Home » Archief » Vonk in het kruitvat


[14.07.2015]

Vonk in het kruitvat

Peter Breedveld

nat17

Grappig maar niet onverwacht is dat degenen, die er doorgaans geen been inzien alle moslims weg te zetten als woestijnnazi’s, wel fel protesteren als je zegt dat de politie racistisch is omdat je dan alle politiemensen over een kam zou scheren.

Onzin, want de politie is een organisatie en er is inmiddels een overvloed aan bewijs dat racisme een structureel probleem is binnen die organisatie. De politie doet aan etnisch profileren, discrimineert zelfs allochtone collega’s, leert op cursus dat Antillianen gewelddadig zijn en Marokkanen criminele genen hebben en om de haverklap duikt er een filmpje op van politiemannen die een allochtoon mishandelen, bij voorkeur door ‘m te wurgen en ‘m tegelijkertijd te slaan en te schoppen.

Zaken verdoezelen

De politie is, kortom, racistisch en gelukkig zijn niet alle politiemensen racistisch, dat betekent dat niet alle hoop verloren is. De Haagse politiechef Paul van Musscher zegt dat er binnen de politie geen plaats is voor racisten, maar dat zegt me niet zoveel, aangezien in Nederland niet zo heel gauw iets als racistisch wordt gezien. Ook heeft de politie er een handje van zaken te verdoezelen, zoals we in de zaak Mitch Henriquez hebben gezien en in dit verhaal van Harm Ede Botje.

Er moet dus veel druk van buiten de politie komen, anders verandert er niks. Gelukkig zijn er instanties als Blikopeners (voorheen Stichting Doetank), activisten als Mohammed Ghay en onderzoekers als Sinan Çankaya, die de politie regelmatig in haar blote reet zetten.

Vonk in het kruitvat

Probleem is echter dat wie de politie bekritiseert, wordt gebrandmerkt als leugenaar en opruier, zelfs op de linkse website Joop.nl. Racisme is hét grote taboe in Nederland. Het bestaat hier niet, Nederland is tolerant, totaal niet te vergelijken met Amerika en wie zegt van wel, wordt verdachtgemaakt en verketterd. Zie Quinsy Gario, de meest gehate man van Nederland. Die is volgens een sukkel op Joop.nl de ‘vonk in het kruitvat’.

De vonk in het kruitvat is in dit verhaal niet de politie, die een Arubaanse vader doodkneep en als een Judge Dredd over de Schilderswijk heerst, één van de armste wijken van het land. Het zijn de antiracisten die de rellen in die wijk hebben veroorzaakt door over de politie te klagen. Ik volgde vorige week via een live-stream het debat over de dood van Henriquez in de Haagse gemeenteraad en zag alle rechtse partijen, van de PVV tot het CDA, hameren dat het de rellers alleen maar om het rellen ging, dat het niets te maken had met Henriquez. De remedie van die partijen: hard aanpakken, strafkampen, zero tolerance enzovoort. Het recept voor nóg meer onlusten, maar ongetwijfeld gunstig in electorale zin. Hoe vaker de televisiekijker etalages van hardwerkende Nederlanders aan diggelen ziet gaan, hoe meer zetels in de raad.

PVV-stemmen

Tijdens die raadsvergadering was er een duidelijke tweedeling tussen allochtone en autochtone raadsleden. De allochtonen bleven vragen om aandacht voor discriminatie, racisme en islamofobie en de autochtonen waren daar, met uitzondering van GroenLinks en de SP, stokdoof voor. De meneer die namens de PVV het woord voerde, werd heel boos als iemand durfde te suggereren dat de politie racistisch was, maar net zo makkelijk vertelde hij trots dat veel politiemannen PVV stemmen.

Daarmee is meteen verklaard waarom politiek en pers altijd zo hardnekkig weigeren openlijk, onversneden racisme te benoemen. Een partij die als doel heeft moslims te criminaliseren en minder, minder minder Marokkanen voor ons te regelen, wordt simpelweg niet als racistisch gezien. Dan is een politie die jongeren lastigvalt en mishandelt omdat ze een donkere huid hebben, dat natuurlijk ook niet. Racisme is iets dat alleen in Amerika gebeurt. Hier in Nederland vragen die vieze zwarten erom.

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan het jubilerende (tien jaar!) Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 14.07.2015 @ 08:00

[Home]
 

37 Reacties

op 14 07 2015 at 08:38 schreef Haes:

Nu dit weer: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/125857/almere-politie-in-verlegenheid-door-actie-motoragent
Het is niet goed te zien, maar de jongen lijkt donker te zijn.

op 14 07 2015 at 08:40 schreef babs:

Die schrijver op Joop is echt al te dom. In één zin toegeven dat je zelf mensen (let op het meervoud) kent die terwijl ze al geboeid zijn door de politie zijn geslagen en ontkennen dat de politie dagelijks martelt.

Dat is of wel heel erg toevallig of het gebeurt gewoon dagelijks dat geboeiden een tik krijgen of erger. En ja, dat is marteling.

Verwijzen naar een bizar slechte, totaal vooringenomen ‘voorzichtige’ reconstuctie op een racistische ‘rifapen’ website is ook al niet al te sterk.

Maar het bizarst daar zijn de comments, eigenlijk is iedereen het met elkaar eens. Precies als ik denk dat elk kritisch geluid geband worst staat er een kritische opmerking, het mag dus wel. Dat is dan links NL. Murat wees er al eerder op.

Veel respect voor Mohammed Ghay, ik denk dat die de perfecte methode en toon heeft gevonden. Binnen het systeem, via de instanties en met prima gemaakte filmpjes. Als 80% tegen je is, kun je alleen iets bereiken als de zelf ruim binnen de kaders van de wet blijft.

op 14 07 2015 at 09:11 schreef Gaz Typari:

“…zelfs op de linkse website Joop.nl”

Ach en wee, maar die tijd is toch echt voorbij. Joop.nl post af en toe wat lief bedoelde “linkse” artikeltjes over Monsanto en Jetta Kleinsma, maar van links kan je al jaren niet meer spreken.

op 14 07 2015 at 09:31 schreef Nrosa:

Wat vooral beangstigend is, is dat het op Facebook merendeels wordt goedgepraat, alwéér…

op 14 07 2015 at 10:30 schreef MNb:

Nou Haes, het viel mij meteen op dat de jongen zwart is. Het goede nieuws is dat de politie in Almere (althans voorlopig) het gebeuren wel serieus neemt.

http://www.nu.nl/binnenland/4087861/politie-in-verlegenheid-motorincident-met-jongen-almere.html

op 14 07 2015 at 10:55 schreef cRR Kampen:

“… dat de politie in Almere (althans voorlopig) het gebeuren wel serieus neemt.” – ja, want het geval is gefilmd. Dat mag ntk niet weer gebeuren.

op 14 07 2015 at 12:44 schreef Egbert:

dat de politie in Almere (althans voorlopig) het gebeuren wel serieus neemt.

“het gebeuren”? Nee, ze kijken alleen maar de slechte PR. NIET het kindnegerslepen op zichzelf.

op 14 07 2015 at 13:03 schreef Egbert:

Opening van die sukkel op joop.nl: Ja, alles in mij schreeuwt dat hier [Mitch Henriquez] grove fouten zijn gemaakt. Daarom zijn de agenten nu dan ook aangemerkt als verdachten.

Nee, sukkel op joop.nl. Die agenten zijn níet verdachte omdat jíj er iets van vindt, schreeuwend (van binnen dan) of niet. Maar omdat anderen hun verontwaardiging op internet zetten. Mensen als Quinsy Gario, en de filmers. En dát is niet zonder risico.

Nog een invalshoek van die sukkel op joop.nl:
Ook stoort het mij dat er constant vergelijkingen met de Amerikaanse politie gemaakt worden, de vergelijking gaat volledig mank. Eenieder die met deze vergelijking komt doet dit met kwaadaardige intenties en het aanhalen van quotes van Martin Luther King gaan volledig voorbij aan de context, de historische context waarin dit gezegd is. Dit is bewust om de verhoudingen op scherp te zetten!

Shoot the messenger, twice! Lees: “Overeenkomsten noemen tussen US en NL politie, in het wurgen van ongewapende zwarten: dat mág niet. En je mág MLK niet citeren zonder mijn goedkeuring! Natuurlijk hoef ik als sukkel dat niet uit te leggen.”

op 14 07 2015 at 13:29 schreef Rob:

Het is een eigenaardig fenomeen en niet exclusief Nederlands. In Italië gebeurt zo af en toe ook iets waardoor alle talkshows ineens gaan vragen of Italianen soms racistisch zijn. En ondanks het feit dat in dit land Zuiderlingen systematisch gediscrimineerd worden (lagere lonen, slechtere voorzieningen, beschimpt en bescheten, soms ook fysiek), door Noorderlingen, is het antwoord steevast dat ‘we’ natuurlijk geen racisten zijn.

op 14 07 2015 at 13:36 schreef Thomas E:

Ja, een verschrikkelijk beeld. Een meegevoerde slaaf.

Hoe kóm je op het idee! Juist nu dat gedoe met Mitch net gespeeld heeft. Misschien was er voldoende reden om die jongen mee naar het bureau te nemen, maar had dan even om een arrestantenbusje gevraagd. Of had die motor laten staan en was zelf met je luie kont met hem naar het bureau gelopen. Walgelijk!

op 14 07 2015 at 15:01 schreef Ralph van der Geest:

Ik weet zeker dat – zo deze agent al vervolgd en eventueel gestraft gaat worden – het maanden en maanden gaat duren eer het zover is.
Dat is dan wel in flagrante tegenstelling tot de vaart die het OM zet achter vervolgen van daders van het bedreigen van agenten via social media waarbij er binnen twee weken reeds mensen veroordeeld zijn. Dat suggereert dat moslims en mensen die niet roomblank zijn minder belangrijk zijn dan de leden van de ‘gewapende tak van de PVV’. Die houding van het OM is niet alleen meten met twee maten: het is racisme en terreur faciliteren en daarmee maakt het Openbaar Ministerie zich zelf schuldig aan het bedrijven van racisme en terreur jegens degenen die het uit de aard van haar taak zou moeten vrijwaren daarvan.

op 14 07 2015 at 17:24 schreef babs:

Hoi Rob,
Ik woon zelf op een ander randje van Europa, Andalusië. Aan de ene kant is men openlijk racistisch, zo praat men rustig over negertjes en zijn veel mensen vooral extreem negatief over zigeuners, maar er zijn net zo goed heel belangrijke verschillen:
1. Etnisch profileren is wat lastig als de helft van de autochtonen niet te onderscheiden is van de meeste van de allochtonen. Zeker de helft van mijn Spaanse vrienden moet in NL niet wegrennen als de politie zegt te blijven staan….
2. Het is niet toevallig dat je in de VS nog kunt onderverdelen in blank en zwart en in Mexico niet. Letterlijk vanaf de eerste Spanjaard ter plaatse is de vermenging begonnen. Het racisme gaat dus niet zo ver dat het tot rassenscheiding leidt.
3. Je kunt hier niet heen om de pracht en het genie van de moslimarchitectuur. Lastig als die cultuur als minderwaardig neer wil zetten.
4. De politieke correctheid bestaat hier nog, politici zullen zich echt nooit laten betrappen op een ‘Spanje teruggeven aan de Spanjaarden’.
5. Door de enorme werkloosheid wil iedereen bij de politie, niet alleen agressieve zotten die voetbalsupporterschap al te eng vinden, gevolg is dat er veel nette mensen bij zitten.

op 14 07 2015 at 17:35 schreef MNb:

“het geval is gefilmd”
Kan me niet schelen of dit de beslissende factor is of iets anders.

“ze kijken alleen maar de slechte PR”
Kan me niet schelen of het om de PR is of om iets anders.

Wat me kan schelen is dat achterlijke reacties zoals in Den Haag achterwege zijn gebleven. Natuurlijk heeft ook de Almeerse politie nog alle gelegenheid om de boel te verklooien, maar hoop doet leven. En dat is goed nieuws.

op 14 07 2015 at 18:37 schreef Ralph van der Geest:

Het volstrekt niet racistische Nederland met zijn absoluut niet selectieve Openbaar Ministerie http://www.krapuul.nl/overig/blog/2077262/om-ene-bedreiging-is-de-andere-niet-en-agenten-belangrijker-dan-moslims/

op 14 07 2015 at 18:37 schreef SIGILUX:

Het kan niet vaak genoeg herhaald worden dat de PVV-volk poliepen ontsproten zijn uit de dikke darm van de PvdA, Joop.nl houdt de nieuwe lichting Alien-eitjes warm. Veelzeggend vond ik ook hoe de PVV’ers over elkaar heen vielen met applaus en volgverzoeken, het hele spectrum, van Patternotte tot Brendel, haastte zich dat hetzerig stukje te zegenen. Tja Karim, het zullen je vrienden maar zijn.

op 14 07 2015 at 18:45 schreef Karim Khaoiri:

Peter, wat een triestheid weer. Wanneer Gario liegt, of zoals ik aangaf met een leugenachtige tweet aan komt zetten, dan zeg ik dit. Heeft niets met verschil in interpretatie te maken, ik wilde op een goed moment antwoorden van figuren als Gario, Roberson e.a.. Jou daarentegen sprak ik aan op een domme generaliserende tweet, waarna je vervolgens triest kwam met een aantal sneren. Dat jij een aantal dagen later meegaat in een leugen van het account van @born2bewise over mijn identiteit zegt meer over jou dan over mij.

Dat je goedkoop vanaf de heup op mensen schiet zag je ook bij Inge Vianen, je miste niet slechts een stukje van het debat! Excuses maakte je, omdat ze je wees op je vermogen ernaast te zitten. Zoals je ook al meeging in de hoax van Appa en de onzin van @born2bewise.

Peter, ik ben niet boos geworden op Gario en anderen, omdat ik agenten wilde verdedigen, maar omdat zij volstrekte onzin argumenten nodig hadden om mensen die de rellen -dus niet het deel van de mensen die niets deden- veroordeelden aan te vallen. En ja, een leugenachtige tweet van Gario is een leugenachtige tweet. En jij? Jij bent vooral een hoer voor clicks geweest, Mitch interesseerde je geen zak.

op 14 07 2015 at 19:24 schreef Keessie:

Ach ja, in Suriname kunnen ze het nog veel beter: gewoon keihar discrimineren met volop bedreigingen. Surinaamse regering heeft nu weer een band naar Nederland gezonden die teksten rapt over het doodschieten van homo’s. Hun reactie op de consternatie in Nederland: ‘we wisten niet dat jullie zo daar zo zwar an tillen’… Hoe eng kan een cultuur zijn??? MNb kan er vast over meepraten.

op 14 07 2015 at 19:26 schreef Ralph van der Geest:

Helemaal eens met SIGILUX, ik vond dat stuk op JOOP.nl ook schandalig. Maar ja, wat wil je met een site waar zakken stront als Schut en Marcouch een platform gegund wordt om hun ranzigeheden uit te venten.

op 14 07 2015 at 19:37 schreef Peter:

Karim, ga je best eens doen en een samenhangend argument proberen op te zetten. Je haalt er nu van alles bij dat niks bewijst en zelfs niet eens iets te maken heeft met het onderhavige onderwerp, namelijk dat het de politie is die die rellen heeft veroorzaakt (zoals door mij voorspeld) en niet Quinsy Gario.

op 14 07 2015 at 20:15 schreef Karim Khaoiri:

Ik vind dit in deze wel degelijk belangrijk. Jij speelt hier gewoon een ontzettend lelijke rol, martelaar spelen en beul zijn.

Laat ik het simpel zeggen, er zijn vele redenen om tegen de politie te demonstreren, de dood van Mitch Henriquez was er zeker een. Echter niet op die plek, met die eisen -onder andere naar voren gebracht door Esajas- en met ophitsers die achteraf de vermoorde onschuld acteerden. Gario kwam met een onzin verhaal, Roberson en andere idem dito. De rellen in de Schilderswijk hebben weinig met Mitch Henriquez te maken, alles met opruiende gasten die geen grenzen kenden, vergelijkingen maakten die niet op gingen en grove leugens waarin zij meegingen.

Gario is niet verantwoordelijk voor de rellen, dit zijn de relschoppers. Hij draagt echter wel verantwoordelijkheid voor zijn acties, voor zijn wijze van communiceren en voor de juistheid van zijn berichten. Zeker wanneer je enige invloed hebt dan dien je je hiervan bewust te zijn en ernaar te handelen.

op 14 07 2015 at 21:14 schreef Bertje:

ik vond het stuk van Karim Khaoiri een goed en helder stuk.
Net zoals ik dit stuk van Peter ook een prima stuk vind.
Verder vind ik zoooo flauw om mensen dan maar gelijk onder het pvv tuig te rekenen.
(extreem) links Nederland laat zich weer eens in deze panelen van zijn zwarte kant zien.

O en het domme gelul van een Ralph en Sigilux daar zakt me broek werkelijk vanaf ze weten donders goed dat op Joop.nl een Gario en Cesare e.d. ook hun zegje doen.

op 14 07 2015 at 21:25 schreef J. van der D.:

Pff, hoevaak ga je dit zelfde riedeltje, met de zelfde argumenten en (dus) dezelfde linkjes herhalen?

Sowieso, racisme, is dat niet een beetje gedevalueerd begrip in jouw wereld? Als je kijkt naar percentages criminaliteit, geweldadigheid, wapengebruik etc., is het dan racisme als de politie op basis van deze cijfers opereert? Dagelijkse ellende voor die gasten. En dan zie je echt wel verschillen tussen groepen; die zijn er gewoon, beste Peter.

Natuurlijk kan je je afvragen, of de arrestatie van Mitch ook gebeurd zou zijn met een blanke persoon. Maar welk soort blanke zou op deze manier ‘grappen’ hebben gemaakt? En zou zo’n blank type – ik heb daar toch een bepaald meer tokkie-achtig beeld bij – zoveel meer egards hebben gekregen van agenten? Dat is ook nog maar de vraag. Feit is dat jij of ik dit waarschijnlijk niet zal overkomen. Maar dat kot vooral omdat we in dit soort situaties niet verzeild raken met dit soort grappen…

Ook blanke tokkies zijn niet veilig voor de nederlandse politie; genoeg voorbeelden van te vinden in het verleden, zelfs met totale volksopstanden (Pierre Bouleij, Den Bosch, 2000). Er zit gewoon relatief heel veel tokkievolk onder allochtonen.

op 14 07 2015 at 23:12 schreef su:

Inderdaad. In het parlement lopen er nazi’s rond. Wat verwacht je van het volk dan?

op 15 07 2015 at 06:57 schreef Thomas E:

@Keessie, ik heb nog liever een cultuur waar ze openlijk discriminerend praten dan waar ze stiekem discriminerend handelen.

op 15 07 2015 at 08:14 schreef Nrosa:

God Keessie, ‘Hullie doen het ook’?? Trouwens, een hoop blanke Nederlanders zeggen inderdaad ook hetzelfde over de meest verschrikkelijke vormen van racisme: “we wisten niet dat jullie daar zo zwaar aan tillen”. Hoe eng kan een cultuur zijn, inderdaad. Eigenlijk lijken we allemaal op elkaar, vind je ook niet?

op 15 07 2015 at 10:43 schreef Peter:

Maar welk soort blanke zou op deze manier ‘grappen’ hebben gemaakt?

Hassnae, schatje, dit soort racistische bagger mag je meteen trashen, hoor!

op 15 07 2015 at 11:08 schreef Peter:

Karim, je vat hier nu gewoon je stukje op Joop.nl samen. Dat is een ontzettend dom stukje waarin je jezelf tegenspreekt, beweringen doet zonder zelfs maar de schijn van onderbouwing, en argumenten aandraagt in de trant van: “Met Amerika vergelijken mag niet, want die vergelijking gaat volledig mank.”

Je beweert nu dat je Gario nu verantwoordelijk houdt, terwijl je hem op Joop.nl de ‘vonk in het kruitvat’ noemt. Misschien speelt je gebrekkige taalbeheersing je parten, of misschien moet je Gario gewoon je nederige excuses aanbieden voor die blatante beschuldiging.

Het getuigt van een diepgewortelde obstinate stupiditeit om te blijven volhouden dat de rellen, die na de gruwelijke dood van Henriquez losbarstten in de wijk waar allochtonen het meest te duchten hebben van een etnisch profilerende, extreem gewelddadige politie, niks met de dood van Henriquez te maken hebben.

Je diskwalificeert jezelf enorm door je totale gebrek aan mensenkennis, maatschappelijk inzicht en gevoel voor de tijdgeest zo breed te etaleren.

Je beschuldigt bovendien alles en iedereen ervan te liegen zonder dat je maar iets weerlegt. Over de politie, die aantoonbaar liegt, zwijg je in alle talen.

Ik denk eerlijk gezegd dat je graag beroemd wilt worden en net zoals een paar andere allochtone columnisten met nul talent daarom de stoere benoemer uithangt en debiteert wat Carel Brendel & Co graag horen.

Nou, missie geslaagd, ze vinden je allemaal top bij Domrechts.

op 15 07 2015 at 11:31 schreef cRR Kampen:

“De rellen in de Schilderswijk hebben weinig met Mitch Henriquez te maken, alles met opruiende gasten die geen grenzen kenden”

O, dus die rellen waren stom toeval. En toevallig had je voor en na die rellen natuurlijk pardoes helemaal geen ‘opruiende gasten die geen grenzen kennen’, waar verdwijnen die toch telkens heen?

op 15 07 2015 at 11:51 schreef Pyt van der Galiën:

Karim’s verhaal op Joop is gewoon een variant op alles wat na de rellen in Ferguson en Philadelphia door de conservatieve Amerikaanse media beweerd werd. Echt, niets nieuws onder de zon. “Het gaat ze niet om onrecht”, “Ze rellen om te rellen”, blah, blah. Alles om het maar niet over het structurele racisme van de geüniformeerde knokploeg van de staat te hoeven hebben.

Verder hoor je mij overigens niet klagen: des te meer laflinkse types als Khaori en Klomp ontmaskerd worden als hielenlikkers van de macht, des te beter.

op 15 07 2015 at 12:01 schreef Egbert:

Karim Khaoiri, waar héb jij het over?

Wanneer Gario liegt, of zoals ik aangaf met een leugenachtige tweet aan komt zetten: dat heb je niet “aangegeven” (of bij de politie mischien?). En je smeert er wat maar op los: “liegen” en “leugenachtig” naast elkaar zetten, blijft er altijd wel wat viezigheid plakken.

Gario … omdat zij volstrekte onzin argumenten nodig hadden om mensen die de rellen veroordeelden aan te vallen. Je hebt niet één “onzin argument” genoemd, laat staan weerlegd.

ophitsers die achteraf de vermoorde onschuld acteerden. Bedoel je Mitch Henriquez?

Enzovoort.

Ik wacht nog steeds op een citaat, en dan tegenargumentie van jou. Tot die tijd blijf ik ML King citeren.

op 15 07 2015 at 12:10 schreef Keessie:

@ Thomas E: Ik heb toch echt liever een overheid die gay-rights verdedigt, dan een overheid die bandjes op pad stuurt met teksten als ‘schiet een kogel door de kop van flikkers’. ’t Zal wel aan mij liggen.
Het zal je trouwens tegenvallen, in Suriname; wel eens geweest?

@ Nrosa: In wat voor wereld leef jij??? De Nederlandse overheid subsidieert echt geen mensen die oproepen om niet-blanken een kogel dor de kop te schieten.

op 15 07 2015 at 13:18 schreef Thomas E:

@Keessie, het ging mij voornamelijk om het 2e deel van mijn zin. En daarmee bedoel ik in feite de stiekeme discriminatie in Nederland. “Geachte heer Khadoui, het spijt ons u te moeten….etc… Een andere gegadigde kon werkervaring aantonen die beter aansluit op….etc”

Of: “Geachte heer Kaya, sinds kort hebben wij op onze vereniging een tijdelijke ledenstop ingesteld voor voor volwassenen… etc blablabla.”

op 15 07 2015 at 14:43 schreef Nrosa:

Nee Keessie, dát moest er nog bijkomen..

op 15 07 2015 at 20:15 schreef Egbert:

Nog effe MNb, al is het detailwerk. MNb 17:35: Wat me [wel] kan schelen is dat achterlijke reacties zoals in Den Haag achterwege zijn gebleven.

Aha, je bedoelt er is in Almere niks ‘kapot gemaakt’. Dat is jouw enige zorg.

MNb: Kan me niet schelen of het [de reaktie van poltie Almere] om de PR is of om iets anders. Tsja. Zoals je zegt: als ze maar wat extra katjes uit de boom halen, dan interesseert racisme met staatsgeweld jou verder niet. Goed te weten.

Effe duidelijk: bij de demonstratie tegen politiegeweld na de moord op Mitch Henriquez, die maandagavond in Den Haag, ging het pas mis toen de ME naar buiten stormde en ging aanvallen. En dat was precies de bedoeling van de Haagse politie: geweld provoceren, dan kan de burgemeester boos worden en dan kruipen burgertjes als jij wel in hun schulp. Want een jouw kapotte ruitje is wel wat belangrijker dan een kapotte Arubaan, nietwaar?

op 16 07 2015 at 13:15 schreef dewanand:

mauw mauw namastiaauw Peter ea Fnaakters,

ruim 16 jaar geleden ’s morgens thuis bij een vaste blanke gay man zei hij tegen mij:’waldo ik heb chocolade vla voor jou gekocht omdat dat beter is voor je bruine kleur’. Nou die nacht daarvoor hadden hij en ik viesbruin gerecreerd na etentje in duur restaurant.

Maar wie vind dit nou racistisch??? Ik vond het zo geil zeg, want ik was nog high.

Juist doordat ik zelf over mijn viesbruine apenkleur praat en er openlijk zelfspot mee bedrijf, merk ik dat veel blanken van mij gaan houden en mij vertrouwen. Kijk jezelf angstvallig ontkennen en op lange teentjes lopen is juist fout en leidt tot antipathie.

Maar ok, racisme en rassenhaat of X-haat zijn natuurlijke fenomenen en biologisch super gezond, hoe raar of pijnlijk dit ook mag klinken.

zelfs iets als homohaat is, schrik niet, biologisch super gezond voor de eigen soort Y en vaak ook beter ivm de bevruchting van drachtige wijfjes door de grootst geschapen, best neukende, potentste, langste en sterkste mannetjes. Wijfjes selecteren radicaal op deze lekkere-volle-poes parameters.

Maar wil iemand hier aub iets miaauwen over:

Seksuele racisme???

ja ja alles begint en eindigt : seks

op 17 07 2015 at 11:09 schreef Telegraafkind sponsort illegaal politiegeweld | Krapuul:

[…] moet worden. Ze zijn extreem gevaarlijk, dragen weinig of niets goeds bij aan de maatschappij en hun innige verbondenheid met bruin gajes als dat van een partij van wannabe massamoordenaars en etnisch zuiveraars, plus […]

op 18 07 2015 at 16:58 schreef L.Brusselman:

Joop is in navolging van de VARA en PVVDA zich steeds meer in het behoudende kamp gaan nestelen,baantjes liggen na de politiek of media blijkbaar ook niet meer voor het oprapen.
De schrijver van het stukje bij Joop is gewoon wat de zwarten in de States een Unckle Tom noemen,slijmen bij de blanke baasjes om er zelf beter van te worden.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS