schreef babs:

Grappig, ben ook van plan dit weekend al de kerstboom op te zetten. Omdat het uit komt, maar ook omdat Sinterklaas door de fascisten is vermoord.

Voor jou en je geliefde en familie alvast deze kerstkaart.
http://www.marca.com/buzz/2017/11/28/5a1d0009468aeb69558b468c.html

op 30 11 2017 at 10:43 schreef Moi:

Wel opvallend dat de discussie in de vorige eeuw eigenlijk al vergelijkbaar verliep

“Uiteindelijk werd Grünbauer thuis opgezocht door drie als Zwarte Piet verkleedde mannen. Haar zoon Marco herinnert zich hoe ze zijn moeder vastgrepen, optilden en al spartelend filmden. Marco denkt niet dat het om een filmploeg ging, maar mannen die de bedoeling hadden om hen de stuipen op het lijf te jagen. Ze was bang geworden door deze bedreigingen. Ze sprak nooit meer over Zwarte Piet, enkel één keer om te vertellen dat ze ook een dreigtelefoontje had gekregen.”

http://www.republiekallochtonie.nl/blog/achtergronden/het-is-een-vreemdeling-zeker-een-kleine-geschiedenis-van-de-zwarte-piet-kritiek-tot-2008

Heb ik nooit iets van meegekregen

op 30 11 2017 at 11:30 schreef Kick out zeurpiet:

Helemaal FOUT dit artikel en een satanische omdraaiing. Degenen die ZWARTE piet willen verbieden zijn de fascisten. Die psychopaten fascisten willen bepalen hoe mensen Sinterklaas en ZWARTE piet vieren en zelfs de Sinterklaasliedjes censureren. Jullie tegenstanders van ZWARTE piet willen het liefst in elk huis cameraatjes plaatsen en microfoontjes om na te gaan of mensen wel politiek correct Sinterklaas vieren. Julie zijn vieze vuile DDR-types. Jullie zijn hele enge mensen. Als ik een kleurtje had zou ik me totaal niet vertegenwoordigd voelen door jullie beroepsprovocateurs. Ik ken mensen met een kleurtje (negers, halfbloedmensen) en die balen van jullie gezeik.

En weet je wat je wat ? Wij BLIJVEN Sinterklaas en ZWARTE piet vieren. Ook steeds meer om jullie te treiteren. Meer en meer TEGENSTAND wordt jullie deel. Wij willen NIET klef zeikerig BINDEND zijn. Wij willen een hele grote kloof met jullie grachtengordelzeikers. Op alle manieren zullen wij TEGEN de psychopatische onderdrukking van de grachtengordel teringcommunisten blijven strijden door bijvoorbeeld Sinterklaas en ZWARTE piet te vieren.

op 30 11 2017 at 12:16 schreef Moi:

@kick out zeurpiet
Sjonge jij bent nog stereotieper dan Zwarte Piet zelf

op 30 11 2017 at 12:43 schreef Kick out zeurpiet:

@Moi; dat moet ook stereotypering. Stereotypering maakt duidelijk waar je staat.
Niet schijterig verbinding zoeken met eisende zeikers maar TEGEN deze eisende zeurpieten strijden door provocatie en Sinterklaas en ZWARTE piet BLIJVEN vieren. Het moet voor jullie zeurpieten zo lijken alsof je tegen een betonnen muur praat. Wij BLIJVEN Sinterklaas en ZWARTE piet vieren. Dus linkse zeikers ga in een hoekje zitten piepen en janken en shut up.

op 30 11 2017 at 13:06 schreef Trawant 33:

Kick out zeurpiet en zijn hele lamlendige generatie ‘Veenendaalse’ heikneuters gaat een keertje dood. Dan zal het ook gedaan zijn met Zwarte Piet.

op 30 11 2017 at 13:13 schreef Lennart:

Kick Out Zeurpiet, volgens heb jij je behoorlijk laten misleiden. Er is echt niemand die cameratjes in huizen wil gaan hangen, om je meest krankzinnige meninkje maar meteen te ontkrachten. Hoe kom jij op al die waanideeen die je hier spuit ?

op 30 11 2017 at 13:15 schreef Faizah:

Mensen als ‘Kick out zeurpiet’. Hoef je niet te overtuigen, dat is zonde van de tijd. lekker laten razen.

Zwarte Piet gaat verdwijnen. And there is nothing you can do about it.

op 30 11 2017 at 13:30 schreef babs:

Zwarte Piet hoort niet bij de nationale intocht en niet op de nationale TV en niet op uit gemeenschapsgeld betaalde scholen, maar huur vooral een zaaltje om met je vrienden en familie je eigen sinterklaasfeestje te organiseren met je eigen racistische karikaturen. Verbrand er ook gezellig een kruis of zo en zing dan samen het Horst-Wessellied. Knock yourself out!

op 30 11 2017 at 13:57 schreef Taljaard:

Dus Al Jolson en George Gershwin waren racisten? En Jan Schenkman (samen met zijn tijdgenoot en medestander Isaac da Costa een verklaard tegenstander van de slavernij) ook al.

Wanneer iedereen zich net zo druk zou maken over bijv. de uitholling van de sociale zekerheid en de zorg, en de levensgevaarlijke fantasieen van Juncker over een EU-leger, als over de kleur van ZP zou ik misschien zelfs wel weer links worden.
Maar het zich nagenoeg eenzijdig en zonder enig historisch besef focussen op dit soort aan de Amerikaanse ”identity politics” ontleende trivialiteiten tekent de teloorgang van links.

Waar is het linkse Nederland gebleven dat in 1981 en 1983 een kwart miljoen mensen op de been kreeg in de (terechte) strijd tegen de waanzin van de atoomwapen-wedloop? Vermalen door postmodernistische waanzin en stompzinnig relativisme, gerelateerd aan een schrijnend gebrek aan kennis. Zodat men zich ter linkerzijde klaarblijkelijk niet meer bezighoudt met issues die er werkelijk toe doen. En het initiatief daartoe dus aan rechts laat.

op 30 11 2017 at 14:04 schreef Martijn:

“Wij willen NIET klef zeikerig BINDEND zijn.” dixit Kick Out zeurpiet.

WOLLT IHR DEN TOTALEN KRIEG?!!1

Ja, dat is een Godwin ja. :P

Stik verder lekker in je zwarte schmink, het zijn je laatste stuiptrekkeningen.

op 30 11 2017 at 14:05 schreef Peter:

Weer zo’n zakkenwasser die vindt dat we ons druk moeten maken om belangrijker zaken dan Zwarte Piet. Ga een demonstratie organiseren over de uitholling van de sociale zorg, Taljaard! Schrijf een stuk over die levensgevaarlijke Juncker, in plaats van je druk te maken om Zwarte Piet!

op 30 11 2017 at 14:11 schreef Frank Assmann:

@kick,
Dan ga je toch je goddelijke gang,racist.Al wil je jezelf met 24 racisme symbolen omringen en met varkensmuts getooid, rond een brandend kruis met gepoetste laarzen,handheffend rond een brandend kruis marcheren.
Zal mij een worst wezen.
Maar niet van gemeenschapsgeld.De overheid is er niet voor om racisme te faciliteren.Zo,en nu weer je hok in,mafkees.

op 30 11 2017 at 14:22 schreef Jeroen S. van den Heuvel:

Nou waar is het linkse Nederland gebleven is wel een legitieme vraag.

op 30 11 2017 at 14:56 schreef Waldo Dewanand en Wieroe:

============== [wfor1346:67:1]

N1. Miaauw, miaauw, namastiaauw Shri Peter, Martijn, Taljaard, babs, Faizah, Lennart ea gemanifesteerde zielen hier op FN,

Het is zielig en ziekelijk dat een simpel kinder carnavals feestje uit 1850 nu dus zo gepolitiseerd worden. Kunnen ze niet liever de haringtest politiseren, want daar is flink mee gesjoemeld, laat de haringen maar een massa demonstratie houden in de Noordzee he dat de haringtesten vervalst zijn in Nederland.

N2.hahaha iets voor Marianne Thieme van Partij voor de Dieren, en nb Wieroe en ik zijn nu geroyeerd als dierlijke leden van haar partij. Onbegrijpelijk he, een dierenpartij en wij als NIET BLANKE, NIET LANGE EN NIET GROOTGESCHAPEN Hindoeachtige Dieren mogen niet volwaardig participeren, pure discriminatie van dieren. Wieroe wil aangifte doen.

N3. Nee Peter kan men in Nederland nu niet iets belangrijkers doen, dan vechten om een simpel mensapen schmink en oudHollands carnavals feestje??? Zo kinderachtig zeg, even googlen:

N4. ja kijk bv carnaval rio de janeiro, braziliaanse cultuur he, super kostuums:

http://cnnespanol.cnn.com/2017/02/27/nuestros-lugares-favoritos-para-disfrutar-el-carnaval-de-rio-de-janeiro/

op 30 11 2017 at 16:38 schreef Taljaard:

@Peter
Het eerste kan ik niet en het tweede doe ik al geregeld. Alleen niet hier. En mij druk maken over ZP doe ik ook niet. Wat mij betreft mag die alle kleuren van de regenboog hebben. Heb alleen iets tegen mensen die hun mening, met een heleboel gedram en selectieve verontwaardiging, maar met heel weinig algemene ontwikkeling en parate kennis, aan anderen willen opdringen. Dat gaat trouwens veel verder dan alleen ZP. Hoewel deze, op zich futiele, controverse er wel exemplarisch voor is.
@Jeroen
Weet u het antwoord?
Kunnen we het daar misschien eens over hebben.

op 30 11 2017 at 16:43 schreef Moi:

Tjaljaard Die “identity politics” schieten in de USA dvaak nogal door, heb ik het idee. Maar nav de ZP discussie ben ik gaan denken dat we er hier wellicht juist wat meer van nodig hebben … Te zien aan de aanhoudende cognitieve dissonantie rondom Zwarte Piet en het racisme wat het allemaal losmaakt.

op 30 11 2017 at 16:54 schreef Peter:

mij druk maken over ZP doe ik ook niet

Je moet echt denken dat we hier allemaal imbeciel zijn als je je hier druk komt maken over dat wij ons druk maken om Zwarte Piet en daarna doodleuk ontkent dat je je druk maakt om Zwarte Piet.

op 30 11 2017 at 16:55 schreef Pyt van der Galiën:

Wat Taljaard zegt is natuurlijk tenenkrommende onzin. De SP doet niks anders dan zich druk maken over de afbraak van de sociale zekerheid en de zorg, zelfs ten koste – imo – van andere onderwerpen. GL spreekt in de praktijk in de Tweede Kamer vaker over die onderwerpen dan over het milieu, laat staan over Zwarte Piet.

Dat ‘links’ zich uitsluitend bezig zou houden met ‘identiteitspolitiek’ is een sprookje dat regelmatig opgedist wordt door allerlei rechtse types, maar het mist bij nadere beschouwing elke grond.

op 30 11 2017 at 16:59 schreef Chakir:

Talhaard, ouwe zak met je schimmelsnor! Je vindt het allemaal weer niet belangrijk genoeg, hè?Jammer joh, maar die exclusieve voor de witte man gemaakte voorzittershamer ligt al heel lang op de bodem vd Maas, ga hem maar lekker halen, kijken we daarna of wij nog wat met je agendapuntjes gaan doen.
En Kick out Zeurpiet: dat is een zielige postzegelverzamelaar, die je bij elke gelegenheid overlaadt met sterke verhalen over zijn kitscherige waardeloze troep die hij zijn hele leven heeft verzameld. Ik ga er altijd met een flinke boog omheen.

op 30 11 2017 at 17:57 schreef Sasha Berkman:

hahaha touchee Peter

op 30 11 2017 at 18:23 schreef Keira:

Trek Zwarte Piet in godsvredesnaam een burka aan. Dan maakt het niet meer uit wat voor kleur, lippen en oorbellen hij/zij heeft. Basta!

op 30 11 2017 at 18:55 schreef Mario:

“Heb alleen iets tegen mensen die hun mening, met een heleboel gedram en selectieve verontwaardiging, maar met heel weinig algemene ontwikkeling en parate kennis, aan anderen willen opdringen.”

Projectie is een bitch, Bitch. Maar laat vooral nog meer van je onnozelheid zien.

op 30 11 2017 at 19:52 schreef Kazonga:

Doet mij altijd aan die sketch denken van Monty Python. Over de ‘Thrillseeker’ die te midden ve groep Afro-Amerikanen in gaat staan en dan keihard n****rs roept. Zo ongeveer denken NL’ers blijkbaar ook. ‘Is toch maar een grapje?’

op 30 11 2017 at 21:14 schreef Anoniem:

NU.nl 30-11-2017:

“Minister van Binnenlandse Zaken Kajsa Ollongren (D66) vindt het betreurenswaardig dat blokkades op de snelweg anti-Zwarte Pieten-demonstranten hebben verhinderd zaterdag te kunnen demonstreren tijdens de intocht van Sinterklaas, maar vraagt tegelijkertijd om begrip voor standpunten van zowel de tegenstanders als de voorstanders van Zwarte Piet. ”

Het schokkende is, dat mevrouw Ollongren, als minister verantwoordelijk voor de openbare veiligheid, begrip toont voor de ACTIE van de racistische ‘pro-Pieten’: blokkade van de openbare weg bij Joure, gericht tegen de ‘anti-Pieten’, die N.B. onder politie-escorte reisden (zie ook Frontaal Naakt van 22 november jl.). Misschien moet D’66 -minister Ollongren worden uitgewezen naar het geboorteland van haar moeder. In Zweden heb je ook ‘Democraten’: Zweden-Democraten.

O, wacht, daar ben ik tegen. Er is niets mis met landgenoten met een tweede paspoort. Mevrouw Ollongren moet hier blijven, maar wel iets doen aan de naam van haar partij:
‘Hou zee-Democraten’- 666. Idee?

op 30 11 2017 at 21:42 schreef Kshatriya:

@ Kazonga
Dat is van “Kentucky Fried Movie”:
https://www.youtube.com/watch?v=Uwk6r8TJD2U
Zo’n film zou tegenwoordig helaas niet meer gemaakt kunnen worden, net als het briljante “Blazing Saddles”.

op 30 11 2017 at 21:52 schreef Waldo Dewanand en Wieroe:

============== [wfor1346:67:2]

N5. Citaat: op 30 11 2017 at 18:23 schreef Keira:

‘Trek Zwarte Piet in godsvredesnaam een burka aan. Dan maakt het niet meer uit wat voor kleur, lippen en oorbellen hij/zij heeft. Basta!’

N6. Ja he Keira, geniaal plan van jou he, je schiminkt zo een domme blanke m/v met schoensmeer PIK en PIKzwart en daarna pleur je er een totale GITzwarte boerka met kijkvenstertje van gaas om, ja klaar is kees, Zwarte Piet is dan 100 % geislamiseerd en het Duizendjarige Islamitische Kalifaat HOL-Landia is gegrondvest. Zo zie je dat Islam toch veel problemen kan oplossen van de domme blanke HOL-landers. KLeurloze, lange, grootgeschapen HOllanders zijn toch dommer dan ze zelf weten en zijn vaak te dom om te weten hoe dom ze zijn.

N7. Keira, moet die witte Sinterklaas ook in Boerka??? En zijn witte paard ook he?? Ach in Brazilie is carnaval een soort religie en niemand zal daar raar opkijken van Zwarte Piet denk ik.

N8. Maar waarom ontwikkelt Actiegroep http://www.zwartepietniet.nl/ niet gewoon witte pietjes?? ach, ik ben zelf viesbruin koelie aapje, zoon van koelie satan hahah

N9. citaat: ‘Zwarte Piet is een racistische stereotype van de zwarte mens.’

op 30 11 2017 at 21:54 schreef Dennis:

“Ik denk dat veel mensen, die niet op Twitter zitten en niet de straat opgaan, zich op deze manier verzetten tegen Zwarte Piet. “De Nazi’s mogen hun Sinterklaasfeest houden”, zeggen ze. “Stik er maar in.””

Grappig. Maar daar heeft het niets mee te maken. Deze beweging was al aan de gang voordat Quincy in 2011 met zijn publiciteitsstunt begon.

op 30 11 2017 at 22:53 schreef Sasha Berkman:

De enige identiteitspolitiek waar we echt last van hebben is die van de witten.

op 01 12 2017 at 00:43 schreef dunya:

Taljaard, maak jij je als linksmensch dan niet druk over oprukkende fascisten? Lees ns nog een keer en let wat beter op.

Dat gezegd hebbende, zou ik me als ik jou was druk maken over de kernwaarden van links in plaats van verschraling van bestaande structuren. Je moet een alternatief bieden, wil je mensen aanspreken. Je kan het leed van anderen daarbij niet bagatelliseren. Bovendien is er in mijn ogen in een bv sociaaldemocratisch of zelfs socialistisch alternatief ook geen plaats voor racisme – en wel voor solidariteit en intersectionaliteit.

op 01 12 2017 at 11:52 schreef zwarte piet is goed:

Nou linkse zeurders. Morgen naar Dokkum om de Friezen te gaan klieren. Jullie zijn wel 2 weken te laat dus maak je belachelijk door met je boze gefrustreerde koppen te gaan bleren in Dokkum. Psychopatische narcistische linksfascisten kunnen het niet verkroppen dat de ruime meerderheid van Nederland ZWARTE piet wil in plaats van dat weeige gezever van de grachtengordel met roetpieten en zo. Dus zeurpieten ga in een hoek zitten janken droog je tranen en hou op met die “slachtofferrol”. Wordt eens volwasssen.

op 01 12 2017 at 13:17 schreef Moi:

@zwarte piet is goed
Ben je daar weer? Nou ik voel me niet minder volwassen dan toen ik nog pro-zwarte piet was hoor. Sterker nog ik denk dat we als maatschappij juist volwassener worden door kritisch naar ZP te kijken.

Weet je waar onvolwassen is? Dat gescheld van land verrader, links tuig, (neger)hoer etc als mensen er een andere mening over ZP op na houden

op 01 12 2017 at 13:39 schreef u-Niek-em:

@ Kick out zeurpiet / zwarte pet is goed

Hoe oud ben je, 12?

op 01 12 2017 at 14:01 schreef zwarte piet is goed:

@Moi; nee je bent heel kinderachtig als je een kinderfeestje wil verpesten door allerlei ingefloten geouwehoer over racisme.

Zoals Ajied Bakkas zei Zwarte piet zeurders zijn werkloze idioten. In de jeugd van Bakkas en nu ook werd er altijd met veel plezier Sinterklaas en ZWARTE piet gevierd in Suriname.

Maar zoals het kleine kinderen betreft die zien toch niet in dat ze knderachtig bezig zijn en blijven mokken en zeuren. Ga in een hoekje zitten zeuren over de vermaledijde “racisten”. Droog daarna je tranen en aanvaard de realiteit dat het grootste deel van Nederland lekker niks wil veranderen. Wij de zwijgende meerderheid zijn het gezeik van beroepsnietsnutten zal die een baantje hebben gevonden als beroepszeiker. Wij gaan meer en meer reageren op jullie ageren. Kun je er niet tegen. Ga dan nogmaals in een hoekje zitten janken of ga in therapie (omgaan met frustraties of zoiets).

op 01 12 2017 at 15:11 schreef jan romijn:

Toon Hermans had het in zijn conferences meestal over Pietermansknecht. Daar lijkt mij toch weinig op aan te merken.

op 01 12 2017 at 15:15 schreef Mario:

@Sasha, de enige die de nadruk leggen op identiteit, is inderdaad, ‘extreemrechts’.

Wat men voornamelijk toont is het gebrek aan ‘zelfidentiteit’ (psych dat,als men durft).

In de zwaarbewaakte gevangenis te Vught zitten er meerdere PVV-stemmers, die zich middels een terroristische daad* wilden profileren (die overigens verder, al huilende, om overplaatsing vragen – de sneeuwvlokjes). Alaah(fU)akbar!1!

*
(uiteraaard o.a. gericht op kinderen, zelfs generaties. zie bijv.: Breivik)

Waarom nadruk? Rassenoorlog,dat is waar men voor ’traint’. Letterlijk. Zie kafka.nl voor NL voorbeelden. Paar weken terug overigens nog een explosie voorkomen, op steenworp afstand van ‘Unabomber’. Vast niets van gelezen of vernomen, binnen de zeer beperkte NL media – en verdere clickbaithoernalisten.

Ach ja..NL en zesjescultuur.

@Zeurpiet, heb je eigenlijk verder nog iets toe te voegen dan een opeenstapeling van dooddoeners en verdere drogredeneringen?

Nah, verwachtte ik al. Fuck off, cunt.

op 01 12 2017 at 16:07 schreef Moi:

@Zeurpiet
De identity politics zijn “ingevlogen”, maar de kritiek op Zwarte Piet is al veel ouder, hoor. Hij etc alleen niet echt gehoord.
Hoe het precies op de Antillen zit weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat zwarte mensen daar relatief minder met racisme te maken hebben door een andere samenstelling van de samenleving en de discussie daar dus ook anders verloopt.
Uiteindelijk zal jij degene zijn die in een hoekje gaat zitten janken want ZP gaat toch wel verdwijnen in de loop van de tijd. Dus sterkte alvast …. :)

op 01 12 2017 at 16:14 schreef cRR Kampen:

‘flikker op met je Robert Paxton’ – Helemaal niet, je maakt juist een zaak obv door hem aangedragen middelen. Goed gedaan, ik ben ’t er ook helemaal mee eens (geworden).

op 01 12 2017 at 16:17 schreef babs:

Die anderen mogen dan fascisten zijn, maar jij scheldt, Mario, en dát kan natuurlijk echt niet.

op 01 12 2017 at 17:14 schreef Mario:

Lieve en liefste Babs, hierbij mijn antwoord daarop:

op 01 12 2017 at 18:16 schreef Waldo Dewanand en Wieroe:

============== [wfor1346:67:3]

N10. Rare paradox: lange, grootgeschapen, superintelligente, superieure blanke HOL-landers die hun identiteit dus baseren op een soort Hollandse carnavals karikatuurtje uit 1850??? Zijn onze superieure gebleekte Superlanders nou niet mesjogge of hebben zij te veel gestoeid met anale Xtools??

N11. Feit is dat de identiteit van blanke HOllandse heteromannen toch aardig geerodeerd is sedert de jaren ’60 toen de massa immigratie van gekleurde, arabische, koelieachtige en gele aziaten opgestart werd door de illuminatie, om de boel hier te diversificeren in de woonkamer, badkamer, toilet, keuken, balkon, slaapkamer en ook in de evt modern ingerichte Hollandse SM sekskelders.

N12. Ja meest favoriete hobby nu van rijke, blanke Hollandse mannen is toch Hollandse SM spelletjes met inferieure, onderdanige, vieszwarte koeliemeiden. Heb ik vaker gehoord en het is echt een verrijking van de zielige Hollandse XXXcultuur.

N13. Wil Shri Peter nou de arme Hollandse heteromannen helpen of niet?? Haal bv 1 miljoen lieve Marokkaanse kook, huishoud, baar en zoog meiden uit Marokko en stop hen in blanke Hollandse harems, wel eerst polygaam huwen legaliseren.

op 04 12 2017 at 14:30 schreef kees romijn:

De discussie gaat voorbij aan al die mensen die geen huis hebben en zwarte piet dus niet door de schoorsteen hebben zien komen.

op 23 12 2017 at 16:27 schreef kameraad Nayoko Sadashi, de gouden parel:

Ja, ik snap wat je bedoelt.

Zwarte piet is een vehikel geworden voor fascisten, waardoor links zich er juist van wilt distantiëren.

Van mij hoeft het niet meer zo, die zwarte piet

Was het niet racistisch bedoelt, dan is het dat geworden. En ja, de meeste mensen hebben natuurlijk helemaal geen racistische bedoelingen gehad met zwarte piet.

Om het gelijk te stellen met fascisme ? Fascisme claimen het.

Het is een paganistisch feest, met een kolonialistische nasmaak, als symbool voor de fascisten verworden.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS