Home » Archief » #DENKeffect


[30.06.2016]

#DENKeffect

Peter Breedveld

serge9
Illustratie: Serge Baeken.

In verschillende Nederlandse steden ging gisteren de Turkse vlag halfstok vanwege de aanslag in Istanbul. In Amsterdam wordt de Turkse vlag geprojecteerd op het Paleis op de Dam. Opmerkelijk, want voor terroristische aanslagen in Turkije (en daar waren er de afgelopen maanden een paar van) was nooit eerder zoveel belangstelling.1

Het gebrek aan medeleven met de slachtoffers van terreur en hun nabestaanden in onder meer (véél meer) Mali, Jakarta, Mogadishu en Ankara contrasteert sterk met de wereldwijde rouw na Parijs, Brussel en Orlando. Ze is zelfs spreekwoordelijk geworden. Op de sociale media wordt steevast op deze hypocrisie gewezen. In NRC Handelsblad noemde Arjen van Veelen dat geïrriteerd de ‘Ziekte van Zie-je-Wel’.

Niet-Westerse slachtoffers

Waar komt opeens die amechtig beleden betrokkenheid met de slachtoffers in Istanbul vandaan? Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu noemt dit het ‘DENK-effect‘ en er was zowat geen witte man of vrouw in Nederland bij wie het bloed niet uit de oren spoot. Hoe dúrfde Kuzu te suggereren dat het door DENK kwam dat in Nederland, zomaar opeens, echt voor het eerst, aandacht was voor de niet-Westerse slachtoffers van terreur?

DENK gaat over lijken‘, briest journalist Lammert de Bruin, dezelfde die onmiddellijk na de aanslag in Brussel de gemoederen nog wat extra ophitste door te tamboereren over juichende moslimkinderen ergens in een schoolklas, zich beroepend op één enkele bron, namelijk een aan aandacht verslaafd schoolmeisje. De hele Nederlandse Twitter-sfeer ging los met de hashtag #Denkeffect want na dat filmpje waarin DENK een paar ongemakkelijke waarheden over de vaderlandse media voor het licht bracht, was dit een nieuwe gruweldaad van de brutale allochtonen.

Minuut stilte

‘Is het #DENKeffect nou een claim dat er zonder DENK geen medeleven getoond zou worden?’, vraagt Jeroen Pauw aan Kuzu. Mij lijkt het evident dat dit gewoon waar is. Eerst was er geen DENK en gaf geen witte Nederlander een rotmoer om wat dooie Turken, nu is er DENK en wordt de Turkse vlag geprojecteerd op het Paleis op de Dam. In maart van dit jaar werd nota bene een verzoek van Kuzu om een minuut stilte te houden in de Tweede Kamer voor de slachtoffers van een aanslag door de PKK in Ankara botweg geweigerd!

Dus wat lul je nou, man? Die vlaggen zijn onmiskenbaar een #DENKeffect. Zonder DENK geen vlaggen en iedereen wéét het.

Kuzu verwijten dat hij ‘blij’ is met het nationale betoon van medeleven met Istanbul, vooral als je zelf elke aanslag aangrijpt om delirisch tegen moslims te hitsen, sowieso de meest kwetsbare doelwitten van islamistische én islamofobe terroristen, is een kléin beetje misplaatst, wouldn’t you think?

Moslims vergassen

En allochtonen hebben je in de gaten, they are on to you. Ja, ook to you, Pauw. Ze hebben gezien hoe je Wilders in de watten hebt gelegd, zijn ideeën overnam, hoe je hem jaar na jaar uitriep tot superduper politicus van het jaar, ze zien je pleidooien om naar PVV’ers te luisteren, want dat ze moslims willen vergassen komt doordat de elite ze met dédain behandelt, als ze Sylvana Simons uitschelden voor negerhoer, is dat een uiting van hun frustratie over de verschraling in de zorg, als ze een asielzoekerscentrum bombarderen, protesteren ze daarmee tegen de stijgende huurprijzen.

Maar een TURK! Die ook eens wat zegt! Kill it with fire! Het ganse christendom wordt tegen DENK ingezet. Binnenhof-correspondent Tom-Jan Meeus van NRC heeft de afgelopen twee maanden al 37 boze analyses aan DENK gewijd, Francisco van Jole kwekkert elke dag over het gevaar van DENK. Femke Halsema vindt het fijn dat nu eindelijk het populistische effectbejag van DENK genadeloos wordt doorzien. Wat heb je gedaan tegen het populistische effectbejag van de PVV, toen je in de Kamer zat, Femke? Helemaal niets, nada, noppes, nul. Ook jij hebt de allochtonen overgeleverd aan de tentakels van het Racistische Beest. En je wéét het.

Confrontatie aangaan

De NOS wijdde dinsdag een item aan DENK, dat iedereen nu helemaal zat is. Bekijk het hier, het begint na acht minuten en tien seconden. “He-le-maal zat”, want Kuzu en Özturk rekenen Kamerleden af op hun stemgedrag, niet altijd in overeenstemming met wat ze hun achterban wijsmaken, en DAT! MAG! HELEMAAL! NIET! Als je niet wit bent, that is. Alleen Wilders mag dat. Alleen als je wit bent, mag je de Kamer gebruiken als “electoraal platform”, alleen een witte mag in de Kamer “bewust de confrontatie aangaan” (Help! Een Turk die de confrontatie aangaat! We gaan allemaal doohoohoood!)

Moet je Mona Keijzer van het CDA horen: “Discriminatie bestrijden moet, maar niet op de manier waarop deze heren het doen.” O nee, hoe dan, mevrouw Keijzer? Jij hebt niks gedaan. Jij hebt nooit wat gedaan. Het CDA deed gewoon gezellig met de PVV mee!

En daarom ga ik straks DENK stemmen. See if I don’t. En een heleboel mensen met mij gaan straks DENK stemmen. Mensen naar wie steevast niet wordt geluisterd, die altijd worden overschreeuwd, die worden doodgeschoten en doodgewurgd door de politie, die daarna vrijuit gaat, met een bloemetje toe. Voel de woede, sukkels. Die gaat niet weg. Die gaat jullie opeten. Met huid en haar.

1. [Maar vergis u niet: nog altijd is de voornaamste zorg van Jan en Mien Salie de geplande budgetvakantie in Turkije die in het water dreigt te vallen, zoals hier gedemonstreerd.]

Interview met Peter Breedveld in De Nachtzoen. Ergens in augustus komt er een tweede deel. Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 30.06.2016 @ 07:52

[Home]
 

62 Reacties

op 30 06 2016 at 08:06 schreef Murat:

Yes! Super!

op 30 06 2016 at 08:28 schreef nog 1 keer dan:

Volgens mij komt het door de vakantietijd, en de vele Nederlanders die rond die tijd op dat vliegveld komen. En ik ben het zo vaak met je eens maar op denk stemmen, nee dat kan alleen maar een protest stem zijn, wat zijn dat een clowns zeg…….

op 30 06 2016 at 08:38 schreef Martin:

“Wat heb je gedaan tegen het populistische effectbejag van de PVV, toen je in de Kamer zat, Femke? Helemaal niets, nada, noppes, nul. Ook jij hebt de allochtonen overgeleverd aan de tentakels van het Racistische Beest”

Deze allochtoon zag het ook. PvdA en SP idem dito, nooit krijgen ze mijn stem meer.

op 30 06 2016 at 08:43 schreef Gerda Pengel:

En maakt u dat beter mens dan een Pvv stemmer?

op 30 06 2016 at 08:44 schreef marco meijer:

Een minuut stilte voor slachtoffers van een PKK aanslag in Ankara ? Vind ik een goed idee. Ook graag een minuut stilte voor elke keer dat Koerden worden vermoord door Turkse militairen. Het zal nog stil worden, met al die minuten stilte.

op 30 06 2016 at 09:11 schreef Bert Vester:

Graag sluit ik me bij Marco Meijer aan! Hoeveel Koerden moeten er in Turkije vallen voordat in Nederland de vlag halfstok gaat? Wat betreft DENK dat is de tegenhanger van de PVV kijk maar naar hun stemgedrag! Daarnaast is deze partij de lange arm van de Turkse AK partij net als Erdogan eerst de populairitijd opzoeken daarna grootheidswaanzin en onderdrukking van de seculaire denkende en de Islam als ideologie in de wetgeving opnemen! Jammer DENK is een verkeerde keuze Peter!

op 30 06 2016 at 09:15 schreef cRR Kampen:

‘Is het #DENKeffect nou een claim dat er zonder DENK geen medeleven getoond zou worden?’, vraagt Jeroen Pauw aan Kuzu. Mij lijkt het evident dat dit gewoon waar is.’

Mij niet. Alsjeblieft wat een wereldwijde hysterie: https://www.rt.com/viral/348945-cities-turkey-flag-solidarity/ .

Ik wacht op een tikje in Pyongyang, je suis Kim Jong-un.

op 30 06 2016 at 09:22 schreef Jona Lendering:

Ik denk dat de verklaring veel simpeler is: mensen herkennen Istanbul, anders dan pakweg Cizre of Nusabayin, als een Europese stad. Tienduizenden Hollanders zijn op die luchthaven overgestapt. Dit deel van Turkije voelt als onze eigen wereld.

op 30 06 2016 at 09:36 schreef Peter:

Het is niet de eerste aanslag in Istanbul, Jona. En Kampen, ik weet niet wat er precies in Melbourne speelt. Hier werd een paar maanden geleden nog een minuut stilte voor Ankara GEWEIGERD. Niemand overtuigt me dat de omslag niks te maken heeft met DENK.

op 30 06 2016 at 09:55 schreef cRR Kampen:

Nou, wat mij betreft speelt er aanstellerij. En verder zal er onder de radar ook wel iets politieks spelen. De sultan die ineens weer complete vrede sluit met de kwispeldehondstaat, bijvoorbeeld.

Als ik zie wat een ongelofelijke weerstand DENK oproept zou ik haast denken dat in respons veeleer die aanslag doodgezwegen zou worden.

‘Hier werd een paar maanden geleden nog een minuut stilte voor Ankara GEWEIGERD.’ – feit. Gratis wilde speculatie van mij. Deze keer is de aanslag er weer eens eentje van inside het sultanaat. Er zijn er meer van. Gemeenschappelijk kenmerk is dat ze niet opgeëist worden. Inb4 zelfmoordterroristen hoeven ntk nooit werkelijk te weten voor wie ze werken.

op 30 06 2016 at 10:13 schreef Sasha Berkman:

Hun standpunt over het fascistische beleid van Ankara tegen de Koerden belet mij om op hun te stemmen.

op 30 06 2016 at 10:13 schreef MNb:

Zijlstra beweert met droge ogen dat een verzoek om een minuut stilte een gebrek aan respect voor de slachtoffers tentoonspreidt …. ik heb er geen woorden voor.

op 30 06 2016 at 10:19 schreef Peter:

Even voor de uninitiated, Kampen, het Sultanaat is Turkije en Kwispeldehondstaat Israël?

op 30 06 2016 at 10:20 schreef André Richard:

Het is wel een effect, maar één dat al veel langer in de maak is. DENK is daarvan eerder het gevolg dan de oorzaak.

Een hele tijd geleden was er op het internet al discussie gaande over het feit dat aanslagen in het westen altijd en overal kunnen rekenen op solidariteit in de rest van de wereld, maar aanslagen in het Midden-oosten niet. Toen wist een Pakistani – na aanslagen in Pakistan – heel blij te melden dat de Eiffeltoren in Parijs de Pakistaanse vlag toonde. Korte tijd later bleek het een oude foto te zijn…

Mensen zijn zich bewust aan het worden dat daar iets niet klopt en zijn daar nu kennelijk wat aan gaan doen.

Daarnaast speelt het feit dat dit een aanslag door IS was een rol. IS, daar is iedereen tegen en dat wordt dus niet ervaren als ‘politiek’. Aanslagen door de PKK wél.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die geen minuut stilte willen houden voor slachtoffers van een aanslag door de PKK, vooral als bepaalde mensen daarom vragen.

Net zoals ik me heel goed kan voorstellen dat er mensen zijn die geen minuut stilte willen houden voor slachtoffers van een aanslag door Palestijnen als bepaalde mensen daarom vragen, en weer andere mensen die geen minuut

op 30 06 2016 at 10:22 schreef André Richard:

…stilte willen houden voor de slachtoffers van een aanslag door een Israeli, als bepaalde mensen daarom vragen.

hé, zit er een maximum aantal karakters aan reacties?

op 30 06 2016 at 10:34 schreef Peter:

Ja, anders plemt iedereen hier eindeloze lappen tekst nee die ik allemaal moet napluizen op doodsbedreigingen en antisemitisme voor ik ze kan toelaten. Voor deze ene keer, André.

op 30 06 2016 at 11:02 schreef Kazonga:

@op 30 06 2016 at 09:15 schreef cRR Kampen:

Srysly, rt.com? Waarvan je eigenlijk ieder bericht mag wantrouwen?

On topic: Ja, best wel heul opmerkelijk, dat er nu ineens wel meer NL aandacht is voor aanslagen in een ‘islamitisch’ land. Nu ook voor die elders nog (Afrika en zo)…

op 30 06 2016 at 11:05 schreef cRR Kampen:

*kuch* Ja, Peter om 10:19.
Met redenen, natuurlijk. We hebben een tsaar (compleet met kerkelijke connectie: kwakt meisjes in de goelag omdat die desacraal bezig waren); een sultan en een ‘Wag the Dog State’, naar de film die een comedy was en dat binnen enkele maanden nadat die de bioscopen haalde eigenlijk meer een documentaire bleek te zijn.

‘Daarnaast speelt het feit dat dit een aanslag door IS was een rol.’ – er is maar één enkele bron voor die bewering. En normaal is Daesh er als de kippen bij om aanslagen te claimen, zelfs als ze er niets mee te maken hadden (Orlando).

op 30 06 2016 at 12:09 schreef Pyt van der Galiën:

ISIS claimt nooit aanslagen in Turkije, wat inderdaad ongebruikelijk is voor die organisatie. Vanuit ISIS’ standpunt zijn er echter goede redenen wél aanslagen in Turkije uit te voeren, maar ze niet te claimen.

– ISIS heeft er alle belang bij Turkije te destabiliseren, bij voorkeur door nog meer haat en verdeeldheid te zaaien tussen Turken en Koerden. Een aanslag zonder claim kan dan leiden tot allerlei speculaties over “anderen” die achter de aanslag zouden zitten – hetzij Koerden, hetzij de deep state. Alles in het voordeel van ISIS. Des te meer tijd Erdogan besteedt aan het bestrijden van Koerden, des te minder aandacht voor ISIS.

– ISIS beschikt onder geradicaliseerde moslims in Turkije over enige aanhang en een openlijke claim zou die aanhang van de groep kunnen vervreemden. Beetje moeilijk een club te steunen die net je beste vriend heeft opgeblazen. Nu kun je de andere kant opkijken en jezelf wijsmaken dat de échte daders zich elders bevinden.

Het karakter van de aanslag past trouwens ook niet bij een aanslag door Koerden. Dat karakter is in alles ISIS.

op 30 06 2016 at 12:11 schreef Wilma Pieters-van den Berg:

Werkelijk een fantastisch artikel. Hulde!

op 30 06 2016 at 13:30 schreef Hans Naaktloper:

Op het moment dat woede je ratio overschaduwd kun je qua keuze het beste een stapje terug doen Peter, dat weet je best, dus begrijp ik die emotionele oproep niet.
Wat ik ook niet begrijp is dat je, niettegenstaande het feit dat DENK bestaansreden heeft in het emanciperende proces en het bewijs voor haar bestaansrecht levert door de horror-reacties die dat oproept bij burgerlijk nederland, zegt te gaan stemmmen op een partij die zelf conservatief is op bijna alle fronten.
Wat ik er op na houd is de theorie dat ook jij voor vrijheid bent, maar voor de een wat meer dan voor de ander.
Conservatisme kan ons niet uit dit discours leiden maar versterkt slechts de bestaande stellingen.
Aandacht in de media voor de getroffenen in Istanbul zie ik als een charme offensief, puur strategisch. Vraag je je nooit af waarom turkije wél lid is van de NATO maar waarom ze er maar niet in slagen een redelijk democratisch gehalte op te bouwen als EU-lid?

op 30 06 2016 at 13:33 schreef Peter:

Wat een gelul.

op 30 06 2016 at 14:30 schreef S.Eren:

Mensen die roepen over een minuut stilte voor de Koerden.Even correctie,dit zijn terroristen die de PKK aanhangen, ze zijn van Koerdische afkomst maar vergelijk ze niet met de Koerden.Niet alle koerden zijn PKK aanhangers voor de duidelijkheid. En nog even iets daarover voor mensen die een minuut stilte willen voor de PKK aanhangers, gaan jullie ook een minuut stilte vragen voor de ISIS terroristen die in Parijs dood zijn gegaan?Jullie begrijpen er helemaal niks van, als ISIS hier aanslagen zouden plegen( hopelijk gebeurd dit nooit)en ze zouden hier een oorlog gaan voeren, dan ben ik benieuwd of jij ze zal bestrijden of een knuffel geven en een minuut stilte gaat houden.Deze mensen krijgen de kans om zich over te geven maar doen dit niet, zij beschieten de militairen en politie met zware wapens.Zo makkelijk praten op je veilige luie bank.Ik gun het niemand, werkelijk niemand.Er moet wat aan terreur gedaan worden. Want het loopt uit de hand.

op 30 06 2016 at 15:37 schreef cRR Kampen:

‘ISIS claimt nooit aanslagen in Turkije, wat inderdaad ongebruikelijk is voor die organisatie.’ – toch weleens, Suruc juli 2015.

Maar wat me opvalt is dat als er een aanslag is, er gelijk vanuit het sultanaat de één of andere groep voor wordt aangewezen, soms Koerdisch, soms Daesh. Het wisselt ook weleens, schijnbaar willekeurig.

Deze wantrouw ik buitengewoon (zelfs om de soort springstof die werd gebruikt) – https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Ankara_bombings .

‘Het karakter van de aanslag past trouwens ook niet bij een aanslag door Koerden. Dat karakter is in alles ISIS.’ – zit wat in, hoewel de verschillen nou ook weer niet zo groot zijn. Die modus operandi van schieten én bomgordels lijkt wel redelijk voorbehouden aan jihadi’s ja.

op 30 06 2016 at 15:55 schreef Bart Verduur:

De omslag heeft niets te maken met DENK. Dat is zo, verdere discussie onnodig

op 30 06 2016 at 15:57 schreef Wilma Pieters-van den Berg:

@Hans Naaktloper
DENK heeft al meerdere malen aangegeven voor emancipatie van vrouwen en homo’s te zijn. Ze zijn tegen alle vormen van discriminatie. Ze zijn dus helemaal niet zo conservatief als de media ons voordoet.

op 30 06 2016 at 16:30 schreef Boe! Ik ben een moslim:

Niemand heeft behoefte aan ongemeende medeleven. Iedere Turk weet dat de Nederlander walgt van de Turk en dat komt niet door Koerden of democratie of andere drek. De Nederlander haalt alles uit de kast om zijn paranoïde schizofrene wereldbeeld te handhaven. Nee we zijn niet door en door racistisch. Nee we zijn niet medeplichtig aan de genocide in Srebrenica. Nee we zijn niet oorlogszuchtig. Indonesië, Korea, Afghanistan, Irak, Libië, Syrië en nog een keertje Irak omdat we zulke toffe peren zijn. Nee Denk is niet het resultaat van onze eigen sociaal-economische en politieke terrorbeleid maar de lange arm van Erdogan. De hardnekkigheid waarmee Nederlanders Nederlandse problemen externaliseren naar buitenlanders en het buitenland verbaast me al lang niet meer. Het meest recente voorbeeld is onze nationale Erdo-obsessie/hysterie. Ik garandeer je dat onze eigen leiders ons veel meer kwaad doen dan Erdo ooit zou kunnen.

op 30 06 2016 at 16:50 schreef vander f:

Volgens mij is het meer ‘in het niews’ omdat het op een vliegveld plaatsvond, sterke overeenkomst met Brussel, nog ‘vers’ in het geheugen, zelfde beelden.
Vakantietijd, de lezertjes zien zichzelf terug, op zo’n druk vliegveld met zeurende kids op weg naar de vakantiebestemming.
Aangezien de gemiddelde burger toch niet meer leest en alleen nog foto’s en filmpjes bekijkt herkent hij/zij dit en identificeert zich er mee.
Dat is overigens wat anders als betrokkenheid voelen, dit is gewoon spektakel.
Zo’n knal op een of ander vaag plein of winkelstraat heeft dat toch minder.
Daar heeft DENK volgens mij dus geen reedt mee te maken.

op 30 06 2016 at 16:51 schreef MNb:

Tja, als opperhoofd Bart Verduur decreteert dat het één niets met het ander te maken heft, gewoon omdat dat zo is, kan de rest van de wereld alleen nog maar zwijgend en nederig het hoofd buigen voor zoveel onvergelijkbare wijsheid.

op 30 06 2016 at 16:57 schreef Hypo-kriet:

Gerda Pengel,

Ja.

op 30 06 2016 at 17:11 schreef Yener:

Pkk vertegenwoordig niet de moslim kurden , armenen die na de val van ottomaanse rijk . De plaatselijke echte kurden afgeslacht en een kurdise indentiteit heb genomen om niet op te vallen !!! De helft van de turkse ministers zijn van kurdische afkomst ) erdogan zijn vrouw is kurdische !!! Pkk = asala handeld in druks en perst kurdische middenstanders af ! Dan wil ik het niet over de hoerenketen hebben die de laatste jaren zo populer is onder de naam saunaclub !! Pkk is terorisme

op 30 06 2016 at 17:58 schreef leo schmit:

Wat Boe zegt.

op 30 06 2016 at 18:16 schreef Sasha Berkman:

Ik ben het met boe eens, mensen maken zich drukker om Erdogan dan om onze eigen Wilders.

op 30 06 2016 at 19:51 schreef Hermann:

Feit 1. ’n Turkse man verklaarde tegen mij, dat er geen genocide in Armenië heeft plaatsgevonden. Hij gaf toe, dat er veel doden zijn gevallen. Er moet, volgens hem, door historici verder onderzoek plaatsvinden.

Feit 2. ’n Turkse vrouw is fel tegen de Koerden. Reden mij onbekend. Maar ze verafschuwde de Koerden.

(Feiten, maar niet representatief voor de Turkse gemeenschap.)

Arte-tv heeft hier een redelijk genuanceerde mening over. https://www.youtube.com/watch?v=DMKJPkPkkxE

Dat DENK een complotdenkster binnen gehaald heeft (https://www.bewegingdenk.nl/over-denk/miss-nederland-kiest-voor-denk), zie haar gezwets over illuminati op facebook en volgens Sunita Bihari (tweet van 1 juni 2016 -heb geen screenshot) een zekere (complotdenker m.i.) Stijn (die meerdere interviews met Sylvana Simons had) ook toegetreden is ((http://www.stijnspreekt.nl/hiv-onschuldig-en-veroorzaakt-geen-aids-must-read/), dat maakt DENK m.i. niet echt geloofwaardig.

op 30 06 2016 at 20:43 schreef Ayyildiz:

Ik stem op Denk!

op 30 06 2016 at 22:01 schreef Sum:

Zo waar dit stuk van Peter, dan ik er emotioneel van word, tranen in mijn ogen krijg ik hier van. Van geluk.

op 01 07 2016 at 00:26 schreef Murat:

Hermann,

Alsof brievenbuspissers en vrouwenmeppers ooit een effect hebben gehad op de PVV.

Dat van die geloofwaardigheid zal weinig uitmaken, kan ik je op een blaadje geven.

op 01 07 2016 at 03:19 schreef MNb:

Waarom DENK nodig is: Nld. heeft een actief discriminerende burgemeester.

http://www.nu.nl/binnenland/4286287/van-aartsen-wil-raadsvoorstel-etnisch-profileren-niet-uitvoeren.html

“De raad had een motie aangenomen dat agenten in Den Haag voortaan ‘stopformulieren’ moeten invullen.”

Want die formulieren zijn effectief.

http://www.nu.nl/weekend/4272439/effectief-etnisch-profileren.html

“Daarom pleit ik ervoor om de politie te verplichten om gebruik te maken van stopformulieren. Dat maakt eventuele discriminatie inzichtelijk. De agenten moeten een staandehouding dan motiveren en zijn verplicht om na te denken over hun handelen.”
Van Aartsen kan dat niet hebben en veegt dus zijn Haagse burgemeesterbilletjes af met een motie van de raad.

op 01 07 2016 at 10:57 schreef John de Beer:

Heel bijzonder dat Turkije zich nu heeft verzoend met Israël na een scherpe anti-Israël en anti-Joodse campagne onder Erdogan. Maar goed is het natuurlijk wel voor beide partijen die al jarenlang in een economische en strategische symbiose hebben geleefd. Turken kunnen nu weer zonder schroom op vakantie naar Israël en hun export intensiveren, Israëli’s komen graag naar Turkije om de cultuur te bezichtigen en hebben een belangrijke Islamitische bondgenoot terug. Wat je noemt een win-win-situatie, kol hakawot! Benieuwd wat Öztürk en Kuzu hiervan vinden.

op 01 07 2016 at 11:33 schreef Muse:

Van Pim Fortuyn naar Milli Görüs en Suleymanci. Het kan verkeren. Maar ik haak hier even af.

op 01 07 2016 at 18:02 schreef Sum:

Turken steunen deze zet richting Zio-bezetters van Erdogan niet. Het zal ook zijn Waterloo worden. En nog iets, Turken gaan nooit naar dat land op vakantie. Alleen als Palestina een onafhankelijke staat wordt zal het anders worden.

op 01 07 2016 at 21:08 schreef John de Beer:

Beste Sum, waarschijnlijk zie ik het verkeerd. Maar jaarlijks bezoeken vele duizenden Turken de Joodse staat, inclusief de heilige plaatsen van de monotheïstische godsdiensten in Jeruzalem en op andere locaties. En zij zijn niet de enigen, Israël is ooit verplichting aangegaan om iedere pelgrim (Islamitisch, Christelijk, Joods) toegang te verschaffen tot hun specifieke heiligdommen. En zo zien we bijv. een groeiend aantal Indonesiërs (geen diplomatieke betrekkingen), Maleisiërs (geen diplomatieke betrekkingen), Marokkanen (geen diplomatieke betrekkingen) kennelijk graag dat vermaledijde Israël met een bezoek vereren. Maar ik neem aan dat jij de Turken (wel diplomatieke betrekkingen) beter kent dan ik en dus dat dit principiële volk de rug recht houdt. Ondertussen onderhoudt Turkish Airlines al jaren een winstgevende lijndienst op Tel Aviv.

op 01 07 2016 at 23:14 schreef vander f:

@MNB,
graag zelfs,
los van ‘getinte’ types wil je niet weten hoeveel thuislozen, straat alcoholisten en ander rooomblank ’tuig’ op dubieuze gronden wordt aangehouden en bekeurd.

op 02 07 2016 at 05:31 schreef Rene:

Voel de woede??

Daar geef je precies aan waar het in het Nederlandse politieke debat misgaat. Heel veel mensen, aan beide kanten van het spectrum, zijn woedend en reageren altijd oververhit. Niet in staat om te luisteren, na te denken en dan een standpunt in te nemen. Alleen maar ikke ikke ikke, ik heb gelijk en iemand die er anders over denkt wordt genegeerd of uitgescholden.

Het is om woedend van te worden…

op 02 07 2016 at 08:33 schreef leo schmit:

Sum, een reactie op Beer geeft hem alleen maar de gelegenheid om meer reclame voor de Zio-staat te maken, waar hij NB ook geheel off-topic mee aankomt in een stuk over DENK.

op 02 07 2016 at 11:02 schreef Murat:

Doet John altijd Leo. Best een goeie knakker als het om zaken gaat die niet gerelateerd zijn aan Israël.
Maar zo pro-zio, anti-palestijnen/arabieren, op het pathologische af, als het wel over dat land gaat.

op 02 07 2016 at 11:32 schreef John de Beer:

Geen propaganda, maar feiten heren. Voor sommigen wellicht onaangename feiten, maar a.u.b. niet de boodschapper onthoofden. Erdogan is met zijn volle verstand deze nieuwe coalitie met de zionistische entiteit aangegaan, daaraan kunnen u noch ik iets veranderen, we zullen het ermee moeten doen.

op 02 07 2016 at 14:15 schreef sjonnie:

Daar gaan we weer, Israël.

Magna Frisia bestaat ook niet meer.

On topic, DENK is hard nodig in dit land om Moslims een stem te geven. Nu nog een eigen omroep, op prime time.

op 02 07 2016 at 15:06 schreef Murat:

Feiten John?

Ik meen mij te herinneren dat je Hitler’s walgelijke acties in de schoenen van de Palestijnen wilde schuiven.
Feiten….Ja ja….

op 02 07 2016 at 15:35 schreef MNb:

Eeehhhh, vdF ….. misschien sta je tegen de verkeerde boom aan te pissen. Bv. omdat ik dat best wil weten.

op 02 07 2016 at 15:40 schreef Sasha Berkman:

De zionazis hebben schadevergoeding betaald voor hun criminele handelen. Dus Israël is over de brug gekomen en niet andersom zionistische demagoog. Jullie hebben verloren.

op 02 07 2016 at 16:27 schreef Peter:

Kap es met dat ‘zionazi’s’. Kap soswieso maar met dat geouwehoer over Israël. Ik wil het hier niet. Ik dacht dat ik daar duidelijk over was.

op 02 07 2016 at 16:55 schreef leo schmit:

Peter je afkeer van Zio-discussies is volkomen bekend en dat respecteer ik. Maar je vriend Beer komt ermee , compleet off topic (10:57). Jij plaatst het, ook al wil je dat hier niet. Ik heb Sum alleen maar gewaarschuwd Beer niet meer ‘zum fressen’ te geven. Daar laat ik het bij. Ik zie uit naar meer reacties over het thema DENK en Nederlands meehuilen en welke verbanden daarbij bestaan. Ikzelf heb daar geen mening over, behalve dat ik het verschijnen van DENK toejuig als nieuwe stem in de ‘politiek’.

op 02 07 2016 at 17:29 schreef Peter:

Ja, my bad. Ben niet altijd even scherp. Maar dit was het laatste. Klaar nu.

op 02 07 2016 at 17:45 schreef John de Beer:

Over DENK. De oude politieke systemen uit de 19e eeuw voldoen niet meer. Of DENK zo’n geweldige beweging is, durf ik niet te zeggen, maar dat is ook niet belangrijk. Zelfs de 20e eeuwse ‘nieuwkomer’ D66 heeft zichzelf al overleefd door zijn kostbaarste bezit, het referendum, bij het grof vuil te zetten. Er komen nu nieuwe stromingen om de oude ideologieën te vervangen en dat is nu al de winst van DENK.

op 02 07 2016 at 21:08 schreef Sasha Berkman:

Nieuwe Stromingen? Het kapitalisme en haar horige stroming, het fascisme is sinds WO2 niet zo sterk geweest. Denk is een autonome loot aan de antifascistische boom volgens mij.

op 03 07 2016 at 10:28 schreef vander f:

Denk nieuw?
Meer oude wijn in nieuwe zakken.
Maar goed, we zullen zien hoe het gaat lopen.

op 03 07 2016 at 11:15 schreef John de Beer:

DENK zal een deel van Nederland vertegenwoordigen dat zich niet meer thuisvoelt bij de traditionele partijen. Die hebben nog te weinig in de gaten dat de samenleving zeer ingrijpend gewijzigd is. Een ander deel zit al bij de PVV. Dat wordt nog schrikken op de vroege ochtend van de 18e maart!

op 03 07 2016 at 12:12 schreef Peter:

Ja dat zeg ik. De Gamma.

op 03 07 2016 at 13:40 schreef Frank assmann:

@John de beer.

Er bestaat niet zoiets als een joodse staat.Dat de hasbara die onjuiste frame erin stampt,is een kwalijke zaak.

@Peter.
Ook ik ga na een leven lang,traditioneel links gestemd te hebben,deze keer DENK aankruisen.
Misschien kunnen deze mannen en vrouwen het walgelijke politieke klimaat opschudden.

op 03 07 2016 at 16:32 schreef Liza:

Wat een ongelofelijk idioot verhaal.
Nooit zal ik Denk stemmen. Die lui zijn zo ongelofelijk idioot bezig dat het wel een soap lijkt.
Elke keer verbaas ik me over hun acties. Zo idioot en zo ver gezocht.
Deze lui horen niet thuis in de politiek. Het lijkt erop dat Denk wil dat ik me schaam voor mijn blank zijn, voor mijn ras. NÓÓIT DENK!!

op 04 07 2016 at 15:48 schreef sjonnie:

Knap kudt dat het blanke ras de pineut is van die zwartjes. Alleen liza begrijpt het, bedankt. Neuken?

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS