Home » Archief » Stoere mannen


[01.04.2017]

Stoere mannen

Peter Breedveld


Scène uit The Last Temptation of Christ

Een 22-jarige vrouw die live op televisie door twee witte ouderlingen wordt gebrandmerkt, die zo ernstig wordt bedreigd dat ze moet onderduiken, die volgens Elsevier in dwangverpleging moet (de Soviet-Unie zegt hoi!) en in Het Parool virtueel verkracht wordt door een Anders Breivik-fan, die door haar eigen partij GroenLinks gewoon voor de leeuwen wordt gegooid omdat ze zich uitspreekt tegen islamofoob geweld!

Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen: dat is fascisme. Niet fascistoïde, gewoon fascisme. Onversneden fascisme. Op deze manier over een individu stoomwalsen, zonder enige terughoudendheid, genadeloos, haar te bedreigen, seksueel te intimideren, serieus te pleiten voor heropvoeding en dwangverpleging, dat is wat fascisten doen, en zeker geen beschaafde democraten.

Blind vertrouwen in de rechtsstaat

Anne Fleur Dekker heeft Wilders niet bedreigd. Ik weet ook zeker dat die aangifte van hem niet zal resulteren in vervolging. Nou ja, ik weet het niet zeker, ik heb geen blind vertrouwen in de rechtsstaat, maar wie het hoofd koel houdt en naar haar tweet kijkt en de context, kan onmogelijk concluderen dat ze Wilders bedreigt.

Bovendien is haar tweet een jaar oud. Heeft iemand het afgelopen jaar geprobeerd een steen naar Wilders te gooien? Nope. Niemand heeft zin om voor de potsierlijke poederdons de bak in te draaien. De bedreigingen die Wilders dagelijks vanachter zijn haag van beveiligers uit, die hebben wel elke dag weer ernstige gevolgen voor moslims, vluchtelingen en niet-westerse allochtonen. Het gehits van Jeroen Pauw en zijn vakbroeders, de hysterische leugenpropaganda van Wierd Duk en de kwaliteitskranten missen hun uitwerking niet: aanslagen op moskeeën, moslimvrouwen die worden belaagd, in elkaar geslagen en vermoord zelfs, keiharde discriminatie, allemaal het gevolg van de openlijke dreigementen van Wilders en zijn aanhang, waar we het voltallige journaille onder mogen rekenen, al lijken inmiddels steeds meer journalisten over te lopen naar het knappere gezicht van het Nederlandse fascisme, Thierry Baudet.

 

 

Kankerkoppen afhakken

Maar een jonge vrouw die haar mond opendoet tegen al dat geweld, die moet kapot. En Jeroen Pauw zit twee dagen later wel gezellig te ginnegappen met de hufter die een groep kinderen dreigde hun ‘kankerkoppen’ af te hakken met zijn meterslange kapmes. Een openlijke racist die vrouwen publiekelijk aanrandt, gewoon omdat het kan, omdat hij een witte rechtse klootzak is en witte rechtse klootzakken mogen alles.

Ze mogen racistische bagger spuien, kinderen bedreigen, rapporten vervalsen, opruien, met vuurwapens rondlopen, ‘verachtelijke joodjes’ doodwensen, openlijk de wens uitspreken dat er een aanslag komt op de joodse gemeenschap, oproepen een Pool dood te schieten, ze mogen zich verwant verklaren met terroristen, in De Balie lekker met elkaar keuvelen over de Endlösung van het moslimprobleem, het is allemaal geen probleem.

Wandelend paasei

Maar een kleine jonge vrouw moet haar smoel houden, want dan zullen ze haar wel even, de stoere mannen. En die laffe lul met zijn beveiligers, die iedereen op kosten jaagt omdat ie per se met zijn opzichtige wandelende paasei wil shoppen in Gent. Omdat-ie bedreigd wordt.

Niks zo intens deerniswekkend als die witte plofkoppen die menen je de mond te kunnen snoeren met de mededeling dat Wilders wordt bedreigd. Mag geen grappen maken want Wilders wordt bedreigd, mag geen kritiek hebben want Wilders wordt bedreigd. Je moet je laven aan die domme islamofobe haatbagger die nauwelijks verschilt van de antisemitische propaganda in Der Stürmer, want Wilders wordt bedreigd. We doen voortaan alleen nog maar wat Wilders wil, want Wilders wordt bedreigd.

 

 

Grootste Gutmensch ooit

We worden allemaal bedreigd en we worden allemaal in gijzeling gehouden, alweer meer dan tien jaar. Door Wilders, door de meest rabiate haatzaaier die ons land sinds de Tweede Wereldoorlog heeft gekend, en door die gewelddadige racisten die zijn aanhang vormen. Die politici bedreigen, die zelfs hun kinderen bedreigen, omdat het ergste wat ze kan overkomen, hun ergste nachtmerrie is dat een vluchteling hier een veilig onderkomen zou vinden.

En die dan doodleuk zitten te jammeren en te janken dat hun Paasfeest wordt bedreigd, het feest van de Grootste Gutmensch die ooit op deze aarde heeft rondgelopen, die Anne Fleur Dekker maar een softie zou hebben gevonden omdat hij de charlatans eigenhandig de tempel uitranselde.

Overigens riep Jezus ook eens op tot het gooien van stenen: ‘Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen’.

Get it? Nee, waarschijnlijk niet. Te dom voor.

Is het Vrije Woord u écht lief? Help me dan met een financiële bijdrage. Deze website wordt elke dag bedreigd door de virtuele knokploegen van Domrechts, malafide Nederlandse journalisten (een pleonasme) en zelfs door de vicepremier. Steun Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 01.04.2017 @ 13:40

[Home]
 

42 Reacties

op 01 04 2017 at 14:52 schreef geert van der veen:

Geen goed stuk. Veel te veel gescheld en weinig wol. Wordt ik moe van. IS die hele rel niet ontstaan omdat Anne toch op zijn minst enigszins de indruk wekt dat ze het gooien van stenen naar politici goedkeurt. Ze doet het zelf af als een cynische grap. Tsja.

Ik vind Wilders gevaarlijk. Haatzaaierij. Zodra hij aan de macht komt krijgen we in Nederland een burgeroorlog. Hij moet niet aan de macht komen en gelukkig vielen de verkiezingen in dat opzicht (enigszins) mee.

Wat ik ook gevaarlijk vind is de blinde eenzijdigheid van zo’n beetje iedereen die meedoet aan welke politieke discussie dan ook. Hoort de persoon bij ons (mijn kamp) dan gooien we alles ( inclusief veel schuttingwoorden die de materie dood slaan en erg slof overkomen) in de strijd om de strijdmakker te ontlasten.

Het is mij vrij duidelijk. Iedereen moet zich in het huidige klimaat onthouden van totaal cynische stenen-gooi grappen – die in dit klimaat – heel makkelijk verkeerd begrepen kunnen worden.

Ik vind Anne’s uitlating zeer onverstandig. Heel dom. En ik vind het vervelend dat Peter dit in zijn blog lijkt te vergoelijken.

op 01 04 2017 at 15:05 schreef Peter:

‘Vergoelijken’? Nee, Geert, ik zal haar recht, om dergelijke dingen te tweeten, verdedigen op elke manier die mogelijk is.

op 01 04 2017 at 15:32 schreef MNb:

Ja, Geert, heel onverstandig. Overkomt mensen wel vaker. Behalve jou misschien? Alleen is wat je geblondeerde naamgenoot elke dag weer produceert – zelf, via zijn hielenlikkers of via zijn nog rabiatere navolgers – beslist niet onverstandig, want geproduceerd bij hun volle verstand. Vertel eens hoe het mogelijk is wat dit betreft niet eenzijdig te zijn? Want andere zijden dan voor en tegen Wilders en co zijn er niet. Reken maar dat alle rabiate plofkoppen in Nld. hun lipjes verlekkerd aflikken als ze je reactie lezen.

op 01 04 2017 at 15:40 schreef machiel:

Er was niets doms aan haar tweet. Het was een sarcastische vergelijking. En het is goed mis in een land als je geen cynische grappen meer zou kunnen maken. Dan is het licht gedoofd.
Overigens heeft in Spanje zojuist een meisje een jaar gevangenis opgelegd gekregen wegens “vergoeilijken van terrorisme” omdat ze een grapje maakte op twitter over een fascistische klootzak, vriendje van Franco, die in de jaren 70 is opgeblazen door de ETA. Ook een dom grapje, Geert? Waar komt toch die schijterige benauwdheid vandaan om maar vooral niet het fascistische tuig voor de hoofd te stoten? Wat denk je nou? Dat ze vanzelf wel ophouden als we maar gewoon lief tegen ze zijn? Wel eens een geschiedenisboek van binnen bekeken?

op 01 04 2017 at 15:58 schreef sjonnie:

De propaganda van de media werpt zijn wrange vruchten af. Het staat in de krant, is voor TV dus het is waar. Godverdomme, hoe kon het gebeuren dat dit land zo is afgegleden naar een totalitaire bananen republiek.

Geen enkel besef van de fouten in het verleden?

op 01 04 2017 at 16:02 schreef Pyt van der Galiën:

Goed stuk. De wijze waarop GL Anne Fleur heeft laten vallen is wat mij nog het meest stoort aan de hele affaire. Typerend voor het volslagen gebrek aan ruggengraat dat parlementair links tegenwoordig kenmerkt. Niet ik veel verwachtte van een partij die een slijmbal als Zihni Özdil op een verkiesbare plek zette, maar toch.

op 01 04 2017 at 16:03 schreef Mo:

Ik begrijp dat er nu ook al een soort van Cynismeraad ontstaan is in dit land.

De ene cynisme mag als het maar van rechts komt.

Van de andere kant: ho, stop dat mag nie, want gutmensch, wegkijkert en de rest van de usual bullshit van debiel recht.

Fuck alle Syps,Ellians,dronken Arturitos,Duks,Nanningajes,Umartjes,Machteld Zeetjes en de rest van dat bruine nazi wanna be gajes met hun fucking westerse kutsuperieurheid.

En nu ga ik paaseitjes kopen met een stuk spacecake voor mijn PVV buurman.

op 01 04 2017 at 16:30 schreef Murat:

Grappig hoe al die rechtsen ineens huilen om een tweetje van een 22 jarig meisje.

Maar je hoort ze nooit wanneer er dagelijks in hun kringen honderden haattweets voorbij vliegen richting moslims, anders gekleurden, vrouwen en ga zo maar door.

De hypocrisie is stuitend.

op 01 04 2017 at 16:48 schreef ikzelf:

“IS die hele rel niet ontstaan omdat Anne toch op zijn minst enigszins de indruk wekt dat ze het gooien van stenen naar politici goedkeurt.”

Als je nu nog steeds niet weet wat er in welke volgorde is gebeurd, dan ben je willens en wetens ziende stekeblind, Geert.
Waar blijft de massale verontwaardiging over de tweet waarop Anne Fleur reageert? Of vind ook jij het wél door de beugel kunnen, een oproep om massaal stenen te gooien naar een moskee, op instigatie van nota bene een volksvertegenwoordiger? Maak je daar eens druk over.

Was de tweet van Anne Fleur onverstandig? Alleen in het opzicht dat zij de selectieve verontwaardiging en de walgelijke hypocrisie van de witte ploegneger onderschat heeft. Maar juist daardoor drukt zij wel iedereen nog eens met de aardappelneus op de bittere werkelijkheid in dit zure land. En jij, Geert, maakt het op jouw beurt weer pijnlijk duidelijk dat je dit vrijwillig stupide volk helemaal niets duidelijk kunt maken.

op 01 04 2017 at 17:22 schreef gronk:

Ik vind Anne’s uitlating zeer onverstandig. Heel dom.

Ik vind ’t dan wel typisch dat als wilders provocerende uitspraken doet over moslims/de islam (‘er zijn 50 miljoen criminele moslims in europa’,’ik ga een kopvoddentaks invoeren’, ‘moslims moeten passages uit de koran scheuren’) hij en z’n aanhangers zich beroepen op ‘de vrijheid van meningsuiting’ en dat het een schande is dat hij ‘al tien jaar onder politiebescherming moet leven’.

Maar als een jong meisje een uitspraak spiegelt van iemand die iets roept over stenen gooien naar moskeeen, dan is dat opeens ‘buitengewoon onverstandig’?

Geert, je bent of een domme hypocriete meeloper, of je zit te trollen om reacties. Allebei verwerpelijk.

op 01 04 2017 at 19:25 schreef Martijn:

Echt ongelofelijk dat sarcasme blijkbaar echt echt tan2 ingewikkeld is. Weet je, ik geloof dat dus ook niet. Puur selectieve verontwaardiging dus.

op 01 04 2017 at 19:50 schreef Atlasser:

Opzichtige wandelende paasei haha, ik kwam niet meer bij! Het is te begrijpen dat ze haar lidmaatschap heeft opgezegd bij GL. De tweet was een jaar geleden geen probleem voor zo ver ik weet. Jammer dat de partij haar op geen enkel vlak gesteund heeft. Ze volgen daar met Jesse Klaver denk ik ook de hedendaagse trends.

op 01 04 2017 at 21:18 schreef Atlasser:

Ik weet niet waarom mijn andere reactie niet is doorgekomen of geplaatst?

op 01 04 2017 at 22:04 schreef Peter:

Omdat je er maar één tegelijk mag plaatsen.

op 01 04 2017 at 22:22 schreef Adriaan:

De woede van Breedveld is zeer te begrijpen. Het is werkelijk maagomdraaiend goor hoe Anne Fleur door de nieuwe bruinhemden wordt neergeknuppeld. Inderdaad Der Stürmer.
Ik maak geld aan je over, Breedveld. Blijf fel en oprecht. Je woede komt uit je tenen en terecht.

op 01 04 2017 at 22:23 schreef Sum:

Heb me altijd verbaasd over de lafheid van Nederlandse journalisten. Aangezien die facist 24 uur beveiligd wordt zou ik zeggen aanpakken die gast.

op 01 04 2017 at 22:50 schreef Gregorius256:

Als er op dit moment iets bestaat dat kenmerkende gelijkenissen vertoont met het opkomende fascisme/nationaal socialisme dan is dat het jihadistisch salafisme en de meelopers ervan punt. Het frame dat door links wordt neergezet als het gaat over Verwilders of over Terry Bidet is wel degelijk dreigend: het is namelijk karaktermoord. Deze personen worden door links structureel ontmenselijkt, het doet me denken aan wat voorafging aan de aanslag op Pim Fortuyn. Wanneer zal het tot de linksig’en doordringen dat er ook rechtse perceptie bestaat die prima past in een parlementaire democratie. Wanneer zal het tot de linksig’en doordringen dat hun norm niet hetzelfde is als de waarde waar de norm uit voortkomt. Dus als ik het niet eens ben met uw norm kunnen we nog steeds waarden delen. Over verdraagzaamheid: stel ik hang een poster van Groen Links voor mijn raam, er zal niks gebeuren, stel ik hang een poster van de PVV voor mijn raam, binnen enkele dagen heb ik een steen door de ruit… Waarom is links zo onverdraagzaam ten opzichte van andersdenkenden?

op 01 04 2017 at 22:56 schreef Peter:

Je reageert dus op een stuk waarin ik opsom, met links naar bronnen erbij, wat Domrechts uit de kast trekt om een jonge vrouw kapot te maken en nóg bazel je dat ‘links’ zo onverdraagzaam is?

Daarom heet het dus ‘Domrechts’.

op 02 04 2017 at 00:57 schreef Gregorius256:

Het is jouw blog dus je doet maar. Voor Twitter geldt: If you can’t stand the heat get out of the kitchen. Dat is niet fraai, dat is zoiets als dat een cabaretier in een theater weg kan komen met grappen waarmee hij/zij in de kroeg zijn leven niet zeker zou zijn. Er zijn overal onverlaten te vinden die ergens aanstoot aan menen te moeten nemen.

De stelling: Een racist die seksueel geweld propageert. (Terry Bidet) Wordt niet waargemaakt, niet door AFD en ook niet door de links die je eraan toevoegt. Bidet’s stellingname ten opzichte van het partijkartel en de mogelijkheden van het parlement om daar wat aan te doen betekenen op dit moment: Meer Bidet=meer democratie. Okay ik moet het hem nog zien waarmaken, maar even ter contrast. Dat van die Homeopatische verdunning is ook al rechtgezet bij Frits Wester.

Als je stukken leest die interpretatie ruimte hebben, waarom haal je dan de meest negatieve betekenis eruit? Als je dat stuk over die versierguru in context wil plaatsen adviseer ik je om the Game van Neil Strauss te lezen en daarna je oordeel opnieuw af te wegen. Fijne zondag gewenst.

op 02 04 2017 at 01:10 schreef B:

Two wrongs don’t make a right. Anne Fleur hoort net zo min in een democratie thuis als de verbale dreigementen van ‘domrechts’.

GroenLinks is een democratische partij, die haar strijd voert op basis van woorden, en woorden alleen. Activisten die politici willen bekogelen met taarten of anderszins dreigen horen niet thuis in zo’n partij. Volledig terecht dat de partij afstand neem van haar tweets, en bij volharding, van haar.

Rechts is zonder twijfel geradicaliseerd de afgelopen jaren, maar links lijkt idem te gaan doen. Zoals in de VS de liberale media de taal van FOX zijn gaan spreken, duidt de verkiezingswinst van GL/SP en de affaire Dekker op een gelijkaardige tendens hier te lande. Zorgwekkend als je het mij vraagt. Het niveau van het debat wordt er in ieder geval niet hoger op. Sterker nog, we lijken het debat voorbij.

op 02 04 2017 at 01:46 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Toch moet je proberen dingen niet om te draaien. Wilders kost de belastingbetaler eigenlijk niets. Maar zijn bedreigers zijn verantwoordelijk voor de kosten. Dat we mensen beschermen, ook met ‘foute’ meningen, is een belangrijk grondrecht. Ik zet foute tussen aanhalingstekens omdat ik het in z’n algemeenheid schrijf. Zelf vind ik vele standpunten van de PVV fascistisch. Maar ook van vele andere partijen trouwens.

op 02 04 2017 at 02:50 schreef ex-cellentie:

[IS die hele rel niet ontstaan omdat Anne toch op zijn minst enigszins de indruk wekt dat ze het gooien van stenen naar politici goedkeurt]

Nee die hele rel is dat ze zomaar even iets zei dat niet mocht van de bijnazi’s
Toen gingen ze vervolgens haar hele verleden naspitten inclusief haar tweets maar ze konden niets vinden daarom lichtten ze dus een reactie op een tweet van een ander uit haar verband en huppekee er stond weer een hooivorkenbrigade van hufternazi’s op die haar wel eens even van allerlei griezeligs wilden aandoen . Vervolgens ging ze naar Pauw & Nijpels om daar te horen te krijgen dat ze ontzettend fout bezig was . Als klap op de vuurpijl werd ze nog even in de rug gestoken door Jesse Klaver en zijn guitige mensjes . DAT ! Als u dat nog steeds niet snapt bent u dom !

op 02 04 2017 at 03:34 schreef neutraal persoon:

Slap stuk. Fascisme is in deze zin niet de ander, maar de eigen angst voor de ander. Fascisten zijn gewelddadig, vuil, vies, schoon, netjes, onbeschoft, laf en vooral eng. Het is alsof je een term als klootzak of bitch een definitie geeft en er dan op staat dat de beschuldigde het ook is, omdat het nou eenmaal de definitie is. De definitie is niet wat de signifier signified.

Of het nou wel of geen fascisten zijn, dat doet er niet toe, het is woorddenken, de kanker in het brein van de ideologie.

op 02 04 2017 at 04:11 schreef MNb:

“Puur selectieve verontwaardiging dus.”
Natuurlijk is het dat. Dekker heeft nota bene expliciet duidelijk gemaakt hoe ze de tweet bedoelde: precies het omgekeerde. Kan ik die nog steeds onverstandig vinden, nou en? De eerste rabiaat rechtse rukker die onverkort duidelijk maakt dat er geen Koran verbrand moet worden enz. moet nog geboren worden.

“Deze personen worden door links structureel ontmenselijkt.”
Welnee. Dat doen ze helemaal zelf. Links weet niet meer wat solidariteit is en probeert amechtig te vermijden op rechtse tenen als die van Greg te stappen. Dat halt uiteraard volstrekt niets uit. Greg laat dat mooi zien als hij natuurlijk volkomen het feit negeert dat een 22 jarig meisje heeft moeten onderduiken omdat ze iets onverstandigs heeft getweet.

op 02 04 2017 at 10:59 schreef Martijn:

Ik snap serieus niet wat er zo onverstandig is aan die tweet van Dekker. Waarom is dat een discussie? Er is toch echt geen enorm ingewikkelde exegese nodig om te bepalen wat ze precies bedoelde en in die zin had ze deze rel onmogelijk kunnen voorzien. Context, aanhalingstekens, het is kraakhelder. Niet eens een trol-move die sommige – minder web-savvy – mensen ontgaat, zoals Wilders ze wel maakt (waar ik me ook in eerste instantie meer over opwond dan ik had moeten doen, want “don’t feed the trolls”).

En dan aan anderen vragen de taal te leren.

Dat Pauw haar het vuur aan de schenen is zou je kunnen verdedigen als zijnde zijn werk – wat het getuige zijn reactie in zijn hoofd ook is – maar het is zo jammer dat ie zo selectief is en Jinek bij bijv. Roos de eikels uit het vuur laat halen.

op 02 04 2017 at 12:05 schreef IroNiek:

“Als je stukken leest die interpretatie ruimte hebben, waarom haal je dan de meest negatieve betekenis eruit?”

Aldus Gregorius256 die in één zin het hele argument van Gregorius256 onderuit haalt…

op 02 04 2017 at 12:39 schreef MNb:

Wat je er onverstandig aan kunt vinden is dat sarcasme toegepast op iets gruwelijks dat nog steeds gebeurt niet goed werkt en dat Dekker daar niet goed over heeft nagedacht. Wel, toen ik 22 was dacht ik over van alles en nog wat niet goed na. Een fatsoenlijk mens accepteert gewoon haar uitleg. Punt.
Behalve voor rabiaat rechts, natuurlijk.

op 02 04 2017 at 13:19 schreef Gregorius256:

Beide “kanten” beschuldigen de andere kant van extremisme: Aan de ene kant: We moeten AFD tweets relativeren en in context plaatsen, de bedreigingen zijn ongewenst en extremistisch (bedreigingen e.d.)
Aan de andere kant: Mensen in het openbaar uitmaken voor racist, fascist, sexist en misogynist is ongewenst extremistisch omdat het karaktermoord en ontmenselijking veroorzaakt en dat roept impliciet ook op tot bedreigingen en geweld.

Nu zijn de bedreigers volgens mij anoniem, je kunt Wilders niet verantwoordelijk houden voor een anoniem dreigement aan het adres van AFD, dat is gewoon niet fair. je kan hooguit verwachten dat hij zich distantieert van de bedreigingen en dat doet hij dan ook openlijk. Ditzelfde geldt voor Thiery Baudet.

Ik kan wel de van Muiswinkels of de Anne Fleur Dekkers aanspreken (omdat ze niet anoniem zijn) en vragen: Doe dat nou niet: mensen waarmee je het niet eens bent te namecallen standje Nazi. Dat is gewoon dommigheid, je kunt meningen het beste bestrijden met argumenten. Als ik dan lees op basis van welke onderbouwing Baudet wordt weggezet als fascist, racist,sexist en misogynist. Dan kan ik die smadelijke onderbouwing zo 1 2 3 debunken.

op 02 04 2017 at 13:27 schreef Peter:

Ik weet het nou wel, Gregorius. Je hebt je puntje nou al verschillende keren gedrukt en je trekt je niets aan van wat er tegenin wordt gebracht. Dekkers tweets moet je gewoon interpreteren zoals ze zijn bedoeld en uiteraard in de juiste context. Je gejeremieer dat als Anne Fleur Dekker dan ook Baudet snijdt geen hout. Baudet verdedigt seksueel geweld tegen vrouwen, en is dus een seksist, hij beklaagt zich over homeopathische verdunning van het witte ras en is dus een racist en verder verzet hij zich net als de nazi’s tegen entartete kunst en atonale muziek, en in combuinatie met dat hele Blut und Boden-gelul van hem kun je vaststellen dat-ie ene fascist is. Waarmee hij trouwens zelf koketteert, want gisteren prees hij nog een Franse Nazi aan op Twitter.

Wilders kan en moet verantwoordelijk gehouden worden voor de intimidatie van zijn achterban, want hij gebruikt die handig, zweept mensen op en feliciteert ze met het resultaat, als al die aanslagen en dreigementen hebben geleid tot een hem welgevallig besluit.

How’s that for argumenten? Nu graag iets nieuws of gewoon niks.

op 02 04 2017 at 13:53 schreef tausch:

Ellen Fleur, bereikt maar 1 ding, mensen krijgen een pokke hekel aan Islam. Voor de rest laat dit bagger artikel precies zien wie er olie op het vuur gooit, links ten voeten uit.Ook de reacties hier staan vol leugens.Ja ja, ook ik ben volgens jullie een fascist, racist,en nazi omdat ik PVV stem. Over discriminatie gesproken. Jullie doen het ZELF, en wijzen negatief naar ieder die iets anders als jullie voor waar houdt.Gods zegen wens.Links is liefdeloosheid troef!

op 02 04 2017 at 14:32 schreef dewanand:

============== [wfor1346:13:1]

N1. Kernzin uit tkst Peter Breedveld:
‘..ze mogen zich verwant verklaren met terroristen, in De Balie lekker met elkaar keuevelen over de Endlösung van het moslimprobleem, het is allemaal geen probleem.’

N2. hhhaaahaha Peter zeg, je moet dingen toch abstraheren, en relativeren. Mannelijk gedrag is heel simpel, en de natuurlijke instincten van mannetjes apen zitten diep in elke mannenhoofd en in zijn broek. Ja, wijfjes die ongehoorzaam zijn en die hoereren met de vijand moeten getuchtigd worden, want dat is de norm in de apenwerelden. Zuiver natuurlijke reactie en niet abnormaal dat dit hollands wijfje zo getuchtigd word.

N3. De hamvraag is: van wie is Nederland nu??? Kijk dit is een leuke probleemstelling, ref ruim 400 jaar geleden was het hele Noord Amerikaanse gebied van de rode inheemsen, en nu is het USA gebied van de blanke KKK lover Donald Trump. Kwestie van sterkste aap wint, ’the winner takes it all, losers standing small’, ABBA jaren ’70. Echte hoerenwijsheden.

op 02 04 2017 at 16:20 schreef geert:

Ik denk simpelweg dat iedereen die Nederland een goed hart toedraagt – die alle moslims, christenen, joden en atheisten hier een goed hart toedraagt, in theorie natuurlijk alles mag zeggen (vrijheid van meningsuiting etc) – maar dat hij/zij dat in de praktijk maar beter niet kan doen.

We hebben een land dat onder grote spanning staat. De discussie is vaak niet inhoudelijk. Ik vind dat er ook aan de linkerkant vaak ernstige fouten worden gemaakt – zeer ernstige fouten en dat er allerlei problemen niet worden opgelost.

Cynische grappen maken over ‘stenen gooien naar politici’, dat doe je dan dus maar met vrienden in de kroeg, dat doe je niet in het openbaar.

Om het maar in de woorden van Hilary Clinton te zeggen – if they go low , we go high.

En dus niet ‘if they go low we also go low.’

Als iedereen low blijft gaan – en elkaar met cynische grappen onder de gordel te lijf gaat – dan maak je de kans groter dat het echt een keer ontploft.

Ik ben daar bang voor.

(ben geen fan van Hilary, Bernie had gekozen moeten worden – weer zo’n kanjer van een fout van de (min of meer) progressieve beweging in de wereld , in casu de Vs)

op 02 04 2017 at 16:26 schreef Peter:

Ja, jij hebt nu ook al drie of vier keer hetzelfde gezegd. Moralistisch gezever is het. If they go low, you do everything that’s fucking needed to fucking stop thise fucking motherfuckers, dat is mijn motto.

Geen Clinton-fan. Boudica, more my type a’ woman.

op 02 04 2017 at 16:33 schreef Pyt van der Galiën:

“If they go low, we go high”. Met alle respect voor het sentiment, maar daar win je de oorlog dus niet mee. Wat Clinton ook persoonlijk heeft ondervonden. Rechts voert een oorlog. Links denkt met de Olympische Spelen bezig te zijn. Geen wonder dat we er zo beroerd voor staan.

op 02 04 2017 at 17:10 schreef Niek:

“It is necessary to be bold. Some people can be reasoned into sense, and others must be shocked into it. Say a bold thing that will stagger them, and they will begin to think.” – Thomas Paine

op 02 04 2017 at 17:14 schreef dewanand:

N1. Ja Peter, radicalisering, verharding, segregatie, hier zie je het bewijs: homohatende jongeren vallen aan. Bewijs ontaarde multikukeluku. Het is te laat na 50 jaar links, socialisme en knuffelbeleid. Te laat, te laat, vb (homo) naaktstrand delft gesloten. Einde homo emancipatie, einde vrouwen emancipatie, en welk tijdperk begint dan nu??? Kan je het Eurabia… noemen???

N2.
Hand in hand lopende mannen mishandeld door groep in Arnhem
Foto: ANP
Gepubliceerd: 02 april 2017 15:29 Laatste update: 02 april 2017 15:46

Twee mannen zijn zondagochtend afgetuigd door een groep jongeren in Arnhem. Beide mannen raakten gewond. Van een van de slachtoffers werden tanden uit de mond geslagen. Bij de mishandeling zou een betonschaar zijn gebruikt.

http://www.nu.nl/binnenland/4588560/hand-in-hand-lopende-mannen-mishandeld-groep-in-arnhem.html

op 02 04 2017 at 18:35 schreef Gregorius256:

Beste Peter, (1 van 2)
Baudet erbij halen was omdat AFD aangaf mede ondergedoken te zijn op basis van reacties op dat Joop artikel waarin ze hem neerzet als fascist en verkrachter. “Baudet verdedigt seksueel geweld tegen vrouwen, en is dus een seksist” -Nee dat is niet waar en ook Julien Blanc is dat niet. Lees the Game van Neil Strauss voor nuancering van Social Dynamics. “hij beklaagt zich over homeopathische verdunning van het witte ras en is dus een racist” -Nee zijn opmerkingen dienen in een culturele context te worden geplaatst en absoluut niet geframed in een blut und boden-context bron: https://www.youtube.com/watch?v=-YOTKquIDGg
“en verder verzet hij zich net als de nazi’s tegen entartete kunst en atonale muziek,” -Nee hoor hij vertelt wat over zijn smaak in kunst en muziek. De associatie is zo absurd als: Net als de Nazi’s gaat hij regelmatig naar het toilet dus hij moet wel een nazi zijn. (deel 2 hierna)

op 02 04 2017 at 21:18 schreef Sasha Berkman:

Gregorius: ik durf te wedden dat jij een volbloet wit mens bent en klaarblijkelijk niet in staat bent tot enige emphatie. Hoe denk jij dat het voelt als niet blanke nederlander om als homeopatisch fenomeen binnen een witte gemeenschap afgeschilderd te worden. Grappig dat jij over Hitler begint trouwens, die had ook zulke praatjes.
Leer eens wat emphatie is en stop met het naar de wereld kijken als een bange blanke man wiens “privileges onder druk staan”.

op 02 04 2017 at 23:46 schreef Gregorius256:

Die weddenschap zou je verliezen, en wat doet het ertoe wat mijn afkomst is, ben je racist of zo? Ik vorm mijn mening naar het gedrag en niet naar de afkomst van de ander. Hoezo ben ik niet in staat tot empathie. Probeer je me bij gebrek aan inhoudelijke argumenten te diskwalificeren door een geestelijke tekortkoming te suggereren? “Hoe denk jij dat het voelt als niet blanke nederlander om als homeopatisch fenomeen binnen een witte gemeenschap afgeschilderd te worden.” Dat lijkt mij zeer pijnlijk er is echter geen sprake van dat iemand dat zo voorstelt, eerder toegelicht met een link naar youtube. Ik begin niet over Hitler, dat doe jij, en daarbij vergelijk je mij met hem en daarmee demonstreer je nu precies wat er fout gaat in het linksdenken: Hij is niet links o dan moet het wel een fascist zijn, laten we hem met Hitler vergelijken dan hoeven we hem enkel nog te bestrijden. Je zou ook voor de verandering kunnen proberen om met inhoudelijke argumenten te komen. Stop eens met het ongeïnformeerd veroordelen van je medemens. Fijne avond nog.

op 03 04 2017 at 05:09 schreef Peter:

Oké, Gregorius, ik ben dat gestropop van jou zat. Nog één reactie waarin je mensen ervan beschuldigt anderen fascist te noemen “omdat ze niet links zijn” en je hebt een ban te pakken.

op 03 04 2017 at 07:22 schreef Bertje Knor:

“het feest van de Grootste Gutmensch die ooit op deze aarde heeft rondgelopen, die Anne Fleur Dekker maar een softie zou hebben gevonden omdat hij de charlatans eigenhandig de tempel uitranselde.”

Kijk daarvoor lees ik jou stukjes zo graag om dit soort volzinnen en je laatste zin is redelijk briljant.

Gregorius256

“-Nee zijn opmerkingen dienen in een culturele context te worden geplaatst ”

Sodemieter nou gauw eens even op zeg.
Dus dat slap gewauwel van extremistische moslims moet ik dan maar ook in hun culturele context plaatsen….
Baudet praat jaren ’20 poep met ze homeopathisch verdunnen.
Het alleen al hebben op zo een manier over een “ras” is al walgelijk en dat jij zo een heerschap loopt te verdedigen is op zijn minst net zo walgelijk.

By the way is het iemand al opgevallen dat die Baudet verdacht veel lijkt letterlijk en figuurlijk op Allan B’stard het briljante typetje van de te vroeg overleden Rick Mayall.

https://www.youtube.com/watch?v=DcP63WE-v9M

op 03 04 2017 at 08:56 schreef Martijn:

Ik zag dat Baudet “cultuurmarxisme” in de mond nam, het is dat ik hem allang gediskwalificeerd had maar dat soort alt-rightgelul is wel insult to injury en buitengewoon on-intellectueel.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS