Home » Archief » Ik heb me vergist, linkse cancel culture bestaat toch wel


[15.07.2020]

Ik heb me vergist, linkse cancel culture bestaat toch wel

Peter Breedveld


Illustratie door F.X. Weisheit uit het Duitse
tijdschrift Jugend (1896 – 1940)

Ik had natuurlijk het nodige gemor verwacht naar aanleiding van mijn stukje over trans activisten, maar de blinde agressie van de afgelopen vier dagen sloeg me koud om het hart. Ik ben uitgescholden voor niet alleen transfoob, maar ook voor TERF-apologeet, seksist, misogyn, ‘misogynoir’, racist, antizwart en allerlei minder exotische kwalificaties, van “zak hooi” tot “hufter”. Een anonieme troll liet een psycho-analytische diagnose op me los, gebaseerd op een zeer persoonlijk verhaal dat ik had geschreven naar aanleiding van de dood van mijn vader (dit uit de hoek waarin altijd zo streng geoordeeld wordt over “validisme“). Het smerigste was een verneukeratief screenshot dat door de antiracistische activist Zaire Krieger werd verspreid (zij doet dit regelmatig) van de kop en de eerste alinea van een vijf jaar oude antiracistische column van mij, die begint met een pastiche op een Viva-artikel waarin zwarte mannen worden gefetisjiseerd. Dat screenshot werd meteen grif verspreid door de kliek rond Krieger en de stalinistische social justice warrior Sander Philipse, en al gauw kwam een anonieme troll dat screenshot onder de neus van mijn geliefde duwen met de beschuldiging dat haar witte man “donkere vrouwen fetisjiseert” en of ze dat niet “problematisch” vindt.

Straf voor de onvergeeflijke misdaad die ik beging door er in een stukje op aan te dringen mensen niet meteen van “transhaat” en “transfobie” te beschuldigen omdat ze nog niet alles begrijpen met betrekking tot trans mensen. Dan gaan de antiracisten, die zich net als de racisten vreselijk ergeren aan het feit dat een witte man met een Marokkaans-Nederlandse vrouw is, in je relatie zitten poeren.

Virtuele lynchpartij

Er volgde een virtuele lynchpartij die zo hevig en intens was, dat ze publiek begon te trekken uit het rechtse kamp, van waaruit geamuseerd werd gadegeslagen hoe de circular firing squad tekeer ging. En ik had pas nog in een stukje geschreven dat de linkse cancel-culture niet bestaat. ‘That didn’t age well‘, sneerde iemand. Maar dat er linkse zeloten zijn die me dolgraag zouden cancellen als ze konden, had ik zelf in mijn stuk al gesignaleerd.

Maar ze hebben een punt, Links vindt het altijd veel belangrijker om de eigen gelederen te zuiveren van types die het Ware Geloof niet aanhangen dan gezamenlijk te strijden tegen de échte vijand. Ik schreef daar vorig jaar ook iets over naar aanleiding van het indrukwekkende boek ‘Blood of Spain’ van Ronald Frazer, over de Spaanse burgeroorlog, waaruit me duidelijk werd dat Links uiteindelijk van de fascisten heeft verloren omdat het een burgeroorlog binnen de burgeroorlog aan het voeren was, tegen de eigen bondgenoten.

Gebrandmerkt als transfoob

Ik kreeg ook bedankjes vanwege mijn stuk, van linkse vrouwen die zichzelf ook als transfoob zagen gebrandmerkt omdat ze bijvoorbeeld hadden gezegd zich ongemakkelijk te voelen als ze de kleedkamer of het toilet moeten delen met een trans vrouw die nog geen transitie heeft ondergaan, die nog een piemel heeft, zogezegd (ik durf dat zo te omschrijven omdat een trans vrouw het me ook in die termen uitlegde). Ik ontving mails en private messages via Facebook en direct messages via Twitter van vrouwen die doodsbang zijn geworden omdat ze zijn uitgescholden en verketterd en omdat hun werkgevers zelfs werden benaderd omdat ze over dergelijke kwesties wilden praten.

Nu heb ik altijd tegen mensen, die bezwaar maken tegen genderneutrale toiletten, gezegd dat ik zelf al járen een genderneutraal toilet in huis heb, een wat flauwe dooddoener die, zo heb ik inmiddels gezien, deel uitmaakt van het standaard repertoire van voorstanders van genderneutrale toiletten. Ik vind dat mensen niet zo moeilijk moeten doen en wat ruimdenkender moeten zijn, maar ik begrijp dat er vrouwen zijn die nog moeten wennen. Iemand zei tegen me dat dat meestal oudere vrouwen zijn, maar ik zie geen reden om dat als diskwalificatie te gebruiken. Ontzien we niet altijd oudere mensen omdat het voor velen van hen allemaal wat te snel gaat met de veranderende omgangsvormen?

Hoe dan ook, er knapt iets in me als mensen tot onderwerping worden gebullebakt, als ze zich niet eens meer durven uitspreken. Als mensen niet meer durven te praten over dingen, komt er nooit een oplossing. Vele, vele mensen vergoelijken dit door erop te wijzen dat trans mensen constant blootstaan aan psychologisch en fysiek geweld en daar ben ik me ten volle van bewust, maar dat is geen vrijbrief om dan zelf maar mensen te gaan terroriseren. Deze reacties op J.K. Rowling zijn beestachtig, er is geen enkel excuus voor. Geweld tegen trans mensen rechtvaardigt geen verkrachtingsfantasieën, geen misogynie, geen bedreigingen met geweld.

Biologisch gegeven

Niet iedereen gedraagt zich zo agressief, gelukkig, maar ook de mensen die zonder verbaal geweld op mijn stuk reageren, lijken weinig geïnteresseerd te zijn in mijn argumenten en proberen er allemaal dezelfde puntjes in te drammen, in dezelfde bewoordingen. Ze linken naar artikelen waarin op beschaafdere wijze wordt gereageerd op Rowlings essay, maar waarin wel een hoop wordt gespeculeerd, gepsychologiseerd en geïnterpreteerd. Bijna iedereen beweert dat Rowling zegt dat trans vrouwen je komen verkrachten op de wc, maar dat doet ze niet. Ze schrijft dat ‘I believe the majority of trans-identified people not only pose zero threat to others, but are vulnerable for all the reasons I’ve outlined.‘ Ze wil trans vrouwen ook hun rechten niet afnemen maar beschermen, ook dat schrijft ze expliciet: ‘Trans people need and deserve protection.’

Ik zie wel dat Rowling “problematisch” is, overigens. Ze geeft een verkeerde voorstelling van zaken als ze beweert dat Maya Forstater is ontslagen omdat ze vindt dat geslacht een biologisch gegeven is maar Forstater kreeg geen contractverlenging omdat ze erop staat trans collega’s te misgenderen en dus psychisch te terroriseren en het is ook niet zo dat een man in Schotland zichzelf straks maar “vrouw” hoeft te noemen om de vrouwenkleedkamer binnen te mogen. Ik had op Facebook een kalm gesprek met een trans vrouw die ik al heel wat jaren ken en van wie ik onder andere leerde dat Rowling een onsmakelijke roman heeft geschreven onder het pseudoniem Robert Galbraith, een verwijzing naar de uitvinder van de homo- en transgenderconversietherapie. Dat zijn nare dingetjes die ik alarmerend vind, meer dan de bezwaren die ze inbrengt tegen bijvoorbeeld de transitie op jeugdige leeftijd, gebaseerd op allerlei misvattingen en onder andere een ondeugdelijk wetenschappelijk onderzoek, naar ik begrijp, maar die kun je gewoon weerleggen.

Opgewonden standjes

Massa’s mensen hebben me erop gewezen dat er ook mannen zijn die menstrueren, u kunt daar echt mee stoppen. Desalniettemin blijf ik vinden dat die enorme storm van verontwaardiging die over de hele aardbol raasde naar aanleiding van die sarcastische tweet van Rowling over menstruerende personen onwerkelijk disproportioneel is. Dát is mijn punt. Al die opgewonden standjes die me vertellen dat het “niet hun taak is mensen voor te lichten”, kunnen hun energie ook beter aanwenden. Ik zeg niet dat het je taak is wat dan ook te doen, ik vind dat het niet verstandig is om een cis-vrouw, die bang is de kleedkamer met een trans vrouw te delen, te bedreigen met geweld en verkrachting. Dát is hoe je ze geruststelt? “IK HOEF NIEMAND GERUST TE STELLEN!” Nee, je moet iedereen die vraagt waarom Halle Berry geen trans vrouw mag spelen, verrot schelden en verketteren, dat is je taak. Dat is je missie in het leven.

“Maar jij scheldt ook racisten uit”. Klopt, ik scheld echte racisten uit, die ons bang proberen te maken voor islamisering en verkrachtende vluchtelingen en voor de “verkleuring van Nederland”, maar ik neem ook stelling tegen die antiracisten die iedereen voor racist uitmaken die geen couscous lust en die liever achter mij aangaan dan achter Wierd Duk of Thierry Baudet en die denken racisme af te schaffen door de Nederlandse taal te vervuilen met anglicismen waar je tongkanker van krijgt en iedereen verketteren die dáár weer bezwaar tegen maakt.

Ik vind het afschuwelijk dat er zoveel geweld is tegen trans mensen en ik vind dat de overheid daar een veel grotere prioriteit van moet maken dan ze nu doet. Maar ik vind het ook onverteerbaar dat vrouwen me in direct messages laten weten me niet te durven steunen, omdat dan hun baas wordt gebeld. Zij zijn de oorzaak niet van dat geweld.

 

Become a Patron!

 

Is het Vrije Woord u écht lief? Help me dan met een financiële bijdrage. Deze website wordt elke dag bedreigd door de virtuele knokploegen van Domrechts, malafide Nederlandse journalisten en zelfs door de vicepremier. Vorig jaar moest ik voor de rechter verschijnen wegens belediging van een racistische troll! Steun Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan, maar steunen via Patreon kan weer wel. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 15.07.2020 @ 12:05

[Home]
 

37 Reacties

op 15 07 2020 at 13:00 schreef André de Raaij:

Wat Spanje betreft zou ik toch eerder De sfinx van Spanje van Lou Lichtveld (Albert Helman) of Homage to Catalonia van George Orwell aanraden. Film: Land and freedom van Ken Loach.
Het ging om anarchisten en onafhankelijke marxisten die door de communisten bestreden werden, dat had prioriteit boven de strijd tegen de fascisten wat Stalin betreft.
Zoals de communisten voor de Machtübernahme in Duitsland de sociaal-democraten als de ergste vijand zagen. De resultaten zijn duidelijk.

En verder? Dat je de strontkar (nog een communistisch cultuurgoed) over je heen krijgt als je onwelgevallig over Heilige Identiteiten schrijft is te verwachten. Wat de fixatie op wat mensen in hun onderbroek hebben doet onderscheiden van ander neoliberaal nep-individualisme is mij een raadsel. Sterkte.

op 15 07 2020 at 15:30 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

Over Spanje heb ik toevallig wel een beetje verstand.

Het was dus de anarchisten, de POUM ( wat meer libertaire marxisten ), de officieel communistische partij ( de Stalinisten ) en de republikeinen, tegen het fascisme, samen

Het was de officiele communistische partij ( de Stalinisten, de pro Rusland partij ), die de boel naar haar hand zette en steun kreeg vanuit Rusland. Rusland wilde wat in de melk te brokkelen hebben. Zo vervolgde deze partij namens Rudsland de POUM, omdat men dat ‘slechte’ marxisten vond ( trotskisten )

En men vervolgde anarchisten. Zo is Durutti waarschijnlijk door een stalinistische spion vermoord. ( Orwel zat btw in de POUM )

Ja, van buitenaf lijkt het inderdaad als sektarische inner fight. Ik snap je punt

Een haantjes gevecht.

Bedenk alleen wel. Anarchisten, als socialisten, als marxisten werkte samen. Het verliep prima. Er was een frontje gevormd. Tussen zeer diverse groepen.

Stalinisme kwam roet in het eten gooien. Autoritair marxisme is dan ook de vijand van het anarchisme, per definitie.

Met libertair marxisme, heb ik overigens geen probleem. Maar dan moet je wel openlijk anti staat zijn.

op 15 07 2020 at 19:18 schreef Pavel:

Ik vind Sander Philipse een prima kerel. Die “stalinistische” mag je weglaten bij “social justice warrior” en vervangen door “fervente”. Ik vind jou ook een prima kerel, anders kwam ik je blog niet regelmatig lezen.

op 15 07 2020 at 23:04 schreef Peter:

Ik begrijp werkelijk niet hoe je kunt zeggen dat Sander Philipse een “prima kerel” is nadat je hebt gezien dat hij mensen voor de gek houdt met een verneukeratief screenshot met het klaarblijkelijke doel mij te beschadigen. Wat ben je dan voor iemand?

op 16 07 2020 at 06:00 schreef babs:

Stalin was rechts!

op 16 07 2020 at 12:27 schreef Gerry Damen:

Hier de bespreking van de BBC verfilming van Rowlling’s onsmakelijke roman: https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2017/sep/11/strike-the-silkworm-review-necrophilia-cannibalism-and-literary-london
Ik kan hem, net als de andere delen in de serie van harte aanraden als je van goede detectives houdt.
Ze zijn uiteraard ook vertaald in het Nederlands.

op 16 07 2020 at 14:36 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

Beste Babs

Ja, zo zou je dat kunnen zien. In mijn perceptie is stalinisme en maoisme ook rechts. Het wordt wel weer een irritante definitiekwestie dan.

Ik vind Rowling wel een top wijf btw. En die boeken zijn ook dope , die Harry Potter etc

op 16 07 2020 at 15:38 schreef Peter:

En wat maakt stalinisme en maoisme precies rechts?

op 16 07 2020 at 22:14 schreef Schijtlijster:

Man, man man… laat jij (Peter) je niet door teveel lui leven?

Ga nu eens gewoon eens lekker op je gemak, ergens tussen de geurige bloemen, zitten. Bestel een pilsje, wijntje of wat je ook graag drinkt. Sluit je ogen, en hang een beetje, op een comfortabele manier is je stoel. Adem rustig in… en uit… laat de zon een beetje op je huid schijnen.

Aha… thats it man. Alleen dat.Niets meer. Niets minder. ZE LULLEN ALLEMAAL.

Fijne dag,

Schijtlijster

op 16 07 2020 at 22:27 schreef Schijtlijster:

BTW ik ben (zal je waarschijnlijk nauwelijks boeien) het van harte met je eens als je schrijft “er knapt iets in me als mensen tot onderwerping worden gebullebakt, als ze zich niet eens meer durven uitspreken.”

Dat is nu precies het probleem vandaag de dag. Maar ja, wie ben ik…

op 17 07 2020 at 00:37 schreef Waldo Dewanand & Wieroe:

1) 100 % Citaat:
op 16 07 2020 at 15:38 schreef Peter:

En wat maakt stalinisme en maoisme precies rechts?

2) Nou Peter Breedveld, miaauw je nog met je meisje? Maar nu kan ik het beter modelleren, L/R gezeik en gespuit. Wie spuiten er nou LINKS en wie RECHTS en in welk gaatje??

3) Pro Eigen RAS, VOLK, VLAG, Natie, zo geloofde Stalin het, Lenin ook: eigen Russische stam eerst, rest ruim 70 miljoen mochten toch gewoon DOOD gehongerd worden in de siberische moordkou? Daarom is hij RECHTS.

4) Idem dito maoisme uit china. Idem dito hele nieuwe BJP/ RSS/ Shiv Sena uit India olv MOdi Narendra, eigen hindoe aapjes eerst in de Indiase bordelen hahha. Jij moet naar India gaan op XXX vakantie.

5) Idem dito Herr/ Shri Thierry Baudet (14,1888) ja ik geef hem gelijk, eigen kaaskopjes eerst haha zal wel gatenhoofdkaasjes worden met hele grote gaten hhaha

op 17 07 2020 at 11:05 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

Wat maakt maoisme en stalinisme rechts ?

In de perceptie van mensen als ik ( anarchisten )

En in de perceptie van bijvoorbeeld radencommunisten, linkse communisten. Mensen die Anton Pannekoek lezen etc. In ‘onze’ ogen, is maoisme rechts en stalinisme ook

Waarom ? Wij zien het als staatskapitalisme. Waarom zien we het zo ? Omdat de arbeiders in die landen totaal geen controle over hun werkplek hebben ! Net als in het kapitalisme.

In mijn perceptie is het dan ook kapitalisme in een ander jasje

op 17 07 2020 at 15:23 schreef babs:

Fabian,
Het wordt wel een heel klein clubje zo, dat goedgekeurd links. Precies het punt dat Peter maakt volgens mij. Wel moet ik toegeven dat ik je onderbouwing niet eens slecht vind.

op 18 07 2020 at 11:59 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

Het goedgekeurd links, ook wel ’the woke left’ genoemd.

De cancel cultuur left. Een totalitaire tendens, binnen linkse politiek. Een sektarische beweging. Ook dat zogenaamde ‘anarchisme’ in Nederland, is een sekte.

Links is echt verschrikkelijk geworden. Maar met rechts heb ik natuurlijk ook niets

Ik ben politiek homeless.

Dankje. Ja, links/rechts zijn lastige begrippen. Maar, in mijn perceptie is stalinisme en maoisme dus rechts. Ik weiger dan ook om met dat soort marxisten om te gaan. Ze mogen dood vallen etc.

op 18 07 2020 at 13:54 schreef Waldo Dewanand & Wieroe:

6) 100 % Citaat:
op 18 07 2020 at 11:59 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

‘the woke left’ genoemd.

De cancel cultuur left. Een totalitaire tendens, binnen linkse politiek. Een sektarische beweging. Ook dat zogenaamde ‘anarchisme’ in Nederland, is een sekte.

7) REACTIE:
en aan welke kant staat Peter Breedveld??

8) VRAAG, aan allen:
Ik maakte mee persoonlijk dat zowel LINKSE als RECHTSE blanke Hollanders radicale KKK/ Nazi rassenhaters zijn, mn alles met apenkleur en pigmentatie, zowel Hindoe aapjes als Afro mensen, haten ze hartgrondig. Binnen paar weken wil ik het discriminatie verslag en rapportage openbaar maken, ook melding/ aangifte / registratie doen bij alle instanties.

9) Moeder Natuur heeft ook harde, meedogenloze, moorddadige rassen wetten geloof ik nu. de kleingeschapen en minder potente adolf hitlertje was gezegend door de Arisch Duitse Dharti Maata, oermoeder HOERtje van dit ARCTISCH apen gebied.

op 18 07 2020 at 15:01 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

Wat ? Gebruik je LSD ? Waldo ?

Aan welke kant staat de heer Breedveld ? Dat moet je aan hem vragen.

Ik sta overigens aan niemands kant, alleen aan mijn eigen kant. Als het met mij maar goed gaat

op 19 07 2020 at 11:43 schreef Randolph:

Ik denk dat je trans vrouw kennis te lang in een haar eigen klankkast heeft gezeten. Dat is naar en alarmerend.

Dat Rowling een roman heeft geschreven onder het pseudoniem Robert Galbraith is waar. Of de roman onsmakelijk is laat ik hier in het midden; het is een ‘detectief-roman’ waarin allerhande onsmakelijke personages beschreven worden.

Rowling zelf heeft in 1993 gezegd dat de naam Robert Galbraith een verwijzing is naar haar politieke held Robert F Kennedy en een naam die ze als kind verzonnen had voor zichzelf “Ella Galbraith”.

Robert Galbraith Heath (1905-1999) was een psychiater die zich in de Jaren 50 met transgenderconversietherapie bezig hield (hij was er niet de uitvinder van). Zijn ideeën zijn reeds lang achterhaald.

Is het toeval dat zo’n ongebuikelijke name gekozen werd als pseudonym?
Wellicht, als de naam inderdaad ongebruikelijk was, maar er zijn meerdere Robert Galbraith’s van zekere naam en faam.

Bronnen:
https://www.theguardian.com/books/2013/jul/24/jk-rowling-robert-galbraith-harry-potter
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Galbraith_Heath
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Galbraith

op 19 07 2020 at 12:42 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

De laatste tijd zijn er super veel gevallen bekend van mensen die in de-transitie gaan

Kijk maar op youtube. Super veel tieners gingen in transitie, maar hadden er spijt van. En daar zit je dan. In de aap gelogeerd, to say the least

Ik ben niet tegen transitie, ik bedoel, doe wat je wilt. Maar ik heb wel zoiets van, damn, weetje wel waar je mee bezig bent ? Ze laten labiele/verwarde pubers heel grote keuzes maken. Je piemel eraf halen ?

Ja, je moet het zelf weten, het is jouw leven. Maar het lijkt mij geen goed idee.

Dit soort dingen mag je dan niet zeggen, van het moderne fascisme, ik bedoel het progressieve links

op 20 07 2020 at 12:21 schreef Malcolm:

> Al die opgewonden standjes die me vertellen dat het “niet hun taak is mensen voor te lichten”

Wat een f*cking individualistische onzinuitspraak is dat ook. Als je er achter komt dat het anders zit dan het grootste deel van de samenleving denkt dat het zit; als het nou om racisme, de klimaatcrisis, massale ongelijkheid of transrechten gaat, dan is het je morele plicht om je tijd constructief te gebruiken door mensen voor te lichten, of te organiseren, of actie te voeren.

Niet met mensen op Twitter uitschelden dat ze net als geprivilegieerde hoogopgeleiden avonden lang met hun neus in Wikipedia, wetenschappelijke artikelen en marginale blogjes moeten zitten. De meeste mensen kunnen dat gewoon niet omdat ze simpelweg geen tijd of energie hebben. Daar bestaat een omschrijving voor: Mensen uitsluiten op basis van opleiding en sociale klasse.

op 20 07 2020 at 17:11 schreef Peter:

Wat Malcolm zegt.

op 20 07 2020 at 17:47 schreef fabian:

Wat is er mis met individualisme ?…..

op 20 07 2020 at 20:52 schreef Ad Kolkman:

Inhakend op Randolph, hierboven: zelfs als JK Rowling bij de keuze van haar pseudoniem de (naar huidige maastaven) griezelpsychiater Robert Galbraith Heath op het oog had gehad vergt het enkele kwaadwillende kronkels om daar een bewijs van transhaat in de zien. Maar na lezing van het navolgende stuk ben ik nergens meer verbaasd over.

https://www.vice.com/en_uk/article/pkeynz/jk-rowlings-transphobia-wasnt-hard-to-find-she-wrote-a-book-about-it

Dit artikel zou Rowlings transfobische persoonlijkheid moeten onthullen. De smoking gun, zo u wilt. Het doet sterk denken aan de heksenprocessen van weleer. Vergezochte aannames en speculaties (kunstig verwoord, dat wel), notabene op basis van fictief proza, die alleen overtuigen als je al staat te trappelen om de toorts ter hand te nemen. Ongeveer alle karakters in Rowlings thrillerserie zijn eng, maar…..de transgender ook! Dus nou. Burn Rowling burn.

Waanzin, derhalve. Maar mogelijk is het niet de bedoeling dat je deze kwestie logisch benadert. Of überhaupt, als non-trans.

(Die gay conversion therapy van Galbraith Heath -over transgenders geen woord in de wiki- lijkt trouwens opvallend op de aversion therapy in “A Clockwork Orange”).

op 20 07 2020 at 21:04 schreef Malcolm:

Ik dacht dat het duidelijk was wat ik bedoelde met “individualisme” in deze context, maar vooruit. Een doorgeslagen hoogopgeleide managerscultuur die mensen vertelt wat de juiste meningen zijn ipv een open discussiecultuur te cultiveren waarin mensen voor zichzelf leren nadenken. Die managerscultuur is bijna vanzelfsprekend neoliberaal individualistisch, het komt ook wel lekker uit dat je niet je comfort-zone uit hoeft te stappen en niks materieels hoeft op te geven door mee te doen aan een Twitter-mob.

op 20 07 2020 at 22:21 schreef fabian Jan Jeroen de Beer:

Als je het op die manier bedoelt, dan snap ik je.

In mijn perceptie is neoliberalisme alleen helemaal niet zo individualistisch.

Ik zie individualistisch anders. Ik ben zelf bijvoorbeeld extreem individualistisch, maar tegelijk ben ik ook een antikapitalist en anarchist.

Btw, inderdaad, het lijkt allemaal erg op een heksenjacht

Defend Rowling !

op 21 07 2020 at 11:42 schreef Jeroen S. van den Heuvel:

Maoisme was niet rechts. Maar dom.

op 21 07 2020 at 11:59 schreef Jeroen S. van den Heuvel:

Stalin was trouwens ook links maar een schande voor links natuurlijk zoals Mao, en Castro en ga zo maar door. Wat ze vaak zeggen is dat Hitler links was nou en dat is dus niet waar. De beste linkserd die ik ken was Joop den Uyl. En Karl Marx natuurlijk. En Fred vd Spek en Marcus Bakker en hoewel de laatste natuurlijk lange tijd een Stalinist was kunnen we hem beter uit dit rijtje weglaten ;-)

op 21 07 2020 at 13:45 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

Jeroen

Ja, weetje wat het is. Iedere politieke doctrine gaat anders om met de woorden links/recht. In ‘onze’ hoek, de anarchistische hoek, word Stalin dan gezien als rechts. Dat is ‘onze’ perceptie van rechts. Vanuit onze visie is het rechts.

Maar, in hun eigen ogen zijn zij natuurlijk links. Zij zien zichzelf als heel links.

Dus ja, het blijven altijd een beetje verwarrende gesprekken, gesprekken over links/rechts.

op 21 07 2020 at 19:12 schreef Jeroen S. van den Heuvel:

Ja je mag links en rechts eigenlijk niet gebruiken ik heb op school toen ik 12 was dat is dus 40 jaar geleden een keer een 6 gehad voor een spreekbeurt omdat ik op de vraag wat is links en wat is rechts even alle partijen in de kamer indeelde in links en rechts. En dat mocht dus niet. Daar heb ik ik weinig van geleerd dat merk je wel.

Het is een complexe materie. Je zou bijvoorbeeld de EU zelfs wel als links kunnen beschouwen. Rutte vandaag. Het kinderwetje van van houten kwam ook uit VVD hoek.

Maar goed als je alleen iets links mag noemen waar je geen hekel aan hebt dan blijft er toch verdomd weinig links over.

op 21 07 2020 at 20:35 schreef Anoniem:

Een wereldberoemd schrijfster wil kijken of ze als ze anoniem een anoniem boek schrijft, mensen het willen kopen. Ze schrijft een detective en kiest een pseudoniem dat betekenisvol voor haarzelf is. Het boek verkoopt vrij aardig en krijgt goede kritieken. Maar dan praat iemand zijn mond voorbij en staat in alle kranten dat de nieuwe detectiveschrijver Robert Galbraith in werkelijkheid JK Rowling is. Dit wordt door de schrijfster bevestigd, alsmede dat dit de eerste in een reeks is. De verkoopcijfers vliegen omhoog en het boek wordt wereldwijd vertaald. Een jaar daarna is er weer nieuws want JK Rowling maakt bekend dat deel twee van de Cormoran Strike serie uitkomt, opnieuw onder de naam Robert Galbraith.

We gaan even een paar jaar vooruit in de tijd. Het blijkt dat JKR een duidelijke mening heeft over vrouwenrechten en dat wordt haar door een fanatieke groep transactvisten niet in dank afgenomen. Eer volgt een actieve smeercampagne. Haar essay wordt zwartgemaakt, er volgens bedreigende en pornografische tweets, zelfs de kindertekeningen voor haar nieuwe boek, die ze deelt op Twitter, krijgen dit soort walgelijk commentaar.

Alles wat ze negatief uit kunnen leggen zullen ze niet

op 21 07 2020 at 20:38 schreef Gerry:

JKR volgende natuurlijk al een paar Hele Foute Vrouwen op Twitter. En ze heeft een boek geschreven onder pseudoniem Robert Galbraith (het zijn er inmiddels vier). En in dat boek komt een transgender bijfiguur voor. Die volgens de fanatieke actvisten niet sympathiek genoeg beschreven wordt. Dat moèt een teken van antt-transgender sentiment van de schrijfster zijn, in plaats van de persoonlijke mening van de actvisten. En een van de hoofdpersonen was ook al een hork tegen haar in eerste instantie (klopt, vond de andere hoofdpersoon ook en daar wond ze bepaald geen doekjes om). En dus heeft JRK blijkbaar ineens een anti-transgender boek geschreven. En die naam Robert Galbraith, zou ook speciaal anti-transgender gekozen zijn. Wat een narcisme om te menen dat je zo belangrijk voor iemand bent dat een schrijfster als pseudoniem voor een hele detectvieserie een naam kiest speciaal om jouw groep dwars te zitten.

Over het hoe en waarom van de naam Robert Galbraith kan iedereen die de moeite neemt om de website open te trekken gewoon lezen. Wat je transgender vriendin beweert is onzin. Er is niets problematisch aan JKR. Wat wel problematisch is, is dat jij, een journalist hierboven haar

op 21 07 2020 at 20:38 schreef Gerry:

beweringen, die tegen laster aanzitten en dat wettelijk mogelijk zelfs zijn, klakkeloos hebt overgenomen zonder zelfs het minimale aan verificatie te doen. Bijvoorbeeld door de website van Robert Galbraith open te trekken.
Misschien moet je de andere beweringen van je vriendin ook maar natrekken. Het zou me niets verwonderen als daar ook niet veel van klopt. Van een journalist is dat wel het minste wat je mag verwachten.

op 22 07 2020 at 10:22 schreef Fabian Jan Jeroen van de Beer:

Jeroen

Voor mij werkt het ongeveer zo. Ik ben individualist en anarchist. Dus, zowel links als rechts kan mijn vijand zijn. Meestal is rechts de vijand van mijn belang. Omdat ik niet heel rijk ben, zegmaar.

op 23 07 2020 at 15:33 schreef Brand:

Aanvullend op de reactie van Gerry zou ik je ook aanbevelen om zelf eens een blik te werpen op het procesverslag m.b.t. Maya Forstater (na te lezen op https://www.gov.uk/employment-tribunal-decisions/maya-forstater-v-cgd-europe-and-others-2200909-2019). Bij de persoon die zij ‘misgenderde’ ging het niet om een collega, maar om een bebaarde, non-binaire politicus (google ‘Gregor Murray SNP’ en kijk zelf wat je ervan vindt) die Forstater niet persoonlijk kende maar die erg verveldende dingen over vrouwen had gezegd waar hen(?) later voor geschorst is. En ook wat betreft het Schotse wetsvoorstel heeft JK Rowling min of meer gelijk. Er is geen deskundigenverklaring meer voor nodig, iedereen kan van juridisch geslacht veranderen. Hetzelfde staat trouwens in Nederland te gebeuren. Het is maar dat je het weet.

op 23 07 2020 at 15:52 schreef Problematica:

Ja, precies

Als laten we zeggen Geert Wilders morgen zegt : ik ben een vrouw, want zo voel ik mij.

Dan moeten wij hem een ‘haar’ noemen. Op het moment dat je zegt : ik ben een vrouw, ben je een vrouw, volgens de transgender sekte. Chirurchie hoeft ook niet ofzo. Trump is letterlijk een vrouw, als hij morgen zegt : ik ben Trumpa.

Noem je Wilders vervolgens niet een ‘vrouw’ , dan krijg je het Bij1 twitter legioen achter je aan hahaha. Er zijn ’trans vrouwen’ die letterlijk gewoon kerels zijn…99,999999999 procent van de bevolking zal hen zien als man. Want zij zijn dit…

Als iemand dan per ongeluk ‘meneer ‘ zegt,tegen zo’n kerel, dan is deze persoon ( letterlijk ) strafbaar, want misgenderen is een hate crime.

Ik ben dan dus alle linkse bewegingen uit gegaan. Ik weiger mannen ‘vrouwen’ te noemen. Val eventjes allemaal lekker dood,met je waanzin.

op 23 07 2020 at 19:16 schreef Problematica:

correctie :

chirurgie

op 24 07 2020 at 10:41 schreef Jeroen S. van den Heuvel:

Mij maakt het niet uit of een man zich 20 procent vrouw noemt of een vrouw zich 75 en een half procent man. Het is in mijn ogen het minst belangrijkste onderwerpje dat er bestaat. Waarom zou dit strikte onderscheid er moeten bestaan? Als je kijkt naar de Bijbel ok maar de christenen zijn voorbij het oude testament en dan valt het allemaal best wel mee. Ja vrouwen moeten hun mond houden in de gemeente maar dat is Paulus en die vind ik overschat. Praktisch gezien zou het onderscheid tussen man en vrouw echt moeten verdwijnen. Althans dat vind dus ik.

op 24 07 2020 at 12:05 schreef Problematica:

Beste meneer van den Heuvel

Naja, er is nog steeds zoiets als patriarchaat. Geweld van man naar vrouw toe, is immens in de wereld. Dit is dan iets waar feministen mee bezig zijn.

Feministen zijn boos op de trans sekte, omdat de trans sekte het bestaan van mannen ontkent. En daarmee dus het patriarchaat ontkent. Iets waar vrouwen dan woedend over zijn. Vrouwen zeggen dan : ik groeide mijn hele leven op als vrouw, in een vrouwonvriendelijke wereld. En dan komt zo’n Jan lul, die even zegt ‘ik ben een vrouw’.

Ook baseert de trans sekte zich op seksistische stereotypen. Ik hou van koken en ik ben gevoelig, dus ik ben een vrouw. Dat soort seksistische dingen hoor je trans activisten dan zeggen. Het is dus een inherent vrouwonvriendelijke sekte natuurlijk

De trans sekte ontkent dat er gevoelige mannen en stoere vrouwen zijn. Dat is er zo beledigend aan. Een stoere vrouw is een ’trans man’. En een gevoelige man is eigenlijk ‘een trans vrouw’.

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS